Kilka pytań początkującego v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
-
- Chuck Norris
- Posty: 606
Re: Kilka pytań początkującego v 2.0
Zgadza się. Pisałem w kontekście tego, że szarża nie dochodzi. Już nie pisałem dalej jak się rozgrywa spaloną szarżę.
Witam. Pytanie o szarżę. Jeśli jednostka atakująca nie może zrobić close the door bez zachaczenia o inną wrogą jednostkę, a jednostka zaszarżowana jest już w walce i też nie dolinie walki, to czy uznajemy szarżę za niemożliwą?
He. BM.
Jeżeli ani szarżujący ani zaszarżowany nie może się domknąć to szarża jest niemożliwa.Luczi pisze:Witam. Pytanie o szarżę. Jeśli jednostka atakująca nie może zrobić close the door bez zachaczenia o inną wrogą jednostkę, a jednostka zaszarżowana jest już w walce i też nie dolinie walki, to czy uznajemy szarżę za niemożliwą?
Hej Jak mam rozumieć poniższy zapis?
2.27. Q: Can strange shooty contraptions Stand & Shoot if they’re not specifically forbidden from doing so?
A: Yes, except Doomwheel and Arrow of Kurnous. This includes at least the Pigeon Bomb, Gyro’s Steam Gun, Brass Orb and Death Globe. Note that none of these are Quick to Fire. Templates are not placed if they can’t hit the target. If they hit the charger, they can hit other unengaged enemies too.
Rozumiem, mniej więcej jak zrobić stand and shoot za pomocą Pigeon bomb. Ale jak np. Gyro's Steam gunem, gdy przecwinik szarżuje z ponad 8" (tyle mniej więcej ma "łezka". Wg mojej wyobraźni, w zasięg wejdzie 1 model i tylko on będzie pokryty templatką?
2.27. Q: Can strange shooty contraptions Stand & Shoot if they’re not specifically forbidden from doing so?
A: Yes, except Doomwheel and Arrow of Kurnous. This includes at least the Pigeon Bomb, Gyro’s Steam Gun, Brass Orb and Death Globe. Note that none of these are Quick to Fire. Templates are not placed if they can’t hit the target. If they hit the charger, they can hit other unengaged enemies too.
Rozumiem, mniej więcej jak zrobić stand and shoot za pomocą Pigeon bomb. Ale jak np. Gyro's Steam gunem, gdy przecwinik szarżuje z ponad 8" (tyle mniej więcej ma "łezka". Wg mojej wyobraźni, w zasięg wejdzie 1 model i tylko on będzie pokryty templatką?
Caster chowa się za impassible terrain i chce wyczarować vortex w kierunku oddziału który stoi po przeciwnej stronie terenu. Nie widzi oddziału, nie ma nawet za bardzo miejsca żeby położyc template'a przed sobą. Czy można w tej sposób rzucać vortexy?
Czy podczas ruchu można zbliżyć się do oddziału wroga bliżej niż na 1"? Ruch zostanie zakończony 1" od wroga.
Czy podczas ruchu można zbliżyć się do oddziału wroga bliżej niż na 1"? Ruch zostanie zakończony 1" od wroga.
Czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć na powyższe pytanie?Blaesus pisze:Hej Jak mam rozumieć poniższy zapis?
2.27. Q: Can strange shooty contraptions Stand & Shoot if they’re not specifically forbidden from doing so?
A: Yes, except Doomwheel and Arrow of Kurnous. This includes at least the Pigeon Bomb, Gyro’s Steam Gun, Brass Orb and Death Globe. Note that none of these are Quick to Fire. Templates are not placed if they can’t hit the target. If they hit the charger, they can hit other unengaged enemies too.
Rozumiem, mniej więcej jak zrobić stand and shoot za pomocą Pigeon bomb. Ale jak np. Gyro's Steam gunem, gdy przecwinik szarżuje z ponad 8" (tyle mniej więcej ma "łezka". Wg mojej wyobraźni, w zasięg wejdzie 1 model i tylko on będzie pokryty templatką?
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Czyli wykonanie szarży na żyrosa z powyżej 8 cali sprawia, że ten nie może wykonać reakcji Stand&Shoot?
Może wykonać, ale wzornika nie kładzie.Naviedzony pisze:Czyli wykonanie szarży na żyrosa z powyżej 8 cali sprawia, że ten nie może wykonać reakcji Stand&Shoot?
Bohaterowie:
Wedle podręcznika, jeżeli bohater dołącza do oddziału to oddział liczy się jako ruszony, a jeżeli bohater opuszcza oddział to oddział nie może szarżować w tej turze.
1. Czy jeżeli bohater opuści oddział to oddział traktuje się jako ruszony przy strzelaniu?
Wedle podręcznika, jeżeli bohater dołącza do oddziału to oddział liczy się jako ruszony, a jeżeli bohater opuszcza oddział to oddział nie może szarżować w tej turze.
1. Czy jeżeli bohater opuści oddział to oddział traktuje się jako ruszony przy strzelaniu?
Biorąc pod uwagę, że na str. 108 nie ma innych ograniczeń poza tym, że unit nie może wykonać szarży, a na str. 40 wskazane jest, że tylko modele, które się poruszyły otrzymują modyfikator do shootingu, interpretując dosłownie uznać można, iż pozostałe modele nie wykonały żadnego ruchu (pełny ruch im przysługuje w movement faze), zatem nie powinny otrzymywać ujemnego modyfikatora.
Nie znalazłem nic więcej na ten temat, więc może ktoś bardziej doświadczony mnie poprawi jeśli się mylę
Nie znalazłem nic więcej na ten temat, więc może ktoś bardziej doświadczony mnie poprawi jeśli się mylę
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Przyjmujesz progi punktowe, np. co 100 pkt. Podliczasz ile zdobyłeś punktów i ile punktów zdobył twój przeciwnik. Bierzesz różnicę punktową i w przypadku progów co 100 pkt, różnica od 0-99 różnicy na twoją korzyść to 10-10. Różnica od 100-199 pkt na twoją korzyść do 11-9. Różnica 200-299 pkt na twoją korzyść to 12-8. I tak dalej.
przy czym warto uwzglednic wielkosc gry
na 1000 ptk, progi co 100 będa ok, na 2000+ ptk można wziąc progi co 150 albo nawet 200, kwestia podejścia, zobacz w ktorymkolwiek turnieju w dziale np tu:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=24&t=48207
na 1000 ptk, progi co 100 będa ok, na 2000+ ptk można wziąc progi co 150 albo nawet 200, kwestia podejścia, zobacz w ktorymkolwiek turnieju w dziale np tu:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=24&t=48207
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A