Pytania krótkobrodego - zasady
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: Pytania krótkobrodego - zasady
Jest sens slayerom dać tylko muzyka, jeśli nie planuję wrzucać runki na sztandar?. Złamać się i tak nie złamią, a chyba wolę utrzymać przeciwnika przy sobie niż zmusić do ucieczki.
-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 176
Pytanko bo nie do końca łapię zasady związane z zabójcami.
Jako przykład - w oddział zabójców uderza oddział wrogów, który atakuje jako 1. Zabija dziesięciu brodaczy. Rozumiem że w takiej sytuacji wykonuję zabójczy atak i uderzam w wroga? Czy te ataki idą normalnie w oddział czy w 1 szereg wroga? Chodzi mi o to czy ściągam figurki z ostatniego szeregu przeciwnika czy z przodu (szansa na zabicie championa)
I jeszcze inna sprawa - robię oddział złożony z zabójców. Wrzucam 5 giant slayerów i 5 zwykłych. Przeciwnik mówi że bije w oddział - kogo WS liczę? Zwykłych czy Gigant
Jako przykład - w oddział zabójców uderza oddział wrogów, który atakuje jako 1. Zabija dziesięciu brodaczy. Rozumiem że w takiej sytuacji wykonuję zabójczy atak i uderzam w wroga? Czy te ataki idą normalnie w oddział czy w 1 szereg wroga? Chodzi mi o to czy ściągam figurki z ostatniego szeregu przeciwnika czy z przodu (szansa na zabicie championa)
I jeszcze inna sprawa - robię oddział złożony z zabójców. Wrzucam 5 giant slayerów i 5 zwykłych. Przeciwnik mówi że bije w oddział - kogo WS liczę? Zwykłych czy Gigant
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Tak, nigdy nie wiesz kiedy przyda się możliwość wykonania swift reformuAnadim pisze:Jest sens slayerom dać tylko muzyka, jeśli nie planuję wrzucać runki na sztandar?. Złamać się i tak nie złamią, a chyba wolę utrzymać przeciwnika przy sobie niż zmusić do ucieczki.
Tak, jeżeli jakiś przeciwnik zabije twoje modele w walce wręcz to każdy zabity slayer wykonuje deathblow, jest to zwykly atak hth i dotyczą go wszystkie zasady ataków wykonywanych w walce wręcz, jeżeli chcesz to możesz zadeklarować kilka ataków w czempiona, a resztę w oddział w base to base.heimdall89 pisze: Jako przykład - w oddział zabójców uderza oddział wrogów, który atakuje jako 1. Zabija dziesięciu brodaczy. Rozumiem że w takiej sytuacji wykonuję zabójczy atak i uderzam w wroga? Czy te ataki idą normalnie w oddział czy w 1 szereg wroga? Chodzi mi o to czy ściągam figurki z ostatniego szeregu przeciwnika czy z przodu (szansa na zabicie championa)
W takim wypadku jeżeli przeciwnik deklaruje, że atakuje zabójców trolli to bierze ich WS, lecz jeżeli ten oddział jest w formacji 5x2, to musi zadeklarować ataki w zabójców gigantów, czyli bierze WS 5 i może nabić maksymalnie 5 ran, ponieważ rany z czempionów nie przechodzą na oddział, a tylko z czempionami jest w btb.heimdall89 pisze: I jeszcze inna sprawa - robię oddział złożony z zabójców. Wrzucam 5 giant slayerów i 5 zwykłych. Przeciwnik mówi że bije w oddział - kogo WS liczę? Zwykłych czy Gigant
Ale jak będę mieć muzyka w slayerach to mogę ustawić samych giant slayerów w pierwszym rzędzie? Oni się liczą jako command i mogę sobie wybrać, czy muzyk musi być?
Dla uściślenia tego co napisałeś - woundsów może wejść więcej ale nie zginie więcej niż giant slayerzy w których zostały zalokowane ciosy.
I jeszcze jedno pytanko do Deathblow (i odnośnie Rune of Flight) Do obu zdolności z opisu wynika że działają pozostałe runki w broni itp. Czy jeśli mam +1A z runki to działa, czy nie?
Dla uściślenia tego co napisałeś - woundsów może wejść więcej ale nie zginie więcej niż giant slayerzy w których zostały zalokowane ciosy.
I jeszcze jedno pytanko do Deathblow (i odnośnie Rune of Flight) Do obu zdolności z opisu wynika że działają pozostałe runki w broni itp. Czy jeśli mam +1A z runki to działa, czy nie?
1) muzyk i giant slayerzy to command grupa.
ustawiasz ich jak chcesz.
2) jesli masz 5 giantow w pierwszym szeregu to wondsow wejdzie tylko 5.
nawet jesli przeciwnik zada ich 50.
cala reszta przepada bo deklaracje w co sie bije, przypada na poczatek fazy danej inicjatywy. a, ze w tym momencie przeciwnik nie styka sie ze zwyklymi alyerami, to wszystkie 50 musi alokowac w championow.
3) tutaj sie nie wypowiem bo nie mam obecnie AB przy sobie i do konca nie pamietam.
ustawiasz ich jak chcesz.
2) jesli masz 5 giantow w pierwszym szeregu to wondsow wejdzie tylko 5.
nawet jesli przeciwnik zada ich 50.
cala reszta przepada bo deklaracje w co sie bije, przypada na poczatek fazy danej inicjatywy. a, ze w tym momencie przeciwnik nie styka sie ze zwyklymi alyerami, to wszystkie 50 musi alokowac w championow.
3) tutaj sie nie wypowiem bo nie mam obecnie AB przy sobie i do konca nie pamietam.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 176
Dodatkowa bron ręczna daje dodatkowy atak drugiemu szeregowi?
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Daje, ale nie zmienia to faktu, ze szeregi poza pierwszym wykonują tylko "supporting attacks".
W przypadku piechoty, kawalerii i warbeastów jest to tylko 1A, w przypadku jednostek monstrous do 3A.
W przypadku piechoty, kawalerii i warbeastów jest to tylko 1A, w przypadku jednostek monstrous do 3A.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
Czy Grimm Burloksson daje rerolla na kostce artyleryjskiej tak jak zwykły ME plus to co w opisie postaci czy tylko to co w opisie postaci?
Zwykły ME daje rerolla na kostce z wyłączeniem przypadków wyszczególnionych u Grimma, dlatego się zastanawiam czy opis Grimma nie dotyczy zwiększenia możliwości rerolla.
Zwykły ME daje rerolla na kostce z wyłączeniem przypadków wyszczególnionych u Grimma, dlatego się zastanawiam czy opis Grimma nie dotyczy zwiększenia możliwości rerolla.
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Tak, Grimm ma większe możliwości od zwykłego inżyniera, lecz za to jego zdolność działa na 2+.Anadim pisze:Czy Grimm Burloksson daje rerolla na kostce artyleryjskiej tak jak zwykły ME plus to co w opisie postaci czy tylko to co w opisie postaci?
Zwykły ME daje rerolla na kostce z wyłączeniem przypadków wyszczególnionych u Grimma, dlatego się zastanawiam czy opis Grimma nie dotyczy zwiększenia możliwości rerolla.
Teoretycznie tak, lecz trzeba pamiętać, że działko parowe nie ma zasady quick to fire dlatego jeżeli przeciwnik zaczyna szarżę z odległości równej wartości jego ruchu, to nie można wykonać reakcji stand and shoot. Tak szczerze to ja nigdy nie grałem w ten sposób, może kiedyś wyjdzie faq i wyjaśni jak jest z tym stand and shoot żyrka, chociaż według mnie steam gun powinien być slow to fireDźwiedź pisze:Czy żyrokopter może stać i strzelać (z działka parowego) w reakcji na szarżę?
-
- Chuck Norris
- Posty: 441
Nie używasz scatter dice strzelając z cannona, tylko artillery dice, tak więc nie działa.
Co do organek, to jest zapisane "whenever a misfire result is rolled", czyli przerzucasz za każdym razem gdy masz misfire.
Co do organek, to jest zapisane "whenever a misfire result is rolled", czyli przerzucasz za każdym razem gdy masz misfire.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"
-
- Plewa
- Posty: 5
Witam
Trochę głupie pytanie mam na temat magii.
Mianowicie jak Krasnale rozpraszają czary pozostające w grze ? Np. Jest sobie faza magii Elfów i rzucają jakiś czar osłabiający na odział krasnali... który nie zostaje rozproszony z powodu rezygnacji rozproszenia przez gracza armii Dwarfów. Następnie przychodzi czas fazy magii krasnali, czy można rozproszyć tę klątwę używając puli kostek rozproszenia ? (które gracz zachował z poprzedniej fazy magii rywala) czy generuje w jakiś sposób nowe kości rozproszenia ? czy można taki czar rozproszyć tylko bezpośrednio po rzuceniu lub z pozostałych kości rozproszenia w kolejnych fazach magii rywala ?
Pozdrawiam
Trochę głupie pytanie mam na temat magii.
Mianowicie jak Krasnale rozpraszają czary pozostające w grze ? Np. Jest sobie faza magii Elfów i rzucają jakiś czar osłabiający na odział krasnali... który nie zostaje rozproszony z powodu rezygnacji rozproszenia przez gracza armii Dwarfów. Następnie przychodzi czas fazy magii krasnali, czy można rozproszyć tę klątwę używając puli kostek rozproszenia ? (które gracz zachował z poprzedniej fazy magii rywala) czy generuje w jakiś sposób nowe kości rozproszenia ? czy można taki czar rozproszyć tylko bezpośrednio po rzuceniu lub z pozostałych kości rozproszenia w kolejnych fazach magii rywala ?
Pozdrawiam
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Możesz rozproszyc czar również w fazie magii, w Twojej turze, wykorzystując wygenerowane kości mocy.
Niewykorzystane kości mocy i rozproszenia nie pozostają w puli na kolejne fazy.
Niewykorzystane kości mocy i rozproszenia nie pozostają w puli na kolejne fazy.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
A mnie uczono że hexów i buffów nie można rozpraszać w krasnoludzkiej turze magii (nowo wygenerowanymi kośćmi), można zrobić tak tylko z czarami które "pozostają w grze".Bearded Unclean 'Un pisze:Możesz rozproszyc czar również w fazie magii, w Twojej turze, wykorzystując wygenerowane kości mocy.
Niewykorzystane kości mocy i rozproszenia nie pozostają w puli na kolejne fazy.
Więc jak to jest, bo to jest duży gamechanger.
No bo tak można zrobić tylko z RiPami (czarami pozostającymi w grze) i odpowiedź Bearded Unclean 'Un'a odnosiła się właśnie do tej kategorii zaklęć.
Pomeranian pisze:Witam
Trochę głupie pytanie mam na temat magii.
Mianowicie jak Krasnale rozpraszają czary pozostające w grze?