Liczysz tak samo. Na euro duże punkty są za 150 małych pkt w scenariuszach battleline i meeting engagement oraz za 200 małych pkt w scenariuszach blood&glory i king of the hill. Ponadto do dwóch ostatnich scenariuszy masz dodatkowe założenia odnośnie punktacji.Derka pisze:Tylko, że problem wyniknął z innej kwestii. Jeśli składam armię, nigdy nie mam równo 2400, często 2396. Co jeśli podczas liczenia, 3, 4 małe punkty będą oznaczać już jeden duży punkt? W praktyce nigdy nie zrobiłem rozpiski na idealne 2400...
Kilka pytań początkującego v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Progi dla battleline i meeting są już 200.
Podam przykład, który pokazuje po prostu mój problem.
Koniec gry. Rozpiska na 2396 punktów. Zostało mi na stole 1581 punktów. Jeśli odejmę od 2400 to mi przeciwnik zabił 819 pkt, jeśli od 2396 to 815 (czyli podliczajac to co mi zabił). Ja jemu zabrałem 1615 pkt.
1615-819 = 796 / 200 = 3 duże pkt
1615-815 = 800 / 200 = 4 duże pkt
Co z tym fantem
Podam przykład, który pokazuje po prostu mój problem.
Koniec gry. Rozpiska na 2396 punktów. Zostało mi na stole 1581 punktów. Jeśli odejmę od 2400 to mi przeciwnik zabił 819 pkt, jeśli od 2396 to 815 (czyli podliczajac to co mi zabił). Ja jemu zabrałem 1615 pkt.
1615-819 = 796 / 200 = 3 duże pkt
1615-815 = 800 / 200 = 4 duże pkt
Co z tym fantem

"Chaos Champions can never refuse a challenge (...)"
Liczysz co Ci przeciwnik zabił punktowo i ile zabiłeś jemu. Różnicę dzielisz przez ustalony próg. Wychodzi wynik. Nie ma tu żadnych problemów, najmniejszych. Praktycznie zawsze brakuje kilku punktów do pełnych 2400 czy jakiegokolwiek innego formatu na jaki się gra.
Battleline i Meeting na euro mają progi 150 punktów, Blood and Glory i King of the Hill (czy jak to tam zwą) 200.
Battleline i Meeting na euro mają progi 150 punktów, Blood and Glory i King of the Hill (czy jak to tam zwą) 200.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Mylisz się, progi są takie jak napisałem.Derka pisze:Progi dla battleline i meeting są już 200.
Zakładam że informacje o progach brałeś stąd: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 07&start=0.
Znajduje się tam pewna adnotacja:
Czyli w tamtym linku masz aktualne tylko ograniczenia armijne. Reszta zasad, w tym progi punktowe w scenariuszach, nie była aktualizowana.Rules changes Nie updatowane od 2.0
Aktualne progi znajdziesz tutaj: https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... Draft3.pdf.

Krótko mówiąc - Derka początkowo wymyślił dobrze i System podliczania który określił jako 2 jest poprawny i przez wszystkich stosowany.
Strategia przez Ciebie przedstawiona jest średnio efektywna Jeśli chce się wygrać ale na pewno legalna i jak chcesz możesz tak grać
Od strony tej efektywności:
Generalnie problem jest jeden. Jak już składasz taką rozpiskę jak przedstawiłeś (tak jest w każdej armii raczej) to zawsze znajdziesz jednostkę którą masz małą szansę stracić grając dobrze wszystkim albo podczas swojego życia ma dużą szansę zarobić więcej niż sama kosztuje. Jak dodasz jedną taką to znajdziesz kolejną, potem kolejną i nagle się okazuje, że masz rozpę na 2000 z 2400 dostępnych i wciąż możesz coś dodać i zauważasz, że może zamiast zakładać przegraną może wygrasz i dopychasz do pełnych 2400 aby jak najlepiej wydać punkty by mieć jak największą szansę na zwycięstwo.
Jeśli jednak uważasz, że to może działać - graj tak
Plus taki, że gry najpewniej będą szybsze.
Strategia przez Ciebie przedstawiona jest średnio efektywna Jeśli chce się wygrać ale na pewno legalna i jak chcesz możesz tak grać

Od strony tej efektywności:
Generalnie problem jest jeden. Jak już składasz taką rozpiskę jak przedstawiłeś (tak jest w każdej armii raczej) to zawsze znajdziesz jednostkę którą masz małą szansę stracić grając dobrze wszystkim albo podczas swojego życia ma dużą szansę zarobić więcej niż sama kosztuje. Jak dodasz jedną taką to znajdziesz kolejną, potem kolejną i nagle się okazuje, że masz rozpę na 2000 z 2400 dostępnych i wciąż możesz coś dodać i zauważasz, że może zamiast zakładać przegraną może wygrasz i dopychasz do pełnych 2400 aby jak najlepiej wydać punkty by mieć jak największą szansę na zwycięstwo.
Jeśli jednak uważasz, że to może działać - graj tak

W mojej turze rozgrywają się dwa combaty, oba jeden unit vs jeden unit. Jako że jest to moja tura, wybieram który z combatów rozgrywany jest w pierwszej kolejności. Wybrałem combat "A" który wygrywam i overanuje. Overrun wpada w drugi combat, który jeszcze nie był rozgrywany w tej turze. Combat pierwszy oficjalnie się kończy, przechodzę do combatu drugiego.
Pytanie: zakładając że powyższy tok rozumowania jest prawidłowy, to czy unit który wygrał pierwszy combat i dołączył do drugiego w tej samej turze combatu normalnie wykonuje ataki, bohaterowie w tym unicie mogą rzucać wyzwania i tak dalej? Co się stanie jeżeli i ten combat zakończy się zwycięstwem, czy unit z pierwszej walki dalej może overrunować do innego nierozstrzygniętego w tej turze combatu?
Pytanie: zakładając że powyższy tok rozumowania jest prawidłowy, to czy unit który wygrał pierwszy combat i dołączył do drugiego w tej samej turze combatu normalnie wykonuje ataki, bohaterowie w tym unicie mogą rzucać wyzwania i tak dalej? Co się stanie jeżeli i ten combat zakończy się zwycięstwem, czy unit z pierwszej walki dalej może overrunować do innego nierozstrzygniętego w tej turze combatu?
oddział może najeżdzać w turze tylko raz, overrun jest ruchem traktowanym tak samo jak pursuit(pogoń)
ten oddział ktory już raz overrunował/gonił i wpadł w nierozegraną jeszcze walkę, jeśli wygra może tylko zrobić reform automatycznie powstrzymuje się od pogoni
natomiast nic nie szkodzi na przeszkodzie by jeśli ten kolejny oddział został wybity/złamany inne oddziały wykonały pogon/najeżdzanie, ale znów jeśli wejdą w walkę jeszcze nie rozegraną nie będą mogły drugi raz tego zrobić
ten oddział ktory już raz overrunował/gonił i wpadł w nierozegraną jeszcze walkę, jeśli wygra może tylko zrobić reform automatycznie powstrzymuje się od pogoni
natomiast nic nie szkodzi na przeszkodzie by jeśli ten kolejny oddział został wybity/złamany inne oddziały wykonały pogon/najeżdzanie, ale znów jeśli wejdą w walkę jeszcze nie rozegraną nie będą mogły drugi raz tego zrobić

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Sytuacja następująca:
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
...WW....................WW.......................................SSSSSS
...WW....................WW.......................................SSSSSS
X - szkielety w jednym dużym oddziale
W - bohaterowie Wochu, obydwaj walczą z oddziałem szkieletów
S - Sfinks, który patrzy w stronę bohaterów WoChu
Sfinks szarżuje na najbliższego mu bohatera Wochu. Następuje faza walki. Bohaterowie Wochu mają obydwaj great weapon, czyli biją po szkieletach i sfinksie. Sfinks zabija bohatera Wochu i robi overrun, którym dojeżdża do drugiego bohatera WoChu. Można zrobić overrun z tego samego combatu do tego samego combatu?
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
...WW....................WW.......................................SSSSSS
...WW....................WW.......................................SSSSSS
X - szkielety w jednym dużym oddziale
W - bohaterowie Wochu, obydwaj walczą z oddziałem szkieletów
S - Sfinks, który patrzy w stronę bohaterów WoChu
Sfinks szarżuje na najbliższego mu bohatera Wochu. Następuje faza walki. Bohaterowie Wochu mają obydwaj great weapon, czyli biją po szkieletach i sfinksie. Sfinks zabija bohatera Wochu i robi overrun, którym dojeżdża do drugiego bohatera WoChu. Można zrobić overrun z tego samego combatu do tego samego combatu?
mozna. przy no more foes jest tez wspomniane, ze sie wychodzi z combatuNaviedzony pisze:Sytuacja następująca:
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
...WW....................WW.......................................SSSSSS
...WW....................WW.......................................SSSSSS
X - szkielety w jednym dużym oddziale
W - bohaterowie Wochu, obydwaj walczą z oddziałem szkieletów
S - Sfinks, który patrzy w stronę bohaterów WoChu
Sfinks szarżuje na najbliższego mu bohatera Wochu. Następuje faza walki. Bohaterowie Wochu mają obydwaj great weapon, czyli biją po szkieletach i sfinksie. Sfinks zabija bohatera Wochu i robi overrun, którym dojeżdża do drugiego bohatera WoChu. Można zrobić overrun z tego samego combatu do tego samego combatu?
@Jędrul jest to doklandie opisane w rb
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
1. Słońce nie dochodzi do oddziału. Brakuje mu 0,25 cala. Co robimy ze słońcem ?
- cofamy je cal przed oddział ?
- przesuwamy je cal za oddział i rozliczamy efekt na oddziale ?
2. Zgodnie z RB kula armatnia zatrzymuje się tylko jeśli nie zabije Monstera, Monster Cavalry, Monster Beast oraz Monster Infantry.
Czy to znaczy że na oddziale rydwanów TK się nie zatrzymuje ?
- cofamy je cal przed oddział ?
- przesuwamy je cal za oddział i rozliczamy efekt na oddziale ?
2. Zgodnie z RB kula armatnia zatrzymuje się tylko jeśli nie zabije Monstera, Monster Cavalry, Monster Beast oraz Monster Infantry.
Czy to znaczy że na oddziale rydwanów TK się nie zatrzymuje ?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Na początku walki, wystarczy sięgnąć po rulebooka i poczytać.Mateo pisze:czesc, kiedy wykonuje sie ruch make way? w inicjatywie herosa czy na poczatku walki?

musisz przeczytać Impact Hits i Challenge
bedziesz mial jasny obraz kolejnosci
bedziesz mial jasny obraz kolejnosci

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
jest napisane kiedy jest 
make way str 100 mały RB 5 linijka od gory

make way str 100 mały RB 5 linijka od gory
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
make way, impacty, challenge.Mateo pisze:dobra, ale przed czy po impactach? i przed wyzwaniem do pojedynku?
Pozostałe rzeczy które się odpalają na początku fazy walki wręcz to wyznacza aktywny gracz kiedy się zdarzą.
Overrun wykonuje się po zakończeniu walki wręcz. Stąd o ile można zrobić overrun z tego samego combatu do tego samego combatu to nie jest to combat bez rozegranej walki i nie bijesz jeszcze raz. Wszyscy wypłacają hity i dopiero wtedy robisz overrun i mimo, że wciąż dojdziesz do tej samej walki to już po tym jak został wyliczony Combat Resolution i będziecie się bić w kolejnej fazie walki wręcz jak nic się nie zmieni.rulebook strona 53 pisze:Kiedy wszystkie modele w walce wręcz zadały swe ciosy, runda walki wręcz dobiega końca.