Poradnik poczatkujacego lizaka
Moderator: Ziemko
Re: Poradnik poczatkujacego lizaka
Lepsze rip. Skink priest pewnie w skinkach lub gdzie indziej.
Saurusy mozesz tez kupic, choc nie sa jakies kosmicznie grywalne.
Saurusy mozesz tez kupic, choc nie sa jakies kosmicznie grywalne.
- Brushlicker
- Falubaz
- Posty: 1037
- Lokalizacja: Gdynia
Batalion na start raczej nie jest dobrym wyborem.Brushlicker pisze:Od czego teraz zaczynac z lizakami? Nie musi byc Petarda turniejowa, do gier towarzyskich, ale bez frusyracji... battalion jakkolwiek pasi?
To zależy jaki styl gry preferujesz, aczkolwiek sugerowane zakupy na początek w temacie Furiona odnośnie wyboru armii wydają mi się dobre: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=204&t=39990.

- Brushlicker
- Falubaz
- Posty: 1037
- Lokalizacja: Gdynia
Zarowno z javelinami jak i blowpipami sa grane.
Najlepiej zrob po polowie i bedzie ok
Najlepiej zrob po polowie i bedzie ok

Najbardziej uniwersalne są oszczepy i tarcze, bo służą zarówno jako skinki kohortowe, jak i skink skirmishers.
Poza tym javelin&shield są moim zdaniem nieco lepsze niż blowpipe'y. W zależności od dystansu do przeciwnika i jego toughnessa, są sytuacje w których więcej zrobią dmuchawki jak i istnieją okoliczności w jakich lepiej poradzą sobie oszczepy. Jednakże oszczepnicy posiadają stałą przewagę w postaci tarcz - AS 5+ i parry save na 6+ vs. dmuchawkowy AS 6+ i brak parry save'a.
Imo zrób większość z oszczepami i tarczami.
Poza tym javelin&shield są moim zdaniem nieco lepsze niż blowpipe'y. W zależności od dystansu do przeciwnika i jego toughnessa, są sytuacje w których więcej zrobią dmuchawki jak i istnieją okoliczności w jakich lepiej poradzą sobie oszczepy. Jednakże oszczepnicy posiadają stałą przewagę w postaci tarcz - AS 5+ i parry save na 6+ vs. dmuchawkowy AS 6+ i brak parry save'a.
Imo zrób większość z oszczepami i tarczami.


Zastanawiam się czy opłaca się kupowanie kawie jakichkolwiek ulepszeń?
Zakładając, że wystawię 10-12 typków i będę tam trzymał 2-3 bohaterów jest sens kupować włócznie, sztandar i championa? Muzyk, wiadomo - do swift reformów jest potrzebny, ale reszta? Przy 10 typkach włócznie kosztują 40 pkt. Nie można dać magicznej szmaty, co uważam za jakiś totalny fail.
Zakładając, że wystawię 10-12 typków i będę tam trzymał 2-3 bohaterów jest sens kupować włócznie, sztandar i championa? Muzyk, wiadomo - do swift reformów jest potrzebny, ale reszta? Przy 10 typkach włócznie kosztują 40 pkt. Nie można dać magicznej szmaty, co uważam za jakiś totalny fail.
Ostatnio zmieniony 5 paź 2014, o 17:33 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.

- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Na male punkty gdy gram na kawie e pruszkowskiej lidze sztandar i muzyk musza byc. Speary im tez dodaje gdyz s 5 robi roznice. Lecz jeali wystepowac maja jako transport dla weteranów to rzeczywiście szkoda punktów. Oj szkoda ze mamy tak droga kawalerie....

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
Tak też sobie pomyślałem. 10 fcg ze spearami kosztuje 370 pkt, 10 z muzykiem bez spearów 310 pkt. No jest różnica i to nie mała.
Generalnie mam plan w jednym z wariantów grać na taniej żabie, oldbloodzie i 2 veteranach. Jako obstawa dla kowbojów wchodzi mi 12 Ridersów. Bez spearów i z samym muzykiem są o 68 pkt tańsi, a to są naprawdę duże oszczędności.
Kolejna kwestia to aspekt modelarski. Mam 6 ed metale i nie wiem czy zamiana spearów na hand weapony z pudełka saurusów nie odbije się na ich wyglądzie.
Generalnie mam plan w jednym z wariantów grać na taniej żabie, oldbloodzie i 2 veteranach. Jako obstawa dla kowbojów wchodzi mi 12 Ridersów. Bez spearów i z samym muzykiem są o 68 pkt tańsi, a to są naprawdę duże oszczędności.
Kolejna kwestia to aspekt modelarski. Mam 6 ed metale i nie wiem czy zamiana spearów na hand weapony z pudełka saurusów nie odbije się na ich wyglądzie.

Hej, mam kilka pytań co do zasad Ancient Stegodona, czy strzela on 4d6? Czy pod kątem możliwości strzelania ( czyli widoczność z przodu modelu, może oddać strzał po ruchu, lecz nie po marszu ) działa jak stegadon z balistą?
I zastanawia mnie jeszcze w jakich ilościach wystawiać salamandry ( zakładając oczywiście ,że chce się ich użyć w rozpisce ), czy więcej plusów ma posiadanie dwóch salamander w jednym oddziale ,czy jednak lepiej posiadać 2 osobne unity? Mówię zwłaszcza o rozpiskach na format 1200 pkt. lub rzadziej 2400.
Kolejne prozaiczne pytanie odnosi się do czaru kometa kasandory, czy jeśli spadnie w pierwszym możliwym momecie ( czyli najbliższa tura przeciwnika na początku jego fazy magii ) czy pierwszy znacznik wlicza się do 2d6 +1 i S4 + 1 ,czy spada w zasięgu 2d6 z S4 i gdyby kometa odpaliła się w mojej turze to spada z modyfikatorem +1?
dziękuję za odpowiedzi
I zastanawia mnie jeszcze w jakich ilościach wystawiać salamandry ( zakładając oczywiście ,że chce się ich użyć w rozpisce ), czy więcej plusów ma posiadanie dwóch salamander w jednym oddziale ,czy jednak lepiej posiadać 2 osobne unity? Mówię zwłaszcza o rozpiskach na format 1200 pkt. lub rzadziej 2400.
Kolejne prozaiczne pytanie odnosi się do czaru kometa kasandory, czy jeśli spadnie w pierwszym możliwym momecie ( czyli najbliższa tura przeciwnika na początku jego fazy magii ) czy pierwszy znacznik wlicza się do 2d6 +1 i S4 + 1 ,czy spada w zasięgu 2d6 z S4 i gdyby kometa odpaliła się w mojej turze to spada z modyfikatorem +1?
dziękuję za odpowiedzi
I believe in Honour.!
Ancient Stegadon strzela 4d6 z giant blowpipe'ów + 3 rzuty oszczepami (2 skinki obsługują duże dmuchawy, pozostałe 3 rzucają javelinami). Może strzelać po ruchu oraz w porównaniu do stedzia z giant bowem może nawet wykonać S&S blowpipe'ami. Pamiętaj jednak o karze za multiple shot odnośnie dmuchaw, co znacznie zawęża potencjał strzelecki Ancienta.
Jeżeli mają być w sumie 2 modele salamander, to polecam rozdzielić je na 2 osobne unity z wykupionymi additional handlersami.
Każdy znacznik cassandory wlicza się, obojętnie czy kometa spadnie w Twojej turze magii, czy w turze przeciwnika.
Jeżeli mają być w sumie 2 modele salamander, to polecam rozdzielić je na 2 osobne unity z wykupionymi additional handlersami.
Każdy znacznik cassandory wlicza się, obojętnie czy kometa spadnie w Twojej turze magii, czy w turze przeciwnika.

Dębek pisze:Tak też sobie pomyślałem. 10 fcg ze spearami kosztuje 370 pkt, 10 z muzykiem bez spearów 310 pkt. No jest różnica i to nie mała.
Generalnie mam plan w jednym z wariantów grać na taniej żabie, oldbloodzie i 2 veteranach. Jako obstawa dla kowbojów wchodzi mi 12 Ridersów. Bez spearów i z samym muzykiem są o 68 pkt tańsi, a to są naprawdę duże oszczędności.
Kolejna kwestia to aspekt modelarski. Mam 6 ed metale i nie wiem czy zamiana spearów na hand weapony z pudełka saurusów nie odbije się na ich wyglądzie.
Oszczednosc duza. 1 CR ze sztandaru to jest nic - jesli o to przegrasz, to i tak ustoisz

Z saurusami to smutek, a z cold one ridersami to prawdopodobnie niedopatrzenie 8 ed. army booka.Dębek pisze:BTW, nie czaję dlaczego saurusi nie mają sztandaru do 25 pkt, a jazda do 50 pkt. Ciężko w to uwierzyć.
W 7 edycji ridersi mieli dostęp do magicznej szmatki do 50 pkt, a w 8 edycji - która to miała w gruncie rzeczy podnieść ich grywalność (tańszy koszt punktowy o 1 ze spearami, możliwość opcjonalnego wywalenia przedrożonych spearów, +1 atak dla colda, predatory fighter dla jeźdźców) - zabrali niewiadomo czemu magiczne sztandary.. A parę fajnych opcji by się dla nich znalazło, ze szczególnym uwzględnieniem Razor Bannera..


Dębek pisze:BTW, nie czaję dlaczego saurusi nie mają sztandaru do 25 pkt, a jazda do 50 pkt. Ciężko w to uwierzyć.
Jazda kiedys mogla, natomiast co do saurusow - jecze o to co edycje. W tej jazda tez nie moze (co bardzo ja boli, bo z razorem 4 ataki s4 bylby juz mocne) co juz jest CHORE.
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Ja bym wolal 1plus as

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
Jak to 4 ataki?Ziemko pisze:Dębek pisze:BTW, nie czaję dlaczego saurusi nie mają sztandaru do 25 pkt, a jazda do 50 pkt. Ciężko w to uwierzyć.
Jazda kiedys mogla, natomiast co do saurusow - jecze o to co edycje. W tej jazda tez nie moze (co bardzo ja boli, bo z razorem 4 ataki s4 bylby juz mocne) co juz jest CHORE.
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN
2 saurusy 2 cold one.