podbijamWhite Lion pisze:1. Słońce nie dochodzi do oddziału. Brakuje mu 0,25 cala. Co robimy ze słońcem ?
- cofamy je cal przed oddział ?
- przesuwamy je cal za oddział i rozliczamy efekt na oddziale ?
2. Zgodnie z RB kula armatnia zatrzymuje się tylko jeśli nie zabije Monstera, Monster Cavalry, Monster Beast oraz Monster Infantry.
Czy to znaczy że na oddziale rydwanów TK się nie zatrzymuje ?
Kilka pytań początkującego v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Re: Kilka pytań początkującego v 2.0
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
@white lion
po 1 FAQ mowi, ze vortexy ranią tylko modele ktore były dotknięte w zasięgu rzutu vortexu (to, że musisz vortex postawić za oddzialem nie ma efektu na ten pierdyliard modeli, tylko tyle ile rzuciłeś
po 2 nie ma w FAQ zasady ktora by zakazywala ruchu w 1" od vortexu, nie mozesz w niego wejść/dotknąć dobrowolnie, ale nie znaczy, że musisz zachować 1" apart, więc vortex zostaje tam gdzie był (oczywiście bazując na RB + GW FAQ, nie wiem co tam ETC FAQ team moze wymyslil)
w kwestii kuli armatniej, no to lista typow jest okreslona w RB
@mateo
chyba nie powinniśmy przeklinać na forum
w opisie zasady make my way jest wprost napisane, ze jest przed impaktami
po 1 FAQ mowi, ze vortexy ranią tylko modele ktore były dotknięte w zasięgu rzutu vortexu (to, że musisz vortex postawić za oddzialem nie ma efektu na ten pierdyliard modeli, tylko tyle ile rzuciłeś
po 2 nie ma w FAQ zasady ktora by zakazywala ruchu w 1" od vortexu, nie mozesz w niego wejść/dotknąć dobrowolnie, ale nie znaczy, że musisz zachować 1" apart, więc vortex zostaje tam gdzie był (oczywiście bazując na RB + GW FAQ, nie wiem co tam ETC FAQ team moze wymyslil)
w kwestii kuli armatniej, no to lista typow jest okreslona w RB
@mateo
chyba nie powinniśmy przeklinać na forum
w opisie zasady make my way jest wprost napisane, ze jest przed impaktami
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
to simple line of sight przeciez
opisane w tych zasadach ze gorki i impassy blokuja LOS
Shino ninja
opisane w tych zasadach ze gorki i impassy blokuja LOS
Shino ninja
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Parę pytań po ostatniej grze:
1. Czy strzelanie do pojedynczego bohatera ma modyfikator -1 ?
2. Czy vortex można skierować w walkę? (na podstawie Arnizipal's black horror [6] z dark magic).
3. Shooting w pozostałości unitu - 4 modele z unitu i 1 bohaterka - czarodziejka. Jak rozdziela się strzały?
Jeżeli to nie kłopot to poprosiłbym gdzie można znaleźć odpowiedzi na pytania.
pozdrawiam,
cieniu
1. Czy strzelanie do pojedynczego bohatera ma modyfikator -1 ?
2. Czy vortex można skierować w walkę? (na podstawie Arnizipal's black horror [6] z dark magic).
3. Shooting w pozostałości unitu - 4 modele z unitu i 1 bohaterka - czarodziejka. Jak rozdziela się strzały?
Jeżeli to nie kłopot to poprosiłbym gdzie można znaleźć odpowiedzi na pytania.
pozdrawiam,
cieniu
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
1. Nie.
2. Tak.
3. Maksymalnie po równo. Właściciel unitu rozdziela nadwyżkę jak chce.
2. Tak.
3. Maksymalnie po równo. Właściciel unitu rozdziela nadwyżkę jak chce.
odnosnie uzasadnienia
1. modyfikatory strzelania masz wszystkie wypisane, nie ma slowa o karze za bycie single model (to bylo w 7 edycji)
2. vortex mozesz nawet w swoje oddzialy puscic warunek jest jeden, poczatkowa pozycja i pozniej okreslasz kierunek, mozesz go tez z wlasnej walki przeciez rzucic i np puscic do tylu, bo tam masz kluczowy oddzial przeciwnika do znerfienia
3. dzial characters, combined units - shooting, masz napisane, ze jak jest mniej niz 5 rank and file to przydzielasz po rowno i wlasciciel modeli przydziela nadwyzke, jesli jest 5+ rank and file, to chocbys dostal 30 strzalow, bohaterowi nic sie nie stanie jak ma taki sam troop type
1. modyfikatory strzelania masz wszystkie wypisane, nie ma slowa o karze za bycie single model (to bylo w 7 edycji)
2. vortex mozesz nawet w swoje oddzialy puscic warunek jest jeden, poczatkowa pozycja i pozniej okreslasz kierunek, mozesz go tez z wlasnej walki przeciez rzucic i np puscic do tylu, bo tam masz kluczowy oddzial przeciwnika do znerfienia
3. dzial characters, combined units - shooting, masz napisane, ze jak jest mniej niz 5 rank and file to przydzielasz po rowno i wlasciciel modeli przydziela nadwyzke, jesli jest 5+ rank and file, to chocbys dostal 30 strzalow, bohaterowi nic sie nie stanie jak ma taki sam troop type
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Strzelasz per model.
model widzi model strzela. Jak cel jest zasloniety to moze miec cover. Tyle.
model widzi model strzela. Jak cel jest zasloniety to moze miec cover. Tyle.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Jeśli breath weapon używamy w CC, to możemy najpierw wypłacić ataki, a później zdecydować, czy zioniąć? Czy na początku danej inicjatywy trzeba zadeklarować, że się będzie też poza atakami zionąć?
Czasami się zdarzy, że może to zrobić po.panterq pisze:Użycie breath weapon trzeba zadeklarować przed atakami modelu.
Taka zagadka.
Dzięki
Przy ASF?;)
Co w wypadku, gdy bijemy w dwuczęściowy model (nie mamy wspomnianego wyżej ASF). Deklarujemy użycie breath. W takim razie najpierw wyprowadzamy ataki z inicjatywy, a później breath? Tu kolejność ma znaczenie, bo jak wiemy jak breath rozłoży się między góra/dół, będziemy mogli też odpowiednio rozłożyć ataki modelu. Z drugiej strony, jak ubjemy część modelu z ataków, to znowu z breath nie będziemy rozdzielać (czy wtedy i tak rozdzielamy, nawet jak wiemy, że ta druga część z ataków zginie).
Przy ASF?;)
Co w wypadku, gdy bijemy w dwuczęściowy model (nie mamy wspomnianego wyżej ASF). Deklarujemy użycie breath. W takim razie najpierw wyprowadzamy ataki z inicjatywy, a później breath? Tu kolejność ma znaczenie, bo jak wiemy jak breath rozłoży się między góra/dół, będziemy mogli też odpowiednio rozłożyć ataki modelu. Z drugiej strony, jak ubjemy część modelu z ataków, to znowu z breath nie będziemy rozdzielać (czy wtedy i tak rozdzielamy, nawet jak wiemy, że ta druga część z ataków zginie).
dodaj, że wynikało to z uściśleńpanterq pisze:Użycie breath weapon trzeba zadeklarować przed atakami modelu.
a breath i stompy nie korzystają z zasad specjalnych więc ASF nic tu nie daje jest to krok własnej inicjatywy chyba? ja VC turlam jeśli już to może coś mnie ominęło
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Nie można. Poza tym uciekający przebiegając przez jednostki sojusznicze wywołuje panikę.Rild pisze:Czy można wykonać ruch poprzez sojuszniczą, uciekającą jednostkę? Skoro jednostka uciekająca może wykonać ruch przez "swoich", to czy to działa i w drugą stronę?