ETC 2014
Moderator: swieta_barbara
Re: ETC 2014
vc mają 2 rozpy na hexah albo bez, woch hmm rózni się budową princa,w orkach wszystko kręci się wokół klocka savage , wszystko czyli trole. jestem za tym aby ciąć schematy wszędzie tak długo aż z musu pojawi się coś świeżego. ja wiem ze wszyscy jesteśmy sportowcami i liczymy na awans do repy ale litości. a teraz coś co wzbudzi u niektórych rechot i politowanie. pewien angol w sklepie GW powiedział mi że oni to mają u siebie takie turnieje że przede wszystkim to przeciwnik po bitwie ocenia ciebie , twoja rozpiske, czy bitwa była ciekawa , czy przeciwnik był sympatyczny. punkty z bitew są naprawde drugoplanowe. można wygrać wszystkie bitwy i nie wygrać tura. o wiele bardziej ciekawa opcja niż 5 zł za każdą kurvve jaka się wymsknie. super podejście jeśli chodzi o narybek bo poczatkujący gracze chcą grać w tą gre bo zobacza fajną figurkę a potem się dowiadują że i tak z domu to z nią nie ma co wychodzić. a co do kadry i jej treningów? co z tego że mastery są euro skoro draft od euro do euro się pare razy zmienia ? stare rozpiski są nieaktualne, a taktyki na przeciwnika też bo jego meta też się zmienia ( to argument na tych co im draft nic nie pociął). skoro ma miejsce taki skandal i precedens jak sielsian open to może warto pójść krok dalej? i na "erło" grac lokale- mastery na 2-3 miechy przed euro? opena proszę się nie bać bo przy wyżej wspomnianej ocenie każdy spinacz który wymyśli pornola na 10 krzykach nawet jak wygra wiecej niż połowe bitew to i tak o podium może zapomnieć.
ps. a wiecie że ten pan z GW nawet nie słyszał o tym ze są organizowane jakieś euro mistrzostwa , euro drafty i takie takie? może się zgrywał , może GW nie pozwala im mówić o imprezach 'not by GW' . to tak na marginesie..
ps. a wiecie że ten pan z GW nawet nie słyszał o tym ze są organizowane jakieś euro mistrzostwa , euro drafty i takie takie? może się zgrywał , może GW nie pozwala im mówić o imprezach 'not by GW' . to tak na marginesie..
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Shino - bez względu na to, czy najbardziej przegięte są demony czy DE, najbardziej obcięli VCty
I to głównie w kwestii różnorodności, nie powera.
A zdjęcie ROC zmniejsza siłę, ale też i losowość armii.
@Loko - tak czy siak nie zobaczysz. Chyba, że dadzą tym jednostkom nowe zasady lub/i zmienią ich koszt. Prawda jest taka, że w magicznym trójkącie jednostek special Crypty-Hexy-BK cięcie jednego zwiększy wystawialność pozostałych dwóch, ew. migrację punktów do krzyków. Co moim zdaniem pokazuje tylko, że metoda robienia ETC compa i "pooli" działa tylko na największe przegięcia i nie radzi sobie z sytuacją, kiedy w armii jest całkiem spora grupa jednostek o dużym potencjale (jak w VC czy DE) - w takim wypadku tylko poolowanie tylko ujednolica buildy. Tak naprawdę cięcie jednostek nie jest rozwiązaniem, ale ugrywalnienie tych, które wystawiane nie są - choćby przez wprowadzenie scenariuszy i kategorii scoring units.
Dalej - jeśli w GW nie słyszeli o mistrzostwach Europy w ich własną grę, to tylko o nich jak najgorzej świadczy - w tym sensie, że designerzy mają centralnie wyje6ane i niezbyt interesują się swoim systemem. Nie znam innych przypadków takich patologii. Daj link do wywiadu/wypowiedzi.

A zdjęcie ROC zmniejsza siłę, ale też i losowość armii.
@Loko - tak czy siak nie zobaczysz. Chyba, że dadzą tym jednostkom nowe zasady lub/i zmienią ich koszt. Prawda jest taka, że w magicznym trójkącie jednostek special Crypty-Hexy-BK cięcie jednego zwiększy wystawialność pozostałych dwóch, ew. migrację punktów do krzyków. Co moim zdaniem pokazuje tylko, że metoda robienia ETC compa i "pooli" działa tylko na największe przegięcia i nie radzi sobie z sytuacją, kiedy w armii jest całkiem spora grupa jednostek o dużym potencjale (jak w VC czy DE) - w takim wypadku tylko poolowanie tylko ujednolica buildy. Tak naprawdę cięcie jednostek nie jest rozwiązaniem, ale ugrywalnienie tych, które wystawiane nie są - choćby przez wprowadzenie scenariuszy i kategorii scoring units.
Dalej - jeśli w GW nie słyszeli o mistrzostwach Europy w ich własną grę, to tylko o nich jak najgorzej świadczy - w tym sensie, że designerzy mają centralnie wyje6ane i niezbyt interesują się swoim systemem. Nie znam innych przypadków takich patologii. Daj link do wywiadu/wypowiedzi.
Jak mozna powiedziec ze pocieli De, skoro mozna miec 2x5 warlockow + 4 levl death ?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Nie podoba mi się zniesienie RoC. Co z tego, że to jest losowe? Co z tego że tego połowa ludzi nie lubi (w tym ja)?
To nie ma znaczenia dla balansu armii, a tym powinno się AR zajmować.
Poza tym robią ogólnie dobrą robotę (chociaż pewnie by się dało lepiej), a że wszystkim się nie dogodzi to wiadomo.
To nie ma znaczenia dla balansu armii, a tym powinno się AR zajmować.
Poza tym robią ogólnie dobrą robotę (chociaż pewnie by się dało lepiej), a że wszystkim się nie dogodzi to wiadomo.
O ile zmiana zasad dla wzmocnienia armii jest jeszcze ok, o tyle zmiana zasad, żeby ciąć armie jest już nie ok.
Co do losowości to pewnie część graczy piosczy na nią w kontekście poprzedniej edycji, która była mniej losowa, co nie zmiania faktu, że skill jest ważniejszy niż kości.
Co do losowości to pewnie część graczy piosczy na nią w kontekście poprzedniej edycji, która była mniej losowa, co nie zmiania faktu, że skill jest ważniejszy niż kości.
Interesujące pytanie. Popatrzmy na TK - armia która powinna mieć duże możliwości boostowania się magią dostaje cięcia właśnie w tej dziedzinie. Dostaje 300 bonusowych punktów, spokojnie może wystawić kaszkiet (lub dwa) i ze 4 magów, ale dalej może wygenerować tylko 2 kostki. Na co ma przeznaczać bonusowe punkty? Na więcej rydwanów? Gdzie w tym sens? Może gdyby dostała możliwość generowania 4 dodatkowych kostek co fazę magii, do tego dorzucić power scrolla i swój scroll sprawy zaczęłyby wyglądać trochę lepiej? Może gdyby uwolnić dla nich Death do 5 kostek też by im to pomogło?
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Niestety, wprowadza za dużo losowości (test na zdanie marszu).c4h10 pisze:A nie łatwiej "zignorować zapis o zakazie maszerowania" - gracze TK nie lubią tej zasady
A jak to nic nie da to jeszcze rydwanom pozwolić maszerować.
Ostatnio była rozkminka, "czy wystawiał byś zwykłe orki, gdyby kosztowały 3pkt za sztuke", a propos balansowania kosztów punktowych jednostek.
A jesli chcą pociąć demony, powinni wrzucić do tej puli:
horrors max 3/more than 3 plague drones
i by była wtedy pocięta armia, a nie jakieś tabelki pitu pitu.
Co do TK to ja bym im pozwolił grać na open, robić ile kostek chcą, i ciskać czary z 6ciu i wystawiać specjali. Wtedy byśmy zobaczyli ile punktów potrzebują.
A jesli chcą pociąć demony, powinni wrzucić do tej puli:
horrors max 3/more than 3 plague drones
i by była wtedy pocięta armia, a nie jakieś tabelki pitu pitu.
Co do TK to ja bym im pozwolił grać na open, robić ile kostek chcą, i ciskać czary z 6ciu i wystawiać specjali. Wtedy byśmy zobaczyli ile punktów potrzebują.
Draft3c4h10 pisze:A nie łatwiej "zignorować zapis o zakazie maszerowania" - gracze TK nie lubią tej zasady
A jak to nic nie da to jeszcze rydwanom pozwolić maszerować.
Modele w 12" od hierofanty mogą maszerować?
Jak pozwolono im maszerować to także w fazie magii.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2014, o 10:52 przez misha, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
faza magii stala sie bardzie losowa przez losowanie ilosci kosci oraz mocniejsze czary.w mojej ocenie jeśli jest mniej rzutów, to gra jest bardziej losowa
ruchy staly sie bardziej losowe ze wzgledu na losowy zasieg szarz
to wszystko sa bardzo istotne rzuty, ktroe czesto mjaa kluczowe znaczenie w bitwie.
dodatkwoe wczesniej bonus z szarzy byl bardzo istotny dla starcia, szczegolnie przy mniejszej ilosci potencjalnych atakow, ktore mial kazdy oddzial.
gdyby rzuty mialy taka sama wage jak teraz to pewnie ta edycja bylaby mniej losowa.
Najbardziej na plus z kolei teraz jest to, ze mozna przerzucac psychologie z bsb. Choc tamta edycja nadrabiala to ogromna iloscia oddzialow z itp, lub odpornych na paniki i brakiem oddzialow za 100+ pkt.
Zeszłoroczny śnieg, czy dość interesująca nowość?ETC FAQ pisze:4.10. Q: How do War Machines choose targets?
A: War Machines see 360 degrees and don’t pivot towards their target. You may choose any spot on the machine base to measure the LoS and range from each time it fires.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Już pisałem im, że to bez sensu. Nie posłuchali. Z deka zmiana zasad, ale co atm.panterq pisze:Zeszłoroczny śnieg, czy dość interesująca nowość?ETC FAQ pisze:4.10. Q: How do War Machines choose targets?
A: War Machines see 360 degrees and don’t pivot towards their target. You may choose any spot on the machine base to measure the LoS and range from each time it fires.
pozdrawiam
Furion