Leśne Elfy - 2250 (kultowo drużynowo)

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Leśne Elfy - 2250 (kultowo drużynowo)

Post autor: Kal_Torak »

Witam,

To będzie moją pierwsza tego typu rozpiska na tak duże punkty, czyli powyżej 2000. W przeważającej większości grywam podobną rozpiską (znaczy o poodbnym założeniu) na mniejsze punkty począwszy od leśniaków na Ravening Hords zatem jets ograna :).

Bohaterowie:

Arcymag 4 lvl
- DS
- DS

Mag 2lvl
- Calaignor
- DS

Noble BSB
- Aisendis Bane
- Hail

Cory:

5 Glade Riders
5 Glade Riders
5 Glade Riders
5 Glade Riders

Special:

4 Warhawki
4 Warhawki

6 Wild Riders
- War Banner

6 Wardencerów
- muzyk

Rare:

Drzewiec
Drzewiec


Trzonem rozpiski stanowią GR i WH. Rozpa sprawdzała mi się wyśmienicie na RH i WD, teraz ją mocno sprawdzam na nowych zasadach leśnych elfów (czyli 7 edycja). Stąd pojawiły się oczywiście 2 drzewce pozwalające w końcu nawiązać szybszy hth. Chociaż zastanawiam się na orłem i/lub waywatherami. Ale w tej kombinacji brakowałoby mi już figurek chyba, że punkty bym z drzewców wydawał na driady (ale te jakoś wogóle nie pasują mi do koncepcji tej armii) - zresztą driadami na 7 edycje już się dostatecznie długo bawiłem (czas dać im odpocząć) ;). 6 wardencrów ew. można zastąpic kolejnymi WR lub WH - no ale ci panowie służą głównie jako gwardia dla bohaterów, ew. z braku zagrożenia dla herosów pomykają z drzewcami. Zastanawiam się, czy nie lepiej dać dużemu magowi 1 lub 2 power stony, a nawet kolejne DS (gdyż obrona magiczna ze względu na bardzo kruche GR jest priorytetem). Mniej obawiam się od magii czystego strzelania, gdyż tu mogę wykorzystać atut szybkości i skoncentrować ogień na jednym punkcie ustawiając się tak aby min. jendostek przeciwnika mogło brać udziału w wymianie ognia (oczywiście 30 strzał z sila 3 + Hail to wiadomo niewiele ale zawsze coś).

Ogólnie rozpą się gra dość ciężko ale granie nią sprawia mi dużo frajdy, gdyż rozpa zakłada taktyke walki podjazdowej i gra się nią trochę na sposób "tatarski" - polataj w kółko, postrzelaj, otocz i na koniec uderz tak aby jak najmocniej zabolało (ew. przy użyciu drzewców przy niektórych armiach moża smiało od razu iść do walki, dlatego zastanawiam się czy ich nie wywalić :) ).

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Tak, te drzewce nie pasują.

Lepiej dać 4 X 6 wildów ze sztandarem i reszta GR.

A myślałeś nad smokiem?

Smok, glade ridersi, 4 X 4 hawki i 2 orły byłyby fajne.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Nad smokiem się zastanawiałem :). I tez kminię jakby go tu dołaćzyć.

Oczywiście nie mam aż tylu figurek by robić takie konfiguracje jak 4xWH czy 4xWR. No może 4xWH jeszcze dałbym rade, ale 4 oddzialy wildow plus GR już nie da rady :).

Drzewce były mi potrzebne bo w takiej rozpie bardzo ważnym elementem są jakieś przetrzymywaczki. Wczęsniej za takie potrafiły robić tancerze na ubreakable czy driady na trafieniu na 6. Teraz znacznie lepiej spisuja sie nowe drzewce :). Aczkolwiek 1 drzewiec i smok moglby być fajnym połączeniem :)

Awatar użytkownika
Vanirh
Chuck Norris
Posty: 620
Lokalizacja: Karak Beton(Karak Świebodzin)

Post autor: Vanirh »

Do tego dać nobla z Hailem, na orle

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

O! To jest myśl :)

Ehhh jak ja nie znoszę cięć.....

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

jak na standardy tego forum, to ta rozpiska jest wyjatkowo nowatorska :)

gratuluje :)

ja bym nie wywalal treemana.. (chyba ze w zamian za smoka).. sa jedynymi jednostkami, ktore moga spokojnie walczyc z twardszymi oddziałami przeciwnika.

pozdrawiam
Obrazek

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Asassello dzięki za uznanie ;)

Rozpe ostro testuje. W porównaniu do elfów z RH i WD tego typu rozpa zyskuje znacznie większego kopa, a własnie tego typu rozpami grałem w tamtym okresie. Teraz postanowiłem rozpe wkrzesić na nowe WE, bo skirmisza mam serdecznie potąd :). Teraz tylko musze ją porządnie ograć na dużej liczbie turniei.

Rozpa oczywiście nie jest w żadnym wypadku "klimaciarska". Budowana jest jako rozpa turniejowa :).

No poza drzewcami spokojnie powinny sobie powalczyc WR z war bannerem oraz ew.. tancerze wespól z drzewami. Zastanawiam się czy nie skroić trochę punktów i zwiększyć liczbę WD do 8 aby byli optymalnie przygotowani do walki. Jesli chodzi o entuzjastów driad to 1-2 oddziały też da się niewielkim kosztem wkrecić przy odjęciu jakiegoś innego regimentu i obcięciu czegoś.

Nad bohaterami jeszcze mocno się zastanawiam, bo wybór jest spory: smok, alter na walke i z wardem (pasuje do koncepcji szybkiej armii), ancient treemen (przy tej opcji w zasadzie zyskuje mase punktów i jendocześnie bohatera od którego wrogi smok musi trzymać się z daleka). Grunt to, żeby zachować trzon w postaci WH, WR i GR i nadać im jak największą ochronę i przezywalność :). Stąd np. te dwa drzewa :)

ODPOWIEDZ