Skaveńskie Q&A
Moderator: Hoax
Jak jest magiem, to chyba magic armorów, nosić nie może za wyjątkiem warpstone armor a przynajmniej tak mi się wydaje i ja tak gram. Mag może nosić armory, tylko wtedy jeśli może wykupić sobie, light armory itp. a Warlock nie może więc chyba magicznych za wyjątkiem warpstona, bo tam jest dopisek, nosić nie może, zresztą w żadnej rozpisce armorów nie widziałem na warlockach.
Warlock bez poziomów magii może nosić magiczne pancerze.Deus pisze:Jak jest magiem, to chyba magic armorów, nosić nie może za wyjątkiem warpstone armor a przynajmniej tak mi się wydaje i ja tak gram. Mag może nosić armory, tylko wtedy jeśli może wykupić sobie, light armory itp. a Warlock nie może więc chyba magicznych za wyjątkiem warpstona, bo tam jest dopisek, nosić nie może, zresztą w żadnej rozpisce armorów nie widziałem na warlockach.

A nie jest tak, że jak wychodzi na początku tury, to można pić. Tylko, jak wychodzi na początku CC, to nie można?
Następnym razem powołaj się na Sola i po problemie.Hoax pisze:Wierzę że tak jest i to wydaje się być najbardziej logiczne, ale przeciwnicy zawsze mają z tym problem.
- Miscatonic
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 119
- Lokalizacja: Polkowice
Panowie mam kilka pytań, bo po wczorajszej rozgrywce wyszły jakieś buraki które były kwestiami spornymi a tem. powietrza uniemożliwiała racjonalne wyjaśnienia
:
1. Czy jeśli do oddziału stormverminów z chorążym przyłączył się wódz bitewny z magicznym banerem który dodaje D3 punktów do wyniku walki to: premie = +1 (sztandar chorążego) +D3 (właściwość magicznego sztandaru)? Czy tez może:
premie = +1 (sztandar chorążego) +1 (sztandar magiczny) +D3 (właściwość magicznego sztandaru)
2. Czy grupa dowodzenia musi być w określonej kolejności poza tym że jest w pierwszym rzędzie? Czy to ja decyduje w którym miejscu kto się znajduje.
3. Czy jeśli doomwheel strzela z siłą 10 to pancerz przeciwnika otrzymuje odpowiednie modyfikatory?
4. Strzela latarka, ustalono gdzie spada pocisk i ustalono że po odbiciu leci w kierunku oddziału stojącego na wysokim wzgórzu. Czy pocisk zatrzymuje się na zboczu tej wysokiej skały i nic się nie dzieje czy normalnie wpada w szeregi oddziału?
5. Czy poza limitem 12 kości w puli mocy w fazie magii istnieje limit kości jaki można przeznaczyć na jeden czar?
6. Czy wystawiając bitewnego wodza mogę go przyłączyć do oddziału już w fazie wystawiania czy musi on dołączyć w trakcie rozgrywki.
7. Trafienia automatyczne trafiają od razu ale mimo to muszę rzucić na zranienie a przeciwnik może się
na nie bronić w normalny sposób?
8. jednostka posiada ochronę zwykłą i magiczną, czy w rzucie na ochrona muszę wybrać bardziej korzystną czy mogę rzucać najpierw na zwykłą ochronę a jak się nie uda to mogę na magiczną?
dzięki za pomoc

1. Czy jeśli do oddziału stormverminów z chorążym przyłączył się wódz bitewny z magicznym banerem który dodaje D3 punktów do wyniku walki to: premie = +1 (sztandar chorążego) +D3 (właściwość magicznego sztandaru)? Czy tez może:
premie = +1 (sztandar chorążego) +1 (sztandar magiczny) +D3 (właściwość magicznego sztandaru)
2. Czy grupa dowodzenia musi być w określonej kolejności poza tym że jest w pierwszym rzędzie? Czy to ja decyduje w którym miejscu kto się znajduje.
3. Czy jeśli doomwheel strzela z siłą 10 to pancerz przeciwnika otrzymuje odpowiednie modyfikatory?
4. Strzela latarka, ustalono gdzie spada pocisk i ustalono że po odbiciu leci w kierunku oddziału stojącego na wysokim wzgórzu. Czy pocisk zatrzymuje się na zboczu tej wysokiej skały i nic się nie dzieje czy normalnie wpada w szeregi oddziału?
5. Czy poza limitem 12 kości w puli mocy w fazie magii istnieje limit kości jaki można przeznaczyć na jeden czar?
6. Czy wystawiając bitewnego wodza mogę go przyłączyć do oddziału już w fazie wystawiania czy musi on dołączyć w trakcie rozgrywki.
7. Trafienia automatyczne trafiają od razu ale mimo to muszę rzucić na zranienie a przeciwnik może się
na nie bronić w normalny sposób?
8. jednostka posiada ochronę zwykłą i magiczną, czy w rzucie na ochrona muszę wybrać bardziej korzystną czy mogę rzucać najpierw na zwykłą ochronę a jak się nie uda to mogę na magiczną?
dzięki za pomoc
1. W sumie 2+D3.
2. Ty decydujesz.
3. Tak otrzymuje.
4. Nic się nie zatrzymuje.
5. 6 kostek, chyba, że grasz na ograniczenia.
6. Bohaterów możesz wstawić do oddziałów podczas fazy wystawienia.
7. Tak.
8. Masz dwa rzuty, najpierw zwykła ochrona potem magiczna/regeneracja (tu wybierasz to co jest lepsze).
2. Ty decydujesz.
3. Tak otrzymuje.
4. Nic się nie zatrzymuje.
5. 6 kostek, chyba, że grasz na ograniczenia.
6. Bohaterów możesz wstawić do oddziałów podczas fazy wystawienia.
7. Tak.
8. Masz dwa rzuty, najpierw zwykła ochrona potem magiczna/regeneracja (tu wybierasz to co jest lepsze).
- Miscatonic
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 119
- Lokalizacja: Polkowice
Czy mogę zdawać test zdolności przywódczych nawet jeśli wartość Ld jednostki to 1(w wyniku klątwy)? W myśl zasady, że dwie nie modyfikowane jedynki to test zdany.
Pytanie o zasady: gram z opcją LoS od Dreaded 13th Spell. Po resolvie czaru 2 bohaterów zdało LoS i cały unit został zmieniony w clanraty. Z tego co się orientuję, herosi muszą być umieszczeni 1" od unitu (zakładam, że stosując zasady ETC są w tym przypadku traktowani analogicznie, jak herosi typu non-infantry z opisu).
Czy:
- są umieszczani 1" od unitu clanratów osobno, czy muszą być umieszczeni razem (tworząc dwuosobowy unit)?
- czy muszą zdawać liderkę (jeśli są umieszczeni osobno, to czy każdy z osobna)?
poniżej
Czy:
- są umieszczani 1" od unitu clanratów osobno, czy muszą być umieszczeni razem (tworząc dwuosobowy unit)?
- czy muszą zdawać liderkę (jeśli są umieszczeni osobno, to czy każdy z osobna)?
poniżej
ETC:
Up to 2 Characters per unit can get "look out sir" against the following spells: Dwellers Below, Final Transmutation and Dreaded 13th. Normal requirements for Look Out, Sir! apply.
FAQ:
Q: How are casualties from The Curse of the Horned Rat distributed? What if there are characters in the unit, of troop type infantry or otherwise? (p79)
A: Compare the result of the 4D6 roll to the number of infantry models in the unit. If the result is equal to or larger than the number of infantry models (including any characters that are infantry) then remove all of the infantry models and replace the unit with an equal number of Clanrats. Any noninfantry models left must be placed by the controlling player 1” away from the newly formed unit, facing in any direction. If the result is less than the number of infantry models in the result then the casualties will be distributed as hits from shooting.
- Miscatonic
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 119
- Lokalizacja: Polkowice
No raczej tak, skoro można do takich oddziałów strzelać to i spele rzucać. Po to są slavy, żeby zablokować przeciwnika.