ETC 2015 | Army Restrictions - finalne, pierwszy post

Moderator: swieta_barbara

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: ETC 2015 | Army Restrictions

Post autor: swieta_barbara »

Pozwoliłem sobie zmienić nazwę tematu, 1szy post będzie aktualizowany w miarę wypuszczania kolejnych draftów.
Fajnie mieć swojego człowieka na robocie ;)

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Przeczytałem dzisiaj ten temat jeszcze raz (w końcu to rodzinne święta i można w nocy do kompa usiąść).

Tak wiemy, że jest dużo bubli, ale ustaliliśmy, że zgadzamy się wpuścić takie rzeczy jak 2 smoki w DE, 3 klepaczy w VC wiedząc że mogą oni zrobić sporo syfu (bardziej te 3 wampiry moim zdaniem). Powodowane to było prostą logiką, jak od razu to wywalimy to wytniemy olbrzymie ilości takich złożeń w ciemno. Nie chcieliśmy tego.

@limit 50% na hero/lord. Prawdopodobnie rozwiążemy ten problem w taki sposób, że branie więcej niż X% w łącznym lord+hero slocie będzie zajmować wybory. To spowoduje, że dojdziemy prawdopodobnie w okolice tego pomysł że 50% max, ale jak ktoś bardzo będzie chciał to będzie mógł to naruszyć wydając multum punktów kompozycji.

@bzdury. Tak nie liczenie DP nurgla do epidemiusa to beton i zostanie poprawiony w wordingu. Tak strzałki z handbowów w DE to lipa. Tak kowboje lizakowi powinni być compowani tylko na cold one'ach. Większość takich rzeczy zostanie poprawiona w najbliższej aktualce na początku roku.

@Mocno pocięci specjale. Zasadę przyjęliśmy prostą, jeżeli chociaż jeden z nas uważał że jakiś specjal jest gięty dostawał punkt o ile nie udało się go przekonać. Przyznam że nie pamiętam, co stało za blue scribesami, bo one nie są warte tego punktu. Będziemy na tym kiminić na następnej konfie. Tak samo Ci specjale slanowi z lizaków.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Tak nie liczenie DP nurgla do epidemiusa to beton i zostanie poprawiony w wordingu.
to ciekawe. Wg. Briana byl to celowy zabieg.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

@limit 50% na hero/lord. Prawdopodobnie rozwiążemy ten problem w taki sposób, że branie więcej niż X% w łącznym lord+hero slocie będzie zajmować wybory. To spowoduje, że dojdziemy prawdopodobnie w okolice tego pomysł że 50% max, ale jak ktoś bardzo będzie chciał to będzie mógł to naruszyć wydając multum punktów kompozycji.
Dobry pomysł.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Osobiście zastanowilbym sie, czy system z jedna pulą wielokrotnego wyboru sprawdzi sie dobrze przy ograniczeniach kazdej armii, bo to coś wiecej niż zmiana formy zapisu.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

Shino pisze:
Tak nie liczenie DP nurgla do epidemiusa to beton i zostanie poprawiony w wordingu.
to ciekawe. Wg. Briana byl to celowy zabieg.
Czy to ważne? Istotne że babol zostanie naprawiony

Awatar użytkownika
cichy
Oszukista
Posty: 827

Post autor: cichy »

Beton czyli co, herosi jednak się liczą? Bo nie kumam slangu Kudłacza :wink:
Profesjonalne usuwanie wgnieceń z karoserii samochodowych i skutków gradobicia.

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Prośba żeby draft był bardziej przejrzysty. Obecnie ogarnianie rozp graczy przed turniejem to porażka bo gracze ledwo ogarniają swoje armie. Mam nadzieje że punkty za % w kompozycji nie pogmatwają tego bardziej
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Urban pisze:
Shino pisze:
Tak nie liczenie DP nurgla do epidemiusa to beton i zostanie poprawiony w wordingu.
to ciekawe. Wg. Briana byl to celowy zabieg.
Czy to ważne? Istotne że babol zostanie naprawiony
ubertechie pisze:
psYchosis pisze:Two questions concerning the DoC pool:

1) Epidemius - 1 choice + 1 choice per unit of demons of nurgle.
If I take Epidemius, a nurgle BSB and ~30 Plaguebearers, is that 2/4 or 3/4 of the pool?

2) Kairos Fateweaver - 4 choices
I assume that Kairos right head cant choose spells from Lore of Death because of
Lore of Death present in the army – 2 choices
Is that correct?

Thanks in advance!
1: Characters do not count for epidemius pool so your example would be 2 not 3

2: We will tidy wording but he may take lore of death as is included in his 4 choices cost
no wlasnie patrzac co napisal inny czlonek ar-u to jest o tyle wazne, ze nie wszyscy tam mysla, ze to babol.

Czy to istotne, ze nie wszyscy tak mysla? coz. Odpowiedz na to sobie sam.

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Skąd wiesz, co obecnie tam myślą? Kudłaty napisał, że zmienią to i chyba lepiej się orientuje. Początkiem stycznie będzie draft, zobaczymy.

ślivek
Kretozord
Posty: 1661

Post autor: ślivek »

ślivek pisze:
A wizard generating spells from lore of death and the Standard of Discipline are mutually exclusive in any army list
Co w związku z tym z Wizarding Hatem? Nie można brać Standard of Discipline jak ma się Wizarding Hat?
bump.
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

@wizard hat. Pomineliśmy ten przedmiot. Naszą intencją nie było go ograniczać. Na dzisiejszy dzień blokuje on niestety dyscyplinę.

@shino. Brian napisał to samo co ja. Ten wording nie wlicza herosów. Ja poszerzyłem tą wypowiedź o to, że to bubel, bo epidemius, hordy plagusów i zgraja DP-ków nurgla to bardzo jednowymairowa aczkolwiek mocna rozpa tym bardziej na drużynówkę.

Mateo
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Mateo »

W tym etc nadal jest limit 40 modeli Max w unicie?

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

A tak trudno przeczytać sobie samemu w pierwszym poście?
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

kudłaty pisze:Przeczytałem dzisiaj ten temat jeszcze raz (w końcu to rodzinne święta i można w nocy do kompa usiąść).

Tak wiemy, że jest dużo bubli, ale ustaliliśmy, że zgadzamy się wpuścić takie rzeczy jak 2 smoki w DE, 3 klepaczy w VC wiedząc że mogą oni zrobić sporo syfu (bardziej te 3 wampiry moim zdaniem). Powodowane to było prostą logiką, jak od razu to wywalimy to wytniemy olbrzymie ilości takich złożeń w ciemno. Nie chcieliśmy tego.
To nie tłumaczy, dlaczego np. awystawialny shadowblade (i sporo innych podobnych rzeczy) jest wart jeden choice.
Aktualnie jest to kupa na poziomie szczegółów. Boję się ponadto, że sama koncepcja jednego wspólnego poola dla armii jest po prostu błędna i nienaprawialna.

Mateo
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Mateo »

Jedyne co widzę to 450pkt na unit, nic nie ma o ilości modelach albo nie widzę..

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3001
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

To chyba znaczy, że nie ma limitu, nie? :wink:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Mateo
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Mateo »

MIÓD MALINA!


dzieki

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Barbarossa pisze:
kudłaty pisze:Przeczytałem dzisiaj ten temat jeszcze raz (w końcu to rodzinne święta i można w nocy do kompa usiąść).

Tak wiemy, że jest dużo bubli, ale ustaliliśmy, że zgadzamy się wpuścić takie rzeczy jak 2 smoki w DE, 3 klepaczy w VC wiedząc że mogą oni zrobić sporo syfu (bardziej te 3 wampiry moim zdaniem). Powodowane to było prostą logiką, jak od razu to wywalimy to wytniemy olbrzymie ilości takich złożeń w ciemno. Nie chcieliśmy tego.
To nie tłumaczy, dlaczego np. awystawialny shadowblade (i sporo innych podobnych rzeczy) jest wart jeden choice.
Aktualnie jest to kupa na poziomie szczegółów. Boję się ponadto, że sama koncepcja jednego wspólnego poola dla armii jest po prostu błędna i nienaprawialna.
Generalnie ograniczenia są zawsze kompromisem między balansem a skomplikowaniem. Autorzy szwedzkiego kompa od dawna powtarzają, że nie da się wydać dobrych ograniczeń na mniej niż 20 stronach i wydają co wydają.

Co do shadowblade'a mieliśmy ciężkie głosowanie w zanadrzu od El Reya na TWF. Nie wiedzieliśmy dokładnie jak mamy mocne poparcie dla specjali, stąd przy ograniczeniach wyszło trochę bardziej defensywnie niż powinno. Mniejszym problemem w drafcie jest za mocno pocięty model, wtedy trudno nie pogra, niż wygięta rzecz bo to zryje całą grę. Po 4 stycznia (kolejna iteracja draftu najprawdopodobniej) posprzątamy takie rzeczy.

Obecnie najbardziej nas boli to jak rozwiązać problem scenariuszy.

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

Nom, bo masterzy na coldonach za jeden wybor z jednym gietem itemem z armybooka, faktycznie powinni zajmowac 1 slot. To samo uber przerabani herosi na jeszcze straszliwszych mantikorach. Zanim zaczniecie ogarniac shadowblade'a, moze skupcie sie na bardziej oczywistych babolach.
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

ODPOWIEDZ