Sutauacja była ciekawa, konkluzje z niej idą dużo dalej stosując RAW.
Nie ma żadnego reforma(zakładam, że chodzi ci o after combat - reform). Zakładamy, że nie istnieje takowy.tak samo reformem corner to corner nie powinieneś zmienić strefy ataku, nie ma tego napisanego wprost w RB, a jednak nie gramy w ten sposób
Sytuacja x tu z racji uproszczenia (w moim przypadku odrobinę inna, nie mająca wpływu na rozważania):
Legenda:
- bk
- wrogi unit
- puste miejsce
jest z tyłu corner to corner
odnośnie, bycia lamą, do wsadzenia sobie tam kowboja, to pominę bo było to celowe - lubię kanapki w VC - na zasadzie zjadę cię i od razu overrun - a potem - zonk - o k...a został jeden model, (bo np. bsb, nie poszły rzuty, zapomniałem , że vanhel ma dwa efekty, itp - i dalej, w mojej turze wskrzeszam - i raptem kanapkujące oddziały w cudowny sposób;) [często nie mają już bonusów takie jakie mają np. przy szarży] się brejkują - co ma dodatkowe znaczenie obecnie - bo mamy w przeciwieństwie do edycji poprzedniej prawdziwych klepaczy;)
Przechodząc do sedna:
Teraz tak mamy sytuację:
odział vc, 2 szeregi, bk walczą z wrogiem na dupie - wróg corner to corner(inaczej z racji terenu nie można go było dostawić).
Konsensus nasz na chwilę obecną jest taki(bo wcale nie wynika to z AB patrz - RFW, w fakach, Q&A nic nie ma, uściśleniach również:
- jeżeli wróg jest na dupie, możemy wskrzeszać do pełnego tylnego szeregu. Więcej nie -ok.
Dalej pozostaje niewyjaśniona sytuacja - corner to corner - bo pytanie jest co jest dalej (tu już nie moja ale hipotetyczna sytuacja np guli czy zombich)
Stosując RAW wygląda to tak. Sytuacja początkowa:
- oddział vc
tu(:mrgreen: wrogi unit corner to corner)
Odpowiedzi:
Wskrzeszamy:
- do pełnego ostatniego ranku(to nasz konsensus)
Przykład wykładni potwierdzającej to sytuacja(z twojego Miszak przykładu gulii:
- możemy uzupełnić rank - luz.
Powtórzę.
Problem mamy dalej w sytuacji wroga na dupie - corner to corner - tu abstrahuję od mojej sytuacji - bo bk a nie np. zombi:
zapis RFW jest bardzo lakoniczny:
"resurected models are added to the front of rear rank until it reaches at least five models(or three in the case of monstrous infrantry). Additional models can than be added to the front or rear rank. If the unit blablabla...
i teraz - the most important np w przypadku zombich:
"...raised models may never displace enemy unit...
Pic imo polega w lakonicznym zapisie pogrubionym powyżej czyli displace.
W pracy jestem więc nie sięgnę do prawdziwego słownika z półki.
Z internetu:
displace: PRZESTAWIĆ; PRZESTAWIAĆ; PRZESUWAĆ; PRZESUNĄĆ; PRZENOSIĆ; PRZENIEŚĆ; PRZEMIEŚCIĆ; PRZEMIESZCZAĆ; PRZESIEDLIĆ; PRZESIEDLAĆ; RUGOWAĆ; USUWAĆ; USUNĄĆ; ZASTĘPOWAĆ; ZASTĄPIĆ; WYPIERAĆ
I mamy sytuację:
kowboj z tyłu - corner to corner
wskrzeszamy (zakładamy, że to np szkiele) spoko 4 - to co proponuję.
Co jak więcej wskrzeszamy???
Stosując RAW.
Modelu kowboja nie ruszamy, wychodzi na to, że można wskrzeszać do oporu - teoretycznie w nieskończoność.
Uzasadnienie:
Fizycznie kowboj nie zmienia położenia - wirtualnie tak.
Fizycznie kowboj nie zmienia położenia(wirtualnie tak), fizycznie zmienia położenie(wirtualnie nie) względem oddziału szkieli. Przestał być w tylnej, jest w strefie na flance.
Stąd imo moja powyższa sugestia(zdecydowanie chukowa dla VC) wskrzeszania tylko do uzupełnienia ranka. Bo inaczej stosująć RFW mamy opcję taką:
Start:
kowboj z tyłu - ctc, wskrzeszając mamy
Kowboj był z tyłu, doszło powiedzmy 11 modeli (w przypadku wskrzeszania infrantry to całe nic) i kowboj fizycznie się nie ruszył ale znalazł się w innej strefie.
P.S. sytuacja w ogóle się może skomplikować jak coś tak jeszcze coś dodatkowo zaszarżuje z tyłu gdy rank jest niepełny. I tu mój komentarz ogólny jest taki. Gracze bardzo często lubią kanapkować oddziały VC, szczególnie gdy jest tam gienio, bo wychodzą z założenia, że śmierć gienia to masakra dla nich.