Strategia

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Re: Strategia

Post autor: Nargh »

oh, mój błąd, nie bijcie mocno :]

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Khanrad grał 11 +1 zwykłych troli i dalej standard duzy mag, maszyneria manglery +2 chucki itd i chyba najlepiej punktował z Frontu Wschodniego :) tylko jechał właśnie trochę corner'em
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Próbowałem podejścia z pełnym parkiem maszyn, dużym klocem trolli i manglerami. Efekt zazwyczaj był taki, że walka rozgrywała się na flankach, gdzie dostawałem łomot... A dodatkowo zazwyczaj jak stawiam na maszyny to kończy się bombastycznymi fajerwerkami, jedna maszyna na turę musi eksplodować =D>
Zauważyłem, że lepsze efekty daje podejście na dwa klocki trolli obstawiające dzikusów. Spróbujemy w tą stronę, tylko, że jeszcze z wiadrem :]

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Kolejne pytanie z serii "JESTEM ZIELONY":
Czy szaman dzikusów, generał to dobry pomysł? Mówimy o rozpisce na 1600pkt. Chcę postawić na silną magię Dużego Waaaagh, a przy takich pkt nie ma miejsca na dwóch lordów. W skład hordy wchodzi kloc dzikusów, kloc trolli i kloc czarnuchów.

Awatar użytkownika
Gangrel
Mudżahedin
Posty: 250
Lokalizacja: Dziki Wschód

Post autor: Gangrel »

Gdzieś na forum jest temat gdzie są rozpiski wszystkich graczy ETC i tam takich generałów widziałem. Jeśli najlepsi gracze na świecie takich wystawiają to i Ty możesz. Koniecznie musisz dać mu lucky shrunked head.
"Od dwóch dobrych generałów wolę jednego, który ma szczęście", Napoleon
"Mieć rację nie sprawia żadnej przyjemności, jeśli nie można wykazać innym, że się mylą..."

Awatar użytkownika
Fubuki
Mudżahedin
Posty: 317
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Fubuki »

Jak savage shaman to tylko z główką i fencer blades
Perfer et obdura, dolor hic tibi proderit olim

Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Tylko etc to 2400, wiec 2 lordow.
Na 1600 to troche zalezy czym ciebie w ooolicy uracza gracze. Pograj z generalem szamanem z 10 bitew na rozne armie mozliwie i ocenisz
zamiast klocka czarnuchow daj 2ga 8mke troli i jazda do przodu. Black orki drogie jak na mozliwosci przeciez. Chyba ze tak lubisz grac to luzik nie ma co zmieniac jak ci pasuje. .
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Wycho12
Warzywo
Posty: 10

Post autor: Wycho12 »

Witam, jestem nowy i chce zaczac grac orkasami ;)
i mam takie pytanko, a mianowicie dlaczego sie gra dzikimi orkami? te zwykle sa tansze a moga miec tarcze i włócznie co daje im chyba wiecej mozliwosci niz dzikim orkom.
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Do klocka dzikich orków wsadzasz szamana dzkich orków z Lucky Shrunken Head (magiczny item) i masz oddział z 5+ wardem, co jest lepsze od pancerza.
Poza tym oddział ma Szał/Frenzy, co daje każdemu modelowi w oddziale dodatkowy atak.
Warto ulepszyć dzikie orki do big 'uns, wtedy w walce horda dzikich orków w pierwszej walce wypłaca 50 ataków z S5.

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Poprawcie mnie, jeżeli się mylę:
Savage Orcs mają ward save który skaluje się z mr (magic resistance), zwykłe orkowe chopaki mają armor save, który tej właściwości nie ma.
Czyli jeżeli idziemy bandą dzikusów na coś z mocną magią możemy mieć rzuty ochronne przeciwko zaklęciom nawet 2+.

Awatar użytkownika
Słowian
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186

Post autor: Słowian »

Nargh pisze:Poprawcie mnie, jeżeli się mylę:
Savage Orcs mają ward save który skaluje się z mr (magic resistance), zwykłe orkowe chopaki mają armor save, który tej właściwości nie ma.
Czyli jeżeli idziemy bandą dzikusów na coś z mocną magią możemy mieć rzuty ochronne przeciwko zaklęciom nawet 2+.
Dokładnie tak i przeważnie tak to wygląda, potrzebujesz tylko włożyć tam szamana z główką( 5+ ward i talizmanem 3 MR).
"When you're a goblin, you don't have to step forward to be a hero-everyone else just has to step back!" - Biggum Flodrot, goblin veteran

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Jeśli masz w oddziale bohaterów z Lucky Shrunken Head i z MR(3) to tak, masz wtedy warda 2+ na magię.

Wycho12
Warzywo
Posty: 10

Post autor: Wycho12 »

Jakie Lucky Shrunken Head nie moge tego znalezc w kodeksie, a to jest chyba to co ludzie pisza ta "szczesliwa główka" mam polski kodeks (pobrany poniewaz dopiero zaczynam :< ) przeszukalem chyba caly i nic nie widzialem ;o

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Lucky Shrunked head = Szczęśliwa Główka :] Model Savage Orc Shaman ma to przywiązane do gaci nawet :] Jeżeli dasz szamanowi ten przedmiot to w jednostce wszystkie model z "War painting" czyli malunkami wojennymi (savage orcs takowe posiadają) dostają save ward 5+. Jeżeli dobrze pamiętam to z tej ochrony może tez korzystać gigant.

Wycho12
Warzywo
Posty: 10

Post autor: Wycho12 »

No ok ale nadal nie widze gdzie to jest w kodeksie :< ten szaman ma to na start? czy trzeba to kupic i jesli tak to gdzie jest cena ;o ?

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Polecam Army Builder, tam jest wszystko :]
Ja mam kodeks orków w wersji angielskiej, w rozdziale "Shiny stuff" str. 74. Koszt to 50pkt (dla herosa to cały limit, dla lorda połowa limitu). Przedmiot ten jest przeznaczony tylko dla szamanów dzikusów.

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

Silvestro pisze:Czy opłaca się brać goblińskiego szamana, sadzać go na wilku i używać wraz z 5 wilczych jeźdźców dla większej mobilności?

Teoretycznie miałby stać za głównymi klockami, ale jest narażony na animozje (w sumie w klocku NG również jest...).
temat bardziej do działu strategia, wiec przenosze z "zapytan o zasady"

goblin mag na wilku jest OK.
nie moze miec scrolla bo jest samobójcą, ale to dobra opcja za te punkty - daje czanel, odgina, no i...

jest mały trik, szczególnie jak gracie ofensem i gobliński księżyc nie jest Wam potrzebny do spowalniania przeciwnika.

primo:
bierzesz do rozpiski 4lvl goblina (ja biore zawsze). starasz sie wylosowac nim czary 1234. jak wylosujesz 5 albo 6 to bierzesz 0. jak wylosujesz 5 i 6 to bierzesz 5 i 0.

secundo:
teraz losujesz dla tego 1lvl na wilku. masz 67% albo nawet 83% szans na czar 6 na tym kolesiu, jak nie to bierzesz brakujący z 01234 (5 jest tutaj licha).

tertio:
jeśli masz "6" to teraz stawiasz go SOLO na 12 calu na flance gdzie jest najwiecej piechoty.
robisz vanguarda mozliwie bezpiecznie i daleko
jak wygrasz zaczynanie jedziesz 18 cali na bok armii i w pierwszej fazie magii puszczasz czar numer 6 przez armię wroga.

taka akcja to naprawde taniocha. breta, imperium na piechocie, krasnale, inne OG, elfiki, nawet doch na plagusach - wszyscy srają trochę w gacie. nie ma animozji, prawie nic nie kosztuje. mag najczęściej to przeżyje bo jesteś poza widokiem wroga:
12 cali na start
12 cali vanguard
18 cali ruchu
=
jesteś na 42 calu (6 calu wroga)

nawet jak nie wygrasz zaczynania to masz odginaczke albo preszkadzajke do dyspozycji.
jak nie wylosujesz czaru 6 to dołączasz do oddziału albo chowasz za górką.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

to jak na początku 8 edycji wysyłało się vampira z 9 move i rzucało purple sun z power scrollem :D

myk jest dobry, tylko ze wg FAQ wzorniki czarów ranią tylko na zasięgu rzutu artyleryjki czy tam 3D6 jakkolwiek czar chodzi
oczywiscie postawi się w legalnym miejscu, ale nie zrani wszystkiego

słabo rzucisz to mało poleci :) to nie fanatyk, niestety
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Wciąż kosi nieźle bo możesz się ustawić z pewną dozą dowolności.
Fajna sprawa. Inna rzecz że klątwa musi ci wejść (5 kości na Euro +1lvl duża wersja która tak naprawdę boli ciężko wchodzi bez jakiegoś power scrolla) i nie dostać dispella ale jak ktoś gra na małym waaagh i tak to na pewno opłacalne. Mając dobry układ terenu nawet wychodzi jak nie zaczynasz.
Obrazek

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

@ misha
nie 3d6, a 4d6 + 3 cale (ciastko). 17 cali - jak ma małe podstawki, stoi w hordach, albo ma drogich rycerzyków z ASv to robi mu się ciepło. tak samo jak ma problem z jakąś statystyką (kiepska In?)

rzucam mala wersje z 4-5 kosci. 14 do rzucenia = jak na dużą stopę, nie demonizujcie tego castingu.
chetnie wyjme scrolla w pierwszej turze rzucając i ciacho i stopę jak mam dużo kostek.

impreza kosztuje o ile sie nie myle 67 punktów. nie opieram na tym mojej taktyki. po prostu mam dodatkowe narzędzie do tyrania i gambitów.

dodam, że zdarzało mi się szarżować tym kolesiem w kolejnych turach w jakieś gówno (lance Dębka :D) ustawiam typa na górce, łapię tył i już mam +4 do combatu. z combatu mogę dalej rzucać słońce - jest nawet bliżej. a nuż nie zdechnę i będzie ciapał breja.

ODPOWIEDZ