Rozpiski Szczurze

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Re: Rozpiski Szczurze

Post autor: Janus »

szczerze to cała rozpa jest słaba.
23 stormów nic nie zrobi;
Ja bym szedł albo w cc lub obronę z magią:
Jeśli seer to:
bsb stormówa; 3 klocki po 40, 40, 30 slavów; klocek 40 clanbraci z tarczami; 2x wlc 1x gutterzy. Niszczysz magią i strzelaniem resztę trzymasz do końca gry/przepychasz clanbraćmi.
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Stormów miałem zamiar tylko mieć do trzymania seera, raczej w defensywie. Raty i slave mieli odginać od nich. Guttersi zmiękczać od tyłu, a abomka straszyć i zabijać, to co przejdzie.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Imo rozpiska wlasnie ejst spoko - na male punkty 15 guerow i abominacja to overpower, a dziala do malo czego maja strzelac

A sztormy dla sztromow hm... w zasadzie Twoje zlozenie corow mi faktycznie bardziej pasuje
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
MadMax
Wodzirej
Posty: 761
Lokalizacja: Pisz

Post autor: MadMax »

Na takie punkty WLC jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Ostatnio na turnieju w Olsztynie w pierwszej turze udało mi się zdjąć duży oddział orków wraz z 2 bohaterami.
"War. War never changes".

TRAYE MAGNETYCZNE / PCV / MAGNESY. Najlepsza jakość !!! Najtaniej !!!


Ekspresowa Realizacja !!!

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Guttersi taki oddział orków też powinni wybić, a na pewno uszczuplić solidnie;)
Można też wymienić abomkę na kołko plus latarkę;) Albo dwie latarki i więcej guttersów;)

W sumie rzeczywiście nie trzeba mi stormów. Clanraty powinny wystarczyć. Ale powyższego zestawieniea corów nie da rady wcisnąć, bo grubo przewyższa 300pkt. Spróbuję później wrzucić to do buildera.

Przy takim zestawieniu na pewno mi jednak spada sztormówa. Na bsbku nie wezmę, bo mi zbiera punkty poza corami. Tylko nie wiem też, czy warto brać ten flame banner na nim.


EDIT: Inżynier i Slavesi do odginania i odwlekania walki z wycofanymi clanratami z seerem i bsbkiem. Reszta (kanalarze i abomka) też ma tą walkę odwlec, ale ci już przy okazji mają siać spustoszenie;) Jak już do clanratów dojdą, to inżynier zawsze się może wyteleportować;P
Bez sztormówy, bo się nie zmieściła. Jak trzeba będzie, to ruina będzie musiała pomóc.
Wciąż się jednak zastanawiam, czy 1x15, czy 3x5... Panika fakt, ale gorzej, jak spanikują całą 15, niż 5.
1 Grey Seer @ 275.0 Pts
General; Magic Level 4; Miscast Table
Dispel Scroll [25.0]
Ironcurse Icon [5.0]
Dragonbane Gem [5.0]

1 Chieftain @ 88.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Warplock Pistol [8.0]
Banner of Eternal Flame [10.0]

1 Warlock Engineer @ 15.0 Pts

1 Hellpit Abomination @ 250.0 Pts
Warpstone Spikes

15 Gutter Runners @ 270.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

32+1 Clanrats @ 168.5 Pts
Light Armour; Shields; Standard; Musician; Clawleader

2x32 Skavenslaves @ 66.0 Pts
Slave Musician


Models in Army: 112


Total Army Cost: 1198.5

Awatar użytkownika
MadMax
Wodzirej
Posty: 761
Lokalizacja: Pisz

Post autor: MadMax »

Guttersi raczej nie sa do walki z orkami. Glownym zadaniem dla nich jest zdejmowanie wszelkiego rodzaju maszyn przeciwnika.
"War. War never changes".

TRAYE MAGNETYCZNE / PCV / MAGNESY. Najlepsza jakość !!! Najtaniej !!!


Ekspresowa Realizacja !!!

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

W pierwszej turze maszyna, w drugiej orki;)

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Po próbach gry na dwóch latarkach, dwóch kólkach i warlordzie z fellbladem, wracam do rozpiski na dzwonku, aboce, kółku i latarce. A wygląda to tak...

Będzie coś z tego (oprócz maski wypłaconej przez przeciwnika;))?

Ogólnie, zmiana ze starej rozpiski, to podmiana assasina, na chieftaina z tym samym osprzętem. W punktach za zabójce też zmiana z 6+6 guttersów, na 6+5+5. Wymianiłem też Scroll of shielding na Earthing Rod (po tym, jak ostatnio szaraka mi wsysło;)). Dałem też kilku verminów więcej, w koszcie za slavy (wcześniej miałem ich 3x40)
1 Grey Seer @ 530.0 Pts
General; Magic Level 4; Miscast Table
Skalm [30.0]
Fencer's Blades [35.0]
Earthing Rod [25.0]

1 Screaming Bell @ [200.0] Pts

1 Warlock Engineer @ 120.0 Pts
Magic Level 2
Warp-Energy Condenser [20.0]

1 Warlock Engineer @ 125.0 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll [25.0]

1 Warlock Engineer @ 65.0 Pts
Brass Orb [50.0]

1 Chieftain @ 82.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Battle Standard
Banner of Eternal Flame [10.0]

1 Chieftain @ 97.0 Pts
Heavy Armour; Shield
Weeping Blade [30.0]
Potion of Strength [20.0]

1 Hellpit Abomination @ 250.0 Pts
Warpstone Spikes

1 Doomwheel @ 150.0 Pts

1 Warp-lightning Cannon @ 90.0 Pts

6+5+5 Gutter Runners @ 108.0 Pts

44 Stormvermin @ 383.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; FCG
Storm Banner [50.0]

38+35+34 Skavenslaves @
Slave Musician

Models in Army: 169

Total Army Cost: 2400.0
PS. Poniżej próbowana wcześniej, wspominana na początku, rozpiska.
1 Grey Seer @ 335.0 Pts
General; Magic Level 4
Power Scroll [35.0]
Skalm [30.0]
Talisman of Endurance [30.0]

1 Chieftain @ 128.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Warplock Pistol [8.0]
Storm Banner [50.0]

1 Warlord @ 193.0 Pts
Heavy Armour; Shield
Fell Blade [100.0]

1 Warlock Engineer @ 150.0 Pts
Magic Level 2
Warp-Energy Condenser [20.0]
Obsidian Amulet [30.0]

1 Warlock Engineer @ 125.0 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll [25.0]

1 Warlock Engineer @ 65.0 Pts
Brass Orb [50.0]

3x6 Gutter Runners @ 108.0 Pts

2x1 Doomwheel @ 150.0 Pts

2x1 Warp-lightning Cannon @ 90.0 Pts

47+1 Stormvermin @ 406.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Standard; Musician; Fangleader
Razor Standard [45.0]

35+34+26 Skavenslaves @
Slave Musician

Models in Army: 162


Total Army Cost: 2400.0

Awatar użytkownika
Deus
Falubaz
Posty: 1034
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Deus »

Ten Chieftain ze sprzętem assasyna się nie sprawdzi, bo brakuje mu ASFa i nie ma przerzutów trafień i skuteczność mu spadnie, a poza tym jest śmiesznie miękki i zapewno ktoś go zgładzi zanim wypłaci swoja ataki.
Obrazek

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Ma inicjatywę 6, więc może coś wypłaci. Jeden z ataków powinien wejść. Zginąć, pewnie zginie, ale może coś dużego weźmie ze sobą;)
W 100 punktach jak można lepiej złożyć? Z Ogre Blade i Charmed Shield? A może dwóch chieftainów z halabardą. Albo warlorda z pistoletem?;) Czy w ogóle odpuścić?

Awatar użytkownika
Deus
Falubaz
Posty: 1034
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Deus »

Tylko weź pod uwagę że jak ten Cheftain wypłaci 1 Wo to przeciwnik ma jeszcze jakieś Wardy/Regenki i może nic nie wejść.
Obrazek

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

A dwóch z halabardą za niego, będzie ok?

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Ja bym jednak poszukał pkt na assasina. Opcja z chieftainami jest spoko w death starze, a grając na dzwonie lepiej iść w jakość.

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Chyba będziemy mieli finalny draft, przygotowałem więc rozpę pod niego.
Co o niej sądzicie? Proszę o opinie:
1 Grey Seer @ 535.0 Pts
General; Magic Level 4; Miscast Table
Skalm [30.0]
Earthing Rod [25.0]
Fencer's Blades [35.0]
Dragonbane Gem [5.0]

1 Screaming Bell @ [200.0] Pts

1 Warlock Engineer @ 120.0 Pts
Magic Level 2
Warp-Energy Condenser [20.0]

1 Warlock Engineer @ 125.0 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll [25.0]

1 Warlock Engineer @ 65.0 Pts
Brass Orb [50.0]

1 Chieftain @ 82.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Battle Standard
Banner of Eternal Flame [10.0]

1 Hellpit Abomination @ 250.0 Pts
Warpstone Spikes

1 Doomwheel @ 150.0 Pts

1 Warp-lightning Cannon @ 90.0 Pts

2x10 Gutter Runners @ 360.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

43 Stormvermin @ 376.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; FCG
Storm Banner [50.0]

39+35+35 Skavenslaves @ 224.0 Pts
Slave Musician

5 Giant Rats @ 23.0 Pts

Models in Army: 180


Total Army Cost: 2400.0

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Standard standardów, tylko bez assasina, który imo dużo daje buildowi na dzwonie. Powszechna opinia głosi, że koło jest słabe i coraz bardziej się do tej opcji zaczynam przekonywać, choć jakieś tam zastosowania na pewno może mieć. Kluczowe jest czy masz tu jakiś pomysł, czy tak wrzuciłeś do rozpy bo się mieści? :mrgreen:
Poza tym spajki na abomie mają skrawek sensu tylko jeśli masz skrol of szilding w rozpie, a tak to imo niepotrzebny wydatek, a z HE wręcz utrudniają grę.
Przemyślałbym też te 10 gutterów. Mocy wiele i unit świetny, ale masz dwa oddziały po 180 które można wygonić za stół zwykłym D6 S4. Wtedy zawsze dochodzi jeszcze jeden czar, którego nie chcesz wpuszczać i możesz mieć problem z dispelem.
Earthing rod też nie jest imo jakiś niezbędny, bo szarak wszystko wykula z dwóch, max trzech kości. Mając tyle czarów, raczej nie będziesz używał więcej na czar.

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Dzięki,

Właśnie postanowiłem mieć 2x10 guttersów, i na nich się skupić, zamiast assasina. Wydaje mi się, że mogą lepiej potruć i zrobić większe zagrożenie, zanim assasin miałby w ogóle możliwość;)

Co do kółka, to na razie z tego co na nim grałem (wiele tego jednak nie było), spisywało mi się dobrze i byłem przeważnie zadowolony. Fakt, nie zawsze, ale podoba mi się, jak sobie tam po flance szaleje i postrzeliwuje;)

Spajki na abomce zacząłem dawać, jak mi ją eteryki zablokowały;) Jednak fakt, przy lionach znacznie utrudnia grę.
Tak samo nauczony, wsadziłem Earthing Rod, jak mi, nawet przy tych niewielu kościach, wsysło szaraka;)

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Ostatnio w 2 turze, na trzech kościach rzuciłem ifkę elektrykiem, wessałem go, wysadziłem połowę stormverminów i do tego jeszcze 2 look outy oblałem i dwie rany na innych herosach wbiłem - shit happens.
Bez assasina oddział z dzwonem robi się zdecydowanie mniej straszny. Ok, można zadzwonić 13 i jest sporo statica, ale jest wiele rzeczy dla którym mało to robi, a te 3, czy 5A S7 AP D3W ASF może zrobić sporo różnicę.
Kółko czasem robi gry, jak mi np kiedyś ubiło kadajca, ale ten random movement dosyć utrudnia jakieś poważniejsze manewrowanie i łatwo się gdzieś głupio wrąbać, czy wbić tworząc naprawdę nieprzyjazne sytuacje.
Na eteryki masz pociski i od biedy latarkę, powinieneś je wykosić, poza tym starczy rozsądnie stawiać abomę ;)
Mało masz argumentów na klocek WL zważywszy, że magia się ich nie ima, a tak wykluczasz ten najpoważniejszy.

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Wcześniej zawsze grałem na assasinie i byłem bardzo zadowolony z jego usług;) Zawsze go chętnie ujrzę z powrotem, więc nikt w rozpie nie może czuć się bezpiecznym;) Na przykład to kółeczko;)

Rzeczywiście przekonałeś mnie z tą abomką. To, że dałem ją uwięzić, to był mój duży błąd, którego nie mogę powtórzyć;)


EDIT: Co sądzicie? Assasin "złożony standardowo" > Doomwheel?

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

jak masz dzwon ze szotrmami to na WL idziesz frontalnie. Aboma zawsze z amgicznymi ale w rozpie konieczny scroll of shielding. Zamiast Roda oczywiscie

Assek > kółko

jak masz duzych gutersow to dyscyplina > fire na bsb

tyle im orozpa powinna hulać
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Dzięki;)

Nie rozumiem tylko, czemu dyscyplina lepsza od fire na bsb?

ODPOWIEDZ