Rozpiski
Moderator: Kołata
Re: Rozpiski
hmmm.... 2+ brzmi kusząco, ale po zmianie shamana orkowego na 3 levelowego, wyrzuceniu tarcz z goblinów oraz 1 trolla otrzymuje river trolle
1 Orc Warboss @ 185.0 Pts
General
Armour of Fortune [35.0]
Crown of Command [35.0]
1 Night Goblin Great Shaman @ 165.0 Pts
Magic Level 3; Little Waagh
Dispel Scroll [25.0]
1 Black Orc Big Boss @ 147.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Talisman of Endurance [30.0]
1 Orc Great Shaman @ 195.0 Pts
Magic Level 3; Big Waagh
Obsidian Amulet [30.0]
1 Goblin Big Boss @ 64.0 Pts
Light Armour
Warrior Bane [5.0]
Enchanted Shield [5.0]
Dragonbane Gem [5.0]
1 Wolf @ [0.0] Pts
1 Goblin Big Boss @ 71.0 Pts
Light Armour; Shield
Relic Sword [10.0]
Dragonhelm [10.0]
1 Wolf @ [0.0] Pts
5 Goblin Wolf Riders @ 65.0 Pts
Spear; Light Armour; Musician
5 Wolf @ [0.0] Pts
5 Goblin Wolf Riders @ 65.0 Pts
Spear; Light Armour; Musician
5 Wolf @ [0.0] Pts
19 Savage Orcs @ 205.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Warpaint; Musician
1 Savage Orc Boss @ [15.0] Pts
26 Orc Big 'Uns @ 293.0 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
Standard of Discipline [15.0]
1 Orc Boss @ [15.0] Pts
8 River Trolls @ 360.0 Pts
8 Trolls @ 280.0 Pts
7 Trolls @ 245.0 Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
Models in Army: 84
Total Army Cost: 2500.0
1 Orc Warboss @ 185.0 Pts
General
Armour of Fortune [35.0]
Crown of Command [35.0]
1 Night Goblin Great Shaman @ 165.0 Pts
Magic Level 3; Little Waagh
Dispel Scroll [25.0]
1 Black Orc Big Boss @ 147.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Talisman of Endurance [30.0]
1 Orc Great Shaman @ 195.0 Pts
Magic Level 3; Big Waagh
Obsidian Amulet [30.0]
1 Goblin Big Boss @ 64.0 Pts
Light Armour
Warrior Bane [5.0]
Enchanted Shield [5.0]
Dragonbane Gem [5.0]
1 Wolf @ [0.0] Pts
1 Goblin Big Boss @ 71.0 Pts
Light Armour; Shield
Relic Sword [10.0]
Dragonhelm [10.0]
1 Wolf @ [0.0] Pts
5 Goblin Wolf Riders @ 65.0 Pts
Spear; Light Armour; Musician
5 Wolf @ [0.0] Pts
5 Goblin Wolf Riders @ 65.0 Pts
Spear; Light Armour; Musician
5 Wolf @ [0.0] Pts
19 Savage Orcs @ 205.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Warpaint; Musician
1 Savage Orc Boss @ [15.0] Pts
26 Orc Big 'Uns @ 293.0 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
Standard of Discipline [15.0]
1 Orc Boss @ [15.0] Pts
8 River Trolls @ 360.0 Pts
8 Trolls @ 280.0 Pts
7 Trolls @ 245.0 Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
Models in Army: 84
Total Army Cost: 2500.0
tarcze>speary na wolf ridersach. Poza tym imho muzycy z wolf ridersów. Zwłaszcza jak masz 10 ld generalskiej.
Po pierwsze jak szarżujesz wolf ridersami to te speary zmieniają tyle co nic a po drugie sensownie jest szarżować na naprawdę niewiele rzeczy i to się raczej rzadko zdarzy. Nawet jeśli masz w co szarżować na stole to nie potrzeba Ci muzyka bo albo coś załatwiasz albo nie i nie ma co tracić odginaczki na niepewne walki i wygrywać muzykiem. Gra nie warta świeczki - o 1 mało co zbrejkujesz. Jak już to muzyk daje Ci mniej od sztandaru tak naprawdę za taką samą cenę poza tym że sztandarem możesz oddać trochę punktów przy okazji punktów za wilki.
Proponował bym albo same tarcze albo ewentualnie tarcze+speary aby pewniej szarżować w jakieś psy z drugiej strony.
Kowboje ok ale kadrę bym przemyślał. Możesz to zmienić na 9 Ld co bym sugerował bo z przerzutem wychodzi i tak ładnie i zrobić z tego klocek savagy idący za trollami. Ale to wszyscy znają.
Poza tym możesz się pobawić trochę i pozostawić sobie 10Ld i jednocześnie ItP z Frenzy biorąc za bunkier... Savagy na dzikach! Brzmi to jak jedna wielka porażka i praktycznie nią jest poza tym, że tak naprawdę wciąż możesz mieć Ld10, ItP, 4+(tarcze)/5++ i ładnego warda od magii. Dodatkowo są mobilni dość. Nie musisz ich mieć jakoś dużo więc cena jakoś bardzo nie boli. Mogą w decydującym momencie wpaść na flankę czegos trzymanego oddziałem trolli i wspólnymi siłami zamieść (w szarży 5 siły jeśli dasz speary. Lepiej jeszcze jak się wykosztujesz na Big'Unów i +1WS).
Problem jeden - są ze specajli więc się robi zbyt ciasno i pewnie musisz zrezygnować z robienia z jednych trolli rzecznych (swoją drogą imho bardzo dobrze).
Ogólnie w rozpisce jest Ci bardzo ciasno na stole. Na tyle ciasno, że nie wiem czy nie pomyślał bym tutaj o Wyvernbossie (koleś jak się umie nim grać i zrobi pod niego rozpę cuda działa). Duży zasięg liderki (wciąż jednak 9), może dodać w kluczowym momencie pięść do wyniku walki (ale sam nic nie zrobi), od cannona zasłonić się może trollami (ale już nie przed katapultami). Zauważ, że duże Waaagh mało daje takiej rozpisce. Poza stopą i ręką tyle co nic. Małe Waaagh daje sporo ale to można nadrobić małymi szamanami z podobną skutecznością co dużym.
Pomysłów na grę O&G jest naprawdę dużo i nie ma co się ograniczać do standardów - jak już wychodzisz poza normalność chcąc wsadzać 3 oddziały trolli do walki to popchnij to dalej Dobry pomysł z 10Ld ale nie wiem czy najlepiej zrealizowany - wszystko będzie w tamten oddział biło i nie dość że nie jest twardy to jeszcze podatny na Doom and darkness czy inne ustrojstwo każące potem uciekać. Nie mniej - też tak grałem swego czasu ale dawno i towarzysko, nie turniejowo.
Po pierwsze jak szarżujesz wolf ridersami to te speary zmieniają tyle co nic a po drugie sensownie jest szarżować na naprawdę niewiele rzeczy i to się raczej rzadko zdarzy. Nawet jeśli masz w co szarżować na stole to nie potrzeba Ci muzyka bo albo coś załatwiasz albo nie i nie ma co tracić odginaczki na niepewne walki i wygrywać muzykiem. Gra nie warta świeczki - o 1 mało co zbrejkujesz. Jak już to muzyk daje Ci mniej od sztandaru tak naprawdę za taką samą cenę poza tym że sztandarem możesz oddać trochę punktów przy okazji punktów za wilki.
Proponował bym albo same tarcze albo ewentualnie tarcze+speary aby pewniej szarżować w jakieś psy z drugiej strony.
Kowboje ok ale kadrę bym przemyślał. Możesz to zmienić na 9 Ld co bym sugerował bo z przerzutem wychodzi i tak ładnie i zrobić z tego klocek savagy idący za trollami. Ale to wszyscy znają.
Poza tym możesz się pobawić trochę i pozostawić sobie 10Ld i jednocześnie ItP z Frenzy biorąc za bunkier... Savagy na dzikach! Brzmi to jak jedna wielka porażka i praktycznie nią jest poza tym, że tak naprawdę wciąż możesz mieć Ld10, ItP, 4+(tarcze)/5++ i ładnego warda od magii. Dodatkowo są mobilni dość. Nie musisz ich mieć jakoś dużo więc cena jakoś bardzo nie boli. Mogą w decydującym momencie wpaść na flankę czegos trzymanego oddziałem trolli i wspólnymi siłami zamieść (w szarży 5 siły jeśli dasz speary. Lepiej jeszcze jak się wykosztujesz na Big'Unów i +1WS).
Problem jeden - są ze specajli więc się robi zbyt ciasno i pewnie musisz zrezygnować z robienia z jednych trolli rzecznych (swoją drogą imho bardzo dobrze).
Ogólnie w rozpisce jest Ci bardzo ciasno na stole. Na tyle ciasno, że nie wiem czy nie pomyślał bym tutaj o Wyvernbossie (koleś jak się umie nim grać i zrobi pod niego rozpę cuda działa). Duży zasięg liderki (wciąż jednak 9), może dodać w kluczowym momencie pięść do wyniku walki (ale sam nic nie zrobi), od cannona zasłonić się może trollami (ale już nie przed katapultami). Zauważ, że duże Waaagh mało daje takiej rozpisce. Poza stopą i ręką tyle co nic. Małe Waaagh daje sporo ale to można nadrobić małymi szamanami z podobną skutecznością co dużym.
Pomysłów na grę O&G jest naprawdę dużo i nie ma co się ograniczać do standardów - jak już wychodzisz poza normalność chcąc wsadzać 3 oddziały trolli do walki to popchnij to dalej Dobry pomysł z 10Ld ale nie wiem czy najlepiej zrealizowany - wszystko będzie w tamten oddział biło i nie dość że nie jest twardy to jeszcze podatny na Doom and darkness czy inne ustrojstwo każące potem uciekać. Nie mniej - też tak grałem swego czasu ale dawno i towarzysko, nie turniejowo.
-
- Kretozord
- Posty: 1758
bede sie upieral, ze general przy trolach nie powinien byc na wywernie.
ja na DMP gralem czyms takim:
Goblin Worboss prezes, 5+WSv, korona
Goblin shaman 4lvl scroll
Savage shaman 4lvl głowa fencery
NG BSB dyscyplina
NG dwurak MR3
NG dwurak
NG dwurak
Goblin kowboj 3+Sv, 2+ogien, kosalka
5 wilkow
32 dzikusow Big 'Uns xhw muzyk
46 NG fcg siaty
8 trolli
8 trolli
7 trolli
2 DD
ja na DMP gralem czyms takim:
Goblin Worboss prezes, 5+WSv, korona
Goblin shaman 4lvl scroll
Savage shaman 4lvl głowa fencery
NG BSB dyscyplina
NG dwurak MR3
NG dwurak
NG dwurak
Goblin kowboj 3+Sv, 2+ogien, kosalka
5 wilkow
32 dzikusow Big 'Uns xhw muzyk
46 NG fcg siaty
8 trolli
8 trolli
7 trolli
2 DD
Pomijając wywernę
po grzyba Rive Trolle, 80 ptk drożej niż zwykłe, za to wszedłby ci mangler albo prawie katapulta czy 2 bolce do straszenia monsterów8 River Trolls @ 360.0 Pts
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Wiwerna jest bardzo przydatna przy grze na dwa klocki trolli - łatwiej zapanować nad głąbami. Testowałem przeciwko VC - straszyła hexy od przytrzymania trolli. Jedna siła uderzeniowa jest znikoma.Problem zaczyna się przy mocnym strzelaniu czy machinach u przeciwnika. Do uniwersalnej rozpy bałbym sie to brać.
Nie mówię, że to idealne i w ogóle super (a zwłaszcza przykładowa rozpa pozostawia wiele do życzenia) ale takie coś fajnego wygrzebałem (mogliście trafić już): http://z3.invisionfree.com/Orc__Goblin_ ... opic=34128
Paulinka - świetna rozpiska Na pewno mimo wszystko delikatna ale do bicia to rzeczy tutaj nie brakuje. Jak wyniki w ogóle poszły może napisz?
Paulinka - świetna rozpiska Na pewno mimo wszystko delikatna ale do bicia to rzeczy tutaj nie brakuje. Jak wyniki w ogóle poszły może napisz?
-
- Kretozord
- Posty: 1758
to byly moje jedyne bitwy w tym roku kalendarzowym i mialo to troche znaczenie:
0:20 z Gobosem, pierwsza gra, bardzo kiepsko pograne, "momenty były", ale nie pykło. zapomnialem np., ze cover w drugim szeregu od snajperek nie dziala, gdy prują we mnie z górki
20:0 z VC na silnej magii, jednych duzych panach i terrorze, poszedlem i zabilem
7:13 z VC na kawie z flamingiem i bohaterami, terrorze i ghulach, trudne rozstawienie, kiepsko pogralem odginaczkami
10:10 z VC jakimis klasycznymi
17:3 WoCh mobliny, z lordem magiem na dysku (mial te zdrady i pocski; przezyl), kowbojami tzincza (jednego z flamingiem przepchnalem wagonem NG, drugiego zarzygalem), skulki (zarzygane), chimera (za stół od szarżujących goblinow), 4 rydwanami (szystko zarzygane, dd), fastami (zabite przez trole/savage), helka (została). przyjąłem bardzo dużą bramę, dużą bramę, normalną bramę i małą bramę - tak stracilem savage'y, w ktorych wyjatkowo stal prezes i bsb (oni przezyli)
rozpiska jest ok i nie jest tak tępa jak wygląda. NG się dobrze biją, odwracałem je bokiem w lichym kombacie zanim prezes i bsb mieli dojść do pierwszego szeregu, savage chodzily samopas, trole jakos do przodu, maszyny nic nie zrobiły, magia dawała radę. teleport pchał savage'y, zawracał trole, snajpery byly ok na VC, małe łaaa super jak zawsze.
stopę rzucałem na całym turnieju dwa razy, z czego raz większą wersję. tyrałem buffami/hexami w magii i bitce.
nie wybrzydzałem za bardzo przy parowaniu.
0:20 z Gobosem, pierwsza gra, bardzo kiepsko pograne, "momenty były", ale nie pykło. zapomnialem np., ze cover w drugim szeregu od snajperek nie dziala, gdy prują we mnie z górki
20:0 z VC na silnej magii, jednych duzych panach i terrorze, poszedlem i zabilem
7:13 z VC na kawie z flamingiem i bohaterami, terrorze i ghulach, trudne rozstawienie, kiepsko pogralem odginaczkami
10:10 z VC jakimis klasycznymi
17:3 WoCh mobliny, z lordem magiem na dysku (mial te zdrady i pocski; przezyl), kowbojami tzincza (jednego z flamingiem przepchnalem wagonem NG, drugiego zarzygalem), skulki (zarzygane), chimera (za stół od szarżujących goblinow), 4 rydwanami (szystko zarzygane, dd), fastami (zabite przez trole/savage), helka (została). przyjąłem bardzo dużą bramę, dużą bramę, normalną bramę i małą bramę - tak stracilem savage'y, w ktorych wyjatkowo stal prezes i bsb (oni przezyli)
rozpiska jest ok i nie jest tak tępa jak wygląda. NG się dobrze biją, odwracałem je bokiem w lichym kombacie zanim prezes i bsb mieli dojść do pierwszego szeregu, savage chodzily samopas, trole jakos do przodu, maszyny nic nie zrobiły, magia dawała radę. teleport pchał savage'y, zawracał trole, snajpery byly ok na VC, małe łaaa super jak zawsze.
stopę rzucałem na całym turnieju dwa razy, z czego raz większą wersję. tyrałem buffami/hexami w magii i bitce.
nie wybrzydzałem za bardzo przy parowaniu.
Zaczynam bawić się OnG i myślę nad rozpiską. Na razie na małe punkty (bez lordów) wyszło mi takie coś:
Unnamed1200 Pts - Orcs & Goblins Army
1 Savage Orc Shaman @ 155.0 Pts
Frenzy; Magic Level 2; Big Waagh; Warpaint
Lucky Shrunken Head [50.0]
1 Orc Big Boss @ 87.0 Pts
General; 2nd Weapon; Light Armour
Talisman of Endurance [30.0]
1 Night Goblin Big Boss @ 57.0 Pts
Shortbow; Battle Standard
5 Goblin Wolf Riders @ 55.0 Pts
Light Armour; Shield
20 Night Goblins @ 140.0 Pts
Shortbow; Standard; Musician; Champion
2 Fanatic @ [50.0] Pts
20 Savage Orc Big 'Uns @ 255.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Warpaint; FCG
1 Spear Chukka @ 35.0 Pts
1 Spear Chukka @ 35.0 Pts
1 Orc Boar Chariot @ 90.0 Pts
3 Orc Crew @ [0.0] Pts
6 Trolls @ 210.0 Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
Models in Army: 62
Total Army Cost: 1199.0
Myślałem żeby zrobić z szamana generała, ale 7 ld to trochę mało, stąd ten nieco okrojony BSB. Zamierzałem większością iść zwarcie ( klocek goblinów z BSB to coś jak bunkier szkieletów dla hierofanty - jak dojdą to i tak jest po grze ... )
Macie jeszcze jakieś porady?
Unnamed1200 Pts - Orcs & Goblins Army
1 Savage Orc Shaman @ 155.0 Pts
Frenzy; Magic Level 2; Big Waagh; Warpaint
Lucky Shrunken Head [50.0]
1 Orc Big Boss @ 87.0 Pts
General; 2nd Weapon; Light Armour
Talisman of Endurance [30.0]
1 Night Goblin Big Boss @ 57.0 Pts
Shortbow; Battle Standard
5 Goblin Wolf Riders @ 55.0 Pts
Light Armour; Shield
20 Night Goblins @ 140.0 Pts
Shortbow; Standard; Musician; Champion
2 Fanatic @ [50.0] Pts
20 Savage Orc Big 'Uns @ 255.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Warpaint; FCG
1 Spear Chukka @ 35.0 Pts
1 Spear Chukka @ 35.0 Pts
1 Orc Boar Chariot @ 90.0 Pts
3 Orc Crew @ [0.0] Pts
6 Trolls @ 210.0 Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
Models in Army: 62
Total Army Cost: 1199.0
Myślałem żeby zrobić z szamana generała, ale 7 ld to trochę mało, stąd ten nieco okrojony BSB. Zamierzałem większością iść zwarcie ( klocek goblinów z BSB to coś jak bunkier szkieletów dla hierofanty - jak dojdą to i tak jest po grze ... )
Macie jeszcze jakieś porady?
Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.
chyba musisz sie zdecydowac albo savage albo gobliny
wez SOBB ze zbroja 4+ ward + BSB BOBB z prezerwatywą 29 SO bigunsow 2 Doom Divery, mangler i 8 troli i na pełnej waagh lecisz do przeciwnika
powinna sie zmiescic jeszcze 5tka wilkow
magii brak, ale 7ld do troli to chyba bym juz wolal bez troli grac i zrobic defens, esencja orkow waaagh i do przodu
wez SOBB ze zbroja 4+ ward + BSB BOBB z prezerwatywą 29 SO bigunsow 2 Doom Divery, mangler i 8 troli i na pełnej waagh lecisz do przeciwnika
powinna sie zmiescic jeszcze 5tka wilkow
magii brak, ale 7ld do troli to chyba bym juz wolal bez troli grac i zrobic defens, esencja orkow waaagh i do przodu
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Klocki po 20 sztuk to słaby pomysł - od jakiejś głupoty zdechną (nawet od ostrzału) 4 orki czy gobliny i zdajemy paniki, przy niskiej liderce kiepsko może się to skończyć. Ja bym wywalił gobliny, dzidomioty, dozbroił BSB albo dał mu sztandar dyscypliny i zwiększył ilość dzikusów do zapchania core-ów. Nie przepadam za rydwanami, wymieniłbym na wilczą jazdę.
Czyli rozumiem, że na takie punkty nie łączy się tych dwóch klocków w takiej ilości?
A czy brak magii nie będzie karać?
A czy brak magii nie będzie karać?
Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.
Małe klocki są ryzykowne ze względu na zasadę mówiącą '25% strat i zdajesz panikę'. Zielona horda ma niską liderkę, jak dodasz animozje, głupotę, może jakichś fanatyków biegających po parkiecie, albo '1' na Stopie Gorka, to okaże się, że walka się skończy zanim zacznie się na dobre :] Przejrzyj wątek z orkowymi rozpiskami, większość graczy odpuszcza magię na małych punktach. Szaman dzikich jest Ci potrzebny do trzymania główki, ja bym resztę odpuścił. Na 1600pkt to można by władować jeszcze klocek nocników z szamanem i coś tym pograć. Na 1200 wystawiłbym dzikusy, trolle, trochę odginaczek i zastosował taktykę 'Albo dobiegniemy i zgwałcimy, albo strzała nam w zady' :]
czesc ,wpadla mi do glowy taka kmina na 1300pkt:
hero:
night golbin boss, bsb, dyscyplina = 65pkt
night goblin szaman, 2lvl, scroll = 110pkt
night goblin szaman, 2lvl, lodestone = 130pkt
core:
58ng, netters, 3 fanole,fcg = 324pkt
59ng, netters, 3 fanole,fcg = 327pkt
rare:
spider, flinger = 320pkt
zostaje 14 pkt na jakies glupoty na herosach np
zamiast spidera mozna dac jakies tam maszynki, ale model ma za fajny....
hero:
night golbin boss, bsb, dyscyplina = 65pkt
night goblin szaman, 2lvl, scroll = 110pkt
night goblin szaman, 2lvl, lodestone = 130pkt
core:
58ng, netters, 3 fanole,fcg = 324pkt
59ng, netters, 3 fanole,fcg = 327pkt
rare:
spider, flinger = 320pkt
zostaje 14 pkt na jakies glupoty na herosach np
zamiast spidera mozna dac jakies tam maszynki, ale model ma za fajny....
dobra ewentualnie to:
hero:
night goblin boss, bsb, dyscyplina = 65pkt
night goblin szaman, 2lvl, scroll = 110pkt
night goblin szaman, 2lvl, lodestone = 130pkt
core:
39ng, netters, 2 fanole,fcg = 242pkt
39ng, netters, 2 fanole,fcg = 242pkt
39ng, netters, 2 fanole,fcg = 242pkt
i tutaj maszybnki i fasty
hero:
night goblin boss, bsb, dyscyplina = 65pkt
night goblin szaman, 2lvl, scroll = 110pkt
night goblin szaman, 2lvl, lodestone = 130pkt
core:
39ng, netters, 2 fanole,fcg = 242pkt
39ng, netters, 2 fanole,fcg = 242pkt
39ng, netters, 2 fanole,fcg = 242pkt
i tutaj maszybnki i fasty
Jesli twoj przeciwnik bedzie milosierny to moze pozwoli ci postac na stole do 3 tury. Masz tak slaby kombat ze glowa mala. Te uber gobosy nie sa w stanie ustac jednej tury walki.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"