Rudy Goblin

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rudy Goblin

Post autor: Grolshek »

Jak zamienisz jednego trolla na level dla nocnika i dopakujesz sawadży kosztem nocników to masz moją rozpę ;)
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Fluffy pisze:Paczam uważnie...
Challenge :mrgreen: Weź Qc tą swoją tak zwaną armię 22.02 do Rudego Goblina, skonfrontujemy tfuj pomysł z moim :mrgreen:
Master Fluffy master...

Ale wpadnij na slask w ten weekend to pogramy :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Koncepcja rozpiski (szczegoly jak bede pod programem rozpiskowym):

2 DD
2 klopy

za 625:

big uns/ zwykle savage (jeszcze nie wiem) do oporu
klocek wilkow/pajonkow duży

główka na 14 poziomie na dziku

9-10 herosow na dzikach najczesciej gołych (ok. 800 punktow)

najlepiej jakis kozak na dziku ale moz braknac punktow na niego

klocek savage boar boyz / lub big uns duzy wymaxowany

Założenia rozpiski:

Mama savage do bicia i naporu. Mamy boar boyzow z podobnymi zadaniami. mam klasyczna magie i mam 10 hipkow za ~80 punktow ktorzy ogarniaja takie unity jak warhawki czy inne gowna. A zawsze mozna nimi wypchac albo boar boyzów albo przy braku dzial i klop savagzy na piechote, tez sie robi syty klocek (horda wielka na 6x10). Duzo szarz, malo animozji (quell pewnie jeden tu bedzie), klocki kawalerii pod LOS dwa. magia i maszyny klasyka oddajace punkty manglery chwilowo nie.

Wybieram drozszych orkow niz tanszych goblinow czy podobnych pajonczkow gdyz: maja Losa, maja 5T, maja 6 sily w szarzy, maja generalnie 3+ save.

Rozpa nie ma problemow z LD, jak dodam stubborn to z frenzy tez nie powinna miec. Brakuje trolli ale ich zaleznosc od generala jest zbyt bolesna.

Klopy musze miec bo kupielm za wuchte pieniondzów 4 edycyjne :D

Co myslicie warbossowie?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

savage orc shaman, glowka, mr2, dzik

BSB black orc dzik stubborn luckstone warriorbane enchanted shield
NGS scroll
NGS
8x orc big boss dzik tarcza spear

9 wilkow
20 NG muz nety
35 savage FCG

16 savage boar boyz tarcz muzyk

2x DD
2x klopy

rozpiska na zachete :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Szczwaniak
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Szczwaniak »

Jak będziesz piechotnych savagy kontrolował?
Kiedyś cierpieliśmy z powodu plag społecznych, dziś cierpimy z powodu lekarstw na nie. - Friedrich August von Hayek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

na wiekszosc paringow i tak ida do nich herosi, na pozostale niezdana animozja niewiele zmienia bo i tak jada przed siebie :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Szczwaniak
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Szczwaniak »

Czyli awangarda bez luk auda :D
Ale kto nie ryzykuje ten nie je (bądź nie pije) jak to mądrzy ludzie mówią
Kiedyś cierpieliśmy z powodu plag społecznych, dziś cierpimy z powodu lekarstw na nie. - Friedrich August von Hayek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

LoSo strachy są w: EMP, DF, CHD, BRE, DoCH, SK, OK

z czego turniejowo to doch, reszta trafia mi sie dosc rzadko. Na reszte grasz swoje. w teorii :) a masz propsy na elfik ibo masz duzo modeli z ktorych mozna robic taktyczne unity do rozdzielania woundow (od 2 do 5 modeli brzmi ciekawie)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1685

Post autor: ślivek »

Ciekawie, że generałem jest jeden z orczych bossów z Ld8. Zwłaszcza ta 8ld może być niefajna przy panikach goblińskich oraz frenzy na dwóch klockach do bicia w których zamierzasz trzymać wszystkie punkty właściwie.
Nie masz wardów na generale i na BSB, tylko mr2. Może być groźne.
Znalazł bym dla savage boar boyz speary i sztandar - może magiczny skoro mogą np. dyscyplinkę albo swiftnessa nosić. Nie koniecznie bigunów z nich bo to strasznie drogie chociaż wtedy mogliby powalczyć sami z większą ilością przeciwników.

Generalnie pomysł bardzo zacny na rozpiskę ale myślę, że przy takiej ilości bohaterów wszystko rozbija się o mocne ogranie. Jedna osoba zastosuje jedną taktykę (np. rozproszy bigbossów), druga inną (nie rozproszy ale ich wsadzi wszystkich w dzikie dziki) i wynik bitwy może wyjść całkiem różny. Jakby ktoś często grający postanowił ograć rozpiskę to dopiero wtedy można by lepiej ocenić potencjał imho.
Obrazek

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

-Qc- pisze:savage orc shaman, glowka, mr2, dzik

BSB black orc dzik stubborn luckstone warriorbane enchanted shield
NGS scroll
NGS
8x orc big boss dzik tarcza spear

9 wilkow
20 NG muz nety
35 savage FCG

16 savage boar boyz tarcz muzyk

2x DD
2x klopy

rozpiska na zachete :)
piona qc. dałoby się tym grać. znaczy nie tym, ale czymś takim.

plusy:
+ spoko, że możesz bez stresu wysadzać generała
+ fajni Ci kolesie za 75pkt, 8 powinno robić robotę.
+ spoko, że można stać albo gonić po stole
+ pierwsza tura kombatu
+ no i spoko, że możesz bez stresu wysadzać generała

minusy:
- ta magia orkowa jest biedna
- druga i kolejne tury kombatu - korona jest tylko jedna

kosmetyka:
- siaty trochę drogo na 20 modeli, kreski nie dopchniesz... no i to tylko na 2+ wchodzi.
- dawaj tych magów na wilki i olej NG
- złóż tego BO po ludzku. dragnohelm, korona, luckstone, zwykla tarcza, brak magicznej kosy - może wtedy wyjąć dwuraka (chyba! nie mam AB. jak nie, to odszczekuje)

po dziesiątkach bitew z 20+ trolli chyba sobie czymś takim zagram, żeby poczuć ten luz, że mogę wysadzić/stracić generała.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

w core w zasadzie mozna kombinowac bo ngs (ktorych mam bo sa tansi a nie z innych powodow :D) sprawiaja ze rozpiska jest na styk

jeszcze mozna dac dyscyplina i boar boyza i gobilna ze scrollem na wilku zamiast 2x NGS

wiem ze orcza magia jest slaba, ale ta rozpiska raczej jedzie na statystykach i ITP na kluczowych unitach. A jakis teleport i glupia snajpera wejda duzo lepiej bo szaman w dzikach powinien byc bliżej i wreszcie powinno sie kulnac konieczne zasięgi
ślivek pisze: Generalnie pomysł bardzo zacny na rozpiskę ale myślę, że przy takiej ilości bohaterów wszystko rozbija się o mocne ogranie. Jedna osoba zastosuje jedną taktykę (np. rozproszy bigbossów), druga inną (nie rozproszy ale ich wsadzi wszystkich w dzikie dziki) i wynik bitwy może wyjść całkiem różny. Jakby ktoś często grający postanowił ograć rozpiskę to dopiero wtedy można by lepiej ocenić potencjał imho.
No taki wlasnie jest plan :) moim podstawowym zalozeniem bylo "wpierdolic 60 truflightom" i wyszlo mi, ze najpeirw poczekac i ladowac cala magie w waywacherow, a potem wyskoczyc 4x2 herosami jako unity do klepania. Generalnie jest masa opcji i dlatego chcem tym grać. No i jest moich ulubionych 17 savage boar boyzow i wiadomo po co kupilem te metale ... :)

Generalem oczywiscie jest szaman! :) moze i sie wysadzic (co z tego, armia ma 8 ld od herosow) ale ma warda na death 3+. BsB coz, jest tak wazny jak korona, trzeba w nim jak najszybciej wjechac w CC i tyle :)

Moim idealem jest wcisnac wurzzaga (ma 6 czarow a bedziemy na tyle blisko zeby rzucac zamienianie magow w squigi a malo kto moze to sobie wpuscic + przenosi kostke co jest bardzo wazne. Problemem jest tragicznie wysoki koszt (bo musi byc szaman z DS i szaman z glowka :(

Nie chce spearow wlasnie bo sa drogie, a nic nie dadza, bo najczesciej i tak bija boyzi z supoortow, a nawet jak nie to sila 5 jest tak samo slaba jak sila 4 :) jezeli nie masz 50 atakow jak na savagach. W ogole licze ze big unsi czesto bez glowki dadza sobie sami rade, dlatego max modeli w nich siedzi

Co do siatek... chce je miec. Taka 20 lepiej robi kreski, wiec powinna byc mobielniejsza. Poza tym to slodkie gobo to blokowania 1+1 (unity daleko od boar boyzow i najwyzej same sie zanimozjuja ze soba). No i tylko tak mam idealnie 625 w core :D

W sumie teraz wyglada to tak:

Wurzzag na dziku

BSB jak wczesniej (chce miec cos na eteryki bardziej niz 3 ataki z s7)
szamana z glowka na dziku 1 levl (przynajmniej prawie pewny teleport :D)
NGS z DSem (jak dam go do goblinow to jest 21 modeli co lepiej odbiera paniki a nie msuze dokupywac goblina na tkorego brak mi puntkow
6 x dziczy orczy big boss
dziczy orczy big boss z charmed shield i dragon gem (btw magiczne tarcze lepsze od dragonhelmu bo taniej wychodzi :D nie trzeba kupwoac zwyklej tarczy xD)

core jak wyżej:
9 wilkow
20 ng muzyk siatki
35 savage FCG xhw

16 SBB z muzykiem (olac dyscypline :) ma byc jak najtaniej za woundy dlatego tylko tarcze i muzyk)

2xdd + 1 klopa (niestety)

Kupuje za jedna klope i jednego kowboja znacznie lepsza i pewniejsza faze magii, lepszego mr, reroll miscasta na generalne ktory ma 2+ na amgie, do tego uber czar na takie VC (dzialajacy w zasadzie jak HH przy 3 magach masz 50% szans na profit około a casting jest niski). Klopy mi nie zal (bo na zmiane wskoczy man mangler i goblinski iron claw) bo chyba nawet bym ich do ofensu nie bral, ale tak za strasznienie tymi statystycznymi dwoma hitami za gre to dobra cena
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1685

Post autor: ślivek »

BSB jest bardzo ważny i nie wiem czy korona to najlepsze wyjście z tego powodu. Tracisz ten model to tracisz całą pewność Ld i zostaje Ci płakać i jeszcze bardziej uważać. Może na innym ziomku? Tak czy inaczej nastawiasz się na dużo bohaterów.
Druga rozpiska mi się dużo bardziej podoba.
Na wyjście Wurrzag's Revenge chociaż raz przy trzech magach przeciwnika masz 42% a nie 50.
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Wiesz, albo wejdzie, albo nie :D

Wpuscic raczej tego nie mozna a casting niski :)

Korona jest na bsb bo to jedyny model z1+ save. Death jest na tyle rzadki ze to nie problem.
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Dostalem czoko ;D Widze ze zbyt fluffowo do tego podszedlem, wiec teraz sprobuje tak:

2x DD
2x klopa

2x10 wolfsów muzyk
35 savage muzk std

NGS DS 1 levl
BSB BO EnchSh 5++
4x Orc boar boss (1 z chs)
5 x savage orc boar boss xhw shield

Savage great szaman glowa mr3
savage orc warrboss, bashe, stubborn, ward na flaming

Zamieniam zabawowych savagy na bossow - 6 ataków z s5 z modelu brzmy syto akurat do polowania na smietnik. Duze Waagha jest trudne, obiecuje sobie zeby w nastepnych grac w ogole nie brac stopy - a co! jej rzucanie to porazka :D Szkoda ze ten lore jest jedno wymiatowy

Opcja jest zwiekszenie wilkow kosztem zamienienia savagy na piechote na jakies 2x12 bez big unsów. Zobaczymy bo czuje ze ten klocek do bicia ma mala racje bytu
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1685

Post autor: ślivek »

Imo za łatwo się poddajesz. Jedna gra i zmiana rozpy? Analiza jakaś gry może? Na 100% było dużo rzeczy które mogłeś zrobić lepiej - zawsze tak jest przecież jak się gra rozpiską pierwszy raz, że coś się rozegra źle. Jeden turniej nie bardzo daje dobry pogląd na rozpiskę a co daje jedna gra ;)
Sam pisałeś, że wiesz, że to nie jest prosta rozpiska i wiele zależy od tego jak się nią zagra więc raport chociaż byś napisał leniu a nie od razu wracał do kadry na piechotę. Ten warboss mi się nie podoba (bashas axe?). Jakie eq na dzikach?
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Sh + spear

wiesz, generalnie cos widze. Np to ze brakuje chlopa z uderzeniem (bashe to moje ulubieniecie a6 s7 Ap w 1 turze wymaitaja), brakuje ld 9 a dziki udaja ze cos robia)

za to kowboje sa naprawde super, najmocniejsza część rozpiski, ale 5 z s5 czasem bardziej sie przyda niz 3z s6

A koncepcja została taka sama - po prostu mam wrazenie ze tak bedzie sie ja lepiej realizowało :D

Wurzzag jest diabelnie drogi bo trzeba dokupwoac glowke ... ; / lame
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1685

Post autor: ślivek »

Ld9 mogłeś mieć biorąc dyscyplinę o czym pisałem. Miałbyś jednego dzika mniej zaledwie.
dziki udają, że coś robią bo wziąłeś ich w wersji eco jako woundy. To jest marnotrawstwo zważając na ich koszt i dlatego wyszło jak wyszło.
Nie mówię, że będą super bo i tak przed MC się chowają nawet jak oni zaszarżują ale zakładanie, że coś zrobią nie kupując im niczego jest mało perspektywiczne.
Dziwne, że brakuje ci gościa z uderzeniem podczas kiedy masz tylu bossów na dzikach. Wystarczy wysłać dwóch zamiast jednego ;) Przy warbossie płaci się za +1Ld też oraz możliwość krzyczenia waaagh - ważne sprawy i dużo więcej generał Ci daje jak żyje i zapewnia magiczne ataki jakieś ale nie za 50 pkt które obrony mu nie dają. Lepiej już mu dać Silvered steel albo trickster helm czy glittering scales i jakąś kosałkę tańszą jak SoM, SoS czy Antiheroes. Po prostu składał bym go bardziej defensywnie bo nie sądzę by jeden warboss mógł faktycznie być "chłopem z uderzeniem". Od uderzenia masz wiadro ataków z savagy i kowbojów.

A Wurrzag potrzebuje głowy w tej rozpisce to fakt. Z drugiej strony zapewnia stabilniejszą i groźniejsza dla przeciwnika fazę magii. Sam zresztą go polecałeś.

Generalnie kloc savagy + wilki do Core ze wsparciem kowbojów nie wyglądają źle jeśli mają argumenty zasięgowe zmiękczające odpowiednio przeciwnika. Duża kontrola stołu, dobra likwidacja chaffu, możliwość zarówno koncentracji sił jak i rozproszenia w symultanicznych atakach. Czy będziesz to rozwiązywał z oddziałem dzików czy z samymi kowbojami to nie ma znaczenia grunt by to ograć jakoś bo potencjał jest.
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Chwile to trwalo, ale stwierdzilem ze skoro mam przegrywac, a battle to glupia gra, to moze chociaz troche zabawy bedzie :D

Exploitujac ETC FAQ taka rozpiska:

2 aroki

2x21 NG muz 2 faniole
56 NG siatki FCG
14 wilkow muzyk

BO na dziku, EnSH, Dragongem, icona

Gorbad
4 levl goblin wilk DS mr2
4 levl goblin arok mr4 scroll of shielding

Jak widac rozpiska prosta jak konstrukcja cepa, loremaster nie bolkuje wiec mamy potencjalnie 2 pociski, 2 x reroll 6tek czy 2x poison, napor wpadajacy i trzymajacy na stubbornach na 10 reroll. w zasadzie 2 aroki mozna zamienic na z 16 trolli i maszyny, tyz pieknie. Albo jednego aroka na 2xDD i 2 mangelry. A gorbada na wurzzaga i wziac ngith goblin shamana zamiast zwyklaka :P

Nie mam kaplicy bo na ETC (2 kosci przy kradziezach z malego waaagh) jest bez sensu (oddajcie mi open :D)

BO na dziku dla nianczenia gorbada w zasadzie ale nie wiem czy bedzie konieczny.

Nikt orkami nic nie wygrywa trzeba to bedzie zmienic jakos - swoja droga powoli wracam do gorbada jako podstawy armii, za duzy ma wplyw na animozje chociaz to detal w stosunku do tego, jak dramatycznie rozwiazuje wszystkie problemy z LD
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1685

Post autor: ślivek »

Jakbym miał 3 aroki to sam bym o czymś takim myślał może.

Bez kapliczki nie masz loremastera. Ja bym jednak dał ją. Mr3 lepszy jest niż ward 4+ na szamanie?
Masz 629 w Core - możesz zrzucić jednego goblina. Zrzucasz jeszcze 35 pkt i masz akurat 40 na kapliczkę - na przykład za cenę czwartego poziomu szamana na pająku.

Podejście całkiem fajne, że trzeba próbować nowych rzeczy. Inna sprawa, że z tym wszystkim się ogrywać więcej trzeba a nie rzucać pomysł i olewać go po jednej grze ;)
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

NA granie nie mam czasu, moze ktos podejmie :)

dobra, to biore kapliczke za poziom i jakis detal (np ward na flaming na BO), szkda troche

A mr jest duzo lepszy niz ward, bo dziala tez na pajonka - czesto gram z gatewayami wiec jak beda ladowac w inne pajonki to tym lepiej
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ODPOWIEDZ