Hover to lot bez marszu.Me_gusta pisze:Z hovera można szarzowac? xD
Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)
Re: Co zmieni się w 9 edycji?
Sądząc po demonicznej armacie Khorne'a, to chyba czytali coś o odkurzaczach Chodź to bardziej suszarkę przypomina
Ale odkurzacz chaosu... z różnymi nakładkami na rurę??? To chyba już zbyt Slaanesh style
Ale odkurzacz chaosu... z różnymi nakładkami na rurę??? To chyba już zbyt Slaanesh style
Odkurzacz chaosu który za każdą zabitą jednostkę zbiera znaczniki. Po uzbieraniu 6 znaczników z chaosowego worka wypada k6 Nurglingów albo k3 Beast of Nurgle w odległości 3 cali od modelu odkurzacza. Oczywiście trzeba zachować wszystkie pozostałe zasady stawiania nowych modeli czyli 1` apart itp.
Perfer et obdura, dolor hic tibi proderit olim
było?BoLS pisze:Latest 9th Edition Rumors by Father Gabe 9-3-2014
Just got some news from several sources concerning the strong possibility of 9th edition Warhammer Fantasy.
1) Coming tomorrow to a GW near you will be a series of new posters for in store advertisement for something BIG as the corporate email stated.
2) Some GW stores are finding Island of Blood sets are being zeroed out of their system for restock. Similar when Dark Vengeance happened to Assault on Black Reach.
3) This part is speculation: Bretonnians are going to be playing a big part in the Nagash saga in the beginning, it is believed the following is going to happen:
a) Pre-Order for 9th Edition will be Sept 13th (with special editions - standard new edition merchandising)
b) October will receive the new box edition (if standard releases from past is an indicator) which may contain Bretonnians and Undead.
c) Bretonnians will have a new Army book, model release following that, possibly into November before the Christmas packs roll in.
d) intermingled among these releases will be probably some filler models (repackaged Crom/Valten/etc.), army bundles, etc.
4) Not of speculation, though it must be considered rumor, I (and a few chosen) have personally seen new artwork by John Blanche for Bretonnians. Does this mean it will be in the new book? No idea, but sometimes his stuff is used for the sculptors to pull concept to model.
Or we could be really blindsided by everything and it be 25 new paints (not very likely), Dark Eldar (possible) or something ridiculous like a mass Hobbit release. GW likes to have a strong second quarter launch that will help carry through 3rd quarter (end of February).
Straszne cuda w tych potach zawsze są, co chwilę coś innego o 180*. Mnie osobiście wydaje się, że wydadzą najpierw resztę AB do 8 edycji i potem nowa edycja. Już ładnie ruszyli z tymi AB, wydawali je regularnie, WE wyszły to i bretka, skaveni i bestie powinny wyjść.
Związku z kampanią Nagasha i Archaona chyba premiery 9ed. w tym roku nie będzie, to w sumie można wrócić do dyskusji, co by mogło się zmienić
Widać, że udało im się łatwo stworzyć możliwość wystawiania/łaczenia innych armii, bo z tego co trochę poczytałem o Nagashu (poprawcie jak się mylę) to każda armia może sobie sobie wziąć nieumarłych korzystając np. lore of undead. Mogli by poprawić zasadę fear/terror która już tak dużo nie wnosi do rozgrywki, choć czasem uprzykrzy combat. Pamiętam jak wchodziła 8ed. to była plota, że fear miał dawać +1CR, a terror +2CR, co nie byłoby takie głupie.
Widać, że udało im się łatwo stworzyć możliwość wystawiania/łaczenia innych armii, bo z tego co trochę poczytałem o Nagashu (poprawcie jak się mylę) to każda armia może sobie sobie wziąć nieumarłych korzystając np. lore of undead. Mogli by poprawić zasadę fear/terror która już tak dużo nie wnosi do rozgrywki, choć czasem uprzykrzy combat. Pamiętam jak wchodziła 8ed. to była plota, że fear miał dawać +1CR, a terror +2CR, co nie byłoby takie głupie.
- W życiu nie zobaczysz dwóch rzeczy: pierwszego stołu i cycków.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Przede wszystkim powinno się zmienić zasadę działania Terroru, bo obecnie prawie nie różni się od Fear. Mógłby jakoś modyfikować test psychologii, np. obniżać LD do wszystkich testów psychologii wymuszonych przez model o 1.
Hey.
1) Tabelka na trafienie i Zranienie powinna być mocno przebudowana (obecnie za mała różnica miedzy WS, i 6 nie powinny ranić a obecne 13% na to to wg mnie za duzo).
Obecnie Chłop ws3, a mistrz ktory cale zycie trenuje ws6, i jeden ma 50% na trafienie, a drugi 67% no to tu powinno być, 10% i 90%
2) wprowadzić kości 10 ścienne i pod nie ustalić w/w tabelkę.
3) Fear ( obnizenie WS, BS, I) Terror (brak aktywności, auto hit przeciwko jednostce która nie zda), dodatkowo fear + fear = terror.
4) Wprowadzić wiesze zdolności dla broni i pancerzy ( Halabardy i włócznie bardziej rania kawalerie, tarcza bardziej broni przed strzelaniem itp)
5) do lataczy mogą strzelać tylko jednostki używające BS, katapsy i armaty w zależności od zaawansowania technologicznego armii powinny w trafiać.
6) Czary powinny byc podzielone wg poziomow np(fireball lvl 1, ognista masakra lvl 4, (mag 2 lvl moze rzucac tylko czary do 2 lvl czaru), dzieki temu na mniejszych turniejach wyeliminuje sie mocne czary.
7)Kawaleria powinna mieć bonus do walki przeciwko piechocie, bo obecnie wygada to słabo.
1) Tabelka na trafienie i Zranienie powinna być mocno przebudowana (obecnie za mała różnica miedzy WS, i 6 nie powinny ranić a obecne 13% na to to wg mnie za duzo).
Obecnie Chłop ws3, a mistrz ktory cale zycie trenuje ws6, i jeden ma 50% na trafienie, a drugi 67% no to tu powinno być, 10% i 90%
2) wprowadzić kości 10 ścienne i pod nie ustalić w/w tabelkę.
3) Fear ( obnizenie WS, BS, I) Terror (brak aktywności, auto hit przeciwko jednostce która nie zda), dodatkowo fear + fear = terror.
4) Wprowadzić wiesze zdolności dla broni i pancerzy ( Halabardy i włócznie bardziej rania kawalerie, tarcza bardziej broni przed strzelaniem itp)
5) do lataczy mogą strzelać tylko jednostki używające BS, katapsy i armaty w zależności od zaawansowania technologicznego armii powinny w trafiać.
6) Czary powinny byc podzielone wg poziomow np(fireball lvl 1, ognista masakra lvl 4, (mag 2 lvl moze rzucac tylko czary do 2 lvl czaru), dzieki temu na mniejszych turniejach wyeliminuje sie mocne czary.
7)Kawaleria powinna mieć bonus do walki przeciwko piechocie, bo obecnie wygada to słabo.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Tabelki są w miarę ok. Jeśli zlikwidują ranienie zawsze na 6 to kupuję więcej Sfinksów.1) Tabelka na trafienie i Zranienie powinna być mocno przebudowana (obecnie za mała różnica miedzy WS, i 6 nie powinny ranić a obecne 13% na to to wg mnie za duzo).
I wskutek tego chłop powinien kosztować 5 pkt/model, a mistrz 45 pkt/model? Ja dziękuję, zostanę przy obecnym systemie (i mówię to jako gracz HE między innymi).Obecnie Chłop ws3, a mistrz ktory cale zycie trenuje ws6, i jeden ma 50% na trafienie, a drugi 67% no to tu powinno być, 10% i 90%
Zmiana systemu na k10 przy takiej ilości rzutów, jakie wykonuje się w każdej turze jest problematyczna. Nie jest to niemożliwe, po prostu trudne do przeprowadzenia i byłaby spora bariera środowiskowa. Poza tym wszystkie zasady trzeba byłoby pisać od podstaw, włącznie z tymi, które są zawarte w już egzystujących bookach. Taka zmiana musiałaby być kompleksowa i obejmować jednocześnie główny podręcznik i wszystkie armybooki, inaczej w tę grę nie dałoby się grać.2) wprowadzić kości 10 ścienne i pod nie ustalić w/w tabelkę.
Teraz z kolei przegiąłeś terror. Zbyt słabej zasady nie można naprawiać robiąc ją zbyt silną.3) Fear ( obnizenie WS, BS, I) Terror (brak aktywności, auto hit przeciwko jednostce która nie zda), dodatkowo fear + fear = terror.
Niektórzy narzekają, że w Battlu już i tak jest zbyt dużo zasad, które sprawiają, że masz zasady i odsyłają do innych zasad. Pomyśl jaki cel miałaby mieć taka zmiana? Wprowadzenie realizmu? Serio? Warhammer nigdy nie będzie realistyczny, bo to figurkowa gra fantasy. Działają w niej podstawowe prawa fizyki, ale od nas samych zależy, czy uwierzymy w to, że Hydra działa akurat w taki, a nie inny sposób. Nie mamy jak sprawdzić tego, czy Hydry są oddane w sposób realistyczny, a niekończące się komplikowanie zasad gry po to, żeby połowa jednostek miała zwiększony realizm nie ma sensu. Bo możesz np. wprowadzić zasadę, że kawaleria w szarży rani się o włócznie i wprowadzić rzut na to, czy padające konie nie stratują w impecie włóczników, ale jeśli okaże się, że włócznicy są celem jakiegokolwiek czaru to realizm trafia szlag, bo nie sposób realistycznie uwzględnić działania magii. Realizm jest niczym innym niż stopniem odwzorowania działających naturalnie czynników i ich efektów. Jeśli pominiemy w naszej "realistycznej" mechanice tak ważny czynnik jak magię, to otrzymujemy mechanikę nieefektywną i nierealistyczną na raz.4) Wprowadzić wiesze zdolności dla broni i pancerzy ( Halabardy i włócznie bardziej rania kawalerie, tarcza bardziej broni przed strzelaniem itp)
Ok, do tego nic nie mam, ale chętnie usłyszałbym jak należy ustalać zaawansowanie technologiczne armii. I czy uważasz, że powinno się móc szarżować na lataczy? Bo aktualnie fluffowo jest tak, że one latają tylko podczas ruchu. Koniec ruchu oznacza lądowanie w wybranym miejscu. I strzela się do nich, czaruje, a także szarżuje, gdy tkwią na ziemi przecież. Zasady do "wysokiego lotu" były już kiedyś w WFB, ale zarzucono je.5) do lataczy mogą strzelać tylko jednostki używające BS, katapsy i armaty w zależności od zaawansowania technologicznego armii powinny w trafiać.
Wystarczyłoby tak, jak w 7mej edycji wprowadzić ograniczenie kostek z ilu maksymalnie może kulać zaklęcie mag określonego lvlu i koniec kombinowania. Proste i efektywne.6) Czary powinny byc podzielone wg poziomow np(fireball lvl 1, ognista masakra lvl 4, (mag 2 lvl moze rzucac tylko czary do 2 lvl czaru), dzieki temu na mniejszych turniejach wyeliminuje sie mocne czary.
Spójrz na to inaczej. Ile kosztuje przeciętna horda (30 modeli) piechoty ze specjali? Około 400 pkt. Widziałeś kiedyś oddziały kawalerii za 400 pkt? Spójrzmy na HE Dragon Princes. w 400 pkt mieści mi się 13 Dragon Princes. Mam wrażenie, że szarża 13 Dragon Princes może skasować tę hordę piechoty, a Dragon Princes i tak są niezbyt silną kawalerią. To, że nie gra się raczej na dużych blokach kawalerii, tylko dużych blokach piechoty jest kwestią mety.7)Kawaleria powinna mieć bonus do walki przeciwko piechocie, bo obecnie wygada to słabo.