Te Dwarfy to potrzebują tego BSBka?

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Te Dwarfy to potrzebują tego BSBka?

Post autor: Furion »

Master Engineer: General @ 70.0 Pts
Runesmith: Rune of Spellbreaking x2 @ 105.0 Pts
Runesmith: Rune of Spellbreaking @ 85.0 Pts

10 Quarrellers: Great Weapon, Musician @ 150.0 Pts
30 Longbeards: Great Weapon, FCG @ 450.0 Pts
30 Hammerers: FCG @ 450.0 Pts
30 Hammerers: FCG @ 450.0 Pts

1 Grudge Thrower: Penetrating x2, Accuracy @ 155.0 Pts
1 Cannon: Forging @ 145.0 Pts
1 Organ Gun: Accuracy, Forging @ 170.0 Pts
1 Flame Cannon: Burning, Forging @ 170.0 Pts

Models in Army: 112
Total Army Cost: 2400.0

----------------------------

Wszystkie maszyny z przerzutami. Organki z BS5 i przerzutem artyleryjki. Flame Cannon 12" z przerzutem artyleryjki.

Jest szansa do tego podjechać w ogóle?

Alternatywa to rozmienić jeden klocek na drobne, na jakieś żyrokoptery. No właśnie. Tylko po co te żyrosy to do końca nie wiem - obrażenia większe zadają organki / flame cannon, a jak już coś zmięknie to we klocki może sobie wpadać.

Co myślicie? Pozdrawiam!
Furion

Awatar użytkownika
Heretic
Falubaz
Posty: 1480
Lokalizacja: Szybki Szpil/Katowice

Post autor: Heretic »

Jako gracz Wochu, chciałbym wyrazić głębokie zdegustowanie wymieszane ze strachem. Tnijcie czym prędzej :twisted:

Nie ma juz rune of burning? Czy po prostu nie dałeś??
Wiara, że is­tnieje bóg i Niebo, że Ma­ria nig­dy nie umarła, że Je­zus nie miał ziem­skiego oj­ca i chodził po wodzie, że mod­litwy zos­tają spełnione, — żad­ne z tych prze­konań nie jest po­par­te do­woda­mi. A jed­nak wierzą w nie mi­liony ludzi. Być może jest tak dla­tego, że po­wie­dziano im, by w to wie­rzy­li, kiedy by­li tak ma­li, że wie­rzy­li we wszys­tko.

- profesor Richard Dawkins

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

Heretic pisze:Jako gracz Wochu, chciałbym wyrazić głębokie zdegustowanie wymieszane ze strachem. Tnijcie czym prędzej :twisted:

Nie ma juz rune of burning? Czy po prostu nie dałeś??
Robson, kolejny raz to samo? Nikt ci nie każe rozpy robić z 10 modeli na krzyż :mrgreen:

Co do rozpy z tematu, to jednak mogą się teżyrki do czegoś przydać myślę.
A z nielimitowanymi Longami bez BSB-ka się będzie dało grać myślę.

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

flamingów nie ma bo jest flame kanon.
anyway rozpiska mi się nie podoba bo kornerhamer to nie jest to co lubię najbardziej.
gdzie trzymasz herosów a bsb to chyba jednak jest potrebny jak już inwestujesz w hamerersów 900 punktów

Awatar użytkownika
Heretic
Falubaz
Posty: 1480
Lokalizacja: Szybki Szpil/Katowice

Post autor: Heretic »

Klops pisze:flamingów nie ma bo jest flame kanon.
Liczyłem, ze nie bede musial tego pisać, ale cóż.

... oczywiście wiem, ze w rozpie są flamingi, ale myślę, ze na chimerze lub abominacji jednak większe wrażenie zrobi cannon niż flame cannon.

Quaki myślisz , ze dostałeś nowe zabawki i Ci nie przytną. Ha!!! Niedoczekanie Twoje :D
Wiara, że is­tnieje bóg i Niebo, że Ma­ria nig­dy nie umarła, że Je­zus nie miał ziem­skiego oj­ca i chodził po wodzie, że mod­litwy zos­tają spełnione, — żad­ne z tych prze­konań nie jest po­par­te do­woda­mi. A jed­nak wierzą w nie mi­liony ludzi. Być może jest tak dla­tego, że po­wie­dziano im, by w to wie­rzy­li, kiedy by­li tak ma­li, że wie­rzy­li we wszys­tko.

- profesor Richard Dawkins

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

to flame cannon niema flamingow, ze trzeba dac RoBurning?
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Nie rozumiem tej fascynacji piechota krasnoludzką. To przecież nigdzie nie dojdzie. Dwie odginaczki na krzyż gotują tą armię na miękko. schodki z dwóch zwykłych piątek fasta są nie do przejscia. Słaby wygar w strzelaniu. Nie ma czym bronić artylerii. Kompletnie nie widze potencjału.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

1. 2x penetracja to zbędny koszt. Po co jednorazowy re-roll jednej kości?!?
2. Burning na flame ssie, lepiej tam dać penetrację i inżyniera w kusznikach blisko trzymać. D3 rany, Ap S6 i re-roll to baaaardzo moc!
3. Brakuje ewidentnego hita w tej armi, czyli dwóch żyrków po 80 pts za jednego
4. Hammerersi są fajnym młotem, ale brakuje "kowadła" a tym są Ironbreakerzy. W szarzy S5, sv 3+ i parry 5+ a smith da AP

(aż sprawdziłem, czy to nie post z 2010 roku)
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Marcins
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Marcins »

Dymitr pisze:W szarzy
W czym?

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »


Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Największy problem z lataczami. Wochowiec albo dwa standardowe pegazy DE obecnie, czyli cloak i 4+/charmed shield dość szybko zajadą górkę. Przy braku kontry z Rune of challenge / szarży z kowadła jest po prostu problem z obroną parku maszynowego - nóżki na hamcach za krótkie, żeby kontrolować przedpole. 4 bolce DE można spokojnie bronić fastami, własnymi bohaterami, etc. Tutaj strasznie się czuje brak czegokolwiek mogącego zaszarżować bez problemu na te 15"

Drugą bolączką jest magia - o ile pojedynczy uberspell można zniszczyć, to jeśli przeciwnik ma bardziej równomiernie porozkładane czary (albo kulnie ifkę na rzeczony uberspell) - robi się coraz bardziej przykro i gdiześ koło trzeciej tury budzisz się z ręką w nocniku (na zasadzie: zniszczyłem pitkę, ale teraz co turę wchodzą inne rzeczy i naprawdę kąsają). Gyrosy łatwo padają od misajli.

Aha, regimenty piechoty są istotnie bardzo twarde, ale równie łatwo jest po prostu nakarmić odginką pod nos i nigdy więcej nie musieć się o nie martwić. To 3" po swifcie na nic nie starczy.

Reasumując - armia ma kilka fatalnych MU. Pewnie ma też jakieś dobre, jak ktoś wystawi dobre cele dla dział i nie ma wystarczającej manewrowości.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2014, o 20:20 przez Barbarossa, łącznie zmieniany 1 raz.

Spawn
Chuck Norris
Posty: 477

Post autor: Spawn »

Ale z was ciemniaki. Burning jest po to żeby można było dać kolejny forging za +5 punktów...

A ja bym polecał Valaye. +4 do dispela jest lepsze niż +2.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

A 60 hammerersów jest lepsze niż 35. Takimi poradami taktycznymi słynie właśnie GW. W rzeczywistości płacić de facto jak za maga lorda (runemis + Valaya na BSB) za kolesia któy nie rzuca żadnego czaru to jakaś paranoja.

Spawn
Chuck Norris
Posty: 477

Post autor: Spawn »

Valaya moze byc na hamkach ziom.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Nie zmienia, że kosztuje 65 pkt, ziom.

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

Można wrzucić na Hamków.
Choć 26 to trochę mało się robi.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Jak dla mnie Furek robisz corner hammer tam, gdzie jednak mozna sie więcej pobawić. Da się i bedzie z tego frajda przynajmniej dla mnie :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

@Barb. Ciężko się nie zgodzić, natomiast krasnale straciły całą kontrę jaką miały na manewrowość przeciwnika (chalange i kowadło). Obecnie albo zastrzelą kowboja albo są w dupie. Nawet zwykłe harpie są mega problemem dla tej armii, bo nie ma co z nimi zrobić. Wiadomo, można przyjąć na maszynę i kontrować ale bez autohitujących organ i kowadła brzmi do gorzej. Organki z BS 5 są fajne, ale jak harpie staną w coverze, a często staną przeciwko takiej armii ponieważ nie postawimy maszyny z 3 ranami na froncie to jest to rzut na 6+ (zasięg, hard cover, skirmish) czyli dwie do piachu. Ledwo panika.

Ta armia moim zdaniem obecnie to maszyny i albo odginaczki zwane często luftwaffe albo to co złożył Jurek. Efektywnie różnić się to będzie tym czy mamy drugi klocek czy za to 450 mamy 4 lataczy.

Nie zmienia to faktu, że takie detale jak magiczna płonąca broń dla jednego inżyniera i tarcze z rune of stone by się przydały.

@Dymitr. Nie dopłacenie 10pkt za reroll jednego ranienia na klopie jest bez sensu, pamiętaj, że to można na big hita zostawić.

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

Wiem, ze to na big hita - uważam jednak ze klopa sie po prostu nie mieści w rozpie :)
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
michal
Chuck Norris
Posty: 554
Lokalizacja: Wroclaw/Krakow

Post autor: michal »

Dymitr pisze:Wiem, ze to na big hita - uważam jednak ze klopa sie po prostu nie mieści w rozpie :)
Przy paringach, gdzie przeciwnik wybierze granie na remis i schowa większość za górkami/obelsikami, klopa z przerzutem skatera, przerzutem altylerki i bs 4 waląca indirectem to jedyna rzecz która może coś zrobić imo

ODPOWIEDZ