ETC 2014

Moderator: swieta_barbara

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Re: ETC 2014

Post autor: loko »

vc mają 2 rozpy na hexah albo bez, woch hmm rózni się budową princa,w orkach wszystko kręci się wokół klocka savage , wszystko czyli trole. jestem za tym aby ciąć schematy wszędzie tak długo aż z musu pojawi się coś świeżego. ja wiem ze wszyscy jesteśmy sportowcami i liczymy na awans do repy ale litości. a teraz coś co wzbudzi u niektórych rechot i politowanie. pewien angol w sklepie GW powiedział mi że oni to mają u siebie takie turnieje że przede wszystkim to przeciwnik po bitwie ocenia ciebie , twoja rozpiske, czy bitwa była ciekawa , czy przeciwnik był sympatyczny. punkty z bitew są naprawde drugoplanowe. można wygrać wszystkie bitwy i nie wygrać tura. o wiele bardziej ciekawa opcja niż 5 zł za każdą kurvve jaka się wymsknie. super podejście jeśli chodzi o narybek bo poczatkujący gracze chcą grać w tą gre bo zobacza fajną figurkę a potem się dowiadują że i tak z domu to z nią nie ma co wychodzić. a co do kadry i jej treningów? co z tego że mastery są euro skoro draft od euro do euro się pare razy zmienia ? stare rozpiski są nieaktualne, a taktyki na przeciwnika też bo jego meta też się zmienia ( to argument na tych co im draft nic nie pociął). skoro ma miejsce taki skandal i precedens jak sielsian open to może warto pójść krok dalej? i na "erło" grac lokale- mastery na 2-3 miechy przed euro? opena proszę się nie bać bo przy wyżej wspomnianej ocenie każdy spinacz który wymyśli pornola na 10 krzykach nawet jak wygra wiecej niż połowe bitew to i tak o podium może zapomnieć.

ps. a wiecie że ten pan z GW nawet nie słyszał o tym ze są organizowane jakieś euro mistrzostwa , euro drafty i takie takie? może się zgrywał , może GW nie pozwala im mówić o imprezach 'not by GW' . to tak na marginesie..
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Shino - bez względu na to, czy najbardziej przegięte są demony czy DE, najbardziej obcięli VCty ;) I to głównie w kwestii różnorodności, nie powera.

A zdjęcie ROC zmniejsza siłę, ale też i losowość armii.

@Loko - tak czy siak nie zobaczysz. Chyba, że dadzą tym jednostkom nowe zasady lub/i zmienią ich koszt. Prawda jest taka, że w magicznym trójkącie jednostek special Crypty-Hexy-BK cięcie jednego zwiększy wystawialność pozostałych dwóch, ew. migrację punktów do krzyków. Co moim zdaniem pokazuje tylko, że metoda robienia ETC compa i "pooli" działa tylko na największe przegięcia i nie radzi sobie z sytuacją, kiedy w armii jest całkiem spora grupa jednostek o dużym potencjale (jak w VC czy DE) - w takim wypadku tylko poolowanie tylko ujednolica buildy. Tak naprawdę cięcie jednostek nie jest rozwiązaniem, ale ugrywalnienie tych, które wystawiane nie są - choćby przez wprowadzenie scenariuszy i kategorii scoring units.

Dalej - jeśli w GW nie słyszeli o mistrzostwach Europy w ich własną grę, to tylko o nich jak najgorzej świadczy - w tym sensie, że designerzy mają centralnie wyje6ane i niezbyt interesują się swoim systemem. Nie znam innych przypadków takich patologii. Daj link do wywiadu/wypowiedzi.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Jak mozna powiedziec ze pocieli De, skoro mozna miec 2x5 warlockow + 4 levl death ?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

-Qc- pisze:Jak mozna powiedziec ze pocieli De, skoro mozna miec 2x5 warlockow + 4 levl death ?
hmm wyglada na to ze tak
Ostatnio zmieniony 26 lut 2014, o 20:11 przez zaf, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3369
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

Eeeeee tam.
VC dalej bez zmian - dalej można spuszczać wpier... innym.

Trzeba się tylko mocniej zastanowić nad mocnym złożeniem i nauczyć tym grać.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Smiechu pisze:Eeeeee tam.
VC dalej bez zmian - dalej można spuszczać wpier... innym.

Trzeba się tylko mocniej zastanowić nad mocnym złożeniem i nauczyć tym grać.
Gupia armia :wink:
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Czemu mój post został przeniesiony z tego tematu ? Przecież był na temat 0.o
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9578
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Nie podoba mi się zniesienie RoC. Co z tego, że to jest losowe? Co z tego że tego połowa ludzi nie lubi (w tym ja)?
To nie ma znaczenia dla balansu armii, a tym powinno się AR zajmować.

Poza tym robią ogólnie dobrą robotę (chociaż pewnie by się dało lepiej), a że wszystkim się nie dogodzi to wiadomo.

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

O ile zmiana zasad dla wzmocnienia armii jest jeszcze ok, o tyle zmiana zasad, żeby ciąć armie jest już nie ok.

Co do losowości to pewnie część graczy piosczy na nią w kontekście poprzedniej edycji, która była mniej losowa, co nie zmiania faktu, że skill jest ważniejszy niż kości.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9578
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Panterq,
Zatem jak byś rozwiązał kwestie słabości TK, WE i Beastmanów? Nie można przecież w nieskończoność punktów dodawać..

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Interesujące pytanie. Popatrzmy na TK - armia która powinna mieć duże możliwości boostowania się magią dostaje cięcia właśnie w tej dziedzinie. Dostaje 300 bonusowych punktów, spokojnie może wystawić kaszkiet (lub dwa) i ze 4 magów, ale dalej może wygenerować tylko 2 kostki. Na co ma przeznaczać bonusowe punkty? Na więcej rydwanów? Gdzie w tym sens? Może gdyby dostała możliwość generowania 4 dodatkowych kostek co fazę magii, do tego dorzucić power scrolla i swój scroll sprawy zaczęłyby wyglądać trochę lepiej? Może gdyby uwolnić dla nich Death do 5 kostek też by im to pomogło?
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

A nie łatwiej "zignorować zapis o zakazie maszerowania" - gracze TK nie lubią tej zasady :)
A jak to nic nie da to jeszcze rydwanom pozwolić maszerować.
\/\

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

c4h10 pisze:A nie łatwiej "zignorować zapis o zakazie maszerowania" - gracze TK nie lubią tej zasady :)
A jak to nic nie da to jeszcze rydwanom pozwolić maszerować.
Niestety, wprowadza za dużo losowości (test na zdanie marszu).

Spawn
Chuck Norris
Posty: 478

Post autor: Spawn »

Ostatnio była rozkminka, "czy wystawiał byś zwykłe orki, gdyby kosztowały 3pkt za sztuke", a propos balansowania kosztów punktowych jednostek.

A jesli chcą pociąć demony, powinni wrzucić do tej puli:
horrors max 3/more than 3 plague drones

i by była wtedy pocięta armia, a nie jakieś tabelki pitu pitu.
Co do TK to ja bym im pozwolił grać na open, robić ile kostek chcą, i ciskać czary z 6ciu i wystawiać specjali. Wtedy byśmy zobaczyli ile punktów potrzebują.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

c4h10 pisze:A nie łatwiej "zignorować zapis o zakazie maszerowania" - gracze TK nie lubią tej zasady :)
A jak to nic nie da to jeszcze rydwanom pozwolić maszerować.
Draft3
Modele w 12" od hierofanty mogą maszerować?
Jak pozwolono im maszerować to także w fazie magii.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2014, o 10:52 przez misha, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

w mojej ocenie jeśli jest mniej rzutów, to gra jest bardziej losowa
faza magii stala sie bardzie losowa przez losowanie ilosci kosci oraz mocniejsze czary.

ruchy staly sie bardziej losowe ze wzgledu na losowy zasieg szarz

to wszystko sa bardzo istotne rzuty, ktroe czesto mjaa kluczowe znaczenie w bitwie.

dodatkwoe wczesniej bonus z szarzy byl bardzo istotny dla starcia, szczegolnie przy mniejszej ilosci potencjalnych atakow, ktore mial kazdy oddzial.

gdyby rzuty mialy taka sama wage jak teraz to pewnie ta edycja bylaby mniej losowa.

Najbardziej na plus z kolei teraz jest to, ze mozna przerzucac psychologie z bsb. Choc tamta edycja nadrabiala to ogromna iloscia oddzialow z itp, lub odpornych na paniki i brakiem oddzialow za 100+ pkt.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Tabelkę znieśli bo to osłabia demony a nie dlatego że jest losowa :roll:
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

ETC FAQ pisze:4.10. Q: How do War Machines choose targets?
A: War Machines see 360 degrees and don’t pivot towards their target. You may choose any spot on the machine base to measure the LoS and range from each time it fires.
Zeszłoroczny śnieg, czy dość interesująca nowość?
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

ajaj wyprzedziłeś mnie;)
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

panterq pisze:
ETC FAQ pisze:4.10. Q: How do War Machines choose targets?
A: War Machines see 360 degrees and don’t pivot towards their target. You may choose any spot on the machine base to measure the LoS and range from each time it fires.
Zeszłoroczny śnieg, czy dość interesująca nowość?
Już pisałem im, że to bez sensu. Nie posłuchali. Z deka zmiana zasad, ale co atm.

pozdrawiam
Furion

ODPOWIEDZ