Pytania krótkobrodego - zasady

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Anadim »

Jest sens slayerom dać tylko muzyka, jeśli nie planuję wrzucać runki na sztandar?. Złamać się i tak nie złamią, a chyba wolę utrzymać przeciwnika przy sobie niż zmusić do ucieczki.

heimdall89
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: heimdall89 »

Pytanko bo nie do końca łapię zasady związane z zabójcami.

Jako przykład - w oddział zabójców uderza oddział wrogów, który atakuje jako 1. Zabija dziesięciu brodaczy. Rozumiem że w takiej sytuacji wykonuję zabójczy atak i uderzam w wroga? Czy te ataki idą normalnie w oddział czy w 1 szereg wroga? Chodzi mi o to czy ściągam figurki z ostatniego szeregu przeciwnika czy z przodu (szansa na zabicie championa)

I jeszcze inna sprawa - robię oddział złożony z zabójców. Wrzucam 5 giant slayerów i 5 zwykłych. Przeciwnik mówi że bije w oddział - kogo WS liczę? Zwykłych czy Gigant

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Anadim pisze:Jest sens slayerom dać tylko muzyka, jeśli nie planuję wrzucać runki na sztandar?. Złamać się i tak nie złamią, a chyba wolę utrzymać przeciwnika przy sobie niż zmusić do ucieczki.
Tak, nigdy nie wiesz kiedy przyda się możliwość wykonania swift reformu :)
heimdall89 pisze: Jako przykład - w oddział zabójców uderza oddział wrogów, który atakuje jako 1. Zabija dziesięciu brodaczy. Rozumiem że w takiej sytuacji wykonuję zabójczy atak i uderzam w wroga? Czy te ataki idą normalnie w oddział czy w 1 szereg wroga? Chodzi mi o to czy ściągam figurki z ostatniego szeregu przeciwnika czy z przodu (szansa na zabicie championa)
Tak, jeżeli jakiś przeciwnik zabije twoje modele w walce wręcz to każdy zabity slayer wykonuje deathblow, jest to zwykly atak hth i dotyczą go wszystkie zasady ataków wykonywanych w walce wręcz, jeżeli chcesz to możesz zadeklarować kilka ataków w czempiona, a resztę w oddział w base to base.
heimdall89 pisze: I jeszcze inna sprawa - robię oddział złożony z zabójców. Wrzucam 5 giant slayerów i 5 zwykłych. Przeciwnik mówi że bije w oddział - kogo WS liczę? Zwykłych czy Gigant
W takim wypadku jeżeli przeciwnik deklaruje, że atakuje zabójców trolli to bierze ich WS, lecz jeżeli ten oddział jest w formacji 5x2, to musi zadeklarować ataki w zabójców gigantów, czyli bierze WS 5 i może nabić maksymalnie 5 ran, ponieważ rany z czempionów nie przechodzą na oddział, a tylko z czempionami jest w btb.
Obrazek

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

Ale jak będę mieć muzyka w slayerach to mogę ustawić samych giant slayerów w pierwszym rzędzie? Oni się liczą jako command i mogę sobie wybrać, czy muzyk musi być?

Dla uściślenia tego co napisałeś - woundsów może wejść więcej ale nie zginie więcej niż giant slayerzy w których zostały zalokowane ciosy.

I jeszcze jedno pytanko do Deathblow (i odnośnie Rune of Flight) Do obu zdolności z opisu wynika że działają pozostałe runki w broni itp. Czy jeśli mam +1A z runki to działa, czy nie?

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

1) muzyk i giant slayerzy to command grupa.
ustawiasz ich jak chcesz.

2) jesli masz 5 giantow w pierwszym szeregu to wondsow wejdzie tylko 5.
nawet jesli przeciwnik zada ich 50.
cala reszta przepada bo deklaracje w co sie bije, przypada na poczatek fazy danej inicjatywy. a, ze w tym momencie przeciwnik nie styka sie ze zwyklymi alyerami, to wszystkie 50 musi alokowac w championow.

3) tutaj sie nie wypowiem bo nie mam obecnie AB przy sobie i do konca nie pamietam.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

heimdall89
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: heimdall89 »

Dodatkowa bron ręczna daje dodatkowy atak drugiemu szeregowi?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Nie.

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Daje, ale nie zmienia to faktu, ze szeregi poza pierwszym wykonują tylko "supporting attacks".
W przypadku piechoty, kawalerii i warbeastów jest to tylko 1A, w przypadku jednostek monstrous do 3A.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

Czy Grimm Burloksson daje rerolla na kostce artyleryjskiej tak jak zwykły ME plus to co w opisie postaci czy tylko to co w opisie postaci?
Zwykły ME daje rerolla na kostce z wyłączeniem przypadków wyszczególnionych u Grimma, dlatego się zastanawiam czy opis Grimma nie dotyczy zwiększenia możliwości rerolla.

Dźwiedź
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: Dźwiedź »

Czy żyrokopter może stać i strzelać (z działka parowego) w reakcji na szarżę?

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Anadim pisze:Czy Grimm Burloksson daje rerolla na kostce artyleryjskiej tak jak zwykły ME plus to co w opisie postaci czy tylko to co w opisie postaci?
Zwykły ME daje rerolla na kostce z wyłączeniem przypadków wyszczególnionych u Grimma, dlatego się zastanawiam czy opis Grimma nie dotyczy zwiększenia możliwości rerolla.
Tak, Grimm ma większe możliwości od zwykłego inżyniera, lecz za to jego zdolność działa na 2+.
Dźwiedź pisze:Czy żyrokopter może stać i strzelać (z działka parowego) w reakcji na szarżę?
Teoretycznie tak, lecz trzeba pamiętać, że działko parowe nie ma zasady quick to fire dlatego jeżeli przeciwnik zaczyna szarżę z odległości równej wartości jego ruchu, to nie można wykonać reakcji stand and shoot. Tak szczerze to ja nigdy nie grałem w ten sposób, może kiedyś wyjdzie faq i wyjaśni jak jest z tym stand and shoot żyrka, chociaż według mnie steam gun powinien być slow to fire :)
Obrazek

Awatar użytkownika
cieniu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 129
Lokalizacja: Gdańsk - Morena

Post autor: cieniu »

Czy rune of accuracy w przypadku przerzucania scattera może przerzucić oba rzuty na cannonie?

To samo pytanie z forging i organkami.

In_the_sea_of_blood
Chuck Norris
Posty: 441

Post autor: In_the_sea_of_blood »

Nie używasz scatter dice strzelając z cannona, tylko artillery dice, tak więc nie działa.
Co do organek, to jest zapisane "whenever a misfire result is rolled", czyli przerzucasz za każdym razem gdy masz misfire.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"

Pomeranian
Plewa
Posty: 5

Post autor: Pomeranian »

Witam
Trochę głupie pytanie mam na temat magii.
Mianowicie jak Krasnale rozpraszają czary pozostające w grze ? Np. Jest sobie faza magii Elfów i rzucają jakiś czar osłabiający na odział krasnali... który nie zostaje rozproszony z powodu rezygnacji rozproszenia przez gracza armii Dwarfów. Następnie przychodzi czas fazy magii krasnali, czy można rozproszyć tę klątwę używając puli kostek rozproszenia ? (które gracz zachował z poprzedniej fazy magii rywala) czy generuje w jakiś sposób nowe kości rozproszenia ? czy można taki czar rozproszyć tylko bezpośrednio po rzuceniu lub z pozostałych kości rozproszenia w kolejnych fazach magii rywala ?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Możesz rozproszyc czar również w fazie magii, w Twojej turze, wykorzystując wygenerowane kości mocy.
Niewykorzystane kości mocy i rozproszenia nie pozostają w puli na kolejne fazy.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

duzypawel
Mudżahedin
Posty: 214
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: duzypawel »

Czy w krola na tarczy wchodza stompy ?

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

duzypawel pisze:Czy w krola na tarczy wchodza stompy ?
Ma unit type: infantry, więc oczywiście że tak.
Obrazek

Awatar użytkownika
cieniu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 129
Lokalizacja: Gdańsk - Morena

Post autor: cieniu »

Bearded Unclean 'Un pisze:Możesz rozproszyc czar również w fazie magii, w Twojej turze, wykorzystując wygenerowane kości mocy.
Niewykorzystane kości mocy i rozproszenia nie pozostają w puli na kolejne fazy.
A mnie uczono że hexów i buffów nie można rozpraszać w krasnoludzkiej turze magii (nowo wygenerowanymi kośćmi), można zrobić tak tylko z czarami które "pozostają w grze".

Więc jak to jest, bo to jest duży gamechanger.

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

No bo tak można zrobić tylko z RiPami (czarami pozostającymi w grze) i odpowiedź Bearded Unclean 'Un'a odnosiła się właśnie do tej kategorii zaklęć.
Pomeranian pisze:Witam
Trochę głupie pytanie mam na temat magii.
Mianowicie jak Krasnale rozpraszają czary pozostające w grze?
Obrazek

Awatar użytkownika
cieniu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 129
Lokalizacja: Gdańsk - Morena

Post autor: cieniu »

Ok to wszystko jasne, padło słowo klątwa które mnie zmyliło.

ODPOWIEDZ