Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Re: Co zmieni się w 9 edycji?
chłopcy nie zczaili się że przy domówkach pije się piwo
Kiedyś było tak, że jak czymś szarżowałeś w coś to wiedziałeś, że zrobisz na 100% Break. Po prostu CR miał większe znaczenie.
Pamiętam też ciekawe koncepty wykorzystujące np. Outnumber-Fear i granie armią, która właściwie nie miała ani nic mocno bijącego, ani nic z dużym pancerzem, tylko parę sporych klocków zombie - tak swego czasu mój brat z sukcesami grał
Obecnie dużo bardziej się liczy w walce turlanie kostkami. Różnica polega po prostu na tym, że w 6/7 edycji często zabijałeś 2-3 modele i mając np. +5 czy +6 do CRa nie było jak tego ustać. Teraz ja zabijam 16 modeli, przeciwnik 10, a te marne np. +2 czy +3 do CRa za jakieś szarże i szeregi jest w tej skali mało istotne. W 8ej edycji mamy po prostu więcej rzucania, więcej modeli w oddziałach i też więcej ściągania ich w walce. No i większa walizka albo 2 potrzebne, chyba, że grasz np. Chaosem
Pamiętam też ciekawe koncepty wykorzystujące np. Outnumber-Fear i granie armią, która właściwie nie miała ani nic mocno bijącego, ani nic z dużym pancerzem, tylko parę sporych klocków zombie - tak swego czasu mój brat z sukcesami grał
Obecnie dużo bardziej się liczy w walce turlanie kostkami. Różnica polega po prostu na tym, że w 6/7 edycji często zabijałeś 2-3 modele i mając np. +5 czy +6 do CRa nie było jak tego ustać. Teraz ja zabijam 16 modeli, przeciwnik 10, a te marne np. +2 czy +3 do CRa za jakieś szarże i szeregi jest w tej skali mało istotne. W 8ej edycji mamy po prostu więcej rzucania, więcej modeli w oddziałach i też więcej ściągania ich w walce. No i większa walizka albo 2 potrzebne, chyba, że grasz np. Chaosem
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Losowość? Dajcie spokój, im więcej kości rzucanych tym wyniki są bardziej zbliżone do rozkładu normalnego i rezultat jest bardziej przewidywalny. W poprzednich edycjach CR był dość łatwy do maksowania i prowadził często do dość chorych sytuacji, takich jak odziały głębokie na n szeregów i szerokie na 4 czy 5 modeli, będące o wiele skuteczniejsze niż ustawione odwrotnie.
IHMO problem raczej tkwi w mieszaniu nazwijmy to "statystyki miękkiej" (czyli dużej ilości rzutów o rozkładzie zbliżonym do normalnego: np. rozpatrywanie walki czy strzelania) z "twardą" (czyli nielicznych rzutach o bardzo dużym znaczeniu takich jak break testy, wchodzenie zaklęć). IHMO w grze należy stosować albo statystykę miękką albo twardą, rzuty w WFB to pewnego rodzaju archaizm z 2-3 edycji, po prostu w 8. o wiele bardziej zauważalny.
IHMO problem raczej tkwi w mieszaniu nazwijmy to "statystyki miękkiej" (czyli dużej ilości rzutów o rozkładzie zbliżonym do normalnego: np. rozpatrywanie walki czy strzelania) z "twardą" (czyli nielicznych rzutach o bardzo dużym znaczeniu takich jak break testy, wchodzenie zaklęć). IHMO w grze należy stosować albo statystykę miękką albo twardą, rzuty w WFB to pewnego rodzaju archaizm z 2-3 edycji, po prostu w 8. o wiele bardziej zauważalny.
Plotunie:
- the next fantasy edition is no continuation of the 8th edition. It uses a
variant ruleset of 40k now
- Fantasy has no movement value anymore, but a armour saving profile
- there are still armour savings modifiers
- all special rules use the 40k rules
- units move like 40k units, but can assume one of three formations, block,
tortuga and arrow
- fantasy flyers can only be hit with minus three to the ballistic talent
and can hit models under their flight path
- there are allies in fantasy
- war machines are their own category like special and core now, 25% of
points can spent on war machines
- there is a system to buy terrain
- warlord tables, but can choose which trait to get
- weapons have a profile like 40k but no armour ignore column
- the next fantasy edition is no continuation of the 8th edition. It uses a
variant ruleset of 40k now
- Fantasy has no movement value anymore, but a armour saving profile
- there are still armour savings modifiers
- all special rules use the 40k rules
- units move like 40k units, but can assume one of three formations, block,
tortuga and arrow
- fantasy flyers can only be hit with minus three to the ballistic talent
and can hit models under their flight path
- there are allies in fantasy
- war machines are their own category like special and core now, 25% of
points can spent on war machines
- there is a system to buy terrain
- warlord tables, but can choose which trait to get
- weapons have a profile like 40k but no armour ignore column
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Wtf. 40k w świecie fantasy. Te plotki wcale nie są nieprawdopodobne, jakby się nad nimi zastanowić. Skoro jest prostsza w obsłudze, nadaje się dla młodszych graczy, więc zwiększa się zasięg targetowania produktu. Poza tym 40k jest popularniejsza i jeśli przyczyną są prostsze zasady - to jest to logiczna rzecz do zrobienia z WFB. Z drugiej strony, czy kreowanie dwóch systemów różniących się od siebie tylko settingiem tak naprawdę ma sens? Zobaczymy.
ten "tylko" setting to kawał towaru, który się kupuje. Jak samo GW stwierdziło, główny zarobek mają z hobbystów a nie graczy
Pozyjemy zobaczymy, WE tez mialy nie byc supportowane, a kodex niebawem wychodzi.
Niech zmieniaja jak chca, byleby tylko allies nie bylo bo totalnie klimatem mi to popsuje - wszystkie dobre armie z dzialami imperium i pegazami
Niech zmieniaja jak chca, byleby tylko allies nie bylo bo totalnie klimatem mi to popsuje - wszystkie dobre armie z dzialami imperium i pegazami
Ziemko, wiem że dla osób które grało od 2-3 edycji może to nie pasować, ale od kiedy się przerzuciłem na wh40k to ma mniejsze znaczenie. Przecież, dla większości graczy, którzy czytają historię swojej armii albo książki w BL to wydaje się naturalne, że maja wsparcie.
ETC zabrania tylu rzeczy, że zakaz brania sojuszników nikogo by nie zdziwiłZiemko pisze:Pozyjemy zobaczymy, WE tez mialy nie byc supportowane, a kodex niebawem wychodzi.
Niech zmieniaja jak chca, byleby tylko allies nie bylo bo totalnie klimatem mi to popsuje - wszystkie dobre armie z dzialami imperium i pegazami
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Skąd Ty masz takie info? GW ma nie wycofywać żadnych booków, ale z czasem uaktualniać i to o tym już słyszę od co najmniej rokuZiemko pisze:Pozyjemy zobaczymy, WE tez mialy nie byc supportowane, a kodex niebawem wychodzi:
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
jedna z niedawnych informacji mowila, ze pare ostatnich AB jest tworzonych juz wlasnie pod kolejna edycje.Naviedzony pisze:Wtf. 40k w świecie fantasy. Te plotki wcale nie są nieprawdopodobne, jakby się nad nimi zastanowić.
nadal jednak: profil broni jest taki sam, sa rary a war maszyny nie maja osobnej kategorii, wartosc M tez pozostala (aczkolwiek krasnoludy by sie ucieszyly na brak tej wartosci i mozliwosc poruszania sie jak w czterdziestce).
wszystkie te ploty to sciema w uj. GW ma dwa systemy z roznymi zasadami. nie ma sensu wydawania dwoch roznych z tymi sami zasadami. gdzie tu sens i logika.
aczkolwiek powiem szczeze, ze rozne formacje oddzialow brzmia miodnie
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Wiem, ale które to jest "parę ostatnich"? Z tego, co wiem zostały jeszcze 4 armybooki do zamknięcia aktualizacji 8mej edycji, może dopiero dwa ostatnie takie będą?jedna z niedawnych informacji mowila, ze pare ostatnich AB jest tworzonych juz wlasnie pod kolejna edycje.
nie bedzie wszystkich AB wydanych na 8 edycje.
teraz ma byc ostatni i pozniej ma wejsc 9 edycja. tak przynajmniej mowi plotka od grudnia, ktora sie zgadza z tym co bylo wydawane.
a co do tego co pisalem to przy ktorychs elfach bylo powiedziane, ze nowe AB sa tworzone pod nowa edycje.
nie mam jednak pewnosci czy chodzilo o dark czy o high elfy. cos mi sie jednak wydaje, ze bylo to mowione przy wydawaniu HE. co by oznaczalo, ze juz sa 4 AB na nowa edycje: HE, lizaki, DE i dwarfy oraz WE ktore maja wyjsc teraz w maju.
teraz ma byc ostatni i pozniej ma wejsc 9 edycja. tak przynajmniej mowi plotka od grudnia, ktora sie zgadza z tym co bylo wydawane.
a co do tego co pisalem to przy ktorychs elfach bylo powiedziane, ze nowe AB sa tworzone pod nowa edycje.
nie mam jednak pewnosci czy chodzilo o dark czy o high elfy. cos mi sie jednak wydaje, ze bylo to mowione przy wydawaniu HE. co by oznaczalo, ze juz sa 4 AB na nowa edycje: HE, lizaki, DE i dwarfy oraz WE ktore maja wyjsc teraz w maju.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Ot zwyczajny dla GW brak szacunku dla graczy konkretnej armii.
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Dragon Princes of Caledor mogą brać Magiczny Sztandar do 75pkt, ale żadnego takiego dostępnego nie mają, zarówno w Army Booku, jak i w Rule Booku. Najdroższy z Rule Booka jest za 55pkt co sugerowałoby, że GW przygotowało sobie grunt pod nowo edycyjne ItemyMorsereg pisze:a co do tego co pisalem to przy ktorychs elfach bylo powiedziane, ze nowe AB sa tworzone pod nowa edycje.
nie mam jednak pewnosci czy chodzilo o dark czy o high elfy. cos mi sie jednak wydaje, ze bylo to mowione przy wydawaniu HE.
Podobnie w booku HE jest wpis, który mówi, że jeśli w rozpie (fakt, że mowa tutaj o rozpie, a nie oddziale na stole, może sugerować, że może będziemy mieli do czynienia z czymś na miarę reinforcement z 40k, choć nie wiem dokładnie jak to tam działa), wrogiej armii znajduje się przynajmniej jedna jednostka DE, to modele posiadające zasadę Valour of Ages mogą przerzucić oblane testy paniki, strachu i terroru. Na obecną edycję wystarczyłoby napisać - jeśli grasz przeciwko DE, myślę, że może to być jakieś mini potwierdzenie plotek o sojuszach znanych z 40k. Tak czy inaczej, wszystko to to gdybanie, aczkolwiek sam wording nie wziął się znikąd.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Na obrazku jest Stara i Nowa wersja Valour of Ages:
Faktycznie dość skomplikowali Wording. Dodatkowo wygląda na to, że nie chodzi o obecny system sojuszy, bo "Opponent" i "Roster" występują w liczbie pojedynczej
Faktycznie dość skomplikowali Wording. Dodatkowo wygląda na to, że nie chodzi o obecny system sojuszy, bo "Opponent" i "Roster" występują w liczbie pojedynczej