Rozpiski nowego Imperium

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Re: Rozpiski nowego Imperium

Post autor: Stan »

Figurki są bardzo fajne, jakbyś miał dosyć zaparcia mógłbyś im stworzyć halabardo-podobne twory i grać nimi jako halabardnikami, którzy są obecnie najlepszą piechotą imperium.

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Flagellanci jako halabardnicy?? :lol2: Serio?


Co do biczowników ,czasem fajnie się sprawdzą jak trzeba wpaść i coś rozkręcić. Jednak nie dożywają końca bitwy. Tacy kamikadze.
Szymon pisze:40x 12 pkt ::D:D:D 480 - za to masz 2x4 demisi ;) coś więcej w temacie
+1
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Widzisz inny sposób aby ich wystawić? :evil:
Taka dziesiątka z czempionem nawet by działa jako bloker, gdyby sami siebie nie zabijali nawzajem :?

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

No niestety. Sens mają tylko w oddziałach po 30-40.
Jako bloker albo do kamikadze. Tylko nie dożyją końca bitwy i mogą się nie spłacić.
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
Fanatic
Chuck Norris
Posty: 468

Post autor: Fanatic »

No fakt.Trzeba się defensywnie wystawić i jak najpóźniej wbijać nimi w combat.Mówię o 30+
Nie idzie mi strasznie tymi miśkami,choć mało gram.Ale mam wrażenie,że trolle były fajniejsze.Muszę pograć...
To może great sword...
Obrazek

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Flagellanci byli must have w poprzedniej oraz piątej edycji. Kto wie... może w kolejnej znów powrócą na stoły.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

GSy lepsze ale to dalej nie to. Jakby nie patrzeć halabardy kosztują połowę tego i zapychają core.
Nie wiem jak może Ci nie iść kurczakami, nimi nawet nie trzeba szarżować aby się spłacały, wiadomo kowboj czy potwory mają spore szanse je pogonić, ale piechotę i kawalerię w większości przypadków miażdżą.

Awatar użytkownika
Fanatic
Chuck Norris
Posty: 468

Post autor: Fanatic »

Na dms 1-1 remis i porazka a ostatnio we lub bestie.Na jedne stoje w rogu i nie biegam jak wariat za nimi bo sie i tak nie wylapie a na bestie to moje dziala sa za slabe bo dwie tury strzelania i doombul i maly byk cali rozkrecaja miski.
A halabardy takie mocne?Moje pilnuja maga...Moze czas maga w luki wsadzic a ich do walki puscic.
Ciagle mi flagusy i duzy shadow po glowie chodza
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Jak masz ołtarz/księdza w środku to halabardy mają reroll trafień z hate oraz opcjonalnie ward 5+/reroll zranień/flaming ataki, zależy jak Ci modlitwy wejdą. W takim zestawie się sprawdzają. Poza tym to oddział który ma 40 woundów a kosztuje 270pkt, jego strata mocno nie boli, szarże potworów ustoi na steadfaście co pozwoli wyprowadzić kontrę.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Flagusie jak najbardziej... w hordzie są p prostu morderczy...
Należy jednak pamiętać, aby nie rzucać na nich czarów zwiększających ich odporność (Np. zwiększenie tougha).
Dopaleni np. Speed of light są baaardzo okrutni, ale sami dają na prawdę radę świetnie. Największym bólem jest to, że sami się zabijają :(, także powinni roznieść parę klocków i najlepiej nie walczyć ani razu więcej.

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

Problem z Flagusiami jest taki, że nie są kurczakami, poza tym wszyscy idą na łatwiznę i nie szukają wyzwań, więc przegrywają na starcie. :(
Jeżeli chodzi o łamanie standardów, to grałem na GSach i mi się podobało, ale to wymagało podstawienia pod nich praktycznie całej rozpiski.
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Podstawienie praktycznie całej rozpiski, tzn?

Awatar użytkownika
Insejn
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 106

Post autor: Insejn »

Na turnieju zagrałem nową rozpiską, która wydaje mi się że ma potencjał. Ktoś próbował takiego zestawienia? Jakieś opinie?


Mass Demi 2400 Pts - Empire Army

11 Knights of the Inner Circle @ 345.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
Standard of Discipline [15.0]

1 Inner Circle Preceptor @ [10.0] Pts

12 Warhorse @ [0.0] Pts

4 Knightly Orders @ 130.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician; Warhorse

1 Preceptor @ [10.0] Pts

5 Warhorse @ [0.0] Pts

5 Knightly Orders @ 152.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician; Warhorse

1 Preceptor @ [10.0] Pts

6 Warhorse @ [0.0] Pts

4 Demigryph Knights @ 330.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Demigryph
Banner of Eternal Flame [10.0]

1 Inner Circle Preceptor @ [10.0] Pts

5 Demigryph @ [0.0] Pts

4 Demigryph Knights @ 325.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Demigryph
Gleaming Pendant [5.0]

1 Inner Circle Preceptor @ [10.0] Pts

5 Demigryph @ [0.0] Pts

1 Great Cannon @ 120.0 Pts

3 Crew @ [0.0] Pts

1 Steam Tank @ 250.0 Pts
Building Steam Points (Tank); Steam Cannon; Steam Engine; Steam Gun

1 Engineer Commander @ [0.0] Pts
Repeater Pistol

1 Captain of the Empire @ 128.0 Pts
Lance; Full Plate Armor; Imperial Pegasus
Charmed Shield [5.0]
Dragonbane Gem [5.0]

1 Imperial Pegasus @ [45.0] Pts

1 Captain of the Empire @ 148.0 Pts
Barding; Great Weapon; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Dawnstone [25.0]
Dragonhelm [10.0]

1 Warhorse @ [0.0] Pts

1 Arch Lector of Sigmar @ 153.0 Pts
General; Barding; Prayers of Sigmar; Heavy Armour; Warhorse
Biting Blade [10.0]
Enchanted Shield [5.0]
Luckstone [5.0]
Ironcurse Icon [5.0]

1 Warhorse @ [0.0] Pts

1 Battle Wizard Lord of the Celestial Order @ 318.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Heaven; Warhorse
Obsidian Lodestone [45.0]
Dispel Scroll [25.0]
Ring of Volans [30.0]

1 Warhorse @ [0.0] Pts

Models in Army: 33


Total Army Cost: 2399.0

Cory:
Klocek IC z kadrą jak zwykle się sprawdza. 2x małe odginaczki w postaci pancernych rycerzy niby są fajne, ale zastanawiam się nad dużą ilością łuczników.

Specjale:
2x Demisie po 5 FCG - wydaje mi się że jest power. Demigryfy są na tyle silną jednostką, że również z powodzeniem mogą przyjmować szarżę będąc w pobliżu generała. Duża szansa że ustoją, i w następnej turze walki to one będą miały przewagę uderzenia lub przynajmniej siły się wyrównają, dodatkowo pojawia się możliwość kontry. Na jednym oddziale mam Ogniste ataki co by mieć cokolwiek na regenerki (trolle, crypty, nurgle itd.).
1x Działo. W zasadzie to z działem sprawa wygląda tak że największą siłą tej maszyny jest aspekt psychologiczny. Jest straszak na pojedyncze skokszone modele, dodatkowo jedna maszyna nie powoduje że ja muszę się starać za wszelka cenę tego chronić i grać pasywnie. To jest duuuży plus, bo lecę do przodu mając równocześnie dobrego straszaka za plecami.
Rary:
Czołg. Co tu dużo mówić. Trochę losowy ale praktycznie zawsze się sprawdza.

Bohaterowie:
Kadra standardowe złożenie. Pegazista zawsze się przydaje (ewentualnie zapodać jakiś magiczny sprzęt do walki). Na pierścionka chyba nikt nie gra a wydaje mi się że jest zaj*bisty, w zasadzie na każdą armie wybieram sobie co mnie najbardziej interesuje. Zastanawiam się jeszcze na zmianie domeny na magu(na light), ale jeszcze pogram na Niebiosach (tanie czary i mniejsze ryzyko na ifke). Możliwość wrzucenia 2x zerówkę z Niebios jest baaardzo fajna.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

3 działa są IMO lepsze od czołgu. W tym momencie masz właściwie jeden strzał na turę, bo czołg może nie zdać pary albo nie mieć zasięgu w kluczowym momencie.
Generał strasznie miękki, powinien Ci schodzić w pierwszym combacie bo bardziej się opłaca bić jego niż kawalerię. Na pegazie przydałaby się broń na eteryki.
Demigryfy 2x5 są OK ale wystawiając 4+3+3 masz więcej ruchu i lepiej kontrolujesz pole bitwy.

Co do łuczników to polecam ich, zamiast 6 rycerzy masz 10+5+5, czyli trzy odginaczki które mogą coś ustrzelić lub przynajmniej zdjąć z bohatera charmed shielda zanim wystrzelisz z działa.
Ja do kawalerii się zniechęciłem, drogi oddział który niewiele robi oprócz trzymania BSB i generała.
Obecnie wymyśliłem coś takiego:

Lektor ołtarz ward 4+ charmed shield
BSB piechota AS2+ reroll sword of might
Duży mag scepter 4lvl śmierć/shadow (w zależności od ograniczeń na turnieju)
Mały mag scroll 2lvl światło
Witch hunter ward 6+ od maszyn
2x 38 halabard FCG + jedna piątka łuczników
10 łuków
4+3+3 demi
3 działa

Dopiero uzbierałem modele aby tym w ogóle zagrać, na dniach test z woch i pierwsze wrażenia.

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Stan pisze:Witch hunter
Wreszcie ujrzałeś prawdę i jedyną słuszną drogę... ;)
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Już na czerwcowym turnieju miałem go w rozpisce :D

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

No spoko.
Ja nie przywołuję tak niedawnych wydarzeń. Ja przywołuję naszą rozmowę w Lublinie na 4CT ;)
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
Insejn
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 106

Post autor: Insejn »

Powiem szczerze że grałem kilka gier tą rozpiską i wszystko do przodu. Oddziały łatwo nie oddają punktów i to jest in plus. Generał powiem szczerze nie ginie mi wcale w walce, bo tam gdzie jest realne zagrożenie to się nie wbijam (głównie na KB). Po to mam wszystko mobilne żeby samemu starać się kontrolować bitwę. Tak jak mówisz grałem na 2 działa i czołg albo 3x armaty, ale teraz szukam czegoś innego. Na lektora na ołtarzu jeszcze nie grałem, a kilkadziesiąt modeli piechoty kurzy mi się na półce. Co kto lubi ;)
Obstawiam że lektor na ołtarzu ma podobną przeżywalność jak tak zbudowany kapłan na koniu w IC (w zasadzie 2 dobre strzały z działek poprzedzone jakimś innym hitem w ołtarz i może być po 400-500 punktach).

Możliwe że zestawienie 4x3x3 Demi będzie lepszą opcją bo jednak łatwiej sterować takimi oddziałami. Łuczników też wypróbuje bo skirmish i darmowe reformy to fajna sprawa. Czołg mimo tego że jest losowy i tak biorę w ciemno. Na pegazie faktycznie przyda się coś na eteryki.

Nie grałem jeszcze na przegięte nowe WE, ale w starciu z nimi wole mieć czołg i dużo demi niż 3 działa.

Awatar użytkownika
Szymon
Kretozord
Posty: 1685
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Szymon »

Stan@po co ci altar bez 3 magów z lighta ?
Imo strata pkt
Halabardy spływają jak woda z kranu ;)
Mi 13IC w każdej bitwie robi pkt sama mało kiedy spada ;) (BSB i mały papa są w tym unicie)
Kocitz pisze:Aha i nie jedziemy jakimkolwiek wehikułem z którym miał coś wspólnego: Solo, jego rodzina, jego przyjaciele/znajomi, jego najbliższe otoczenie [w tym SS] czy jakakolwiek osoba mająca styczność z Kiełbasą :lol:

Awatar użytkownika
Insejn
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 106

Post autor: Insejn »

Podpinam się pod Szymona, IC z kadrą to trudny do wyjęcia oddział. Natomiast piechota bez jakiejś szczególnej ochrony np. z domeny światła ginie strasznie szybko. Bez sensu.

ODPOWIEDZ