Pytania i odpowiedzi

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ

Yourself
Mudżahedin
Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Yourself »

Mam pytanie. Obejrzałem stworzony przez Was ranking jednostek imperium i wynika z niego że pistoliersi są o wiele lepsi od outriderów. Przyznam szczerze że zupełnie tego nie rozumiem i byłbym wdzięczny jakby mi to ktoś łopatologicznie wyjaśnił :P.
matilizaki napisał:
Na brete

wybiegac biegaczem do przodu i wbijac sie od tyłu w kawalerie jak sie wyjdzie z tyłu

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Nie wiem, gdzie to wyczytałeś. (przydałby się link). Ale chodzi o to, że są tańsi, przez to lepiej nadają się by ich poświęcić lub do akcji kamikaze. Pistolecikami robią wielkie nic jak dla mnie.

Outridersi mają zdecydowanie lepszą siłę ognia, czyli takie lepsze "nic" - z mojego doświadczenia.

I tak pistoliersi jako fast do poświęcenia wychodzą bardzo drogo. Niestety na ten koszt pewnie mają wpływ pistolety... robiące "nic"

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

10 strzałów S4 AP może coś zrobić.
A pistoliers są lepsi od outraiderów bo mogą się ruszyć te 16" i strzelić, outraiderzy mają move or fire przez co nie strzelają po ruchu. Do tego pistoliers mogą zawsze deklarować S&S (dzięki quick to fire).

Yourself
Mudżahedin
Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Yourself »

Blaesus pisze:Nie wiem, gdzie to wyczytałeś. (przydałby się link)
Tutaj http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=18&t=43039 :wink: . No właśnie Outridersi wydawali mi się lepszym wyborem bo mają zdecydowanie lepszą siłę ognia i większy zasięg ale faktycznie move or fire jest zdecydowaną wadą. Czyli w ogóle nie polecacie brania ani jednych ani drugich?
matilizaki napisał:
Na brete

wybiegac biegaczem do przodu i wbijac sie od tyłu w kawalerie jak sie wyjdzie z tyłu

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

To tylko subiektywne oceny ;)
Jeden może nie umieć tym grać i uważać to za plewę ,inny być mistrzem taktyki w tej jednostce
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

ja osobiscie uwazam ze outridersi sa niesamowici, tylko to klasyczny unit na myslenie ture do przodu. No ale z vanguardem po ktorym moga strzelac bardzo mzienja przeciwnikowi wystawienie

gram na 5 + helblastr, ale mysle o 1x10
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Pistolierzy zawsze robią S&S - to prawda. Przy tym robią wiele huku... no i nic więcej :P W najlepszym przypadku trafiają na 6+, jeśli przeciwnik szarżował z ponad 6" (czyli jak zwykle), to trafiają na 7+ (w najlepszym przypadku).

Outriders? 15 strzałów na dalekim czyli na 5+ to 5 trafień. Może pokrzywdzą jakiś inny fast, czy śmieć, ale nic więcej.
Aczkolwiek... oddział 10ciu dopalony czarem z metalu lub fire. Mimo to nadal potrzeba dopalania. Wygodą może być fakt, że strzelają z dwóch szeregów.

Sojusz z elfami i dopałka do BS... to już lepiej :)

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Ze wsparciem magii to nawet kusznicy i strzelcy z core stają się fajni :wink:
Fast to fast, musi się ruszać i odginać, w następnej turze zbierać się i lecieć odgiąć coś innego. W tej roli lepiej mieć tańszych pistoliers.

Awatar użytkownika
Nogul
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Nogul »

No co Wy !!!
Imperium ma jednego z fajniejszych fastów. Opcja bez wygaru to tylko 90 pkt, (opcja na wypasie - czempion z trzyrurką i muzyk trochę zbyt droga).
- Blokujecie vanguady, zmniejszacie pole manewru skautów.
- Macie 2 dodatkowe wystawienia za 180 pkt, przy 3 armatach możliwość przewystawiania maszyn przeciwnika to mega boost.
- Niszczycie praktycznie każdego fasta przeciwnika, strzelacie spoza jego los, każdy 2 razy przemyśli szarżowanie na pistoliesów innym fastem od frontu.
- Przy szachach na przykład z bretką (i nie tylko) wyciągacie zfrenzowaną (tanią) lance w zasięg szarż/czarów.
- Stajecie na manglerach (fakt – mangler tańszy – ale ile może napsuć)
- Odginacie (a to najważniejsze) – przy LD7 można liczyć an zbieranie, z muzykiem to już całkiem fajnie.
- Straszycie maszyny – sam fakt posiadania 2 fastów sprawia że przeciwnicy dwa razy przemyślą rozstawianie maszyn po rogach – wasza kawa i demisie napewno by wam podziękowali gdyby nie dostawała bolców i innego badziewia po szeregach.

+ masa zastosowań „na spontan” jak wyganianie za stół uciekających klocków etc.
Jak już ma się 3 cannony, 10 demi, 2 detachmenty łuków i fest klocek trzymający punkty core to nie wiem jak można lepiej zagospodarowac 180 pkt niż kupując 2 fasty.

I wierzcie mi, dla przeciwników pistoliersi nie są priorytetem, zbyt często się je olewa – i dlatego często nie oddają punktów – o ile nie lata się nimi na pałę.
ALE – fakt, oddałbym lewe jajo za tych 6-edycyjnych :D
Papier jest przegięty, nożyczki OK, Kamień.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Nogul pisze:nie wiem jak można lepiej zagospodarowac 180 pkt niż kupując 2 fasty.
Ja wiem. Kupując 2 kapitanów na koniach z lancą i 2+ asv. Robią właściwie to samo co pistoliersi tylko lepiej. I kosztują 6 pkt mniej.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

diuk
Falubaz
Posty: 1487

Post autor: diuk »

CZy czołg może strzelić z działa, użyc breath weapona i strzelić inżynierem w jednej fazie strzelania ?

Czy są jakieś ograniczenia że tylko jedna broń zasięgowa ?
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 1#p1235101
Wychodzi że używasz tylko jednej broni.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Bo?
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Bo nikt nie przestawił argumentacji, że jest inaczej. Ja jedynie wkleiłem link do innego tematu gdzie poruszono tą kwestię.

Awatar użytkownika
joyninho
Wałkarz
Posty: 80
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: joyninho »

może strzelać zarówno steam cannonem jak i steam gunem dopóki ma jakieś punkty pary, s. 51 AB, nie wiem jak ze strzelaniem BSowym

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

1) Czy jak rzucę jakiś czar na helblaster, który rzucony na normalny odział strzelców, dałby każdemu modelowi lepszy strzał (np. +1BS, przerzut jedynek, +1do ranienia itp.) to czy oddziałuje on na każdą kostkę strzału tego helblastera?

2) Czy pivot helblastera w fazie strzelania liczy się jako ruch i powoduje -1 do trafienia?
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

1) Tak, działa na każdy strzał. Podobnie klątwy.
2) Nie.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

mnp21 pisze:1) Czy jak rzucę jakiś czar na helblaster, który rzucony na normalny odział strzelców, dałby każdemu modelowi lepszy strzał (np. +1BS, przerzut jedynek, +1do ranienia itp.) to czy oddziałuje on na każdą kostkę strzału tego helblastera?
Jeżeli korzystasz z inżyniera, to czar z bonusem do BS radzę rzucić na niego :)

Za to wszelkie inne czary powinny iść na hellblastera.

Przykładowo: czar z High Magic dający D3 do BS warto rzucić na inżyniera, bo wtedy będzie miał BS 5-7,
Natomiast czar z metalu dający +1 do hita lub z heavena dający przerzuty 1, należy rzucać na samą maszynę. (Bo inżynier nie strzela z Hellki, tylko daje jej swoją BS)

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

Hah, racja, całkiem zapomniałem o tym przekazywaniu BS, to czyni Hellblaster jeszcze bardziej interesujący. Hmm tylko skąd wziąć High Magic w imperium :mrgreen: to chyba wymaga jakiegoś większego wała :lol2:

Prawie rok nie grałem i mam pytanie, czy na aktualne EURO mogę wziąć 3xCannon i 2xHellblaster :shock: , bo do takiego wniosku doszedłem czytając te ograniczenia, a kiedyś mowy o tym nie było.
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

ODPOWIEDZ