kilka pytań o Chaos Dwarfy

Chaos Dwarfs

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Denis
Falubaz
Posty: 1351
Lokalizacja: ZKF Zabrze

Re: kilka pytań o Chaos Dwarfy

Post autor: Denis »

Od kiedy Iron Demon moze maszerować z wordingu wynika że nie maszeruje ...
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”

Death Note

Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

No dla mnie też nie maszeruje bo jest napisane "may move up to its M" ale niech się ktoś bardziej doświadczony z CHD wypowie.

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Nie maszeruje.
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

Ja ruch iron demona rozumiem tak, możemy wybrać alternatywnie albo:
- ruszamy się z M6 możemy maszerować, wheelować, szarżować itp.
- lecimy do przodu 2D6 + 6 po linii prostej.

Zauważcie że po opisie normalnego ruchu pojawia się zwrot:
Alternately, it may choose (tu opis fluffu). In this case, rather than using the normal rules for charging or marching.....

Nigdzie nie znalazłem zakazu marszu lub przymusu korzystania z drugiego sposobu ruch.
hypnotic pisze:No dla mnie też nie maszeruje bo jest napisane "may move up to its M" ale niech się ktoś bardziej doświadczony z CHD wypowie.
Dokładnie It may normally move to Its M distance and fire its wepons withour penalty while doing so.
Znaczenie tego fragmentu jest wyjaśnione w FAQ i oznacza, że możne strzelać bez kar za ruch. Nie odnosi się w żaden sposób do zakazu marszu. Oczywiści nie może strzelać po marszu.
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Kamil.Sz pisze:Ja ruch iron demona rozumiem tak, możemy wybrać alternatywnie albo:
- ruszamy się z M6 możemy maszerować, wheelować, szarżować itp.
- lecimy do przodu 2D6 + 6 po linii prostej.

Zauważcie że po opisie normalnego ruchu pojawia się zwrot:
Alternately, it may choose (tu opis fluffu). In this case, rather than using the normal rules for charging or marching.....

Nigdzie nie znalazłem zakazu marszu lub przymusu korzystania z drugiego sposobu ruch.
hypnotic pisze:No dla mnie też nie maszeruje bo jest napisane "may move up to its M" ale niech się ktoś bardziej doświadczony z CHD wypowie.
Dokładnie It may normally move to Its M distance and fire its wepons withour penalty while doing so.
Znaczenie tego fragmentu jest wyjaśnione w FAQ i oznacza, że możne strzelać bez kar za ruch. Nie odnosi się w żaden sposób do zakazu marszu. Oczywiści nie może strzelać po marszu.
Logiczna argumentacja i można się tego trzymać. Ale to nie model wydany wczoraj, więc powinno być dawno wyjaśnione i jakoś ludzie grają?

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

Mało osób gra ChD a jeszcze mniej używa Iron demona, pewnie dlatego nikt dokładnie nie wczytywał się w jego dość skomplikowane zasady.
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."

Awatar użytkownika
Never
Chuck Norris
Posty: 549

Post autor: Never »

Ja mam ID i na turniejach ruszam się tak.

6 cali to jego M, Więc pivotuje, ruszam się, strzelam jak chcę do 6 cali.

2D6 + 6 to ruch tylko w linii prostej, jak się zetknę z wrogiem to dostaje on ASF, tyle że nie ma reakcji na szarżę.

Szarża, ruch w linii prostej 2D6+6, i to chyba cała filozofia z jego ruchem, nigdy tutaj nikt nie mówił o ruszaniu się marszowym ruchem.
Potem pojawił się Tauruk, no ten to rzeczywiście ma to co trzeba, gaz w nogach, postawę, może przywalić i odparować cios, umie zasuwać jak dziki! Gdyby nie ta jego francowata pięta!

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

Ale co zabrania mi wykonania marszu lub szarży na zwykłych zasadach? Prosił bym o konkretny cytat bo jaki widać nie ma zgodności co do tego.
Never pisze:2D6 + 6 to ruch tylko w linii prostej, jak się zetknę z wrogiem to dostaje on ASF, tyle że nie ma reakcji na szarżę.
Z czego wynika brak reakcji na szarże "z dopalacza" nie ma wprost odwołania do zasady "Losowy dystans szarży"
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."

Awatar użytkownika
Never
Chuck Norris
Posty: 549

Post autor: Never »

możesz nie deklarować szarży w czasie szarż. Możesz się ruszyć w fazie ruchu 2D6+6 zwyklym ruchem, jak się zetkniesz to jest walka, to taki trik o którym mało kto wie, że tak można. Napisane jest w Tamurkhanie, te kwestie jakoś rozważaliśmy z 100 razy, zapytaj się Groschka on jest specem od zasad CHD
Potem pojawił się Tauruk, no ten to rzeczywiście ma to co trzeba, gaz w nogach, postawę, może przywalić i odparować cios, umie zasuwać jak dziki! Gdyby nie ta jego francowata pięta!

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

Czytam Tamurkhana i nic nie ma o zakazie marszu. Jak dla mnie może maszerować/szarżować ruchem zwykłym M6 i na zwykłych zasadach, bo nie jest to zabronione w zasadach, a ruch 2D6 + 6 jest wyraźnie określany jako opcjonalny.
Nie mam zdania czy po ruch 2D6 prowadzącym do kontaktu z wrogiem, wróg może deklarować reakcję, choć w zasadzie Twoja interpretacja mnie przekonuje. Nie jest to stricte szarża, więc nie ma reakcji na nią.
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Jak dla mnie zapis jest jasny, a gram z min 2 ID w rozpisce :) Never wyjaśnił to wystarczająco i nie ma innej interpretacji. M value jest przedstawiona w charakterystyce, marsz to nie jest normalny Movement....
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Kamyk
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 128

Post autor: Kamyk »

Jak bardzo trzeba zwracać uwagę przy sklejaniu Infernali na ich pozy, bo chyba są problemy w późniejszym prostym ustawieniu ich w regimencie?

Awatar użytkownika
Never
Chuck Norris
Posty: 549

Post autor: Never »

Wydaje mi się, że dosyć mocno. Na samej stronie FW masz ich pokazanych maksymalnie ściśniętych. Bronie do góry tak, aby nie nachodziły na sąsiednie modele.

Czy nowe IronDrake do krasnoludów mogą robić za nasze Blunderbassy? Modele są kozackie i wydaje mi się, że pasowałyby idealnie.

Tak samo zastanawiam się, czy nie zmienić tarcz nowym IB i nie zrobić ich jako naszej gwardii z speców albo zwykłych infernali. Modele również mi pasują klimatem do CHD jak się odpowiednio pomaluje;p :mrgreen:
Potem pojawił się Tauruk, no ten to rzeczywiście ma to co trzeba, gaz w nogach, postawę, może przywalić i odparować cios, umie zasuwać jak dziki! Gdyby nie ta jego francowata pięta!

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Samo malowanie nie pomoże.TRzeba je uczynić złymi :D
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

Ash storm powoduje ze cel może używać tylko basic move. Jaki to ma wpływ na popychaczki i random movement?
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Kamyk pisze:Jak bardzo trzeba zwracać uwagę przy sklejaniu Infernali na ich pozy, bo chyba są problemy w późniejszym prostym ustawieniu ich w regimencie?
Bardzo, a jest to ciężkie. Do tego dobrze by było od razu dopasować do nich bohaterów, którzy mają z nimi podróżować. Mi się to jednak nie udało, choć kombinowałem z różnymi wysokościami podstawek (chodzi o zestaw herosów FW).


Co do ruchu Iron Daemona faktycznie wygląda że nie ma jednoznaczności do tej pory, bo powstał temat na LS.

Awatar użytkownika
Never
Chuck Norris
Posty: 549

Post autor: Never »

no, mam nadzieję, że będzie lepiej z ID. Jakby mógł się ruszać 2D6+6 i jeszcze strzelać to miazga:D.

Już wymyśliłem, że tarcze od nowych Ironbreakerów zastąpię tarczami maruderów chaosu. Najlepiej pasują klimatem do CHD. Jeszcze sztandar jest do wymiany, a tak to chyba będzie ok;p
Potem pojawił się Tauruk, no ten to rzeczywiście ma to co trzeba, gaz w nogach, postawę, może przywalić i odparować cios, umie zasuwać jak dziki! Gdyby nie ta jego francowata pięta!

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Never pisze:no, mam nadzieję, że będzie lepiej z ID. Jakby mógł się ruszać 2D6+6 i jeszcze strzelać to miazga:D.
Ja na to konto w tym tygodniu zakupiłem nawet ID. Nawet jak go LS zniszczy to jeden z najpiękniejszych modeli na półce będzie...
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

Never pisze:.... Już wymyśliłem, że tarcze od nowych Ironbreakerów zastąpię tarczami maruderów chaosu.....
już nie można niestety zamówić na stronie gw osobno tarcz marauderów, w listopadzie jeszcze można było, teraz trzeba kupić całe pudło albo na allegro kombinować

Morsfinek
Wodzirej
Posty: 692

Post autor: Morsfinek »

Ja tam mam aż nadmiar tych tarcz, częściowo oryginalne częściowo odlewy no ale w ładnej ilościowo paczce był sprzedawane, przejjem je chyba za 10 lat dopiero.
Obrazek

ODPOWIEDZ