Pytania Ogólne v. 2.1

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: misha »

chyba jasniej w opisie się nie da, przeczytałeś opis przedmiotu przed zadaniem pytania?
zobacz regulamin działu :) tam jest "enemy"
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ślivek
Kretozord
Posty: 1691

Post autor: ślivek »

Koorn pisze:witam,

Czy jeżeli podejdę na 1 cal do jednostki z random movmentem od boku, i następnie w jej turze niemożliwe jest pivotniencie jej w taki sposób by zmieściła się swoją podstawką skierowaną frontem do tego oddziału, to czy może wykonać taki manewr czy jest zmuszona poruszyć się tylko do przodu lub do tyłu ?
Po pierwsze to zwróć uwagę na wirtualne pivoty (uściślenia sędziowskie). Jak mimo tego oddział nie może zrobić pivota pełnego (bo jest duży) to i tak może zrobić zawsze mały pivot i się poruszyć nie do końca w linii prostej. Abomka i Steam Tank na przykład ładnie się mieszczą by się obrócić o 90stopni prosto do blokującego oddziału i doszarżować.
Kopyt pisze:Sword of Anti Heroes daje ataki za wrogich bohaterów czy za własnych też
"... for every enemy character in base contact with him or his unit." Czytaj rulebook.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 922

Post autor: Kopyt »

Thx Misha nie miałem podręcznika pod ręką a w ab jest napisane że za herosa.
Obrazek

jozuel
Plewa
Posty: 7

Post autor: jozuel »

Misha błąd chyba wyniknął z tłumaczenia bo w polskiej wersji jest napisane:"Właściciel miecza uzyskuje +1 do siły i +1 atak za każdy model postaci w kontakcie z podstawką jego samego lub jego jednostki". Wiem, że ważniejsze są zasady w angielskim podręczniku ale aktualnie nie mam go przy sobie. Mógłbyś podać cytat związany z tym przedmiotem?

ślivek
Kretozord
Posty: 1691

Post autor: ślivek »

ślivek pisze:
Kopyt pisze:Sword of Anti Heroes daje ataki za wrogich bohaterów czy za własnych też
"... for every enemy character in base contact with him or his unit." Czytaj rulebook.
Obrazek

jozuel
Plewa
Posty: 7

Post autor: jozuel »

o kurcze, faktycznie ślepy jestem :). Przepraszam za problem.

Awatar użytkownika
Koorn
Wałkarz
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Koorn »

ślivek pisze:
Koorn pisze:witam,

Czy jeżeli podejdę na 1 cal do jednostki z random movmentem od boku, i następnie w jej turze niemożliwe jest pivotniencie jej w taki sposób by zmieściła się swoją podstawką skierowaną frontem do tego oddziału, to czy może wykonać taki manewr czy jest zmuszona poruszyć się tylko do przodu lub do tyłu ?
Po pierwsze to zwróć uwagę na wirtualne pivoty (uściślenia sędziowskie). Jak mimo tego oddział nie może zrobić pivota pełnego (bo jest duży) to i tak może zrobić zawsze mały pivot i się poruszyć nie do końca w linii prostej. Abomka i Steam Tank na przykład ładnie się mieszczą by się obrócić o 90stopni prosto do blokującego oddziału i doszarżować.
Kopyt pisze:Sword of Anti Heroes daje ataki za wrogich bohaterów czy za własnych też
"... for every enemy character in base contact with him or his unit." Czytaj rulebook.
OK sprawdziłem wirtualny pivot, ale bardziej mi chodziło o sytuacje tego typu gdzie coś długiego nie da rady się wcisnąć, chociaż jest to bardzo teoretyczna sytuacja:
Obrazek

1 opcja co jeżeli skirmisher stoi przodem do celu
2 opcja co jeżeli skirmisher stoi tyłem do celu

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

jeśli ma szarżować to nie zablokujesz tego
wynika to z matematyki i faktu, że 1" to więcej niż 25mm
ustawiając model od rydwanu z Random Movement np Abominacja dokładnie po jego środku dłuższego boku, Abominacja może go zaszarżować

jesli nie chce szarżować to pojedzie tylko linii prostej jeśli nie szarżuje to musi się zatrzymać 1" przed modelem
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Wojtuś
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3830
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Wojtuś »

Czy z atrybutu z HM mogę stackować parry save?
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!

Awatar użytkownika
Galharen
Kretozord
Posty: 1618
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Galharen »

Tak, parry save to ward save, sam nie wiedzialem i specjalnie sprawdzałem ostatnio :P
Zapraszam do obejrzenia mojej galerii:

Galharen's painting blog

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Specyficzny ward ( podobnie jak MR ) bo nie zawsze i nie na wszystko go można brać :) .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

czy modele latające mogą zaczynając w jeziorku wykonać ruch maszerujący?
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3082
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

1.czy ots może powodować przerzuty pary save?
2. Czy jesli oddzial w reakcji na szarże strzela a nastepnie jest szarzowany przez inny oddzial ( w tej samej fazie) to czy moze uciekac?
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

lwieserce85 pisze:1.czy ots może powodować przerzuty pary save?
Parry Save w 8 edycji jest Ward Savem, który podlega wszelakim właściwościom tej formy ochrony. OTS pozwala na wymuszenie Re-Rolli tych rzutów tak samo, jak np. High Magic w HE pozwala na zwiększenie Parry Save'a do 3+ nawet ;)
lwieserce85 pisze:2. Czy jesli oddzial w reakcji na szarże strzela a nastepnie jest szarzowany przez inny oddzial ( w tej samej fazie) to czy moze uciekac?
Zapewne wspominasz sytuację z naszej dzisiejszej bitwy. Jak zajrzysz do Rule Booka na stronę 18, to zobaczysz taki: https://www.dropbox.com/s/ek4v5i76n2jtk ... 4.png?dl=0 tekst. Widać bardzo dobrze, że jednostka może powiedzieć Hold na 1 szarżę, następnie Stand&Shoot na 2 szarżę (które zgodnie z poprzednią stroną jest traktowane jako Hold zresztą), a potem Flee na 3 szarżę i ma tutaj dowolność. Jedynym warunkiem jest to, że Stand&Shoot można deklarować tylko raz, a po deklaracji Flee trzeba dalej deklarować Flee na kolejne szarże :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3082
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Azurix tylko sie nie gniewaj.;)taka nature mam ze zawsze chce wszystko po kilka razy sprawdzić. Ta opcja ze strzelaniem a później uciekaniem mega mi sie podoba:) dzieki za wpiernicz ktory mnie duuuzo nauczym i sprowadzil na ziemie.next time z tych kurczakow twoich to obiad sobie zrobię. ....
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Janus pisze:czy modele latające mogą zaczynając w jeziorku wykonać ruch maszerujący?
Nie
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 922

Post autor: Kopyt »

Czy Destroyer od Malka niszczy item przed zranieniem ?? W opisie jest po tym jak zada hita na 4+ niszczy item (zazwyczaj spotykałem się że po rozpatrzeniu wszystkiego niszczyło się przedmiot.). Wole się upewnić przed grą nim.
Obrazek

Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1407
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: oczko »

możesz wrzucić wording?
Obrazek

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2974
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Kopyt pisze:Czy Destroyer od Malka niszczy item przed zranieniem ?? W opisie jest po tym jak zada hita na 4+ niszczy item (zazwyczaj spotykałem się że po rozpatrzeniu wszystkiego niszczyło się przedmiot.). Wole się upewnić przed grą nim.
Skoro tak napisano, to zanim zadasz rane #-o
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: raat »

Czy jeśli bohater stoi w drugim szeregu, to dostaje cover od pierwszego szeregu przeciwko sniperom?

ODPOWIEDZ