Czym grać, przeciw komu?
Moderator: Yudokuno
Re: Czym grać, przeciw komu?
Jak to armia elficka, każda jednostka ma określone zadanie do zrobienia, różnie w zależności od przyjętej taktyki. Biorąc swoją taktykę pod uwagę, możesz sobie dobrać jednostki które będą ci pasowały.
przykład Gwardia z AP bannerem, oraz WE z flamingami. Gwardia jest świetnym odziałem potrafi sobie poradzić z szeroką gamą przeciwników, niemniej jednak jak trafią na dużego potwora typu abominacja, nie mamy lepszego oddziału niż WE.
Ogólnie przy najprostszej taktyce, musisz mieć odziały które przyjmą szarże, i musisz mieć odziały które rozbiją przeciwnika. 2 typy jednostek mogą przyjąć szarże 1. bardzo twarde jednostki, (świetnie opanceżeni, dużo T itp.), lub bardzo liczne jednostki, naturalnie najlepiej było by mieć wielkie uber jednostki elitarnej piechoty, które wytrzymają wszystko. Problem w tym, że tylko kilka armii ma dostęp do takich, a ich koszt w punktach jest znaczny. Wystawiając ich, ryzykujesz że nie starczy ci punktów, do wypełnienia innych ról. Generalnie najczęściej wygrywa ten który ma przewagą nad przeciwnikiem w jak najwięcej faz z gry, ruch, walka, strzelanie, magia. Dalej jak zagłębisz się w taktykę są sposoby by samemu mieć mocne fazy, lub taktyki by uniemożliwić przeciwnikowi w wykorzystaniu swojego potencjału. Dlatego niektórzy chwalą jednostki a inni je krytykują. Wszystko zależy jaką role dana jednostka ma spełnić.
Jak twoimi częstymi przeciwniczkami są krasie lub Imperium (wystawiają dużo dział), to smok może nie być najlepszym rozwiązaniem, jak grasz przeciw VC czy Woch, to smok się pewnie spisze świetnie. w przypadku turnieju, to pewnie spotkasz różne armię, więc będziesz potrzebował jak najbardziej różnorodnej rozpiski, bo nie wiesz z kim się zmierzysz i musisz być przygotowany na wszystko.
i tu się zaczyna cała zabawa w to jest lepsze od tego
przykład Gwardia z AP bannerem, oraz WE z flamingami. Gwardia jest świetnym odziałem potrafi sobie poradzić z szeroką gamą przeciwników, niemniej jednak jak trafią na dużego potwora typu abominacja, nie mamy lepszego oddziału niż WE.
Ogólnie przy najprostszej taktyce, musisz mieć odziały które przyjmą szarże, i musisz mieć odziały które rozbiją przeciwnika. 2 typy jednostek mogą przyjąć szarże 1. bardzo twarde jednostki, (świetnie opanceżeni, dużo T itp.), lub bardzo liczne jednostki, naturalnie najlepiej było by mieć wielkie uber jednostki elitarnej piechoty, które wytrzymają wszystko. Problem w tym, że tylko kilka armii ma dostęp do takich, a ich koszt w punktach jest znaczny. Wystawiając ich, ryzykujesz że nie starczy ci punktów, do wypełnienia innych ról. Generalnie najczęściej wygrywa ten który ma przewagą nad przeciwnikiem w jak najwięcej faz z gry, ruch, walka, strzelanie, magia. Dalej jak zagłębisz się w taktykę są sposoby by samemu mieć mocne fazy, lub taktyki by uniemożliwić przeciwnikowi w wykorzystaniu swojego potencjału. Dlatego niektórzy chwalą jednostki a inni je krytykują. Wszystko zależy jaką role dana jednostka ma spełnić.
Jak twoimi częstymi przeciwniczkami są krasie lub Imperium (wystawiają dużo dział), to smok może nie być najlepszym rozwiązaniem, jak grasz przeciw VC czy Woch, to smok się pewnie spisze świetnie. w przypadku turnieju, to pewnie spotkasz różne armię, więc będziesz potrzebował jak najbardziej różnorodnej rozpiski, bo nie wiesz z kim się zmierzysz i musisz być przygotowany na wszystko.
i tu się zaczyna cała zabawa w to jest lepsze od tego
Witam,
A co byście poradzili na Daemons of Chaos - a w szczególności bolą mnie:
- Flamersi
- Bloodthirster
Nie wiem kto wymyślił tych Flamersów - ale nie dość że zdejmują regenkę hydrom,
to grzmocą każdy oddział do którego pukną .. Do tego dochodzi, że przed każdym
starciem z DoCH to nie zastanawiam się nad strategią tylko nad tym jak się pozbyć
cholernych flamersów ..
Będę wdzięczny za jakiekolwiek rady ..
A co byście poradzili na Daemons of Chaos - a w szczególności bolą mnie:
- Flamersi
- Bloodthirster
Nie wiem kto wymyślił tych Flamersów - ale nie dość że zdejmują regenkę hydrom,
to grzmocą każdy oddział do którego pukną .. Do tego dochodzi, że przed każdym
starciem z DoCH to nie zastanawiam się nad strategią tylko nad tym jak się pozbyć
cholernych flamersów ..
Będę wdzięczny za jakiekolwiek rady ..
Na Flamery to miasma którą udupisz ich strzelanie + obniżanie T i na luzie ty do nich strzelasz, co do Blodzia to on bardziej powinien bać się twojego nieśmiertelnego lorda, bo wcale nie chce się w niego wbić
Dzięki piękne .. Planowałem użyć miasmy aczkolwiek przeciwnik będzie miał 2-3 oddziały flamersów
po 6 chłopa - i pewnie z racji różnych darów 2-3 dispell scrolle, więc w początkowej fazie
będzie mi to ładnie blokował ..
Odnośnie nieśmiertelnego lorda - to w ostatnim starciu mój dreadlord okazał się przy moim pechu
na kościach strasznie śmiertelny i padł po chwili (2-3rundy walki) ..
Może go źle złożyłem chociaż wydawało mi się OK patrząc na okoliczności. Wyglądał tak:
Dreadlord: Dark pegasus, PoK, Dragonhelm, Crimson Death, The Other Trickster's Shard, Heavy Armor, Sea Dragon Cloak --> 287
Jakieś rozsądne zmiany można w nim wprowadzić ?
Dzięki i pozdrawiam
po 6 chłopa - i pewnie z racji różnych darów 2-3 dispell scrolle, więc w początkowej fazie
będzie mi to ładnie blokował ..
Odnośnie nieśmiertelnego lorda - to w ostatnim starciu mój dreadlord okazał się przy moim pechu
na kościach strasznie śmiertelny i padł po chwili (2-3rundy walki) ..
Może go źle złożyłem chociaż wydawało mi się OK patrząc na okoliczności. Wyglądał tak:
Dreadlord: Dark pegasus, PoK, Dragonhelm, Crimson Death, The Other Trickster's Shard, Heavy Armor, Sea Dragon Cloak --> 287
Jakieś rozsądne zmiany można w nim wprowadzić ?
Dzięki i pozdrawiam
Zasadnicze pytanie. Zginął czy został pogoniony?
Flamery najlepiej wystrzelać albo wbić się właśnie takim lordem w nie i jedna dwie tury walki i juz ich nie ma
Flamery najlepiej wystrzelać albo wbić się właśnie takim lordem w nie i jedna dwie tury walki i juz ich nie ma
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ?
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...
jak zginał to miałeś po prostu pecha Ten zestaw na demony jest całkiem ok
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ?
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...
Łatwiej dostać kawałkiem międzynarodowej stacji orbitalnej, który przypadkowo nie spalił się w atmosferze (oczywiście w razie jej awarii)
A tak serio, serio zdarza się i KB, aczkolwiek lepszej kombinacji nie uświadczysz raczej...
Edit: literówki
A tak serio, serio zdarza się i KB, aczkolwiek lepszej kombinacji nie uświadczysz raczej...
Edit: literówki
Triclinium Thoruniensis
Dlugo nie gralem, w sobote kupilem armybooka i jutro gram pierwsza gre na nowy kodex. Gram mala gre za 1000 pts przeciwko Skavenom. Czego moge sie spodziewac, co najlepiej wystawic? Myslalem o witchkach i dwoch hydrach (2 fiery breathy i 2 thunderstompy chyba dobre na skavenskie klocki?), ale tak naprawde nie gralem przeciwko Skavenom z 4 lata i nie mam pojecia co moze wystawic na takie male punkty. Macie jakies sugestie?
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Wiedzmy na skavengów zawsze w cenie. Robią sałatkę ze szczurów. Hydra niekoniecznie.
Hej, choć to pytanie jest już wyżej to co oprócz wiedzm działa na szczury ? Nie wiem jak mam ściągnąć ich dzwonek... Worek ataków pod postacią monkow rownież mnie boli.. Jestem raczej graczem z niskim stażem więc jakby ktoś mi napisał jak dobrać sie do maszyn, tez będzie miło widziane gram na 3k więc chciałem wystawić i smoka i czarke 4lvl +może dwie takie 1lvl z beastem... BG sie nadadza ? Siła 4 i wiecej ataków od exe dają jakaś większa szanse na pokrojenie klocków + stubborn którym mogę przetrzymac abomke której wcześniej nie uda mi sie ustrzelic.. CO dadzą radę ? Sentyment do nich:)
Z góry dzięki !
Z góry dzięki !
Gralem ostatnio ze szczurami 2 razy na male punkty. Pierwszy raz na 1000, drugi na 1500. Spostrzerzenia, Hydry masakruja klocki clanratow. Jak uzyjesz zioniecia w combacie (2d6 S4 automatic hit) do tego jak jest zdrowa masz 8 atakow i na koniec thunder Stomp to klocka praktycznie nie ma (wliczajac bsbka jak jest w srodku). na oba formaty gralem na dwuch hydrantach. Teraz witchki Rzeznia co wyprawiaja w combacie ze szczurami. Do tego jak gram przeciwko armiom z przewazajacym T3 bez pancerza czy z pancerzem jak breta zawsze biore duzo kusz. Sprawdzaja sie. BG uzywam w malej ilosci do trzymania czarodziejek ze wzgeldu na ItP.
Maszyny lubie sciagac srednimi lub najlepszymi fireballami, odpowiednio 2D6 S4 i 3D6 S4 hits, ale wiem ze na duze formaty raczej nikt tego lora nie bierze.
Maszyny lubie sciagac srednimi lub najlepszymi fireballami, odpowiednio 2D6 S4 i 3D6 S4 hits, ale wiem ze na duze formaty raczej nikt tego lora nie bierze.
- MatthewKorona
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 196
Czas odkopać wątek.
Powód - nowy book WE.
Grałem póki co z nowymi WE raz, ale mocno dostałem po d**ie.
U mnie 30xCorsairs, 10xCoK, 2 bolce, 10 Shadesów, Pegazista Master z CoT, SS 4 lvl Shadow - niestety, 16 kusz, 5 x Warlocks, coś tam jeszcze - to co wymieniłem, to ogólny zarys. Oczywiście rozpiska nie robiona pod WE. Już nawet rzutując proporcjonalnie - z Demonami wygrałem 17-3, z WE 18-2 w plecy.
Z tego co pamiętam u przeciwnika - 2 x 5 Waywatchers, ze 4 jednostki Fast Cav, w tym 3 Wild Riders, Gladów 2 oddziały po 20tu, dwóch magów w tym jeden 4 lvl z High Magic, Hero z itemem 3D6 strzał. Gladów jeden oddział - +1 do zranienia (dobrze mówię?), drugi strzelanie bez modyfikatorów. Do tego jeszcze jacyś scouts i dwa orły.
Oczywiście moja zmora - zaczął przeciwnik. Abstrahując już od tego, że w rozstawieniu się nie popisałem, no ale.
1 tura - spadła połowa CoKów, wszyscy Shades, cała "5" Warlocków - to tak z ważniejszych.
Maks napór u mnie, zjadłem trochę Wayów, Orła, trochę spestkowałem scoutów ale niewiele więcej.
2 tura - Mag niszczy mi CoT, ginie mój master zanim w ogóle gdziekolwiek doleciał. Kolejna część gry, to tak naprawdę dobijanie moich jednostek.
Ja wiem, że taktyka nie bardzo, rozpiska też średnia, ale była to pierwsza bitka z nowymi WE.
Jakie Wy macie z nowymi Wieśkami doświadczenia? Jestem ciekaw jak wypadają DE w tym parringu.
POZDRO
Powód - nowy book WE.
Grałem póki co z nowymi WE raz, ale mocno dostałem po d**ie.
U mnie 30xCorsairs, 10xCoK, 2 bolce, 10 Shadesów, Pegazista Master z CoT, SS 4 lvl Shadow - niestety, 16 kusz, 5 x Warlocks, coś tam jeszcze - to co wymieniłem, to ogólny zarys. Oczywiście rozpiska nie robiona pod WE. Już nawet rzutując proporcjonalnie - z Demonami wygrałem 17-3, z WE 18-2 w plecy.
Z tego co pamiętam u przeciwnika - 2 x 5 Waywatchers, ze 4 jednostki Fast Cav, w tym 3 Wild Riders, Gladów 2 oddziały po 20tu, dwóch magów w tym jeden 4 lvl z High Magic, Hero z itemem 3D6 strzał. Gladów jeden oddział - +1 do zranienia (dobrze mówię?), drugi strzelanie bez modyfikatorów. Do tego jeszcze jacyś scouts i dwa orły.
Oczywiście moja zmora - zaczął przeciwnik. Abstrahując już od tego, że w rozstawieniu się nie popisałem, no ale.
1 tura - spadła połowa CoKów, wszyscy Shades, cała "5" Warlocków - to tak z ważniejszych.
Maks napór u mnie, zjadłem trochę Wayów, Orła, trochę spestkowałem scoutów ale niewiele więcej.
2 tura - Mag niszczy mi CoT, ginie mój master zanim w ogóle gdziekolwiek doleciał. Kolejna część gry, to tak naprawdę dobijanie moich jednostek.
Ja wiem, że taktyka nie bardzo, rozpiska też średnia, ale była to pierwsza bitka z nowymi WE.
Jakie Wy macie z nowymi Wieśkami doświadczenia? Jestem ciekaw jak wypadają DE w tym parringu.
POZDRO
Impossible is nothing.
Hej, powolutku zbieram DE, jednak póki co mało się nimi ograłem.
Chciałbym złożyć shadów i miałbym pytania:
1. Jakie polecacie złożenia i liczbę modeli na 2 formaty punktowe:
- 1200 ptk
- ETC
2. Widzę, że można ich wystawić:
- gołych
- z dodatkową bronią
- z Great Weaponem
Co najczęściej się przyda ?
3. Lekką zbroję można sobie darować ?
4. Co składać z FCG ?
Muzyk to raczej zbędny (bo to skirmish).
Sztandar też imho zbędny.
A Champion ? Nie za drogi, aby brać za 10 ptk +1 do trafienia ?
Z góry dzięki za info
Chciałbym złożyć shadów i miałbym pytania:
1. Jakie polecacie złożenia i liczbę modeli na 2 formaty punktowe:
- 1200 ptk
- ETC
2. Widzę, że można ich wystawić:
- gołych
- z dodatkową bronią
- z Great Weaponem
Co najczęściej się przyda ?
3. Lekką zbroję można sobie darować ?
4. Co składać z FCG ?
Muzyk to raczej zbędny (bo to skirmish).
Sztandar też imho zbędny.
A Champion ? Nie za drogi, aby brać za 10 ptk +1 do trafienia ?
Z góry dzięki za info