Strategia
Moderator: Kołata
Khanrad grał 11 +1 zwykłych troli i dalej standard duzy mag, maszyneria manglery +2 chucki itd i chyba najlepiej punktował z Frontu Wschodniego tylko jechał właśnie trochę corner'em
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Próbowałem podejścia z pełnym parkiem maszyn, dużym klocem trolli i manglerami. Efekt zazwyczaj był taki, że walka rozgrywała się na flankach, gdzie dostawałem łomot... A dodatkowo zazwyczaj jak stawiam na maszyny to kończy się bombastycznymi fajerwerkami, jedna maszyna na turę musi eksplodować
Zauważyłem, że lepsze efekty daje podejście na dwa klocki trolli obstawiające dzikusów. Spróbujemy w tą stronę, tylko, że jeszcze z wiadrem :]
Zauważyłem, że lepsze efekty daje podejście na dwa klocki trolli obstawiające dzikusów. Spróbujemy w tą stronę, tylko, że jeszcze z wiadrem :]
Kolejne pytanie z serii "JESTEM ZIELONY":
Czy szaman dzikusów, generał to dobry pomysł? Mówimy o rozpisce na 1600pkt. Chcę postawić na silną magię Dużego Waaaagh, a przy takich pkt nie ma miejsca na dwóch lordów. W skład hordy wchodzi kloc dzikusów, kloc trolli i kloc czarnuchów.
Czy szaman dzikusów, generał to dobry pomysł? Mówimy o rozpisce na 1600pkt. Chcę postawić na silną magię Dużego Waaaagh, a przy takich pkt nie ma miejsca na dwóch lordów. W skład hordy wchodzi kloc dzikusów, kloc trolli i kloc czarnuchów.
Gdzieś na forum jest temat gdzie są rozpiski wszystkich graczy ETC i tam takich generałów widziałem. Jeśli najlepsi gracze na świecie takich wystawiają to i Ty możesz. Koniecznie musisz dać mu lucky shrunked head.
"Od dwóch dobrych generałów wolę jednego, który ma szczęście", Napoleon
"Mieć rację nie sprawia żadnej przyjemności, jeśli nie można wykazać innym, że się mylą..."
"Mieć rację nie sprawia żadnej przyjemności, jeśli nie można wykazać innym, że się mylą..."
Tylko etc to 2400, wiec 2 lordow.
Na 1600 to troche zalezy czym ciebie w ooolicy uracza gracze. Pograj z generalem szamanem z 10 bitew na rozne armie mozliwie i ocenisz
zamiast klocka czarnuchow daj 2ga 8mke troli i jazda do przodu. Black orki drogie jak na mozliwosci przeciez. Chyba ze tak lubisz grac to luzik nie ma co zmieniac jak ci pasuje. .
Na 1600 to troche zalezy czym ciebie w ooolicy uracza gracze. Pograj z generalem szamanem z 10 bitew na rozne armie mozliwie i ocenisz
zamiast klocka czarnuchow daj 2ga 8mke troli i jazda do przodu. Black orki drogie jak na mozliwosci przeciez. Chyba ze tak lubisz grac to luzik nie ma co zmieniac jak ci pasuje. .
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Do klocka dzikich orków wsadzasz szamana dzkich orków z Lucky Shrunken Head (magiczny item) i masz oddział z 5+ wardem, co jest lepsze od pancerza.
Poza tym oddział ma Szał/Frenzy, co daje każdemu modelowi w oddziale dodatkowy atak.
Warto ulepszyć dzikie orki do big 'uns, wtedy w walce horda dzikich orków w pierwszej walce wypłaca 50 ataków z S5.
Poza tym oddział ma Szał/Frenzy, co daje każdemu modelowi w oddziale dodatkowy atak.
Warto ulepszyć dzikie orki do big 'uns, wtedy w walce horda dzikich orków w pierwszej walce wypłaca 50 ataków z S5.
Poprawcie mnie, jeżeli się mylę:
Savage Orcs mają ward save który skaluje się z mr (magic resistance), zwykłe orkowe chopaki mają armor save, który tej właściwości nie ma.
Czyli jeżeli idziemy bandą dzikusów na coś z mocną magią możemy mieć rzuty ochronne przeciwko zaklęciom nawet 2+.
Savage Orcs mają ward save który skaluje się z mr (magic resistance), zwykłe orkowe chopaki mają armor save, który tej właściwości nie ma.
Czyli jeżeli idziemy bandą dzikusów na coś z mocną magią możemy mieć rzuty ochronne przeciwko zaklęciom nawet 2+.
Dokładnie tak i przeważnie tak to wygląda, potrzebujesz tylko włożyć tam szamana z główką( 5+ ward i talizmanem 3 MR).Nargh pisze:Poprawcie mnie, jeżeli się mylę:
Savage Orcs mają ward save który skaluje się z mr (magic resistance), zwykłe orkowe chopaki mają armor save, który tej właściwości nie ma.
Czyli jeżeli idziemy bandą dzikusów na coś z mocną magią możemy mieć rzuty ochronne przeciwko zaklęciom nawet 2+.
"When you're a goblin, you don't have to step forward to be a hero-everyone else just has to step back!" - Biggum Flodrot, goblin veteran
Lucky Shrunked head = Szczęśliwa Główka :] Model Savage Orc Shaman ma to przywiązane do gaci nawet :] Jeżeli dasz szamanowi ten przedmiot to w jednostce wszystkie model z "War painting" czyli malunkami wojennymi (savage orcs takowe posiadają) dostają save ward 5+. Jeżeli dobrze pamiętam to z tej ochrony może tez korzystać gigant.
-
- Kretozord
- Posty: 1758
temat bardziej do działu strategia, wiec przenosze z "zapytan o zasady"Silvestro pisze:Czy opłaca się brać goblińskiego szamana, sadzać go na wilku i używać wraz z 5 wilczych jeźdźców dla większej mobilności?
Teoretycznie miałby stać za głównymi klockami, ale jest narażony na animozje (w sumie w klocku NG również jest...).
goblin mag na wilku jest OK.
nie moze miec scrolla bo jest samobójcą, ale to dobra opcja za te punkty - daje czanel, odgina, no i...
jest mały trik, szczególnie jak gracie ofensem i gobliński księżyc nie jest Wam potrzebny do spowalniania przeciwnika.
primo:
bierzesz do rozpiski 4lvl goblina (ja biore zawsze). starasz sie wylosowac nim czary 1234. jak wylosujesz 5 albo 6 to bierzesz 0. jak wylosujesz 5 i 6 to bierzesz 5 i 0.
secundo:
teraz losujesz dla tego 1lvl na wilku. masz 67% albo nawet 83% szans na czar 6 na tym kolesiu, jak nie to bierzesz brakujący z 01234 (5 jest tutaj licha).
tertio:
jeśli masz "6" to teraz stawiasz go SOLO na 12 calu na flance gdzie jest najwiecej piechoty.
robisz vanguarda mozliwie bezpiecznie i daleko
jak wygrasz zaczynanie jedziesz 18 cali na bok armii i w pierwszej fazie magii puszczasz czar numer 6 przez armię wroga.
taka akcja to naprawde taniocha. breta, imperium na piechocie, krasnale, inne OG, elfiki, nawet doch na plagusach - wszyscy srają trochę w gacie. nie ma animozji, prawie nic nie kosztuje. mag najczęściej to przeżyje bo jesteś poza widokiem wroga:
12 cali na start
12 cali vanguard
18 cali ruchu
=
jesteś na 42 calu (6 calu wroga)
nawet jak nie wygrasz zaczynania to masz odginaczke albo preszkadzajke do dyspozycji.
jak nie wylosujesz czaru 6 to dołączasz do oddziału albo chowasz za górką.
to jak na początku 8 edycji wysyłało się vampira z 9 move i rzucało purple sun z power scrollem
myk jest dobry, tylko ze wg FAQ wzorniki czarów ranią tylko na zasięgu rzutu artyleryjki czy tam 3D6 jakkolwiek czar chodzi
oczywiscie postawi się w legalnym miejscu, ale nie zrani wszystkiego
słabo rzucisz to mało poleci to nie fanatyk, niestety
myk jest dobry, tylko ze wg FAQ wzorniki czarów ranią tylko na zasięgu rzutu artyleryjki czy tam 3D6 jakkolwiek czar chodzi
oczywiscie postawi się w legalnym miejscu, ale nie zrani wszystkiego
słabo rzucisz to mało poleci to nie fanatyk, niestety
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Wciąż kosi nieźle bo możesz się ustawić z pewną dozą dowolności.
Fajna sprawa. Inna rzecz że klątwa musi ci wejść (5 kości na Euro +1lvl duża wersja która tak naprawdę boli ciężko wchodzi bez jakiegoś power scrolla) i nie dostać dispella ale jak ktoś gra na małym waaagh i tak to na pewno opłacalne. Mając dobry układ terenu nawet wychodzi jak nie zaczynasz.
Fajna sprawa. Inna rzecz że klątwa musi ci wejść (5 kości na Euro +1lvl duża wersja która tak naprawdę boli ciężko wchodzi bez jakiegoś power scrolla) i nie dostać dispella ale jak ktoś gra na małym waaagh i tak to na pewno opłacalne. Mając dobry układ terenu nawet wychodzi jak nie zaczynasz.
-
- Kretozord
- Posty: 1758
@ misha
nie 3d6, a 4d6 + 3 cale (ciastko). 17 cali - jak ma małe podstawki, stoi w hordach, albo ma drogich rycerzyków z ASv to robi mu się ciepło. tak samo jak ma problem z jakąś statystyką (kiepska In?)
rzucam mala wersje z 4-5 kosci. 14 do rzucenia = jak na dużą stopę, nie demonizujcie tego castingu.
chetnie wyjme scrolla w pierwszej turze rzucając i ciacho i stopę jak mam dużo kostek.
impreza kosztuje o ile sie nie myle 67 punktów. nie opieram na tym mojej taktyki. po prostu mam dodatkowe narzędzie do tyrania i gambitów.
dodam, że zdarzało mi się szarżować tym kolesiem w kolejnych turach w jakieś gówno (lance Dębka ) ustawiam typa na górce, łapię tył i już mam +4 do combatu. z combatu mogę dalej rzucać słońce - jest nawet bliżej. a nuż nie zdechnę i będzie ciapał breja.
nie 3d6, a 4d6 + 3 cale (ciastko). 17 cali - jak ma małe podstawki, stoi w hordach, albo ma drogich rycerzyków z ASv to robi mu się ciepło. tak samo jak ma problem z jakąś statystyką (kiepska In?)
rzucam mala wersje z 4-5 kosci. 14 do rzucenia = jak na dużą stopę, nie demonizujcie tego castingu.
chetnie wyjme scrolla w pierwszej turze rzucając i ciacho i stopę jak mam dużo kostek.
impreza kosztuje o ile sie nie myle 67 punktów. nie opieram na tym mojej taktyki. po prostu mam dodatkowe narzędzie do tyrania i gambitów.
dodam, że zdarzało mi się szarżować tym kolesiem w kolejnych turach w jakieś gówno (lance Dębka ) ustawiam typa na górce, łapię tył i już mam +4 do combatu. z combatu mogę dalej rzucać słońce - jest nawet bliżej. a nuż nie zdechnę i będzie ciapał breja.