Kilka pytań początkującego v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: White Lion »

White Lion pisze:1. Słońce nie dochodzi do oddziału. Brakuje mu 0,25 cala. Co robimy ze słońcem ?
- cofamy je cal przed oddział ?
- przesuwamy je cal za oddział i rozliczamy efekt na oddziale ?

2. Zgodnie z RB kula armatnia zatrzymuje się tylko jeśli nie zabije Monstera, Monster Cavalry, Monster Beast oraz Monster Infantry.
Czy to znaczy że na oddziale rydwanów TK się nie zatrzymuje ?
podbijam
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Mateo
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Mateo »

ślivek pisze:make way, impacty, challenge.
zajebista wiadomosci, dzieki!

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@white lion
po 1 FAQ mowi, ze vortexy ranią tylko modele ktore były dotknięte w zasięgu rzutu vortexu (to, że musisz vortex postawić za oddzialem nie ma efektu na ten pierdyliard modeli, tylko tyle ile rzuciłeś

po 2 nie ma w FAQ zasady ktora by zakazywala ruchu w 1" od vortexu, nie mozesz w niego wejść/dotknąć dobrowolnie, ale nie znaczy, że musisz zachować 1" apart, więc vortex zostaje tam gdzie był (oczywiście bazując na RB + GW FAQ, nie wiem co tam ETC FAQ team moze wymyslil)

w kwestii kuli armatniej, no to lista typow jest okreslona w RB

@mateo
chyba nie powinniśmy przeklinać na forum

w opisie zasady make my way jest wprost napisane, ze jest przed impaktami
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

Pytanie w kontekście ETC.
1. Czy model stojący na górce widzi wrogi model ukryty za inną górką?
2. Czy model stojący na górce widzi wrogi model ukryty za impassem?
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nie, nie

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

to simple line of sight przeciez
opisane w tych zasadach ze gorki i impassy blokuja LOS

Shino ninja :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

Też mi się tak wydaje, ale podczas gry spotkałem się ze skrajnymi opiniami i wolałem się upewnić. Dzięki.
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Awatar użytkownika
cieniu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 129
Lokalizacja: Gdańsk - Morena

Post autor: cieniu »

Parę pytań po ostatniej grze:

1. Czy strzelanie do pojedynczego bohatera ma modyfikator -1 ?

2. Czy vortex można skierować w walkę? (na podstawie Arnizipal's black horror [6] z dark magic).

3. Shooting w pozostałości unitu - 4 modele z unitu i 1 bohaterka - czarodziejka. Jak rozdziela się strzały?


Jeżeli to nie kłopot to poprosiłbym gdzie można znaleźć odpowiedzi na pytania.

pozdrawiam,
cieniu

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

1. Nie.
2. Tak.
3. Maksymalnie po równo. Właściciel unitu rozdziela nadwyżkę jak chce.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

odnosnie uzasadnienia
1. modyfikatory strzelania masz wszystkie wypisane, nie ma slowa o karze za bycie single model (to bylo w 7 edycji)
2. vortex mozesz nawet w swoje oddzialy puscic warunek jest jeden, poczatkowa pozycja i pozniej okreslasz kierunek, mozesz go tez z wlasnej walki przeciez rzucic i np puscic do tylu, bo tam masz kluczowy oddzial przeciwnika do znerfienia
3. dzial characters, combined units - shooting, masz napisane, ze jak jest mniej niz 5 rank and file to przydzielasz po rowno i wlasciciel modeli przydziela nadwyzke, jesli jest 5+ rank and file, to chocbys dostal 30 strzalow, bohaterowi nic sie nie stanie jak ma taki sam troop type
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Uzupełniamy się. :)

Awatar użytkownika
ArthooRo
Wałkarz
Posty: 90

Post autor: ArthooRo »

jaki procent oddziału musi widzieć oddział który chce w niego strzelać?
Chciałbym kiedyś na starość usiąść w fotelu, spojrzeć na półkę pełną pięknych figurek i powiedzieć:"wow"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Strzelasz per model.
model widzi model strzela. Jak cel jest zasloniety to moze miec cover. Tyle.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Jeśli breath weapon używamy w CC, to możemy najpierw wypłacić ataki, a później zdecydować, czy zioniąć? Czy na początku danej inicjatywy trzeba zadeklarować, że się będzie też poza atakami zionąć?

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Użycie breath weapon trzeba zadeklarować przed atakami modelu.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

panterq pisze:Użycie breath weapon trzeba zadeklarować przed atakami modelu.
Czasami się zdarzy, że może to zrobić po.

Taka zagadka. :)

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Dzięki

Przy ASF?;)

Co w wypadku, gdy bijemy w dwuczęściowy model (nie mamy wspomnianego wyżej ASF). Deklarujemy użycie breath. W takim razie najpierw wyprowadzamy ataki z inicjatywy, a później breath? Tu kolejność ma znaczenie, bo jak wiemy jak breath rozłoży się między góra/dół, będziemy mogli też odpowiednio rozłożyć ataki modelu. Z drugiej strony, jak ubjemy część modelu z ataków, to znowu z breath nie będziemy rozdzielać (czy wtedy i tak rozdzielamy, nawet jak wiemy, że ta druga część z ataków zginie).

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

panterq pisze:Użycie breath weapon trzeba zadeklarować przed atakami modelu.
dodaj, że wynikało to z uściśleń

a breath i stompy nie korzystają z zasad specjalnych więc ASF nic tu nie daje jest to krok własnej inicjatywy chyba? :) ja VC turlam jeśli już to może coś mnie ominęło
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Rild
Plewa
Posty: 7

Post autor: Rild »

Czy można wykonać ruch poprzez sojuszniczą, uciekającą jednostkę? Skoro jednostka uciekająca może wykonać ruch przez "swoich", to czy to działa i w drugą stronę?

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Rild pisze:Czy można wykonać ruch poprzez sojuszniczą, uciekającą jednostkę? Skoro jednostka uciekająca może wykonać ruch przez "swoich", to czy to działa i w drugą stronę?
Nie można. Poza tym uciekający przebiegając przez jednostki sojusznicze wywołuje panikę.
Obrazek

ODPOWIEDZ