Skaveńskie Q&A

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Nargh »

Mam pytanie o znaną w całym świecie szczurze rozumienie odwagi. Jak rozumiem, dowódca może odmówić pojedynku i nie czyni mu to żadnej ujmy - idzie do ostatniego szeregu. Ale czy mam prawo wystawić go tam odrazu?
Wydaje mi się, że gdzieś na forum wątek był poruszany w odniesieniu do działania magicznych przedmiotów i sztandarów, ale była to dyskusja z jakąś odległą datą.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Wszystko działa jak każdej innej armii za wyjątkiem tego, że odmawiający pojedynku generał dalej rozdaje ld i odmawiający pojedynku bsb dalej rozdaje przerzuty.

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

bsb nie rozdaje przerzutów jeśli odmówił pojedynku [book jest z 7 edycji, a były inne zasady wtedy]
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

To co ta zasada daje bsbkowi?

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

TA zasada miała sens przed 8 edycją
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

A nie ma nic o tym aby faqu/erracie?

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Przeczytaj wyżej wymienione :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Gdyby mi się chciało to bym o to nie pytał :roll:

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: raat »

Errata ani FAQ nie zmieniają tej zasady z army booka i BSB nadal rozdaje przerzuty (zasada szczegółowa zastępuje ogólną, czyli tą z rulebooka)

Mateo
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Mateo »

Czy te bolty z kilka wymagają rzutu na trafienie?
czy jak opponent na 10 typa plus mag 3woundowy, a ja rzucę czar zmieniania w szczury z 4d6 akurat 11, czy mag caly ginie?

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

caly ginie
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

O ile dobrze rozumiem zasady z Armyy Booka (a była mała burza przy stole o to):
Kółko strzela trzema bolcami. Rzucasz kostką artylerysjką (2,4,6,8,10,miss fire) by ustalić siłę dla wszystkich trzech bolców. Nastepnie rzucasz k6 za pierwszego bolca na ilość zadanych woundów, są to auto hity (nie rzucasz na trafienie). Jeżeli cel przeżył, walisz kolejnym bolcem, jeżeli nie, obierasz kolejny cel. I najważniejsze: strzelasz zawsze do najbliższej jednostki/modelu, również swojego jeżeli takie są odległości.
Jeżeli chodzi o zaklęcie 13 to działa ono w ten sposób, ze zamienia 4d6 modeli typu "piechota" w szczury (clanrats). Jeżeli wartość 4d6 przekroszy ilość modeli, zamieniasz te modele na szczury. Jezeli nie, to tylko usuwasz ilość modeli równą wartości rzutu 4d6. Jeżeli została tylko postać (np mag) to zamieniasz oddział na szczury, a maga stawiasz 1' od oddziału.

Proszę mnie poprawić, jeżeli gdzieś coś pokręciłem :]

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: raat »

Poprawione:
O ile dobrze rozumiem zasady z Armyy Booka (a była mała burza przy stole o to):
Kółko strzela trzema bolcami. Rzucasz kostką artylerysjką (2,4,6,8,10,miss fire) by ustalić siłę dla wszystkich trzech bolców. Nastepnie rzucasz CZY BŁYSKAWICA ZRANI I TARGET RZUCA CZY NIE WYSAVUJE JEŚLI MA WARDA/REGENKĘ, A JEŚLI RANA OSTATECZNIE WEJDZIE, TO RZUCASZ k6 za pierwszego bolca na ilość zadanych woundów. Strzały z są to auto hity (nie rzucasz na trafienie). Jeżeli cel przeżył, walisz kolejnym bolcem, jeżeli nie, obierasz kolejny cel. I najważniejsze: strzelasz zawsze do najbliższej jednostki/modelu, również swojego jeżeli takie są odległości.
Jeżeli chodzi o zaklęcie 13 to działa ono w ten sposób, ze zamienia 4d6 modeli typu "piechota" w szczury (clanrats). Jeżeli wartość 4d6 WYRÓWNA LUB przekroszy ilość modeli, zamieniasz te modele na szczury. Jezeli nie, to tylko usuwasz ilość modeli równą wartości rzutu 4d6. Jeżeli została tylko postać (np mag) to NIE zamieniasz oddziału na szczury, CHYBA ŻE TA POSTAĆ ZOSTAŁA NA SKUTEK USTALENIA TURNIEJOWEGO DAJĄCEGO LOOK OUT SIR OD TEGO CZARU, A NIE DLATEGO, ŻE ZABRAKŁO CI Z RZUTU NA ILOŚĆ MODELI. JEŚLI ZOSTAŁA, BO ZDAŁA LOS, TO UNIT USUWASZ, TWORZYSZ CLAN RATY I USTAWIASZ JĄ 1" OD UNITU.

Mateo
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Mateo »

dzieki kapuje juz, tylko jeszcze w kwestii upewnienia (wole byc pewny zanim zagram).

wracajac do 10 lucznikow z magiem. 11 modeli.

rzucam 15.

czy tworze 15 klanbraci czy 11?
i oczywiscie mag ginie, nie odlacza sie?

oraz nowo stworzone szczurki, daja pkt zwyciestwa?
moge je uzbroic w co chce czy to golasy?
z opisu czaru moge chyba im nawet commanda dac

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Zmieniasz infantry w clanbraci - 11 infantry -> 11 clanbraci.
Mag staje się takim samym szczurem jak każdy zwyklak.
Dajesz im dowolne, legalne uzbrojenie.

Mateo
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Mateo »

Cool! I rozumiem ze przeciwnik dostanie za nie pkt? Normalnie?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Hoax pisze:Zmieniasz infantry w clanbraci - 11 infantry -> 11 clanbraci.
Mag staje się takim samym szczurem jak każdy zwyklak.
Dajesz im dowolne, legalne uzbrojenie.
a od tego nie ma look outa wg uscislen/etc?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Jest look out dla trzech herosów tak samo jak od transmutacji, czy dwellersów, ale tylko na ETC. Na czyste zasady i większość formatów po prostu zgon.

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

Czy assassin może wypić pot. of str. przed ujawnieniem się? Przykładowo przed szarżą przeciwnika, a ujawnia się w kombacie?
Let the River of Blood flow...

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Opos pisze:Czy assassin może wypić pot. of str. przed ujawnieniem się? Przykładowo przed szarżą przeciwnika, a ujawnia się w kombacie?
Nope - nie ma go na stole to nie pije
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ODPOWIEDZ