Pytania o magię v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Święty
Chuck Norris
Posty: 462
Lokalizacja: Giżycko / Olsztyn

Re: Pytania o magię v 2.0

Post autor: Święty »

A z czego drugie +4? Jedno rozumiem że z BoA. Nie znam za dobrze HE :P
Grolshek pisze:Obyś w piekle Slaanesza za pasywnego robił.
Najnowszy plik do Army Builder 2.2c: http://chomikuj.pl/debelial/Army+Builde ... 9732380.ab

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Z magicznego sztandaru, czary light i life rzucone na oddzial z tym bannerem maja +4 do casta.

Imo obszarowe z tego nie korzystaja, bo czar musi targetowac oddzial z bannerem a obszaroweczary nie maja okreslonego targetu.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Stan pisze:Imo obszarowe z tego nie korzystaja, bo czar musi targetowac oddzial z bannerem a obszaroweczary nie maja okreslonego targetu.
czyli czar nie działa na oddział z bannerem w którym jest alarielle?
i co znaczy obszarowe, kometa vortex? bo augmenty mają jasno napisane na co działają zazwyczaj, więc targetują
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 784
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

też uważam, że na obszarówkę sztandar działa, bo jeden z oddziałów jest TARGETEM tego czaru

równocześnie co w takim razie z throne of vines który jest rzucany przez i na maga będącego w oddziale z banner of avelorn ??
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1407
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: oczko »

Mam pytanie co do LOU - w którym momencie muszę zdecydować o użyciu tokenów?
Obrazek

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

el Victor pisze:też uważam, że na obszarówkę sztandar działa, bo jeden z oddziałów jest TARGETEM tego czaru
Jakoś Rune Maw Banner nie działa na obszarówki :P
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

oczko pisze:Mam pytanie co do LOU - w którym momencie muszę zdecydować o użyciu tokenów?
To atrybut. Po udanym rzuceniu czaru, czyli dopiero po probie rozproszenia
dostajesz dodatkowy token i jesli byl juz jakis w poolu to mozesz wszystkie wykorzystac.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

misha pisze:
oczko pisze:Mam pytanie co do LOU - w którym momencie muszę zdecydować o użyciu tokenów?
To atrybut. Po udanym rzuceniu czaru, czyli dopiero po probie rozproszenia
dostajesz dodatkowy token i jesli byl juz jakis w poolu to mozesz wszystkie wykorzystac.
Nie może, token z czaru, który właśnie został rzucony nie może być wykorzystany na ten czar.

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 784
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

Slayer Zabójców pisze:
el Victor pisze:też uważam, że na obszarówkę sztandar działa, bo jeden z oddziałów jest TARGETEM tego czaru
Jakoś Rune Maw Banner nie działa na obszarówki :P
jednak z rune maw to jest zupełnie inny przykład, tak więc zero analogii

@misha - chłopaki chyba wciąż nie odpowiedzili na Twoje pytanie :D tokeny, które miałeś uskładane z wcześniejszych castingów używasz w momencie wejścia czaru (moim zdaniem) - czyli np masz wskrzeszenie za 100 pkt, które już weszło to dodajesz sobie jeszcze 20 i wpuszczasz coś za 120 pkt
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Dydu pisze:
misha pisze:
oczko pisze:Mam pytanie co do LOU - w którym momencie muszę zdecydować o użyciu tokenów?
To atrybut. Po udanym rzuceniu czaru, czyli dopiero po probie rozproszenia
dostajesz dodatkowy token i jesli byl juz jakis w poolu to mozesz wszystkie wykorzystac.
Nie może, token z czaru, który właśnie został rzucony nie może być wykorzystany na ten czar.
możesz, przeczytaj zasady i kolejnosc, ale są 2 scenariusze

rzucasz 1 czar (nie masz tokenów), czar wchodzi, kładziesz token, opis dalej mówi, że następny czarodziej może wykorzystać tokeny z poola jest ok

rzucasz kolejny czar, kładziesz kolejny token (masz już 2), opis mówi, że możesz wykorzystać dowolne tokeny w poolu, chcesz to wykorzystujesz oba (jesteś tym następnym czarodziejem, który dołożył drugi znacznik i wykorzystuje to co jest na stole)

zasada jest tak napisana, że nie rozdziela tych tokenów na jakieś 2 podzbiory, zbiór jest jeden, czar wchodzi - kładziesz token, masz ich więcej możesz wykorzystać wszystkie które masz :D co poradzisz, jakoś z tym trzeba, żyć
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3796
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Jest napisane wprost, że token właśnie otrzymany może użyć czarodziej, który będzie jako następny(subsequently) rzucał czar z tej domeny.
Dopiero co otrzymanego tokena nie możesz użyć, jedynie tych nagromadzonych poprzednio.

Awatar użytkownika
Święty
Chuck Norris
Posty: 462
Lokalizacja: Giżycko / Olsztyn

Post autor: Święty »

Jeszcze co do Banner of Avelorn i augmentów rzucanych na wszystkie jednostki. Według mnie banner nie działa gdyż nadrzędnym celem czaru nie jest oddział z bannerem tylko ileś tam jednostek. Nie targetujesz wprost unitu z bannerem więc nie masz premii do casta.
Grolshek pisze:Obyś w piekle Slaanesza za pasywnego robił.
Najnowszy plik do Army Builder 2.2c: http://chomikuj.pl/debelial/Army+Builde ... 9732380.ab

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 784
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

a co z tronem jeśli mag siedzi w oddziale z banerem ?
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

debelial pisze:Jest napisane wprost, że token właśnie otrzymany może użyć czarodziej, który będzie jako następny(subsequently) rzucał czar z tej domeny.
Dopiero co otrzymanego tokena nie możesz użyć, jedynie tych nagromadzonych poprzednio.
może zamiast pisać z pamięci podasz cytat? co tu gadać po próżnicy, pomogę :)
Raise the Dead
Place a Raise the Dead counter (...) each time a friendly Wizard successfully casts a spell from tge Lore of Undeath.
Any Wizard that subsequently casts a summoning spell from the Lore of Undeath can choose to expend one or more of your counters after they have successfully cast their spell
nie ma słowa o tym, że to jest TEN znacznik który właśnie dodałeś, po prostu znacznik 1 lub więcej z poola, koniec kropka
jakby było że TEN konkretny to nie ma tematu, ale nie jest. Jest po prostu One or more a pool jest jeden. Zatem korzystać można dowolnie jeśli już coś w nim jest.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3796
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

To po co według Ciebie jest zapis
Any Wizard that subsequently casts a summoning spell
Żadnych wątpliwości to nie budzi?

p.s.
Nie będę się spierał, jak dla mnie to materiał na uściślenie przez LS.

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 784
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

kurczę.. jeśli się w to dokładniej wczytać na zasadzie RAW to wychodzi na to że misha może mieć rację :D

@debelial - wydaje mi się, że ważniejsze od
Any Wizard that subsequently casts a summoning spell

jest
after they have successfully cast their spell
tak czy owak powrócę do mojego skromnego pytania o arielkę i +8 do casta na tron dla postaci będącej w oddziale z banner of avelorn - działa ?
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@debelial
to subsequently ma znaczenie tylko przy pustym poolu jak dla mnie, dla pierwszego znacznika
nie masz nic, kładziesz i kolejny czarodziej może to wykorzystać, tu ma znaczenie, że dopiero następny czarodziej użyje

kolejny czarodziej warunek ma spełniony zawsze, dołożył kolejny znacznik i może wykorzystać 1 lub więcej tokenów
zasada nie ogranicza mu i nie wyróżnia jaki token może a jakiego nie może użyć

jakby napisali to odwrotnie, że najpierw wykorzystujesz tokeny, a później kładziesz własny, to by było zabronione korzystanie z tokenu z własnego czaru

@el Victor
jeśli o mnie chodzi to skoro czar targetuje herosa a nie oddział to sorki działać nie będzie, masz podany cel, jeśli Banner of Avelorn mówi tylko o targetowaniu oddziału to nie pozostaje tu wiele do interpretacji
oczywiście jest zdanie o tym, że heros + oddział to single unit for most gaming purposes, ale tu masz zasadę precyzyjną, że targetuje 1 model - castera
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Święty
Chuck Norris
Posty: 462
Lokalizacja: Giżycko / Olsztyn

Post autor: Święty »

misha pisze:@debelial
to subsequently ma znaczenie tylko przy pustym poolu jak dla mnie, dla pierwszego znacznika
nie masz nic, kładziesz i kolejny czarodziej może to wykorzystać, tu ma znaczenie, że dopiero następny czarodziej użyje

kolejny czarodziej warunek ma spełniony zawsze, dołożył kolejny znacznik i może wykorzystać 1 lub więcej tokenów
zasada nie ogranicza mu i nie wyróżnia jaki token może a jakiego nie może użyć

jakby napisali to odwrotnie, że najpierw wykorzystujesz tokeny, a później kładziesz własny, to by było zabronione korzystanie z tokenu z własnego czaru
Hmm dla mnie to brzmi logicznie.
Grolshek pisze:Obyś w piekle Slaanesza za pasywnego robił.
Najnowszy plik do Army Builder 2.2c: http://chomikuj.pl/debelial/Army+Builde ... 9732380.ab

Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 922

Post autor: Kopyt »

Czy power Stone liczy się do limitu kości na casta
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

tak bo to normalne kostki mocy
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ODPOWIEDZ