TEMAT OGÓLNY
Re: TEMAT OGÓLNY
Czy ktoś z was wybiera się na Warszawską kampanię End of Times?
-
- Falubaz
- Posty: 1152
Dobra panowie jak to się mówi "desperate times requiere desperate measures" , po zobaczeniu nowego FAQa troszkę mnie odrzuciło od grania, teraz po wyjściu Drafta myślę ze mozemy jeszcze coś powalczyć. Zwiększenie limitu lordów i dopuszczenie special characterów zwróciło moją uwagę na zapomnianego Green Knighta. Przestudiowawszy dokładnie jego zasady chciałbym zapytać jak interpretujecie pewne z nich.
1) Nasz rycorz jest quasi undeadem, mówiąc potocznie sypie się ja np jednostki VC - tu pytanie czy BSB obniża jego sypanie o 1? Jeśli uznamy ze tak to czy z kolei nie jest narażony na atrybut z lore of light (dodatkowe D6 hitów)?
2)Tutaj cytat "He suffers no movement penalties for moving over or through any kind of terrain. He never suffers any movement penalties, even from such things as magical effects..." Czy dobrze rozumiem - Nasz Zielony jest niepodatny takze na np obnizenie movementa z shadowa? czy obnizenie z dwarfickiego itemu (zdaje sie sztandaru)?
3) Jego zdolność znikania i poajwiania się na stole - Czy po spaleniu szarży przez naszego bohatera, jeśli po spaleniu jesteśmy w lesie/jakimkolwiek odpowiednim do znikania terenie, czy mozemy użyć swojej zdolności i teleportować się do innego terenu?
4) Co oznacza "the enemy only gets full VP for Green Knight if he is not on the table at the end of the game." Pytanie jak liczyć te punkty - Czy jeśli nie żyje pod koniec bitwy, a przeciwnik zabił go 2 razy to czy dostaje punkty razy 2?
5) GK ma ten swój miecz więc domyślam się ze jego ataki są magiczne, ale czy magiczny jest tez atak jego konika?
6) No i co jeśli nie uda się przywołać GK przez całą bitwę? VP dla przeciwnika czy nic się nie dzieje?
Proszę o wypowiedzi doświadczonych Bretońców, moze ktoś z was już dochodził jaki jest ruling tych zasad. Jeśli nie uda się nam rozwiącać tych wątpliwości to pewnie będzie trzeba zaciągąć pomocy LS.
Pozdro Trzymajcie się w tej trudenj dla nas erze.
Suchy
1) Nasz rycorz jest quasi undeadem, mówiąc potocznie sypie się ja np jednostki VC - tu pytanie czy BSB obniża jego sypanie o 1? Jeśli uznamy ze tak to czy z kolei nie jest narażony na atrybut z lore of light (dodatkowe D6 hitów)?
2)Tutaj cytat "He suffers no movement penalties for moving over or through any kind of terrain. He never suffers any movement penalties, even from such things as magical effects..." Czy dobrze rozumiem - Nasz Zielony jest niepodatny takze na np obnizenie movementa z shadowa? czy obnizenie z dwarfickiego itemu (zdaje sie sztandaru)?
3) Jego zdolność znikania i poajwiania się na stole - Czy po spaleniu szarży przez naszego bohatera, jeśli po spaleniu jesteśmy w lesie/jakimkolwiek odpowiednim do znikania terenie, czy mozemy użyć swojej zdolności i teleportować się do innego terenu?
4) Co oznacza "the enemy only gets full VP for Green Knight if he is not on the table at the end of the game." Pytanie jak liczyć te punkty - Czy jeśli nie żyje pod koniec bitwy, a przeciwnik zabił go 2 razy to czy dostaje punkty razy 2?
5) GK ma ten swój miecz więc domyślam się ze jego ataki są magiczne, ale czy magiczny jest tez atak jego konika?
6) No i co jeśli nie uda się przywołać GK przez całą bitwę? VP dla przeciwnika czy nic się nie dzieje?
Proszę o wypowiedzi doświadczonych Bretońców, moze ktoś z was już dochodził jaki jest ruling tych zasad. Jeśli nie uda się nam rozwiącać tych wątpliwości to pewnie będzie trzeba zaciągąć pomocy LS.
Pozdro Trzymajcie się w tej trudenj dla nas erze.
Suchy
-
- Falubaz
- Posty: 1152
Bretonnian pisze:Dobra panowie jak to się mówi "desperate times require desperate measures" , po zobaczeniu nowego FAQa troszkę mnie odrzuciło od grania, teraz po wyjściu Drafta myślę ze mozemy jeszcze coś powalczyć. Zwiększenie limitu lordów i dopuszczenie special characterów zwróciło moją uwagę na zapomnianego Green Knighta. Przestudiowawszy dokładnie jego zasady chciałbym zapytać jak interpretujecie pewne z nich.
1) Nasz rycorz jest quasi undeadem, mówiąc potocznie sypie się ja np jednostki VC - tu pytanie czy BSB obniża jego sypanie o 1? Jeśli uznamy ze tak to czy z kolei nie jest narażony na atrybut z lore of light (dodatkowe D6 hitów)?
2)Tutaj cytat "He suffers no movement penalties for moving over or through any kind of terrain. He never suffers any movement penalties, even from such things as magical effects..." Czy dobrze rozumiem - Nasz Zielony jest niepodatny takze na np obnizenie movementa z shadowa? czy obnizenie z dwarfickiego itemu (zdaje sie sztandaru)?
3) Jego zdolność znikania i poajwiania się na stole - Czy po spaleniu szarży przez naszego bohatera, jeśli po spaleniu jesteśmy w lesie/jakimkolwiek odpowiednim do znikania terenie, czy mozemy użyć swojej zdolności i teleportować się do innego terenu?
4) Co oznacza "the enemy only gets full VP for Green Knight if he is not on the table at the end of the game." Pytanie jak liczyć te punkty - Czy jeśli nie żyje pod koniec bitwy, a przeciwnik zabił go 2 razy to czy dostaje punkty razy 2?
5) GK ma ten swój miecz więc domyślam się ze jego ataki są magiczne, ale czy magiczny jest tez atak jego konika?
6) No i co jeśli nie uda się przywołać GK przez całą bitwę? VP dla przeciwnika czy nic się nie dzieje?
Proszę o wypowiedzi doświadczonych Bretońców, moze ktoś z was już dochodził jaki jest ruling tych zasad. Jeśli nie uda się nam rozwiącać tych wątpliwości to pewnie będzie trzeba zaciągąć pomocy LS.
Pozdro Trzymajcie się w tej trudenj dla nas erze.
Suchy
W obu przypadkach to byłaby nadinterpretacja. Więc odpowiem 2x nie.1) Nasz rycorz jest quasi undeadem, mówiąc potocznie sypie się ja np jednostki VC - tu pytanie czy BSB obniża jego sypanie o 1? Jeśli uznamy ze tak to czy z kolei nie jest narażony na atrybut z lore of light (dodatkowe D6 hitów)?
Jest eteryczny, więc to co nie działa na jednostki eteryczne nie działa również na niego. Kwestia miasma a jednostki eteryczne była kiedyś analizowana. Wyszło chyba, że magiczne efekty działają. Nie jestem pewny.2)Tutaj cytat "He suffers no movement penalties for moving over or through any kind of terrain. He never suffers any movement penalties, even from such things as magical effects..." Czy dobrze rozumiem - Nasz Zielony jest niepodatny takze na np obnizenie movementa z shadowa? czy obnizenie z dwarfickiego itemu (zdaje sie sztandaru)?
IMO ta zasada dotyczy tylko fazy remaining moves.3) Jego zdolność znikania i poajwiania się na stole - Czy po spaleniu szarży przez naszego bohatera, jeśli po spaleniu jesteśmy w lesie/jakimkolwiek odpowiednim do znikania terenie, czy mozemy użyć swojej zdolności i teleportować się do innego terenu?
Kończy się 6 tura. Greenknight jest na stole - 0 VP. Nie ma go na stole 275 VP. Innych opcji nie widzę.4) Co oznacza "the enemy only gets full VP for Green Knight if he is not on the table at the end of the game." Pytanie jak liczyć te punkty - Czy jeśli nie żyje pod koniec bitwy, a przeciwnik zabił go 2 razy to czy dostaje punkty razy 2?
Tak, gdyż cały model jest eteryczny. Modele eteryczne mają magiczne ataki.5) GK ma ten swój miecz więc domyślam się ze jego ataki są magiczne, ale czy magiczny jest tez atak jego konika?
vide pkt 46) No i co jeśli nie uda się przywołać GK przez całą bitwę? VP dla przeciwnika czy nic się nie dzieje?
Ostatnio zmieniony 19 lis 2014, o 15:52 przez Dębek, łącznie zmieniany 2 razy.
Moja interpretacja:
1) Nie jest undead, on tylko się sypie jak undead -> nie działa na niego bsb ani nie jest narażony na hity z lighta.
2) Nie da się w żaden sposób zmniejszyć jego mv.
3) Nie, nie możemy.
4) Punkty otrzymuje się za niego 1 raz. Bardziej zastanawia mnie czy to zdanie nie zostawia furtki na następującą interpretację: Pogonił za stół w ostatniej turze, gra się skonczyła, nie ma go na stole - przeciwnik ma za niego pkt ?
5) Nie ma takich przesłanek, żeby sądzić, że atak konika jest magiczny.
6) Przeciwnik ma punkty za niego - patrz punkt 4).
Pzdr!
EDIT: Dębek szybszy;)
Rozbieżność - punkt 2.
Co do punktu 4tego pewnie moje niedokształcenie zasadowe wychodzi - nie pamiętam takiego zapisu.
1) Nie jest undead, on tylko się sypie jak undead -> nie działa na niego bsb ani nie jest narażony na hity z lighta.
2) Nie da się w żaden sposób zmniejszyć jego mv.
3) Nie, nie możemy.
4) Punkty otrzymuje się za niego 1 raz. Bardziej zastanawia mnie czy to zdanie nie zostawia furtki na następującą interpretację: Pogonił za stół w ostatniej turze, gra się skonczyła, nie ma go na stole - przeciwnik ma za niego pkt ?
5) Nie ma takich przesłanek, żeby sądzić, że atak konika jest magiczny.
6) Przeciwnik ma punkty za niego - patrz punkt 4).
Pzdr!
EDIT: Dębek szybszy;)
Rozbieżność - punkt 2.
Co do punktu 4tego pewnie moje niedokształcenie zasadowe wychodzi - nie pamiętam takiego zapisu.
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
A czy za inne unity, które pogonią w 6stej za stół są pkt?4) Punkty otrzymuje się za niego 1 raz. Bardziej zastanawia mnie czy to zdanie nie zostawia furtki na następującą interpretację: Pogonił za stół w ostatniej turze, gra się skonczyła, nie ma go na stole - przeciwnik ma za niego pkt ?
Wording w RB jest inny. GK ma dokładnie, że ma być na stole (nie ma tam "pursued" albo overuna)Dębek pisze:A czy za inne unity, które pogonią w 6stej za stół są pkt?4) Punkty otrzymuje się za niego 1 raz. Bardziej zastanawia mnie czy to zdanie nie zostawia furtki na następującą interpretację: Pogonił za stół w ostatniej turze, gra się skonczyła, nie ma go na stole - przeciwnik ma za niego pkt ?
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
-
- Falubaz
- Posty: 1152
Co do ptk 3 - owszem zasada dotyczy remaining moves ale nie wymaga od GK już żadnych ruchów, musi on tylko znajdywać się w obrębie jakiegoś terenu. Więc patrząc na to jak to jest zapisane nie widzę przeszkód. Chyba ze dokładny opis spalonej szarży całkowicie pomiją tą faze (chyba tak nie jest).
Co do ptk drugiego jego eteryczność nie jest tą klasyczną z AB VCetów, więc bardziej sklaniałbym się do zdania Jagala.
Dzięki panowie z szybki odzew.
Co do ptk drugiego jego eteryczność nie jest tą klasyczną z AB VCetów, więc bardziej sklaniałbym się do zdania Jagala.
Dzięki panowie z szybki odzew.
-
- Falubaz
- Posty: 1152
Wydaję mi się że to się już stało Dębku. "Special or Named Characters that appear in army books are allowed - this excludes all characters that appear in End Times books. Special Charachter composition will be added to this pack" Zgaduję, ze naszych supermanów raczej jakoś ograniczać nie będą
Ograniczenia special characters dopiero zostaną dodane do drafta ale chyba nas to nie dotknie.
Waszym zdaniem rozpa z generałem Lordem na pegazie, lordem na koniku, Green Knightem i profetką będzie grywalna, czy za dużo pkt na to pójdzie ?
Waszym zdaniem rozpa z generałem Lordem na pegazie, lordem na koniku, Green Knightem i profetką będzie grywalna, czy za dużo pkt na to pójdzie ?
-
- Falubaz
- Posty: 1152
Imo za dużo, mi się składa 3 lordów (pegazist, duża magica i zielony)
YEAH! Wróciły czasy Green Knighta!!!
Galeria rysunków: kliknij, na pewno Ci się spodoba! NSFW
http://jandraws.tumblr.com/
http://jandraws.tumblr.com/
Nie słuchaj go. Jeżeli paladyn dostanie koronę, to ginie w pierwszej turze walki. Daj mu Enchanted Shielda i kamień za 25pkt z przerzutem AS. Do tego Morning Star Wtedy masz pana z pancerzem na 3+ z przerzutem, który bije w pierwszej turze z S5 Do tego magiczka z ikoną. Sumując masz oddział chłopów z wardem, do tego bohatera, który daje im liderkę i jest w stanie dziabnąć coś grubszego.Stan pisze:Pieszy paladyn z koroną w klocku 80 chłopów brzmi jak dobry bloker.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
Ustawiasz ich w kreskę, tak aby paladyn stał w drugim szeregu i trzymasz cokolwiek nawet 10 tur.
Twoje złożenie paladyna jest moim zdaniem bez sensu, ok niby jest bohater z przerzutem save'a i trzema ataki, ale po co? Szkoda punktów na coś takiego, takiego gościa lepiej mieć na koniu w lancy niż na piechotę.
Twoje złożenie paladyna jest moim zdaniem bez sensu, ok niby jest bohater z przerzutem save'a i trzema ataki, ale po co? Szkoda punktów na coś takiego, takiego gościa lepiej mieć na koniu w lancy niż na piechotę.
Tylko jak ich złożysz w kreskę, to on i tak musi stać z przodu, Bohaterowie wypychają CG do tyłu. Nie jestem pewien w 100% czy tak też jest z piechotą. Poza tym, jak ty sobie wyobrażasz ustawienie 80 chłopów w kreskę?
Uwierz mi, że taki heros się sprawdza. Grałem już tak trochę i zwiększył skuteczność zbrojnych ze 2x. Chociaż moim ulubionym złożeniem jest lord na piechotę, ze Sword of the Quest, sejwem 3+ z przerzutem, ewentualnie wersja z wardem 4+ i sejwem 3+
Uwierz mi, że taki heros się sprawdza. Grałem już tak trochę i zwiększył skuteczność zbrojnych ze 2x. Chociaż moim ulubionym złożeniem jest lord na piechotę, ze Sword of the Quest, sejwem 3+ z przerzutem, ewentualnie wersja z wardem 4+ i sejwem 3+
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
Matis poczytaj zasady zanim zaczniesz szkolić innych. Czy ustawisz z przodu FCG czy bohaterów to Twoja decyzja. 80 chłopów może ciężko ustawić w kreskę, sugerowałem się maksymalnym rozmiarem dopuszczalnym na euro (450pkt). Można mniejszy oddział wystawić i nie będzie tego problemu.
2x większa skuteczność czyli cztery rany zamiast dwóch? Za cenę dwa razy wyższą?
2x większa skuteczność czyli cztery rany zamiast dwóch? Za cenę dwa razy wyższą?