Plotki na temat army booka do 7. edycji
Moderator: Yudokuno
Co do oddzialu bardzo dobrego w walce w CORACH
Przyklady: Driady (2 oddzialy za 20 spearmenow)
KoTR
Eranci
Te 2 oddzialy sa naprawde silne. Mimo ze driady nie maja szeregow, to w killsach przewyzszaja spearmenow. tak samo trudniej ich zabic.
Lance Bretonskie sa takze silne. Czy myslisz ze 20 spearmenow zatrzyma 9 realmow? Watpie... A 2 driady? (przeod/bok?) rowniez watpie.
Ja osobiscie uwazam, ze HE musza byc baardzo szybkie. Co prawda DP sa znacznie sliniejsi, ale i tak mysle, ze SH i rydwan byl lepsza obcja. Przeciez w takiej konfiguracji kava i rydwan bezproblemowo szarzowali na klocek piechoty. Na jakis trudniejszy 2 rydwany. To z szarza na tyle cali bylo naprawde dobre ...
a pozatym mysle ze d6 atakow automatycznie wchodzacych jest lepsze niz 5 muszacych zranic. Wtedy bylo 5 +d6 sila 5, 7sila 3, 2 sila 4. Teraz 10 sila 5 i 5 sila 3...
Przyklady: Driady (2 oddzialy za 20 spearmenow)
KoTR
Eranci
Te 2 oddzialy sa naprawde silne. Mimo ze driady nie maja szeregow, to w killsach przewyzszaja spearmenow. tak samo trudniej ich zabic.
Lance Bretonskie sa takze silne. Czy myslisz ze 20 spearmenow zatrzyma 9 realmow? Watpie... A 2 driady? (przeod/bok?) rowniez watpie.
Ja osobiscie uwazam, ze HE musza byc baardzo szybkie. Co prawda DP sa znacznie sliniejsi, ale i tak mysle, ze SH i rydwan byl lepsza obcja. Przeciez w takiej konfiguracji kava i rydwan bezproblemowo szarzowali na klocek piechoty. Na jakis trudniejszy 2 rydwany. To z szarza na tyle cali bylo naprawde dobre ...
a pozatym mysle ze d6 atakow automatycznie wchodzacych jest lepsze niz 5 muszacych zranic. Wtedy bylo 5 +d6 sila 5, 7sila 3, 2 sila 4. Teraz 10 sila 5 i 5 sila 3...
a ten lwi rydwan jakiś mega pakerny nie będzie - nie wiem czy ktoś zauważył, ale lwy mają po 1 ataku każdy, bo w profilu podali WAR LIONS - 2 ataki, tak więc z tego co mi się widzi to 1 atak na lwa.
Ale co tu o HE - o DE dajemy
Ale co tu o HE - o DE dajemy
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Faktycznie, ale myślę, że jednak w zamierzeniu miały być lwy z 2A każdy. Pewnie wyjdzie jakieś sprostowanie w FAQu. Po pierwsze dlatego, że najczęściej w statlinach rydwanów podawane są statystyki pojedńczych ciągaczy, a po drugie, że rydwan ma jeszcze w zasadach wyjaśnienie w stylu "two crew pulled by two cold ones", więc tutaj będzie pewnie coś podobnego.
"Wake up, Mr. Freeman. Wake up, and smell the ashes..."
Widocznie nie sprostowałem - chodziło mi corowe piechoty z szeregami. Wiadomo, że do driad czy Kotrow HE nie ma co porownywac. Oczywiście wypadku piechot od razu rzuci się hasło slave skaveńscy czy gobasy, no ale osobiscie wole nowych włóczników HE bo w koncu jest rankowa piechota ktora nie sluzy tylko do zbierania statystycznego CR'a i jej koszt jest podobny do wloczni DE.
Co do rydwanow HE to bardzo czesto gralem razem z nimi w parowkach. Takze solo jak gralem HE. Z rydwanami HE jest ten problem ze sa strasznie losowe. Rzut 1-2-3 na kostce nie dawal mim sily przebicia, nawet jak szarzowaly razem. Moze poprostu zbyt czesto 2 rydwany a nawet 3 grzezly mi w oddzialach przeciwnika. Przy kiepskim rzucie jeszce przeciwnik latwo nabija sobie na nich rany. Osobiscie 100 razy bardziej wole przykladowo uderzyć 7 DP za 210 punktow niz 5 SH i rydwan za 200 lub 2 rydwany. Przynajmniej wiem, na co stac dany regiment, a w polaczeniu z rydwanem ta sila na 50% niewielka albo zadna.
Co do rydwanow HE to bardzo czesto gralem razem z nimi w parowkach. Takze solo jak gralem HE. Z rydwanami HE jest ten problem ze sa strasznie losowe. Rzut 1-2-3 na kostce nie dawal mim sily przebicia, nawet jak szarzowaly razem. Moze poprostu zbyt czesto 2 rydwany a nawet 3 grzezly mi w oddzialach przeciwnika. Przy kiepskim rzucie jeszce przeciwnik latwo nabija sobie na nich rany. Osobiscie 100 razy bardziej wole przykladowo uderzyć 7 DP za 210 punktow niz 5 SH i rydwan za 200 lub 2 rydwany. Przynajmniej wiem, na co stac dany regiment, a w polaczeniu z rydwanem ta sila na 50% niewielka albo zadna.
Nie wiedziałem. Skoro tak, to nie mam już nic do dodania.ale przeciez w liscie speciali jest dokladnie podane, ze war lion ma 1 atak
A żeby nie było już zupełnego offtopu - to może świadczyć o tym, że cold one'y nie będą jednak miały 2A, co parę osób tu zasugerowało, porównując je właśnie z lwami. Wskazuje na to również fakt, że w którejś tam plocie powiedziano, że kawaleria specjalnie się nie zmieni. Poza tym, zmieniając Cold oneom ataki, musieliby prawdopodobnie polepszyć również te lizardmeńskie, a tego raczej nie zrobią.
"Wake up, Mr. Freeman. Wake up, and smell the ashes..."
Jak się nad tym zastanawiałem, to mnie by zadowoliło obnizenie kosztów i zwiększenie ilości speciali/rare, tak, jak u HE. Reszta nawet może zostać, jak jest.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
O zmniejszaniu kosztow Jankiel to juz chyba wszyscy dawno pisali, nie tylko u De ale jako o rozwiazaniu problemow u HE rowniez... a co sie stalo to dobrze wiemy.
Imo hatred bylby ok, trzeba gonic, ale coz takie zycie. A przerzut daje bardzo duzo, bardzo bardzo, bo w duzym stopniu neguje pecha.
No i dostep do poisona dla kusznikow i shadow i byloby miodnie
Imo hatred bylby ok, trzeba gonic, ale coz takie zycie. A przerzut daje bardzo duzo, bardzo bardzo, bo w duzym stopniu neguje pecha.
No i dostep do poisona dla kusznikow i shadow i byloby miodnie
Ostatnio zmieniony 28 paź 2007, o 20:27 przez wrogu, łącznie zmieniany 1 raz.
Dlatego wolałbym obniżenie kosztów, niż podpakowanie połączone z podrożeniem jednostek.O zmniejszaniu kosztow Jankiel to juz chyba wszyscy dawno pisali, nie tylko u De ale jako o rozwiazaniu problemow u HE rowniez... a co sie stalo to dobrze wiemy.
Żeby wygrać z niektórymi armiami (z bretonia na przykład), trzeba sporo poświęcić. Przy najtańszym oddziale za 90 pts prezentuje się to dosyć kiepsko. Zwłaszcza, że oprócz poświęcania jednostek trzeba pogodzić się z tym, że punktów zbyt duzo na przeciwniku też nie nabijemy - efektem jest to, że musimy sie zadawalać wynikami z przedziału 10-10 do 13-7, a 15-5 juz jest sukcesem
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
- Paraszczak
- Falubaz
- Posty: 1088
- Lokalizacja: Kraków
...tak sobie myślę...jak DE dostaną hate, to masakra...
COK's i Smok będą przejeżdżać przytłaczającą liczbę wrogich jednostek na overrunie/mega dużym brejku. Z 9A Smoka&Lorda dość często "wejdzie" 8. A to już dramat dla wroga...
COK's z dzisiejszym Hydra Bannerem to mi sie w głowie nie mieści.
W zasadzie to chyba lepsze niż ASF
pzdr: JP
COK's i Smok będą przejeżdżać przytłaczającą liczbę wrogich jednostek na overrunie/mega dużym brejku. Z 9A Smoka&Lorda dość często "wejdzie" 8. A to już dramat dla wroga...
COK's z dzisiejszym Hydra Bannerem to mi sie w głowie nie mieści.
W zasadzie to chyba lepsze niż ASF
pzdr: JP
Ja tam uważam, że tok rozumowania jarlaxle17 jest przy obecnej polityce GW znacznie blizszy oczekiwaniom niźli obiniżenia kosztów niektórych jednostek i pozostawienie reszty jak jest - to dopiero są mrzonki i do tego mrzonki Jankiela . Poza tym prosby osob grajacych HE aby obnizyć koszt wloczników, LSG i lucnzikow został spelniony i to bardziej niż oczekiwali. Bo nie dość że cory te bardzo staniałay zwlaszcza w przypadku LSG - bo o 3 punkty to jeszcze dostali ASF za darmo? Mało? . Tyle, że GW postarało się, zeby reszta jak na speciale przystalo zostalo odpowiednio dopieszczeni .
Jak mówiłem wystarczy spojrzeć na wszystkie ostatnio wydane AB.
Cory:
- tanieją i nie sądze, żeby w DE miało to się zmienić. Włócznicy stanieją o punkt, kusze pewnie o 2/1, corsarze o 2 w łącznie z darkami. Obniżenie kosztów corowych jednostek jest tendencją powtarzającą się w każdej armii. Tutaj proste zestawienie:
HE (o ile tansze jendostki)
LSG - 3
Włocznicy - 2
Lucznicy - 1
WE:
Łucznicy - 1
Driady - 8
GR - 1
Imperium:
Piechoty do walki tansze o 1 punkt.
itd....
Ogólnie na 100% jednostki core DE nie podrożeją, conajwyżej mogą nie stanieć, ale to mało prawdopodobne. Jeśli cory DE miałyby podrożeć bo boją się myśleć, jakiego musieliby dostać powera. Pamiętajcie moi drodzy garcze DE, że włocznicy HE stanieli z 11 do 9 punktow otzrymujac zasade walki z 3 rzedow i ASF. Teraz pomyślcie co się stanie z włocznikami DE - raczej stanieją o 1 punkt i dostaną jakieś zasady specjalne....To samo bedzie czekolo reszte corow DE .
Jeśli chodzi o speciale i rare - te zwykle nieco drożeją, ale to ze względu na lepsze staty lub/i nowe zdolnosci specjalne. Jednak tu z reguly jendostki są niewiele droższe lub swój koszt zachowują taki sam. Wyjątkiem jest kawaleria, która z reguły drożeje, ale nie zawsze.
Jak dla mnie ogolna tendencja jest do zmniejszania kosztów "większosci jendostek" i polepszaniu ich jendocześnie. Zwykle jak coś już drożeje nieco bardziej to robi się piekielnie skuteczne.
Dlatego jeśli chodzi o potatnienie jendostek DE, a przynajmniej core to nie powinniśmy się martwić. Martwić to możemy się tym, jak mocno przekoloryzują armie DE czy też ją dopakują.
Najlepiej spojrzeć na już potwierdzone ploty o nowych VC, gdzie mamy powrot nightmarów do ruchu eterycznego, nowej ciezkiej jazdy zlozonej z mlodych blood dragonów (S7 w szarzy, 3 ataki, WS6 etc....sic!!!), czy coucha z wardem na 4+, odpornoscia na S7 i możliwością eterycznosci i latania . Napewno przy tym nie zabraknie tanszych zombich i szkieletow. Tyle, że jesli nowe VC tak zostana zlozone to na turniejach może się pojawić się VC w wersji Imperium, tyle ze zamiast czolgow na stol wjada dwa latajace couche, super rycerze z lordem na smoku, ktory moze posiadac 100 punktow w przedmiotach i kolejne 100 punktow w bloddlinach (to dopiero daje kopa)
Dlatego bójcie się nowych DE, gdzie kowadlo dostanie kompleksow prtzy kociolku, a treemen gdy zobaczy hydre ucieknie z przerazeniem na ustach
Ale napenwo nie bedzie warda 2+ na wszystko - tak prosto nie ma
Jak mówiłem wystarczy spojrzeć na wszystkie ostatnio wydane AB.
Cory:
- tanieją i nie sądze, żeby w DE miało to się zmienić. Włócznicy stanieją o punkt, kusze pewnie o 2/1, corsarze o 2 w łącznie z darkami. Obniżenie kosztów corowych jednostek jest tendencją powtarzającą się w każdej armii. Tutaj proste zestawienie:
HE (o ile tansze jendostki)
LSG - 3
Włocznicy - 2
Lucznicy - 1
WE:
Łucznicy - 1
Driady - 8
GR - 1
Imperium:
Piechoty do walki tansze o 1 punkt.
itd....
Ogólnie na 100% jednostki core DE nie podrożeją, conajwyżej mogą nie stanieć, ale to mało prawdopodobne. Jeśli cory DE miałyby podrożeć bo boją się myśleć, jakiego musieliby dostać powera. Pamiętajcie moi drodzy garcze DE, że włocznicy HE stanieli z 11 do 9 punktow otzrymujac zasade walki z 3 rzedow i ASF. Teraz pomyślcie co się stanie z włocznikami DE - raczej stanieją o 1 punkt i dostaną jakieś zasady specjalne....To samo bedzie czekolo reszte corow DE .
Jeśli chodzi o speciale i rare - te zwykle nieco drożeją, ale to ze względu na lepsze staty lub/i nowe zdolnosci specjalne. Jednak tu z reguly jendostki są niewiele droższe lub swój koszt zachowują taki sam. Wyjątkiem jest kawaleria, która z reguły drożeje, ale nie zawsze.
Jak dla mnie ogolna tendencja jest do zmniejszania kosztów "większosci jendostek" i polepszaniu ich jendocześnie. Zwykle jak coś już drożeje nieco bardziej to robi się piekielnie skuteczne.
Dlatego jeśli chodzi o potatnienie jendostek DE, a przynajmniej core to nie powinniśmy się martwić. Martwić to możemy się tym, jak mocno przekoloryzują armie DE czy też ją dopakują.
Najlepiej spojrzeć na już potwierdzone ploty o nowych VC, gdzie mamy powrot nightmarów do ruchu eterycznego, nowej ciezkiej jazdy zlozonej z mlodych blood dragonów (S7 w szarzy, 3 ataki, WS6 etc....sic!!!), czy coucha z wardem na 4+, odpornoscia na S7 i możliwością eterycznosci i latania . Napewno przy tym nie zabraknie tanszych zombich i szkieletow. Tyle, że jesli nowe VC tak zostana zlozone to na turniejach może się pojawić się VC w wersji Imperium, tyle ze zamiast czolgow na stol wjada dwa latajace couche, super rycerze z lordem na smoku, ktory moze posiadac 100 punktow w przedmiotach i kolejne 100 punktow w bloddlinach (to dopiero daje kopa)
Dlatego bójcie się nowych DE, gdzie kowadlo dostanie kompleksow prtzy kociolku, a treemen gdy zobaczy hydre ucieknie z przerazeniem na ustach
Ale napenwo nie bedzie warda 2+ na wszystko - tak prosto nie ma
Kociołek powinien i oddziałowywać na jednostki DE pasywnie (właśnie przerzuty zranień, ward na 6+ eg.) i rzucać czary tak jak anvil -> przychodzi mi do głowy coś w stylu, że gotuje krew we wrogach (d6 S6 powiedzmy), czy że daje death frenzy jakiemuś oddziałowi (np. CoK-om) itp.
Byłoby fajnie.
Byłoby fajnie.
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Dlatego bójcie się nowych DE, gdzie kowadlo dostanie kompleksow prtzy kociolku, a treemen gdy zobaczy hydre ucieknie z przerazeniem na ustach
i w tym momencie się obudziłeś...