Pytania i odpowiedzi
Moderator: #helion#
Mam pytanie. Obejrzałem stworzony przez Was ranking jednostek imperium i wynika z niego że pistoliersi są o wiele lepsi od outriderów. Przyznam szczerze że zupełnie tego nie rozumiem i byłbym wdzięczny jakby mi to ktoś łopatologicznie wyjaśnił .
matilizaki napisał:
Na brete
wybiegac biegaczem do przodu i wbijac sie od tyłu w kawalerie jak sie wyjdzie z tyłu
Nie wiem, gdzie to wyczytałeś. (przydałby się link). Ale chodzi o to, że są tańsi, przez to lepiej nadają się by ich poświęcić lub do akcji kamikaze. Pistolecikami robią wielkie nic jak dla mnie.
Outridersi mają zdecydowanie lepszą siłę ognia, czyli takie lepsze "nic" - z mojego doświadczenia.
I tak pistoliersi jako fast do poświęcenia wychodzą bardzo drogo. Niestety na ten koszt pewnie mają wpływ pistolety... robiące "nic"
Outridersi mają zdecydowanie lepszą siłę ognia, czyli takie lepsze "nic" - z mojego doświadczenia.
I tak pistoliersi jako fast do poświęcenia wychodzą bardzo drogo. Niestety na ten koszt pewnie mają wpływ pistolety... robiące "nic"
Tutaj http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=18&t=43039 . No właśnie Outridersi wydawali mi się lepszym wyborem bo mają zdecydowanie lepszą siłę ognia i większy zasięg ale faktycznie move or fire jest zdecydowaną wadą. Czyli w ogóle nie polecacie brania ani jednych ani drugich?Blaesus pisze:Nie wiem, gdzie to wyczytałeś. (przydałby się link)
matilizaki napisał:
Na brete
wybiegac biegaczem do przodu i wbijac sie od tyłu w kawalerie jak sie wyjdzie z tyłu
ja osobiscie uwazam ze outridersi sa niesamowici, tylko to klasyczny unit na myslenie ture do przodu. No ale z vanguardem po ktorym moga strzelac bardzo mzienja przeciwnikowi wystawienie
gram na 5 + helblastr, ale mysle o 1x10
gram na 5 + helblastr, ale mysle o 1x10
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Pistolierzy zawsze robią S&S - to prawda. Przy tym robią wiele huku... no i nic więcej W najlepszym przypadku trafiają na 6+, jeśli przeciwnik szarżował z ponad 6" (czyli jak zwykle), to trafiają na 7+ (w najlepszym przypadku).
Outriders? 15 strzałów na dalekim czyli na 5+ to 5 trafień. Może pokrzywdzą jakiś inny fast, czy śmieć, ale nic więcej.
Aczkolwiek... oddział 10ciu dopalony czarem z metalu lub fire. Mimo to nadal potrzeba dopalania. Wygodą może być fakt, że strzelają z dwóch szeregów.
Sojusz z elfami i dopałka do BS... to już lepiej
Outriders? 15 strzałów na dalekim czyli na 5+ to 5 trafień. Może pokrzywdzą jakiś inny fast, czy śmieć, ale nic więcej.
Aczkolwiek... oddział 10ciu dopalony czarem z metalu lub fire. Mimo to nadal potrzeba dopalania. Wygodą może być fakt, że strzelają z dwóch szeregów.
Sojusz z elfami i dopałka do BS... to już lepiej
No co Wy !!!
Imperium ma jednego z fajniejszych fastów. Opcja bez wygaru to tylko 90 pkt, (opcja na wypasie - czempion z trzyrurką i muzyk trochę zbyt droga).
- Blokujecie vanguady, zmniejszacie pole manewru skautów.
- Macie 2 dodatkowe wystawienia za 180 pkt, przy 3 armatach możliwość przewystawiania maszyn przeciwnika to mega boost.
- Niszczycie praktycznie każdego fasta przeciwnika, strzelacie spoza jego los, każdy 2 razy przemyśli szarżowanie na pistoliesów innym fastem od frontu.
- Przy szachach na przykład z bretką (i nie tylko) wyciągacie zfrenzowaną (tanią) lance w zasięg szarż/czarów.
- Stajecie na manglerach (fakt – mangler tańszy – ale ile może napsuć)
- Odginacie (a to najważniejsze) – przy LD7 można liczyć an zbieranie, z muzykiem to już całkiem fajnie.
- Straszycie maszyny – sam fakt posiadania 2 fastów sprawia że przeciwnicy dwa razy przemyślą rozstawianie maszyn po rogach – wasza kawa i demisie napewno by wam podziękowali gdyby nie dostawała bolców i innego badziewia po szeregach.
+ masa zastosowań „na spontan” jak wyganianie za stół uciekających klocków etc.
Jak już ma się 3 cannony, 10 demi, 2 detachmenty łuków i fest klocek trzymający punkty core to nie wiem jak można lepiej zagospodarowac 180 pkt niż kupując 2 fasty.
I wierzcie mi, dla przeciwników pistoliersi nie są priorytetem, zbyt często się je olewa – i dlatego często nie oddają punktów – o ile nie lata się nimi na pałę.
ALE – fakt, oddałbym lewe jajo za tych 6-edycyjnych
Imperium ma jednego z fajniejszych fastów. Opcja bez wygaru to tylko 90 pkt, (opcja na wypasie - czempion z trzyrurką i muzyk trochę zbyt droga).
- Blokujecie vanguady, zmniejszacie pole manewru skautów.
- Macie 2 dodatkowe wystawienia za 180 pkt, przy 3 armatach możliwość przewystawiania maszyn przeciwnika to mega boost.
- Niszczycie praktycznie każdego fasta przeciwnika, strzelacie spoza jego los, każdy 2 razy przemyśli szarżowanie na pistoliesów innym fastem od frontu.
- Przy szachach na przykład z bretką (i nie tylko) wyciągacie zfrenzowaną (tanią) lance w zasięg szarż/czarów.
- Stajecie na manglerach (fakt – mangler tańszy – ale ile może napsuć)
- Odginacie (a to najważniejsze) – przy LD7 można liczyć an zbieranie, z muzykiem to już całkiem fajnie.
- Straszycie maszyny – sam fakt posiadania 2 fastów sprawia że przeciwnicy dwa razy przemyślą rozstawianie maszyn po rogach – wasza kawa i demisie napewno by wam podziękowali gdyby nie dostawała bolców i innego badziewia po szeregach.
+ masa zastosowań „na spontan” jak wyganianie za stół uciekających klocków etc.
Jak już ma się 3 cannony, 10 demi, 2 detachmenty łuków i fest klocek trzymający punkty core to nie wiem jak można lepiej zagospodarowac 180 pkt niż kupując 2 fasty.
I wierzcie mi, dla przeciwników pistoliersi nie są priorytetem, zbyt często się je olewa – i dlatego często nie oddają punktów – o ile nie lata się nimi na pałę.
ALE – fakt, oddałbym lewe jajo za tych 6-edycyjnych
Papier jest przegięty, nożyczki OK, Kamień.
Ja wiem. Kupując 2 kapitanów na koniach z lancą i 2+ asv. Robią właściwie to samo co pistoliersi tylko lepiej. I kosztują 6 pkt mniej.Nogul pisze:nie wiem jak można lepiej zagospodarowac 180 pkt niż kupując 2 fasty.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 1#p1235101
Wychodzi że używasz tylko jednej broni.
Wychodzi że używasz tylko jednej broni.
może strzelać zarówno steam cannonem jak i steam gunem dopóki ma jakieś punkty pary, s. 51 AB, nie wiem jak ze strzelaniem BSowym
1) Czy jak rzucę jakiś czar na helblaster, który rzucony na normalny odział strzelców, dałby każdemu modelowi lepszy strzał (np. +1BS, przerzut jedynek, +1do ranienia itp.) to czy oddziałuje on na każdą kostkę strzału tego helblastera?
2) Czy pivot helblastera w fazie strzelania liczy się jako ruch i powoduje -1 do trafienia?
2) Czy pivot helblastera w fazie strzelania liczy się jako ruch i powoduje -1 do trafienia?
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...
Jeżeli korzystasz z inżyniera, to czar z bonusem do BS radzę rzucić na niegomnp21 pisze:1) Czy jak rzucę jakiś czar na helblaster, który rzucony na normalny odział strzelców, dałby każdemu modelowi lepszy strzał (np. +1BS, przerzut jedynek, +1do ranienia itp.) to czy oddziałuje on na każdą kostkę strzału tego helblastera?
Za to wszelkie inne czary powinny iść na hellblastera.
Przykładowo: czar z High Magic dający D3 do BS warto rzucić na inżyniera, bo wtedy będzie miał BS 5-7,
Natomiast czar z metalu dający +1 do hita lub z heavena dający przerzuty 1, należy rzucać na samą maszynę. (Bo inżynier nie strzela z Hellki, tylko daje jej swoją BS)
Hah, racja, całkiem zapomniałem o tym przekazywaniu BS, to czyni Hellblaster jeszcze bardziej interesujący. Hmm tylko skąd wziąć High Magic w imperium to chyba wymaga jakiegoś większego wała
Prawie rok nie grałem i mam pytanie, czy na aktualne EURO mogę wziąć 3xCannon i 2xHellblaster , bo do takiego wniosku doszedłem czytając te ograniczenia, a kiedyś mowy o tym nie było.
Prawie rok nie grałem i mam pytanie, czy na aktualne EURO mogę wziąć 3xCannon i 2xHellblaster , bo do takiego wniosku doszedłem czytając te ograniczenia, a kiedyś mowy o tym nie było.
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...