Pytania o zasady 8ed VC
Moderator: misha
Re: Pytania o zasady 8ed VC
w opisie character and mounts slain rider/mount nie ma nic o zmianie zasad traktowania tego przypadkow gdy monster lub jezdziec zostana zabici
technicznie na poziomie rozpiski pozostaja bohaterem na monsterze / mountem bohatera
ta drogą bym poszedł osobiscie
technicznie na poziomie rozpiski pozostaja bohaterem na monsterze / mountem bohatera
ta drogą bym poszedł osobiscie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
A ja nie.technicznie na poziomie rozpiski pozostaja bohaterem na monsterze / mountem bohatera
ta drogą bym poszedł osobiscie
Str. 105 pierwszy akapit w drugiej kolumnie, na samej górze strony.
RIDDEN MONSTERS AND SPECIAL RULES
We assume that special rules that apply to a ridden monster do not normally also apply to character riding it and vice versa (with the same exceptions that apply to cavalry models, which are listed on page 82). Likewise, ridden monsters are still monsters, and benefit from the rules for monsters as well.
IMO potwór po śmierci jeźdźca to wciąż tylko potwór.
Jeśli technicznie traktować bohatera/potwora jako bohatera/potwora po śmierci bohatera - to, czysto technicznie potwór bez bohatera będzie w stanie technicznie robić to, co bohater - czyli np. wyzywać na pojedynek i go przyjmować.
Inny przykład - technicznie na poziomie rozpiski oddział z czempionem wciąż go ma, nawet po jego śmierci, co nie znaczy, że może używać czempiona i jego zasad po jego śmierci.
Technicznie potwora/jeźdźca jako całość (przy śmierci jednego z nich) można by traktować jedynie w czasie liczenia punktów zwycięstwa - w końcu płaci się za cały model, tak jak za całą jednostkę.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2015, o 12:16 przez Asmodai, łącznie zmieniany 1 raz.
aha git czyli wg ciebie mozemy normalnie bohatera + monstera leczyc ze zwykłej iwokacji 1+1 dla mnie mega
mylisz pojęcia
zasad specjalnych nikt nie dotyka, troop type i bycie wierzchowcem to zupelnie inna rzecz nie jest zasadą specjalną
dodatkowo, żeby dostać ptk za generala na smoku, musisz zabić i generała i smoka to 1 model
mylisz pojęcia
zasad specjalnych nikt nie dotyka, troop type i bycie wierzchowcem to zupelnie inna rzecz nie jest zasadą specjalną
dodatkowo, żeby dostać ptk za generala na smoku, musisz zabić i generała i smoka to 1 model
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Nie. Źle mnie zrozumiałeś.aha git czyli wg ciebie mozemy normalnie bohatera + monstera leczyc ze zwykłej iwokacji 1+1 dla mnie mega
Do chwili, w której bohater jeździ na potworze, nie można go leczyć IoN tylko atrybutem.
Z chwilą, kiedy bohater ginie, to można na samego potwora użyć IoN+atrybut dokładnie tak samo, jak na każdego innego potwora.
Z tym liczeniem punktów to widziałem różne interpretacje. Jedni liczą bohatera osobno, mount osobno, jedni liczą całość - wiec śmierć jednego nie daje punktów jak nie zabijesz całości.
to źle liczą , nikt nie broni grać wg domowych zasad, natomiast w RB jasno stoi, że ptk dostajesz jak zabijesz caly oddzial
więc jak zostanie 1 model z 60 szkieletów to wg RB nie ma ptk
jak zostanie wierzchowiec czy jeździec to nie ma ptk, bo ten model nadal jest na stole, nie trzeba tu kombinować
to zdanie o byciu monsterem i korzystaniu z zasad monstera jak się jest wierzchowcem niczego nie dowodzi
to znaczy tyle, że zasady specjalne i tu i tu mają zastosowanie
imo w tę stronę bliżej zasadom, ale każdy może udowadniać inaczej i uzgodnić z przeciwnikiem tak a nie inaczej albo rzucić na 4+ co też czasem czynię
fajna zabaw się liczy a nie udowadnianie kto ma większego
więc jak zostanie 1 model z 60 szkieletów to wg RB nie ma ptk
jak zostanie wierzchowiec czy jeździec to nie ma ptk, bo ten model nadal jest na stole, nie trzeba tu kombinować
to zdanie o byciu monsterem i korzystaniu z zasad monstera jak się jest wierzchowcem niczego nie dowodzi
to znaczy tyle, że zasady specjalne i tu i tu mają zastosowanie
imo w tę stronę bliżej zasadom, ale każdy może udowadniać inaczej i uzgodnić z przeciwnikiem tak a nie inaczej albo rzucić na 4+ co też czasem czynię
fajna zabaw się liczy a nie udowadnianie kto ma większego
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
imo tak, wierzchowiec pozbawiony jeźdźca nadal podlegałby ograniczeniom czaru, że wierzchowców nie można leczyć czarem a jedynie atrybutem
- brak zapisów zmieniających ten stan w RB - slain riders / monsters
- nakaz zdawania Ld i tabelki reakcji dla takiego potwora (ważny tylko dla potworów-wierzchowców)
- ptk za zabicie dostaje się za całość oddziału (tu 1 model jeździeć + wierzchowiec)
- brak zapisów zmieniających ten stan w RB - slain riders / monsters
- nakaz zdawania Ld i tabelki reakcji dla takiego potwora (ważny tylko dla potworów-wierzchowców)
- ptk za zabicie dostaje się za całość oddziału (tu 1 model jeździeć + wierzchowiec)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
IMO nie - z chwilą kiedy traci jeźdźca podlega normalnym zasadom monstera. Podałem stronę i przepis - każdy widzi co chce.
Jest też mała wzmianka o tym, co się dzieje z zasadami jak coś ginie:
Jakbym się miał jeszcze czepiać, nie ma troop type :ridden monster. Jest tylko monster. A zapis o tym jest tu:- brak zapisów zmieniających ten stan w RB - slain riders / monsters
Tak długo, jak zarówno jeździec jak i potwór żyją, cały model korzysta z zasad zarówno monster, jak i character.If a character has a ridden monster, the whole model is treated as having the troop type monster and thus follows all the rules for both characters and monster models
Jest też mała wzmianka o tym, co się dzieje z zasadami jak coś ginie:
Z tego by wynikało, że zabicie pod bohaterem potwora zmienia jego trooptype na taki, jaki ma w swoich własnych zasadach specjalnych(najczęściej infantry), a troop type potwora zmieniać nie trzeba.If a Stand and Shoot reaction kills the mount during a charge, the model is replaced by a foot version of the rider and attempts to complete the charge normally (i.e. using his own Movement value and special rules rather than the mount's). If it kills the rider, take the test for the monster and then finish the charge if possible.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2015, o 14:02 przez Asmodai, łącznie zmieniany 1 raz.
whatever Asmodai wiesz lepiej
przecież ja nie kwestionuje tego, że jest monsterem, ale on nadal imo pozostaje modelem ktory jest wierzchowcem tyle
EOT
przecież ja nie kwestionuje tego, że jest monsterem, ale on nadal imo pozostaje modelem ktory jest wierzchowcem tyle
EOT
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Co nie zmienia faktu, że bez bohatera nie ma też zasady character. Według RAW to pozostaje modelem który jest monsterem - bo na poparcie swojej wersji nie podałeś absolutnie nic poza faktem....braku zasad. Co "daje" mu "zasada" ridden? Zacytujesz jakąkolwiek zasadę która rozróżnia ridden monster od monstera?pozostaje modelem ktory jest wierzchowcem
wiesz tez tak mogę
pokaż zasadę która mówi, że wierzchowiec przestaje być wierzchowcem, podpowiem - nie ma takiej w RB
skoro model byl wierzchowcem na poziomie rozpiski to dla mnie zostaje takim konca (podałem 3 ptk powyżej), tobie nie, super ustal to z przeciwnikiem i grajcie dalej, ktoś się nie zgadza to pyta sędziego następuje decyzja i po sprawie
poza tym, patrz co napisałem kilka postów wyżej, przekleję ci, nie widze powodu, żeby ciągnąć dalej temat
pokaż zasadę która mówi, że wierzchowiec przestaje być wierzchowcem, podpowiem - nie ma takiej w RB
skoro model byl wierzchowcem na poziomie rozpiski to dla mnie zostaje takim konca (podałem 3 ptk powyżej), tobie nie, super ustal to z przeciwnikiem i grajcie dalej, ktoś się nie zgadza to pyta sędziego następuje decyzja i po sprawie
poza tym, patrz co napisałem kilka postów wyżej, przekleję ci, nie widze powodu, żeby ciągnąć dalej temat
tylemisha pisze:fajna zabawa się liczy a nie udowadnianie kto ma większego
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
wg AB nie jest to shooting attack
wg ETC FAQ jest z tego co kojarzę bazując na założeniu że wszystko co jest w shooting phase to shooting attack
wg ETC FAQ jest z tego co kojarzę bazując na założeniu że wszystko co jest w shooting phase to shooting attack
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
1) czy jeżeli unit A nie jest w zasięgu 12" od generała i nie może maszerować, ale zbliżę generała w zasięg 12" przed wykonaniu ruchu na unicie A to czy będę mógł nim maszerować w tej turze?
2) czy jeżeli rzucam inwokację w której zasięgu będzie corpse cart, ale czar nie wniesie żadnego efektu (nie uleczy rany bo cart nie jest ranny) to czy vigour mortis się aktywuje?
3) czy mógłby ktoś zweryfikować czy dobrze rozumiem ilość ran leczonych na inwokacji:
zombie 2k6 + caster level bo to zombie
reszta zwykłej piechoty 1k6 + CL (szielety, ghule, GG)
BK, BB 1 + CL
vampiric, eteryki i large target - 1 rana
jak się ma inwokacja do herosów?
2) czy jeżeli rzucam inwokację w której zasięgu będzie corpse cart, ale czar nie wniesie żadnego efektu (nie uleczy rany bo cart nie jest ranny) to czy vigour mortis się aktywuje?
3) czy mógłby ktoś zweryfikować czy dobrze rozumiem ilość ran leczonych na inwokacji:
zombie 2k6 + caster level bo to zombie
reszta zwykłej piechoty 1k6 + CL (szielety, ghule, GG)
BK, BB 1 + CL
vampiric, eteryki i large target - 1 rana
jak się ma inwokacja do herosów?
1) mozesz sie ruszac / latac generalem umozliwiajac marsz, ergo ruszasz sie najpierw oddzialami w zasiegu, skaczesz do innego oddzialu, maszerujasz drugimi oddzialami
2) opis zdaje się o tym, ze Corpse Cart musi byc celem udanego czaru z Lore of Vampires zdaje się a nie tylko inwikacji a nie o tym ze musi zostac uleczony, zdolność CC normalnie dzialac powinien, ew zapodaj cytat
Vigour Mortis to jest ASF?
3) ogolnie tak co to jest BB ?
masz napisane ze o ile nie powiedziano inaczej czary nie lecza bohaterow albo ich wierzchowcow, wyjatkiem jest atrybut z Lore of Vampires
2) opis zdaje się o tym, ze Corpse Cart musi byc celem udanego czaru z Lore of Vampires zdaje się a nie tylko inwikacji a nie o tym ze musi zostac uleczony, zdolność CC normalnie dzialac powinien, ew zapodaj cytat
Vigour Mortis to jest ASF?
3) ogolnie tak co to jest BB ?
masz napisane ze o ile nie powiedziano inaczej czary nie lecza bohaterow albo ich wierzchowcow, wyjatkiem jest atrybut z Lore of Vampires
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
tak to jest ASFmisha pisze:
2) opis zdaje się o tym, ze Corpse Cart musi byc celem udanego czaru z Lore of Vampires zdaje się a nie tylko inwikacji a nie o tym ze musi zostac uleczony, zdolność CC normalnie dzialac powinien, ew zapodaj cytat
Vigour Mortis to jest ASF?
Vigour Mortis: If an augment spell from the Lore of the Vampires targets a Corpse Cart, and is successfully cast, then all friendly Undead units within 6" of the Corpse Cart (including the Corpse Cart itself) have the Always Strikes First special rule until the start of your next Magic phase. Zombies affected by Vigour Mortis lose their Always Strikes Last special rule, and gain Always Strikes First instead.
ja interpretuje successfully cast jako czar który udało się rzucić i unit (w tym wypadku corpse cart) jest w zasięgu. fakt, czy rzeczywiście czar coś zrobi (uleczy ranę czy nie uleczy) nie ma znaczenia.
BB to miało być blood knights, źle mi się napisałomisha pisze: 3) ogolnie tak co to jest BB ?
zatem dobrze, czar który targetuje Corpsa i jest successfuly cast (czyli nie rozproszony)
Blood Knights mają zasadę Vampiric, więc leczysz tylko 1 ranę / czar, atrybutem nic nie uleczysz bo każdy model ma po 1 woundzie
Blood Knights mają zasadę Vampiric, więc leczysz tylko 1 ranę / czar, atrybutem nic nie uleczysz bo każdy model ma po 1 woundzie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A