Rozpiski

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ketman
Mudżahedin
Posty: 267

Re: Rozpiski

Post autor: Ketman »

hmmm.... 2+ brzmi kusząco, ale po zmianie shamana orkowego na 3 levelowego, wyrzuceniu tarcz z goblinów oraz 1 trolla otrzymuje river trolle :)

1 Orc Warboss @ 185.0 Pts
General
Armour of Fortune [35.0]
Crown of Command [35.0]

1 Night Goblin Great Shaman @ 165.0 Pts
Magic Level 3; Little Waagh
Dispel Scroll [25.0]

1 Black Orc Big Boss @ 147.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Talisman of Endurance [30.0]

1 Orc Great Shaman @ 195.0 Pts
Magic Level 3; Big Waagh
Obsidian Amulet [30.0]

1 Goblin Big Boss @ 64.0 Pts
Light Armour
Warrior Bane [5.0]
Enchanted Shield [5.0]
Dragonbane Gem [5.0]
1 Wolf @ [0.0] Pts

1 Goblin Big Boss @ 71.0 Pts
Light Armour; Shield
Relic Sword [10.0]
Dragonhelm [10.0]
1 Wolf @ [0.0] Pts

5 Goblin Wolf Riders @ 65.0 Pts
Spear; Light Armour; Musician
5 Wolf @ [0.0] Pts

5 Goblin Wolf Riders @ 65.0 Pts
Spear; Light Armour; Musician
5 Wolf @ [0.0] Pts

19 Savage Orcs @ 205.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Warpaint; Musician
1 Savage Orc Boss @ [15.0] Pts

26 Orc Big 'Uns @ 293.0 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
Standard of Discipline [15.0]
1 Orc Boss @ [15.0] Pts

8 River Trolls @ 360.0 Pts

8 Trolls @ 280.0 Pts

7 Trolls @ 245.0 Pts

1 Doom Diver @ 80.0 Pts

1 Doom Diver @ 80.0 Pts

Models in Army: 84
Total Army Cost: 2500.0

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

tarcze>speary na wolf ridersach. Poza tym imho muzycy z wolf ridersów. Zwłaszcza jak masz 10 ld generalskiej.
Po pierwsze jak szarżujesz wolf ridersami to te speary zmieniają tyle co nic a po drugie sensownie jest szarżować na naprawdę niewiele rzeczy i to się raczej rzadko zdarzy. Nawet jeśli masz w co szarżować na stole to nie potrzeba Ci muzyka bo albo coś załatwiasz albo nie i nie ma co tracić odginaczki na niepewne walki i wygrywać muzykiem. Gra nie warta świeczki - o 1 mało co zbrejkujesz. Jak już to muzyk daje Ci mniej od sztandaru tak naprawdę za taką samą cenę poza tym że sztandarem możesz oddać trochę punktów przy okazji punktów za wilki.
Proponował bym albo same tarcze albo ewentualnie tarcze+speary aby pewniej szarżować w jakieś psy z drugiej strony.

Kowboje ok ale kadrę bym przemyślał. Możesz to zmienić na 9 Ld co bym sugerował bo z przerzutem wychodzi i tak ładnie i zrobić z tego klocek savagy idący za trollami. Ale to wszyscy znają.

Poza tym możesz się pobawić trochę i pozostawić sobie 10Ld i jednocześnie ItP z Frenzy biorąc za bunkier... Savagy na dzikach! Brzmi to jak jedna wielka porażka i praktycznie nią jest poza tym, że tak naprawdę wciąż możesz mieć Ld10, ItP, 4+(tarcze)/5++ i ładnego warda od magii. Dodatkowo są mobilni dość. Nie musisz ich mieć jakoś dużo więc cena jakoś bardzo nie boli. Mogą w decydującym momencie wpaść na flankę czegos trzymanego oddziałem trolli i wspólnymi siłami zamieść (w szarży 5 siły jeśli dasz speary. Lepiej jeszcze jak się wykosztujesz na Big'Unów i +1WS).
Problem jeden - są ze specajli więc się robi zbyt ciasno i pewnie musisz zrezygnować z robienia z jednych trolli rzecznych (swoją drogą imho bardzo dobrze).

Ogólnie w rozpisce jest Ci bardzo ciasno na stole. Na tyle ciasno, że nie wiem czy nie pomyślał bym tutaj o Wyvernbossie (koleś jak się umie nim grać i zrobi pod niego rozpę cuda działa). Duży zasięg liderki (wciąż jednak 9), może dodać w kluczowym momencie pięść do wyniku walki (ale sam nic nie zrobi), od cannona zasłonić się może trollami (ale już nie przed katapultami). Zauważ, że duże Waaagh mało daje takiej rozpisce. Poza stopą i ręką tyle co nic. Małe Waaagh daje sporo ale to można nadrobić małymi szamanami z podobną skutecznością co dużym.

Pomysłów na grę O&G jest naprawdę dużo i nie ma co się ograniczać do standardów - jak już wychodzisz poza normalność chcąc wsadzać 3 oddziały trolli do walki to popchnij to dalej ;) Dobry pomysł z 10Ld ale nie wiem czy najlepiej zrealizowany - wszystko będzie w tamten oddział biło i nie dość że nie jest twardy to jeszcze podatny na Doom and darkness czy inne ustrojstwo każące potem uciekać. Nie mniej - też tak grałem swego czasu ale dawno i towarzysko, nie turniejowo.
Obrazek

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

bede sie upieral, ze general przy trolach nie powinien byc na wywernie.
ja na DMP gralem czyms takim:

Goblin Worboss prezes, 5+WSv, korona
Goblin shaman 4lvl scroll
Savage shaman 4lvl głowa fencery

NG BSB dyscyplina
NG dwurak MR3
NG dwurak
NG dwurak
Goblin kowboj 3+Sv, 2+ogien, kosalka

5 wilkow
32 dzikusow Big 'Uns xhw muzyk
46 NG fcg siaty

8 trolli
8 trolli
7 trolli

2 DD

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Pomijając wywernę
8 River Trolls @ 360.0 Pts
po grzyba Rive Trolle, 80 ptk drożej niż zwykłe, za to wszedłby ci mangler albo prawie katapulta czy 2 bolce do straszenia monsterów
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Wiwerna jest bardzo przydatna przy grze na dwa klocki trolli - łatwiej zapanować nad głąbami. Testowałem przeciwko VC - straszyła hexy od przytrzymania trolli. Jedna siła uderzeniowa jest znikoma.Problem zaczyna się przy mocnym strzelaniu czy machinach u przeciwnika. Do uniwersalnej rozpy bałbym sie to brać.

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Nie mówię, że to idealne i w ogóle super (a zwłaszcza przykładowa rozpa pozostawia wiele do życzenia) ale takie coś fajnego wygrzebałem (mogliście trafić już): http://z3.invisionfree.com/Orc__Goblin_ ... opic=34128

Paulinka - świetna rozpiska :D Na pewno mimo wszystko delikatna ale do bicia to rzeczy tutaj nie brakuje. Jak wyniki w ogóle poszły może napisz?
Obrazek

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

to byly moje jedyne bitwy w tym roku kalendarzowym i mialo to troche znaczenie:

0:20 z Gobosem, pierwsza gra, bardzo kiepsko pograne, "momenty były", ale nie pykło. zapomnialem np., ze cover w drugim szeregu od snajperek nie dziala, gdy prują we mnie z górki

20:0 z VC na silnej magii, jednych duzych panach i terrorze, poszedlem i zabilem

7:13 z VC na kawie z flamingiem i bohaterami, terrorze i ghulach, trudne rozstawienie, kiepsko pogralem odginaczkami

10:10 z VC jakimis klasycznymi

17:3 WoCh mobliny, z lordem magiem na dysku (mial te zdrady i pocski; przezyl), kowbojami tzincza (jednego z flamingiem przepchnalem wagonem NG, drugiego zarzygalem), skulki (zarzygane), chimera (za stół od szarżujących goblinow), 4 rydwanami (szystko zarzygane, dd), fastami (zabite przez trole/savage), helka (została). przyjąłem bardzo dużą bramę, dużą bramę, normalną bramę i małą bramę - tak stracilem savage'y, w ktorych wyjatkowo stal prezes i bsb (oni przezyli)

rozpiska jest ok i nie jest tak tępa jak wygląda. NG się dobrze biją, odwracałem je bokiem w lichym kombacie zanim prezes i bsb mieli dojść do pierwszego szeregu, savage chodzily samopas, trole jakos do przodu, maszyny nic nie zrobiły, magia dawała radę. teleport pchał savage'y, zawracał trole, snajpery byly ok na VC, małe łaaa super jak zawsze.
stopę rzucałem na całym turnieju dwa razy, z czego raz większą wersję. tyrałem buffami/hexami w magii i bitce.

nie wybrzydzałem za bardzo przy parowaniu.

Awatar użytkownika
Silvestro
Falubaz
Posty: 1023
Lokalizacja: Rawicz/ Twierdza Wrocław

Post autor: Silvestro »

Zaczynam bawić się OnG i myślę nad rozpiską. Na razie na małe punkty (bez lordów) wyszło mi takie coś:

Unnamed1200 Pts - Orcs & Goblins Army

1 Savage Orc Shaman @ 155.0 Pts
Frenzy; Magic Level 2; Big Waagh; Warpaint
Lucky Shrunken Head [50.0]

1 Orc Big Boss @ 87.0 Pts
General; 2nd Weapon; Light Armour
Talisman of Endurance [30.0]

1 Night Goblin Big Boss @ 57.0 Pts
Shortbow; Battle Standard

5 Goblin Wolf Riders @ 55.0 Pts
Light Armour; Shield

20 Night Goblins @ 140.0 Pts
Shortbow; Standard; Musician; Champion

2 Fanatic @ [50.0] Pts

20 Savage Orc Big 'Uns @ 255.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Warpaint; FCG

1 Spear Chukka @ 35.0 Pts

1 Spear Chukka @ 35.0 Pts

1 Orc Boar Chariot @ 90.0 Pts

3 Orc Crew @ [0.0] Pts

6 Trolls @ 210.0 Pts

1 Doom Diver @ 80.0 Pts

Models in Army: 62

Total Army Cost: 1199.0

Myślałem żeby zrobić z szamana generała, ale 7 ld to trochę mało, stąd ten nieco okrojony BSB. Zamierzałem większością iść zwarcie ( klocek goblinów z BSB to coś jak bunkier szkieletów dla hierofanty - jak dojdą to i tak jest po grze ...;) )

Macie jeszcze jakieś porady?
Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

chyba musisz sie zdecydowac :) albo savage albo gobliny

wez SOBB ze zbroja 4+ ward + BSB BOBB z prezerwatywą 29 SO bigunsow 2 Doom Divery, mangler i 8 troli i na pełnej waagh lecisz do przeciwnika
powinna sie zmiescic jeszcze 5tka wilkow

magii brak, ale 7ld do troli to chyba bym juz wolal bez troli grac i zrobic defens, esencja orkow waaagh i do przodu
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Klocki po 20 sztuk to słaby pomysł - od jakiejś głupoty zdechną (nawet od ostrzału) 4 orki czy gobliny i zdajemy paniki, przy niskiej liderce kiepsko może się to skończyć. Ja bym wywalił gobliny, dzidomioty, dozbroił BSB albo dał mu sztandar dyscypliny i zwiększył ilość dzikusów do zapchania core-ów. Nie przepadam za rydwanami, wymieniłbym na wilczą jazdę.

Awatar użytkownika
Silvestro
Falubaz
Posty: 1023
Lokalizacja: Rawicz/ Twierdza Wrocław

Post autor: Silvestro »

Czyli rozumiem, że na takie punkty nie łączy się tych dwóch klocków w takiej ilości?

A czy brak magii nie będzie karać?
Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Małe klocki są ryzykowne ze względu na zasadę mówiącą '25% strat i zdajesz panikę'. Zielona horda ma niską liderkę, jak dodasz animozje, głupotę, może jakichś fanatyków biegających po parkiecie, albo '1' na Stopie Gorka, to okaże się, że walka się skończy zanim zacznie się na dobre :] Przejrzyj wątek z orkowymi rozpiskami, większość graczy odpuszcza magię na małych punktach. Szaman dzikich jest Ci potrzebny do trzymania główki, ja bym resztę odpuścił. Na 1600pkt to można by władować jeszcze klocek nocników z szamanem i coś tym pograć. Na 1200 wystawiłbym dzikusy, trolle, trochę odginaczek i zastosował taktykę 'Albo dobiegniemy i zgwałcimy, albo strzała nam w zady' :]

Mateo
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Mateo »

czesc ,wpadla mi do glowy taka kmina na 1300pkt:

hero:
night golbin boss, bsb, dyscyplina = 65pkt
night goblin szaman, 2lvl, scroll = 110pkt
night goblin szaman, 2lvl, lodestone = 130pkt

core:
58ng, netters, 3 fanole,fcg = 324pkt
59ng, netters, 3 fanole,fcg = 327pkt

rare:
spider, flinger = 320pkt

zostaje 14 pkt na jakies glupoty na herosach np


zamiast spidera mozna dac jakies tam maszynki, ale model ma za fajny....

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Jednego tej rozpie nie można zarzucić - szerokiego uśmiechu na twarzy przeciwnika :D
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Mateo
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Mateo »

haha az tak? ;p mi sie wydaje spoko, zamiast pajaka maszyny tylko i go

Mateo
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Mateo »

dobra ewentualnie to:

hero:
night goblin boss, bsb, dyscyplina = 65pkt
night goblin szaman, 2lvl, scroll = 110pkt
night goblin szaman, 2lvl, lodestone = 130pkt

core:
39ng, netters, 2 fanole,fcg = 242pkt
39ng, netters, 2 fanole,fcg = 242pkt
39ng, netters, 2 fanole,fcg = 242pkt

i tutaj maszybnki i fasty

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Jesli twoj przeciwnik bedzie milosierny to moze pozwoli ci postac na stole do 3 tury. Masz tak slaby kombat ze glowa mala. Te uber gobosy nie sa w stanie ustac jednej tury walki.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Ustoją na steadfaście :wink:

Mateo
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Mateo »

tylko z przezywalnoscia bsb slabo...

ale mysle ze jak do rozpy wrzuce katapulte, 2 chukki i rock lobbera, to zycie staje sie piekne

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

BSB z magami powinien stać w oddzielnym klocku który trzyma się z tyłu i nie wchodzi do walki, jednocześnie dosyć blisko aby rozdawać liderkę i przerzut.
Katapulta to przecież rock lobber :)

ODPOWIEDZ