Kilka pytań początkującego v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Okoń »

Derka pisze:Tylko, że problem wyniknął z innej kwestii. Jeśli składam armię, nigdy nie mam równo 2400, często 2396. Co jeśli podczas liczenia, 3, 4 małe punkty będą oznaczać już jeden duży punkt? W praktyce nigdy nie zrobiłem rozpiski na idealne 2400...
Liczysz tak samo. Na euro duże punkty są za 150 małych pkt w scenariuszach battleline i meeting engagement oraz za 200 małych pkt w scenariuszach blood&glory i king of the hill. Ponadto do dwóch ostatnich scenariuszy masz dodatkowe założenia odnośnie punktacji.
Obrazek

Awatar użytkownika
Derka
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Derka »

Progi dla battleline i meeting są już 200.
Podam przykład, który pokazuje po prostu mój problem.

Koniec gry. Rozpiska na 2396 punktów. Zostało mi na stole 1581 punktów. Jeśli odejmę od 2400 to mi przeciwnik zabił 819 pkt, jeśli od 2396 to 815 (czyli podliczajac to co mi zabił). Ja jemu zabrałem 1615 pkt.
1615-819 = 796 / 200 = 3 duże pkt
1615-815 = 800 / 200 = 4 duże pkt

Co z tym fantem :?
"Chaos Champions can never refuse a challenge (...)"

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3796
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Liczysz co Ci przeciwnik zabił punktowo i ile zabiłeś jemu. Różnicę dzielisz przez ustalony próg. Wychodzi wynik. Nie ma tu żadnych problemów, najmniejszych. Praktycznie zawsze brakuje kilku punktów do pełnych 2400 czy jakiegokolwiek innego formatu na jaki się gra.

Battleline i Meeting na euro mają progi 150 punktów, Blood and Glory i King of the Hill (czy jak to tam zwą) 200.

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Derka pisze:Progi dla battleline i meeting są już 200.
Mylisz się, progi są takie jak napisałem.

Zakładam że informacje o progach brałeś stąd: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 07&start=0.

Znajduje się tam pewna adnotacja:
Rules changes Nie updatowane od 2.0
Czyli w tamtym linku masz aktualne tylko ograniczenia armijne. Reszta zasad, w tym progi punktowe w scenariuszach, nie była aktualizowana.

Aktualne progi znajdziesz tutaj: https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... Draft3.pdf.
Obrazek

ślivek
Kretozord
Posty: 1691

Post autor: ślivek »

Krótko mówiąc - Derka początkowo wymyślił dobrze i System podliczania który określił jako 2 jest poprawny i przez wszystkich stosowany.
Strategia przez Ciebie przedstawiona jest średnio efektywna Jeśli chce się wygrać ale na pewno legalna i jak chcesz możesz tak grać :)

Od strony tej efektywności:
Generalnie problem jest jeden. Jak już składasz taką rozpiskę jak przedstawiłeś (tak jest w każdej armii raczej) to zawsze znajdziesz jednostkę którą masz małą szansę stracić grając dobrze wszystkim albo podczas swojego życia ma dużą szansę zarobić więcej niż sama kosztuje. Jak dodasz jedną taką to znajdziesz kolejną, potem kolejną i nagle się okazuje, że masz rozpę na 2000 z 2400 dostępnych i wciąż możesz coś dodać i zauważasz, że może zamiast zakładać przegraną może wygrasz i dopychasz do pełnych 2400 aby jak najlepiej wydać punkty by mieć jak największą szansę na zwycięstwo.
Jeśli jednak uważasz, że to może działać - graj tak :) Plus taki, że gry najpewniej będą szybsze.
Obrazek

Awatar użytkownika
Derka
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Derka »

Okej, dobra, wszystko już ogarnięte :)
Faktycznie progi są po 150 dla battleline i meeting. Mój błąd.

Dzięki Wam za pomoc :)
"Chaos Champions can never refuse a challenge (...)"

Awatar użytkownika
cieniu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 129
Lokalizacja: Gdańsk - Morena

Post autor: cieniu »

W mojej turze rozgrywają się dwa combaty, oba jeden unit vs jeden unit. Jako że jest to moja tura, wybieram który z combatów rozgrywany jest w pierwszej kolejności. Wybrałem combat "A" który wygrywam i overanuje. Overrun wpada w drugi combat, który jeszcze nie był rozgrywany w tej turze. Combat pierwszy oficjalnie się kończy, przechodzę do combatu drugiego.

Pytanie: zakładając że powyższy tok rozumowania jest prawidłowy, to czy unit który wygrał pierwszy combat i dołączył do drugiego w tej samej turze combatu normalnie wykonuje ataki, bohaterowie w tym unicie mogą rzucać wyzwania i tak dalej? Co się stanie jeżeli i ten combat zakończy się zwycięstwem, czy unit z pierwszej walki dalej może overrunować do innego nierozstrzygniętego w tej turze combatu?

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jędrul »

jezeli ta druga walka nie zostala wczesniej rozegrana to normalnie wszyscy atakuja

tylko jeden overrun mozna zrobic, inna kwestia to ewentualny poscig i wjazd w kolejny combat. moim daniem tak to dziala
MARK OF MARKI MARK

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

oddział może najeżdzać w turze tylko raz, overrun jest ruchem traktowanym tak samo jak pursuit(pogoń)

ten oddział ktory już raz overrunował/gonił i wpadł w nierozegraną jeszcze walkę, jeśli wygra może tylko zrobić reform automatycznie powstrzymuje się od pogoni

natomiast nic nie szkodzi na przeszkodzie by jeśli ten kolejny oddział został wybity/złamany inne oddziały wykonały pogon/najeżdzanie, ale znów jeśli wejdą w walkę jeszcze nie rozegraną nie będą mogły drugi raz tego zrobić :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Sytuacja następująca:

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
...WW....................WW.......................................SSSSSS
...WW....................WW.......................................SSSSSS

X - szkielety w jednym dużym oddziale
W - bohaterowie Wochu, obydwaj walczą z oddziałem szkieletów
S - Sfinks, który patrzy w stronę bohaterów WoChu

Sfinks szarżuje na najbliższego mu bohatera Wochu. Następuje faza walki. Bohaterowie Wochu mają obydwaj great weapon, czyli biją po szkieletach i sfinksie. Sfinks zabija bohatera Wochu i robi overrun, którym dojeżdża do drugiego bohatera WoChu. Można zrobić overrun z tego samego combatu do tego samego combatu?

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jędrul »

Misha czyli po overrunie jezeli moj oddzial wejdzie do walki i zlamie wroga (wraz z moim drugim oddzialem) to nie moze go gonic?
MARK OF MARKI MARK

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Naviedzony pisze:Sytuacja następująca:

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
...WW....................WW.......................................SSSSSS
...WW....................WW.......................................SSSSSS

X - szkielety w jednym dużym oddziale
W - bohaterowie Wochu, obydwaj walczą z oddziałem szkieletów
S - Sfinks, który patrzy w stronę bohaterów WoChu

Sfinks szarżuje na najbliższego mu bohatera Wochu. Następuje faza walki. Bohaterowie Wochu mają obydwaj great weapon, czyli biją po szkieletach i sfinksie. Sfinks zabija bohatera Wochu i robi overrun, którym dojeżdża do drugiego bohatera WoChu. Można zrobić overrun z tego samego combatu do tego samego combatu?
mozna. przy no more foes jest tez wspomniane, ze sie wychodzi z combatu

@Jędrul jest to doklandie opisane w rb

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

1. Słońce nie dochodzi do oddziału. Brakuje mu 0,25 cala. Co robimy ze słońcem ?
- cofamy je cal przed oddział ?
- przesuwamy je cal za oddział i rozliczamy efekt na oddziale ?

2. Zgodnie z RB kula armatnia zatrzymuje się tylko jeśli nie zabije Monstera, Monster Cavalry, Monster Beast oraz Monster Infantry.
Czy to znaczy że na oddziale rydwanów TK się nie zatrzymuje ?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Mateo
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Mateo »

czesc, kiedy wykonuje sie ruch make way? w inicjatywie herosa czy na poczatku walki?

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Mateo pisze:czesc, kiedy wykonuje sie ruch make way? w inicjatywie herosa czy na poczatku walki?
Na początku walki, wystarczy sięgnąć po rulebooka i poczytać.
Obrazek

Mateo
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Mateo »

dobra, ale przed czy po impactach? i przed wyzwaniem do pojedynku?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

musisz przeczytać Impact Hits i Challenge
bedziesz mial jasny obraz kolejnosci :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Mateo
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Mateo »

no walsnie czytalem, ale ni jak nie moge teg zgrac z make wayem.

mam kloc ig, w drugim szeregu mam herosow.
szarzuje , rzucam ponad 10 zeby bylo wiecej impactow.
da sie zrobic by byly one z s5 z make waya?

tak po prawdzie to tylko o to mi chodzi ;p

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

jest napisane kiedy jest :)
make way str 100 mały RB 5 linijka od gory
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ślivek
Kretozord
Posty: 1691

Post autor: ślivek »

Mateo pisze:dobra, ale przed czy po impactach? i przed wyzwaniem do pojedynku?
make way, impacty, challenge.
Pozostałe rzeczy które się odpalają na początku fazy walki wręcz to wyznacza aktywny gracz kiedy się zdarzą.
rulebook strona 53 pisze:Kiedy wszystkie modele w walce wręcz zadały swe ciosy, runda walki wręcz dobiega końca.
Overrun wykonuje się po zakończeniu walki wręcz. Stąd o ile można zrobić overrun z tego samego combatu do tego samego combatu to nie jest to combat bez rozegranej walki i nie bijesz jeszcze raz. Wszyscy wypłacają hity i dopiero wtedy robisz overrun i mimo, że wciąż dojdziesz do tej samej walki to już po tym jak został wyliczony Combat Resolution i będziecie się bić w kolejnej fazie walki wręcz jak nic się nie zmieni.
Obrazek

ODPOWIEDZ