Pytania Ogólne v. 2.1
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania Ogólne v. 2.1
ale nie ma tam tego o cyzm ty piszesz. jest tylko o spivotowaniu sie w kierunku przeciwnika bedacego w los maszyny.
jesli maszyna zaczynala za gorka to nie miala przeciwnika w losie. To chyba oczywiste.
jesli maszyna zaczynala za gorka to nie miala przeciwnika w losie. To chyba oczywiste.
Shino
czyli jak przed pivotem maszyna stoi sobie na skraju i widzi cel a jak zrobi pivot to bedzie na gorce i bedzie strzelac bez kar za cover to jest już wg ciebie dozwolone?
czyli jak przed pivotem maszyna stoi sobie na skraju i widzi cel a jak zrobi pivot to bedzie na gorce i bedzie strzelac bez kar za cover to jest już wg ciebie dozwolone?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
śmierdzi nie tyle wałem co łorst plejem. Aczkolwiek z punktu logiki warhammerowej brzmi sensownie.misha pisze:Shino
czyli jak przed pivotem maszyna stoi sobie na skraju i widzi cel a jak zrobi pivot to bedzie na gorce i bedzie strzelac bez kar za cover to jest już wg ciebie dozwolone?
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Takie czasy, że nikt nie oszukuje, ani nie nagina zasad na swoją korzyść. To dobrze, prawda? ( )
Każdy powód jest dobry, żeby napisać posta o warhamerze zamiast zagrać w warhamera.Asmodai pisze:Albo sędziowie mają gdzieś co się dzieje na turniejach.Takie czasy, że nikt nie oszukuje, ani nie nagina zasad na swoją korzyść. To dobrze, prawda? ( )
Kolejne pierdolamento usuwam bez ostrzeżenia jako niezwiązane z tematem.
pozdrawiam
Furion
widzisz. na stronie 109 jest napisane, ze losa bierzesz od miejsca ktore strzela. zdanie pozniej zawiera informacje, ze trzeba odwrocic maszyne w kierunku przeciwnika i nastepnie wystrzelic.Shino pisze:maszyna wg. rb nie ma podstawki. nie ma wiec kata widzenia. pivotujesz maszyna do celu przed strzalem, ale nie wynika to z przymusu losa do przeciwnika tylko z czysto fluffowych pobudek, ze armaty nie strrzelaja dupa.
a jest to tak pięknie napisane jak shino przedstawił w rulebooku? bo chyba jednak nierozumiem tez, ze nie pozostaniesz goloslowny i wrzucisz tu nam piekny cytat.FAQ zdaje się mówi, że pivot maszyny nie jest ruchem i może ona po nim sprzelić więc wszystko gra
nie ma nigdzie informacji o tym, ze musisz widziec przeciwnika przed strzalem a tym bardziej nie ma, ze maszyna widzi w kolo.
kolejnosc wiec wyglada nastepujaco:
obracasz -> widzisz -> strzelasz
a nie
widzisz -> obracasz -> strzelasz
wiec swoje zdanie podtrzymuje, ze zza gorki mozna sie pivotowac by nastepnie strzelic znajdujac sie juz na gorce.
i nie jest to zagranie zaslugujace na miano worst playa. bardziej chamskim zagraniem sa schodki w odpowiedzi na szarze ale to tez jest zgodne z zasadami.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Pytanie odnośnie flying movementu. W RB nie jest on opisany zbyt szczegółowo. Czy jednostki poruszają się zgodnie z pozostałymi zasadami ruchu (wheele itp.)? Czy pojedyncze latające modele mogą poruszać się zygzakiem (robić "dowolną" liczbę reform).
Jeśli to możliwe, to ładnie proszę o opis w kilku zdaniach (nie słowach) jak to wygląda. Pytam w kwestii np. Gyrocoptera zrzucającego bomby i robiącego reformy, żeby wlecieć milimetr nad unit, a potem slecieć skręcając pod kątem 180'. Czy latające unity zachowują się tak samo, jak pojedynczy latacze? Mile widziane przykłady
Jeśli to możliwe, to ładnie proszę o opis w kilku zdaniach (nie słowach) jak to wygląda. Pytam w kwestii np. Gyrocoptera zrzucającego bomby i robiącego reformy, żeby wlecieć milimetr nad unit, a potem slecieć skręcając pod kątem 180'. Czy latające unity zachowują się tak samo, jak pojedynczy latacze? Mile widziane przykłady
Wszystko jest bardzo dokładnie opisane. Latające unity ruszają się jak skirmish, latające pojedyncze modele tak samo, jak pojedyncze nie-latające modele
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Nie. Latające jednostki to skirmish i poruszają się zgodnie z jego zasadami. (s.77 RB)Czy jednostki poruszają się zgodnie z pozostałymi zasadami ruchu (wheele itp.)?
Latanie zygzakiem jest legalne. Pojedynczy latacz nie reformuje(bo nie ma formacji), a rusza się normalnie czyli wheele itp. Jednakże, nikt chyba nie wheeluje pojedynczymi modelami w normalnym ruchu, skoro mają darmowy tzw. pivot, czyli obrót wokół własnej osi. Ruch takiego latacza to seria ruchów do przodu, przetykanych takimi darmowymi pivotami - których pojedynczy model może zrobić ile zechce. Jedyna sytuacja, w której latacz rusza się normalnie, uwzględniając wheel i nie mając prawa do pivotów to szarża - rozpatrywana tak, jak dla reszty jednostek(str.27 RB)Czy pojedyncze latające modele mogą poruszać się zygzakiem (robić "dowolną" liczbę reform).
Podobnie, ale nie tak samo. Porównaj zasady lone model i skirmish i zobaczysz różnicę.Czy latające unity zachowują się tak samo, jak pojedynczy latacze?
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Trzy pytania:
1. Czy jeżeli przedmiot daje posiadaczowi Breath Weapon - krasiowy pierścionek to czy ten breath jest magiczny ?
- moim zdaniem nie jest tak jak stare jajko DE (ale np. z bannera u Ogrów już jest)
2. Czy ASF kontra ASF przy takiej samej inicjatywie ma przerzuty ?
- moim zdaniem tak
3. Czy Razor Banner (armour piercing) albo BoEF (flaming) działa w połączeniu z magicznymi broniami ?
- moim zdaniem nie bo oba to specjalne zdolności a magiczne bronie ich nie dostają ?
1. Czy jeżeli przedmiot daje posiadaczowi Breath Weapon - krasiowy pierścionek to czy ten breath jest magiczny ?
- moim zdaniem nie jest tak jak stare jajko DE (ale np. z bannera u Ogrów już jest)
2. Czy ASF kontra ASF przy takiej samej inicjatywie ma przerzuty ?
- moim zdaniem tak
3. Czy Razor Banner (armour piercing) albo BoEF (flaming) działa w połączeniu z magicznymi broniami ?
- moim zdaniem nie bo oba to specjalne zdolności a magiczne bronie ich nie dostają ?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
"If the model with this rule is fighting an enemy with the same ability, the Attacks are made simultaneosly, and neither model benefits from the re-rolls normaly granted by this rule"White Lion pisze:2. Czy ASF kontra ASF przy takiej samej inicjatywie ma przerzuty ?
- moim zdaniem tak
opis ASF w podręczniku, str. 66
biją jednocześnie bez przerzutów
Flamingi nie działają z magiczną bronią, nie ma za to w rulebooku wzmianki by nie działały AP.White Lion pisze:3. Czy Razor Banner (armour piercing) albo BoEF (flaming) działa w połączeniu z magicznymi broniami ?
- moim zdaniem nie bo oba to specjalne zdolności a magiczne bronie ich nie dostają ?
Nie. MC używa w tym względzie zasad kawalerii, a więc wierzchowce nie wykonują wcale support attacków.kangur022 pisze:Według erraty Monstrous beast ma do 3 atakow jako support. Czy w przypadku Monstrous cavalery,ktora składa sie z jeźdzca i monstous mounta to mount tez dostaje do 3 supporting atakow?
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Errata GW mówi, że jest do 3 supportów od Jeźdźców przy Monstrous Cavalry, ale od Wierzchowców nie ma żadnego, bo podlegają zasadom Kawaleriikangur022 pisze:Według erraty Monstrous beast ma do 3 atakow jako support. Czy w przypadku Monstrous cavalery,ktora składa sie z jeźdzca i monstous mounta to mount tez dostaje do 3 supporting atakow?
Dwie kwestie:
1. Oddział ogrów z 2 już wbitymi ranami obrywa kulą armatnią. Kula trafia 2 modele, pierwszemu zadaje jedno obrażenie. Czy pocisk leci dalej?
Moim zdaniem nie gdyż:
"If the cannonball bounces into a MI, that model suffers a hit. However, if the MI model is not slain, the sheer bulk of the creature robs the cannonball of all momentum ant the shot travels no further".
Przedimek "the" wskazuje wyraźnie, że zabity model musi być ten trafiony. Nie jakiś inny. Choć oczywiście, jako, że straty ściąga się z tyłu, model jest zabity (tylko, że bliżej nieokreślony) więc i inna interpretacja byłaby uzasadniona.
2. Warpflame Tzeentchowy:
"the unit immediately suffers D3 Wounds with no armor saves allowed"
Nie ma tu zasady Multiple Wounds, czyli postać z wardem rzuca warda nie raz na d3 rany (i ewentualnie tym jednym rzutem neguje wszystkie woundy) tylko d3 razy (tyle ile ran dostaje)?
Glean Magic - snajperka, "the target suffers a S3 hit with the Warpflame special rule". Skoro w opisie warpflame, jet, że woundy dostaje unit, to ze snajperki też? I czy w razie zdanego testu regeneracja też wchodzi na unit?
1. Oddział ogrów z 2 już wbitymi ranami obrywa kulą armatnią. Kula trafia 2 modele, pierwszemu zadaje jedno obrażenie. Czy pocisk leci dalej?
Moim zdaniem nie gdyż:
"If the cannonball bounces into a MI, that model suffers a hit. However, if the MI model is not slain, the sheer bulk of the creature robs the cannonball of all momentum ant the shot travels no further".
Przedimek "the" wskazuje wyraźnie, że zabity model musi być ten trafiony. Nie jakiś inny. Choć oczywiście, jako, że straty ściąga się z tyłu, model jest zabity (tylko, że bliżej nieokreślony) więc i inna interpretacja byłaby uzasadniona.
2. Warpflame Tzeentchowy:
"the unit immediately suffers D3 Wounds with no armor saves allowed"
Nie ma tu zasady Multiple Wounds, czyli postać z wardem rzuca warda nie raz na d3 rany (i ewentualnie tym jednym rzutem neguje wszystkie woundy) tylko d3 razy (tyle ile ran dostaje)?
Glean Magic - snajperka, "the target suffers a S3 hit with the Warpflame special rule". Skoro w opisie warpflame, jet, że woundy dostaje unit, to ze snajperki też? I czy w razie zdanego testu regeneracja też wchodzi na unit?
imo
ad1
idąc za opisem multi wound weapons oraz multi wound weapons + multi wound models
musisz zabić cały model, dalej ilość ran się sumuje itd
powiedziałbym, że zejdzie 1 model (rzut 1 + 2 rany wcześniej), ale kula się zatrzyma, bo nie zabiła tego modelu, zgodnie z opisem Cannona
ad2
zasada multi wound ma nawiasy, tu nie ma tego
jak jest unit wszędzie a nie Target, i dodatkowo nie jest to uscislone u nas ani w FAQ GW/ETC to imo dodatkowe rany dostaje oddział, nie znam opisu efektow dodatkowych, więc jeśli tam również jest, że unit dostaje regenę czy cokolwiek innego to pewnie tak być powinno
ad1
idąc za opisem multi wound weapons oraz multi wound weapons + multi wound models
musisz zabić cały model, dalej ilość ran się sumuje itd
powiedziałbym, że zejdzie 1 model (rzut 1 + 2 rany wcześniej), ale kula się zatrzyma, bo nie zabiła tego modelu, zgodnie z opisem Cannona
ad2
zasada multi wound ma nawiasy, tu nie ma tego
jak jest unit wszędzie a nie Target, i dodatkowo nie jest to uscislone u nas ani w FAQ GW/ETC to imo dodatkowe rany dostaje oddział, nie znam opisu efektow dodatkowych, więc jeśli tam również jest, że unit dostaje regenę czy cokolwiek innego to pewnie tak być powinno
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Ad.1 Kula leci dalej ponieważ zabiła pierwszy model, tak samo jeżeli zachaczałaby 3 modela (oddzial ma 2 tany wbite) i zadawala kolejno 2W, 2W i 3W to zabija 3.
Ad2. To nie jest multiple wounds, tylko zwykłe d3, rozlicza się je jak np przy snajperce z death.
Ad2. To nie jest multiple wounds, tylko zwykłe d3, rozlicza się je jak np przy snajperce z death.
Tutaj pytanie do powyższego, jeśli oddział ogrów bez wbitych woundów dostanie 3 rany z multiple wounds i na multiple rzuci się powiedzmy 5, 1, 4 rany (pomijając czy kula się zatrzyma czy nie), to czy wszystkie idą w oddział, czy przechodzą tylko odpowiednio 3, 1, 3 rany?