Ciekawostki odnosnie zasad lizakow
Moderator: Ziemko
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Re: Ciekawostki odnosnie zasad lizakow
bo czytam BR i znajdzuje tylko zapis o look out sir:-(
jesli mozna to poprosze o wskanzanie odpowiedniej strony w RB
jesli mozna to poprosze o wskanzanie odpowiedniej strony w RB
6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Zdejmujesz tylko RnF. Zeby przydzielac rany poszczególnym modelom, w oddziale musi byc ponizej 5 modeli RnF.
str.99
str.99
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Potem znowu położył ręce na jego oczy. I przejrzał on zupełnie, i został uzdrowiony; wszystko widział teraz jasno i wyraźnie.
Ewangelia Marka rozdz. 8 wers 26
Ewangelia Marka rozdz. 8 wers 26
6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Amen.
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Jak jest obecnie z PF z supporting ataków? Można rzucać wszystkim naraz?
- Retaguardia
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 108
Pytanie: Czy na Slanna działaja stompy? nie za bardzo wiem jak zinterpretowac jego zasady Palanquin
U speciala skink chiefa na terradonie Tiktaq'to mamy między innymi magiczny przedmiot:
Mask of Heavens
Enchanted Item. All Terradons in Tiktaq'to's unit use his Weapon Skill instead of their own. In addition, enemy units suffer an additional -1 To Hit penalty when shooting Tiktaq'to and his unit.
oraz zasadę specjalną:
Master of Skies
If your army contains Tiktaq'to, one unit of Terradon Riders can be upgraded to have the Ambushers special rule.
1.Tiktaq'to według zasady z RB nie może dołączyć do unitu terradonów, bo bohater nie może dołączyć do unitu flyers'ów. Czy maska nadpisuje ten zapis? Mamy wording "All Terradons in Tiktaq'to's unit", więc sensowne wydają mi się 3 możliwości:
a)może dołączyć do unitu terradon riders'ów i boostuje WSa wszystkich terradonów z unitu (w tym swojego mounta?)
b)upgrade'a weapon skilla dostaną terradony z pojedynczego wybranego unitu terradon riders'ów niezależnie gdzie znajduje się Tiktaq'to
c)boostuje wyłącznie WSa swojego mounta... (ta możliwość wydaje się najgłupsza, bo mamy użytą liczbę mnogą w zapisie)
2.Pytanie nawiązujące do pierwszego. "In addition, enemy units suffer an additional -1 To Hit penalty when shooting Tiktaq'to and his unit.". Czyli karę do trafienia ma się w przypadku:
a)strzelania do unitu terradon riders'ów, w którym znajduje się Tiktaq'to (nawiązanie do 1a)
b)strzelania do samotnego Tiktaq'to oraz wybranego unitu terradon riders'ów ze zboostowanym WS'em mountów (nawiązanie do 1b)
c)strzelania do jakiegokolwiek unitu w którym legalnie może znaleźć się Tiktaq'to (tutaj wystąpiłyby komiczne sytuacje w przypadku sojuszów, jeśli taki Tiktaq'to dołączyłby się do unitu Demigryph knightów lub Mournfangów w celu zgarnięcia lookout sir'a i przy okazji rozdawał im -1 to hit przeciwko atakom strzeleckim przeciwnika)
Proszę o klaryfikację jaka interpretacja wydawałaby się najsłuszniejsza na teraźniejsze zasady. Być może w 9 ed. zniosą zakaz dołączania się bohaterów do unitów flyers'ów, ale jak należy grać na chwilę obecną?
Mask of Heavens
Enchanted Item. All Terradons in Tiktaq'to's unit use his Weapon Skill instead of their own. In addition, enemy units suffer an additional -1 To Hit penalty when shooting Tiktaq'to and his unit.
oraz zasadę specjalną:
Master of Skies
If your army contains Tiktaq'to, one unit of Terradon Riders can be upgraded to have the Ambushers special rule.
1.Tiktaq'to według zasady z RB nie może dołączyć do unitu terradonów, bo bohater nie może dołączyć do unitu flyers'ów. Czy maska nadpisuje ten zapis? Mamy wording "All Terradons in Tiktaq'to's unit", więc sensowne wydają mi się 3 możliwości:
a)może dołączyć do unitu terradon riders'ów i boostuje WSa wszystkich terradonów z unitu (w tym swojego mounta?)
b)upgrade'a weapon skilla dostaną terradony z pojedynczego wybranego unitu terradon riders'ów niezależnie gdzie znajduje się Tiktaq'to
c)boostuje wyłącznie WSa swojego mounta... (ta możliwość wydaje się najgłupsza, bo mamy użytą liczbę mnogą w zapisie)
2.Pytanie nawiązujące do pierwszego. "In addition, enemy units suffer an additional -1 To Hit penalty when shooting Tiktaq'to and his unit.". Czyli karę do trafienia ma się w przypadku:
a)strzelania do unitu terradon riders'ów, w którym znajduje się Tiktaq'to (nawiązanie do 1a)
b)strzelania do samotnego Tiktaq'to oraz wybranego unitu terradon riders'ów ze zboostowanym WS'em mountów (nawiązanie do 1b)
c)strzelania do jakiegokolwiek unitu w którym legalnie może znaleźć się Tiktaq'to (tutaj wystąpiłyby komiczne sytuacje w przypadku sojuszów, jeśli taki Tiktaq'to dołączyłby się do unitu Demigryph knightów lub Mournfangów w celu zgarnięcia lookout sir'a i przy okazji rozdawał im -1 to hit przeciwko atakom strzeleckim przeciwnika)
Proszę o klaryfikację jaka interpretacja wydawałaby się najsłuszniejsza na teraźniejsze zasady. Być może w 9 ed. zniosą zakaz dołączania się bohaterów do unitów flyers'ów, ale jak należy grać na chwilę obecną?
GW po prostu zapomniało dać Tiktaq'to specjalną zasadę którą miał w poprzednim booku, że pomimo zakazu RB, mógł dołączać do Terradonów. Gówniany Wydawca i jego standardowe odpały Dawno to już zostało zauważone.
Dopóki GW nie wypuści erraty, to niestety Tiktaq'to nic nie zwojuje, bo nie może się do Terków dołączyć. Minusy do hita jednak możesz użyć chowając się w jakimś oddziale (np. Skinkach).
Dopóki GW nie wypuści erraty, to niestety Tiktaq'to nic nie zwojuje, bo nie może się do Terków dołączyć. Minusy do hita jednak możesz użyć chowając się w jakimś oddziale (np. Skinkach).
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.
W porządku, czyli wstępnie boostuje WSa swojego mounta (w AB jest zapisany jako: "Zwup (Terradon)") oraz okazjonalnie WSa terradonów, na których zasuwaliby skink chiefowie i stworzyliby razem wspólny unit.
Natomiast -1 to hit penalty mają wszyscy przeciwnicy strzelający do unitu, do którego doklei się legalnie Tiktaq'to.
Seems legit.. for now.
Natomiast -1 to hit penalty mają wszyscy przeciwnicy strzelający do unitu, do którego doklei się legalnie Tiktaq'to.
Seems legit.. for now.
"...Additionally, while they have the troop type Infantry, they are never considered to be models on foot for the purposes of spells, magic items and special rules"Pytanie: Czy na Slanna działaja stompy? nie za bardzo wiem jak zinterpretowac jego zasady Palanquin
Czyli nie podlega również zasadom specjalnym takim jak stomp, które działają na jednostki piechoty.
Czy nie mam racji?
Stomp dziala. Bylo to walkowane. Slann nie moze np. na arabyan carpet latac przez ten zapis, co nie zmienia faktu ze zdeptac go mozna.
Grałem ostatnio na Lordzie Kroaku i powiem, że to dosyć fajna imienna postać o adekwatnym koszcie punktowym.
Sam Kroak jest najbardziej wytrzymałym slannem: T5, W6, 3+ ward save, -1 to hit na shooting/cc i unbreakable. Flammable w zasadzie niewiele zmienia, w dalszym ciągu to kozak.
Jeśli chodzi o potencjał magiczny to szału nie ma - ma pojedyncze zaklęcie z 3 różnymi wersjami casting value i range. Nieodzownym połączeniem z nim są skink prieści (lub Tetto'Eko), aby mieć większą elastyczność w fazie magii oraz z racji tego, iż Kroak może castować przez nich swój spell - jest to direct damage.
Z drugiej strony jest całkiem przyzwoicie, bo ma ochronę przed miscastami na 2+, może spammować swoim zaklęciem kilka razy na fazę magii oraz nie można go całkiem zwarzywić w fazie magii (jego poziom magiczny nie może być zredukowany do poniżej 1 lvla i jeśli ktoś mu jego zaklęcie zniszczy/ukradnie, to w zasadzie nic mu nie zrobi, bo Kroak owo zaklęcie sobie przypomina a przeciwnik je traci).
Jednakże faktem mocno wartym odnotowania jest to, że Kroak to dobry wybór do zboostowania klocka TG. Fear i unbreakable to miłe dodatki (zwłaszcza to drugie), głównie jednak rozchodzi się o to, że jego miscasty nie bolą oddziału TG, w którym siedzi, oraz najpiękniejsze jest to, że jego złota maska daje stały bonus do przeżywalności mu i całemu oddziałowi, w którym się znajduje: -1 to hit na shooting/cc attacks. Fajna rzecz.
Sam Kroak jest najbardziej wytrzymałym slannem: T5, W6, 3+ ward save, -1 to hit na shooting/cc i unbreakable. Flammable w zasadzie niewiele zmienia, w dalszym ciągu to kozak.
Jeśli chodzi o potencjał magiczny to szału nie ma - ma pojedyncze zaklęcie z 3 różnymi wersjami casting value i range. Nieodzownym połączeniem z nim są skink prieści (lub Tetto'Eko), aby mieć większą elastyczność w fazie magii oraz z racji tego, iż Kroak może castować przez nich swój spell - jest to direct damage.
Z drugiej strony jest całkiem przyzwoicie, bo ma ochronę przed miscastami na 2+, może spammować swoim zaklęciem kilka razy na fazę magii oraz nie można go całkiem zwarzywić w fazie magii (jego poziom magiczny nie może być zredukowany do poniżej 1 lvla i jeśli ktoś mu jego zaklęcie zniszczy/ukradnie, to w zasadzie nic mu nie zrobi, bo Kroak owo zaklęcie sobie przypomina a przeciwnik je traci).
Jednakże faktem mocno wartym odnotowania jest to, że Kroak to dobry wybór do zboostowania klocka TG. Fear i unbreakable to miłe dodatki (zwłaszcza to drugie), głównie jednak rozchodzi się o to, że jego miscasty nie bolą oddziału TG, w którym siedzi, oraz najpiękniejsze jest to, że jego złota maska daje stały bonus do przeżywalności mu i całemu oddziałowi, w którym się znajduje: -1 to hit na shooting/cc attacks. Fajna rzecz.
Wolalem starego kroaka z 6 edycji bodajze - to byla moc za 1000 pktow