Jesień w Athel Loren

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Re: Jesień w Athel Loren

Post autor: PiotrB »

I bardzo dobrze że wysokie miejsca pozajmowały WE. Kiedy mówiłem że zmienią metę jak zobaczyłem booka to ludzie się śmiali :) Tymczasem myślę że to właśnie stało . Będzie na scenie kolejny gracz którego trudno zlekceważyć i na pewno każdy będzie miał teraz WE na uwadze budując swoją rozpe. Graty wyników!
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

Gratki Dydu za świetny wynik i dobra bitwę!
Patrząc na błędy które porobiłem to i tak dobrze ze 4 pkt wyciągnąłem...

Swoją drogą te nowe wood elfy masakrują moje wizualizacje tego co się dzieje podczas bitwy.
Te scenariusze akcji są jak wyrwane z wh40k.
Przykładowo:
a) 20 GG robi swifta zwijając sie z 2 szeregów w 4x5 idzie w bok 3" i strzela na maksymalny zasięgu,przez 2 lasy, do skirmiszujacego unitu praktycznie w całości schowanego za domkiem.Trafia na 3+ ...
b) Gracz WE wybiera sobie stronę z 2 lasami, dodaje 1 las z booka, a później jeszcze 3 z przedmiotu(losówka) - w praktyce dodaje 4 naprawdę duże lasy - robiąc z jednej swojej ćwiartki las, na dodatek las gdzie cokolwiek robiąc ciągle trzeba zdawać DTT ... Czyli co? armie stają na przeciw siebie i nagle po stronie WE wyrasta ku... Puszcza Białowieska?
c) ... a później bohaterowie w dużym Way Watcherów wchodzą do jednego lasu teleportują się do innego - po czym oddają salwę i tak co turę. Star Trek?
d) Leczenie, lepsze niż wampirze, Bohater dostaje kulą armatnią w łeb po czym "skondensowany bąbel życia", regeneruje jego głowę ? albo cofa czas i dezintegruje kule armatnia ?

WTF ?

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5351

Post autor: Tutajec »

e) jacys debile na jelonkach w dziwnych kaskach i golymi klatami szarzuje najbardziej elitarna piechote w grze po czym wyjezdza z drugiej strony. 300 ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Tutajec pisze:e) jacys debile na jelonkach w dziwnych kaskach i golymi klatami szarzuje najbardziej elitarna piechote w grze po czym wyjezdza z drugiej strony. 300 ?
=D> =D>

To jest dla mnie niepojęte co nowi Wildzi wyprawiają :mrgreen:
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Comp przegłosowany, więc i rozpa na najbliższy czas zrobiona.
Prawie to samo co w Szczyrku, poza wywaleniem 2x WS:

1 Spellweaver @ 320.0 Pts
General; Lore of High Magic; Magic Level 4
Acorn of the Ages [100.0]

1 Spellweaver @ 280.0 Pts
Lore of Shadow; Magic Level 3
Dispel Scroll [25.0]
Moonstone of the Hidden Ways [40.0]
Obsidian Amulet [30.0]

1 * Glade Captain @ 143.0 Pts
Great Weapon; Light Armour; Battle Standard; Arrows: Moonfire Shot
Hail of Doom Arrow [30.0]
Charmed Shield [5.0]

15+1 Glade Guard @ 260.0 Pts
Musician; Arrows: Trueflight Arrows

10 Glade Guard @ 160.0 Pts
Musician; Arrows: Trueflight Arrows

9+1 Glade Guard @ 180.0 Pts
Musician; Arrows: Starfire Shafts

5 Sisters of the Thorn @ 130.0 Pts

6+1 Wild Riders @ 221.0 Pts
Frenzy; Light Armour; Shield; Standard
Gleaming Pendant [5.0]

5+1 Wild Riders @ 178.0 Pts
Frenzy; Light Armour; Shield

5+1 Wild Riders @ 178.0 Pts
Frenzy; Light Armour; Shield

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

8 Waywatchers @ 160.0 Pts

7 Waywatchers @ 140.0 Pts

Models in Army: 70
Total Army Cost: 2400.0

Opcje do przemyślenia, to wywalene Charmed Shielda, GW i strzałki z BSB oraz jednego Wilda i wrzucenie 2xWW, albo połączenie oddziałów w jedną 15.

Awatar użytkownika
Handelson
Mudżahedin
Posty: 200
Lokalizacja: Strefa Zero, Poznań

Post autor: Handelson »

@Dydu pomyśl o wywaleniu sióstr, powiększeniu zamiast nich odziałów wildów lub dodaniu snajperów.

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Snajperów dopiero co wywaliłem, Wildzi są w optymalnych wielkościach, a siostry są mega użyteczną jednostką.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

daj 15 WW i strzelj nimy z moonstone jak pojechany :D

co konkretnie blokuja snajperzy ktorzy sa imo mega potrzebni ?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Blokują 180pkt :P

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Zagrałem wczoraj z Panterem na UB powyższą rozpiską.

DF (2xthan, 2xrunmiś z niszczarami, 2x10 wariorów z tarczami, horda wariorów, kloc IB, 2x klopa, organiki, 5 żyrków)
dwie pierwsze tury to mizianie się, panter zabił paru GG, ja zabiłem 10 wariorów.
W trzeciej turzy wyskoczyłem wszystkim, z jednej strony 6 WR wbiła się w żyrka (jeden dał flee, do drugiego mogłem się dostawić tylko jednym wildem), na drugiej flance 6 i 7 wildów wskoczyła na flanke od strony organek, ale z HC i dwa żyrki, GG weszli w zasieg organek. no i tu ja mialem farta, bo paneter odpalil ogranki w GG z magami 8 i 8, zostali magowie i champion, na szczescie zadna klopa nie rzucila hita. Zyrki zabily 6 wildow.
W czwartej 7 wildow zjadla jednego zyrka oba daly flee, tutaj panter popełnił bląd bo powinien stać drugim, ja musiałbym overanować, a tak zdałem LD i ustawilem sięna szarze w organki.
z drugiej strony wildzi zjedli zyrka, drugiego zastrzlili WW i GG + Hoda, trzeci zwiał za stół nie zdajac paniki (bez gienka i BSB)
Panter ustawił IB na przyjęcie szarzy po ewentualnym overanie.
W piatej Wildzi zjedli organki i wpadli w IB, tyle ze wczesniej weszlo w nich palenie i cale strzelanie zabijajac polowe klocka, a ja dostawiłem się do organek tak, że z overuna nie moglem maxymalizowac i stykalem się tylko z 6IB.
Doszło 6 wildo chapion zabil Runmisia, po atakach wildow zostało 8 IB i BSB na jednej ranie poza CC.
W pantera turze zabiłem BSB i 3 IB.
W szóstej nie zdałem frenzy na wildach na drugiej flance i musialem szarzowac w horde krasi z gienkiem. Na szczeście wrzuciłem tam miasme na WS o 3 i klątwe z siostr. Więc ustałem a nawet wygrałem ten kombat.

Finalnie zabiłem: Generała, BSB, jednego runmisia, 1,5 10wariorów, połowę IB (został samotny sztandar ze stubornem, champion zginął z palenia) 4 zyrki.
Ja straciłem plocące luki, polowe 10 z trafianeim na 3, 6 wildow.

wyszło 1042 pkt na +

Przyznać trzeab, że panter miał kijowe rzuty na tych IB, no i spalil niszczarki w pierwszej turze, jedna na hand of glory (nie zniszczyl), drugą na kreske z szadoła (zniszczyl).

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Raport z MB:

I bitwa
Afro OK (standard na 2x maneater'ach ale bez RunMawa)
Wystawiliśmy się lekko po przekątnej, Wildzi podjechali do przodu z Vanguardów, aby kontrować IG.
Ja zacząłem poprawiłem Wildów, postrzelałem troche i obnizyłem snajperom BS.
Przeciwnik nie docenił Wildów i wystawił się IG na sarżę od przodu i ewentualny overrun drugich od boku jeżeli rozkręcę 5 snajperów. Siadła mu zato komera.
Aby mieć pewność, że plan się powiedzie podszedłem kadrą do przodu, aby wejśćdo lasu i mieć zasięgi. Stwierdziłem, że kometę przyjmę z MR2 niestety zapomniałem z helharcie który wchodził na 4+.
Skończyło się tak, że wessałem sobie shadołowca i w połączeniu z kometą 15GG, Naszczęscie 2x6 wildów przepchnęło snajperów, więc z IG walczyła 7 od przodu i 6 od boku.
Po atakach mi został 1 model z 7 i 5 z boku, z IG został sztandarowy na 1 ranie, i kadra, jako że miałem 5 od boku to IG stali na 1,1 nie udało się i kadra wyparowała.
W następnej turze przeciwnik miał szanse odstrzelenia mi generała z IB (po komeciei helharcie stał gienek, BSB i champion), ale zdecydował się na wbicie się od tyłu w Wildów. Reszta to już dorzynki.
Straciłem Shadowowca, 3x Wildów, orła i połowe GG, Zabiłem wszystko poza 5 buli.
Z pkt wyszło 17-3 ale wykoknałem zadanie zabić generala co dalo mi 19-1

II bitwa
BigBoss O'n'G (standard z 2x 20 Nocników po 3 fanole).

On mi zabijał modele z maszyn ja próbowałem urywać coś wildami i strzelałem, bitwa bez większej historii gdyby nie jeden mój błąd, nie zauważyłem, że dzikusy mają 16" do mojej kadry w szóstej turze BigBoss dokulał i z 16-4 zrobiło się 6-14.
Zabiłem: wszystkie maszyny, manglerów, jedne nocniki, rydwan, obu kowboii, trole, dużego szamana goblińskiego, generała.
Oddałem: całą kadre, duże GG, jednych WW, 3x wildów, połowę sisterek
Misja generał musi przeżyć.
6-14

III bitwa
Scimitar DE (kadra na piechotę kloc wiedzm i exeków)

Scimi schował się za górką w rogu, Ja powoli do niego napierałem zabijając bolce i fasty, potem locki, w wichki weszło palenie, sam straciłem wildów jedne z bolców, drugie po zabiciu 2x fasta dostały kowboja na pegazie, trzecie bedąc w 4 nie przepchnęły 5 locków.
Wyczyściłbym stół poza kowbojem, ale zapomnieliśmy, że w 4 turze suka wbiła sobię rane z miskasta, dwie rany dostała w walce z sisterkami w 5 turze. Ja przypomniałem sobie o tej trzeciej ranie dopiero przy liczeniu pkt. a na stole został bolec na jednej ranie, kowboj i resztka exeków z BSB i gienkiem.
Tak w szóstej turze miałbym 8 kości do 5 i +4, a zagraliśmy, że suka żyje a miała DS jeszcze.
Straciłem: 3x Wildów, Siostry, GG
Zabiłem: wszystko poza Gienkiem, BSB, kowbojem, połową exeków i bolcem
Misja mieć więcej oddziałów w swojej strefie wystawienie (nie miałem żadnego bo wszystkie były w połowie stołu)
15-5

IV bitwa
Gąsior VC
Wygrałem rzut na wybór strony więc wysłałem Gąsiora na stronę, grzey z LOS blokerów był tylko obelisk 5"x5".
Gąsior wystawił się w ruinkach z lewej, ja środkiem. Wygrał rzut na zaczynanie i naparł wszystkim do przodu, tracąc już pierwsze modele z DT z ruinek i wystawiając kadrę na szarżę wildów od frontu a na lewej flance 20 ghuli na szarżę drugich wildów z overrunem w bok drugiej 20 z 2xbaskami.
Nie wiem czemu nie zaszarżowałem 7 wildów tą kadrę, coś mnie zaćmiło i ten nightshroud mnie jekoś wystraszył, ale jak przeliczyłem to na spokojnie to duży nekros stykał się z dwoma wildami jeden w kontakcie z BSB (nightshroud) co oznaczałoby jego śmierć, no ale niestety tego nie zrobiłem. Za to 6 wildów przekroiła się przez 20 zombi (3 się stykało) i wpadła od boku w drugąz baśkami.
Tutaj Gąsior chciał podmienić baskę na BSB z shadowa czego ja nie rozkminiłem, ale rzucił ifkę na wszkrzeszanie przez co miał 2 kości vs moje 5 na miasmę, Nekros stracił 2 poziomy (wskrzeszanie i popychaczkę), a ja nie pokroiłem tych zombiaków bo mieli ASF, zrobiłem to w następnej.
Grubasy natarły do przodu tak jak i ghule z klątwą z sisterek (kolejne 11 modeli zgnięło).
W mojej z ifki wchodzi obniżenie T na grubasy o 3 i z całego strzelanie jakie mam spada cały klocek
Gąsior zaszarżował mortisem w WW, którzy odginali grubasy, zabija ich ale sam dostaje 3 rany, w tym momencie na stole Gąsiorowi stoi Mortis, kadra w połowie Ghuli, jedne zombiaki, a ja straciłem WW i połowę Wildów.
Ja w swojej strzelam do mortisa z 10 GG z płonącymi +1 to Wound w mortisa trafiam 4 nie ranię nic i tutaj wszystko się sypnęło, bo w od tej pory mortis będzie już cały czas w CC aż do wybuchu w piątej.
Z ciekawych akcji to jeszcze szarża małego nekrowa w 7 wildów i podmianaka z shadowa, niestety nie miałem jak zbić 2 czarów było 7-5 w kosciach więc podmienił go na BSB.
Finalnie po wybuchu mortisa, który tym sposobem zabił mi około 700-800 pkt w szóstej turze Gąsior ma około 10 zombi z gienkiem na ostatniej i mster nekrosem na ostatniej, ja mam 4 WW, BSB, Generała, jedną siostrę. W magii wchodzi 4d6 S4 w zombi i zostaje tylko kadra, BSB strzela i trafia, nie rani gienka, siostra trafia nie rani gienka, WW z 8 strzał trafiaja 5 , 3 w gienka, 2 w nekrosa. Nekros spada, gienek dostaje 2W i też spada
15-5

V bitwa
Ziemko Lizaki na 2 klocach saurusów 3x ripkach.
Zaczynam odstrzeliwuje 2,5 oddziała skinków. Ziemko lekko do przodu, ja zużyłem kartę z fenzy na ostatni oddział skinków poza generałem zmuszając je do szarży w Wildów, tutaj nie dogadaliśmy się z Ziemasem, bo na zapytał czy jak ucieknie od breja to będę musiał gonić, na co przytaknąłem, więc ustawił ripki tak, żeby ewentualnie wpaść mi w plecy. Skinki zabiłem do nogi i mowię, że robię reform przodem do ripków. Na co Ziemko, że mówiłem, że będę overrunaował. Umaówiliśmy się, że przestawi je w inne miejsce.
W drugiej 7 wildów nie zdała frenzy z przerzutem i wbiła się w templi zabierając ze sobią skink szamana i 12 chłopa, te ripki co miały zginąć od wildzów zostały rozstrzelanie.
Reszta to już mizianie, Ziemko męczy mnie z pocisków, ja jego strzelaniem.
Zabijam: wszystkie skinki, 2x ripki, połowę saurósów, skinka - byłoby lepiej ale przez 6 tur weszła mi tylko miasma i jednen pocisk z high na 8 rzutów na 9/10+ z 4 kości tylko raz osiógnąłem casting.
Tracę: 2x wildów, sisostry, WW i 2x połowę GG
10-10

Finalnie 65 pkt i 11 miejsce, z rozpiski jestem zadowolony więc żadnych zmian nie planuje.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2014, o 11:11 przez Dydu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

SZÓSTA SZÓSTA SZÓSTA !!!
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Dydu 1xsaursy 1xTG :)

Dzieki za bitw myslalem, ze bedzie nudna, ale okazala sie emocjonujaca :)

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Grolshek pisze:SZÓSTA SZÓSTA SZÓSTA !!!
poprawione

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Casting na wielu czarach osiagnales, tylko Ci je dispelowalem. Nie potrafiles natomiast 4 tury pod rzad rzucic obnizania T z 4 kosci....

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8782
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

jeżeli było kluczowe to czemu nie było z 5 kości? :wink:
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Nie wiem :)
Generalnie slann z channelingami i przerzutem dispela oraz scrollem daje dosc dobra obrone antymagiczna.

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Przynajmniej raz Dydu miał tylko 4 kości ;)
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Raz była to sytuacja, że miałem 4 kości do 3
a pozostałe to 8-9 gdzie chciałem rzucić z 4 obniżenie T, a z pozostałych 4 Pitkę/ 5 palenie

Ziemko
4x obniżenie T, 2x Pitka, 1x duzy pocisk z high i raz palenia z 5.

Laik
Poza jednym przypadkiem obniżenie T było na małej wersji z Lasu więc potrzebowałem 9+

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8782
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

zapomniałem że masz tylko 4lvl, myślałem też że było zbijane a nie że nie osiągałeś casta.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

ODPOWIEDZ