Kilka pytań początkującego v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: crazygandalf »

Zgadza się. Pisałem w kontekście tego, że szarża nie dochodzi. Już nie pisałem dalej jak się rozgrywa spaloną szarżę.
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Luczi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 181
Lokalizacja: Ulthuan

Post autor: Luczi »

Witam. Pytanie o szarżę. Jeśli jednostka atakująca nie może zrobić close the door bez zachaczenia o inną wrogą jednostkę, a jednostka zaszarżowana jest już w walce i też nie dolinie walki, to czy uznajemy szarżę za niemożliwą?
He. BM.

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Luczi pisze:Witam. Pytanie o szarżę. Jeśli jednostka atakująca nie może zrobić close the door bez zachaczenia o inną wrogą jednostkę, a jednostka zaszarżowana jest już w walce i też nie dolinie walki, to czy uznajemy szarżę za niemożliwą?
Jeżeli ani szarżujący ani zaszarżowany nie może się domknąć to szarża jest niemożliwa.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Hej Jak mam rozumieć poniższy zapis?

2.27. Q: Can strange shooty contraptions Stand & Shoot if they’re not specifically forbidden from doing so?
A: Yes, except Doomwheel and Arrow of Kurnous. This includes at least the Pigeon Bomb, Gyro’s Steam Gun, Brass Orb and Death Globe. Note that none of these are Quick to Fire. Templates are not placed if they can’t hit the target. If they hit the charger, they can hit other unengaged enemies too.


Rozumiem, mniej więcej jak zrobić stand and shoot za pomocą Pigeon bomb. Ale jak np. Gyro's Steam gunem, gdy przecwinik szarżuje z ponad 8" (tyle mniej więcej ma "łezka". Wg mojej wyobraźni, w zasięg wejdzie 1 model i tylko on będzie pokryty templatką?

Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 922

Post autor: Kopyt »

Czy atrybut z magii nieba działa na morgasty
Obrazek

Awatar użytkownika
Myzu
Mudżahedin
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań, Strefa zero

Post autor: Myzu »

One maja zasade hover? Jak tak, to dziala.

Awatar użytkownika
cieniu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 129
Lokalizacja: Gdańsk - Morena

Post autor: cieniu »

Caster chowa się za impassible terrain i chce wyczarować vortex w kierunku oddziału który stoi po przeciwnej stronie terenu. Nie widzi oddziału, nie ma nawet za bardzo miejsca żeby położyc template'a przed sobą. Czy można w tej sposób rzucać vortexy?

Czy podczas ruchu można zbliżyć się do oddziału wroga bliżej niż na 1"? Ruch zostanie zakończony 1" od wroga.

Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 922

Post autor: Kopyt »

Tak mają zasadę unoszenie ale nie widzę nic o tym by atrybut działał w etc FAQ
Obrazek

Awatar użytkownika
Dzićka
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 40
Lokalizacja: 8B/Wadowice

Post autor: Dzićka »

Jednostka z Hover stosuje zasady jak normalny latacz tylko z wyjatkiem ze nie moze maszerowac(str 71 podrecznika), wiec atrybut z heaven dziala

Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 922

Post autor: Kopyt »

Myślałem że to wymysł Et i tam tego szukałem. Dzięki.
Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Blaesus pisze:Hej Jak mam rozumieć poniższy zapis?

2.27. Q: Can strange shooty contraptions Stand & Shoot if they’re not specifically forbidden from doing so?
A: Yes, except Doomwheel and Arrow of Kurnous. This includes at least the Pigeon Bomb, Gyro’s Steam Gun, Brass Orb and Death Globe. Note that none of these are Quick to Fire. Templates are not placed if they can’t hit the target. If they hit the charger, they can hit other unengaged enemies too.


Rozumiem, mniej więcej jak zrobić stand and shoot za pomocą Pigeon bomb. Ale jak np. Gyro's Steam gunem, gdy przecwinik szarżuje z ponad 8" (tyle mniej więcej ma "łezka". Wg mojej wyobraźni, w zasięg wejdzie 1 model i tylko on będzie pokryty templatką?
Czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć na powyższe pytanie? :)

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Według mnie właśnie tak.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Templates are not placed if they can’t hit the target

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Czyli wykonanie szarży na żyrosa z powyżej 8 cali sprawia, że ten nie może wykonać reakcji Stand&Shoot?

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Naviedzony pisze:Czyli wykonanie szarży na żyrosa z powyżej 8 cali sprawia, że ten nie może wykonać reakcji Stand&Shoot?
Może wykonać, ale wzornika nie kładzie.

Awatar użytkownika
jonasz
Pseudoklimaciarz
Posty: 20
Lokalizacja: Opole

Post autor: jonasz »

Bohaterowie:
Wedle podręcznika, jeżeli bohater dołącza do oddziału to oddział liczy się jako ruszony, a jeżeli bohater opuszcza oddział to oddział nie może szarżować w tej turze.

1. Czy jeżeli bohater opuści oddział to oddział traktuje się jako ruszony przy strzelaniu?

Awatar użytkownika
Alcioch
Plewa
Posty: 6
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Alcioch »

Biorąc pod uwagę, że na str. 108 nie ma innych ograniczeń poza tym, że unit nie może wykonać szarży, a na str. 40 wskazane jest, że tylko modele, które się poruszyły otrzymują modyfikator do shootingu, interpretując dosłownie uznać można, iż pozostałe modele nie wykonały żadnego ruchu (pełny ruch im przysługuje w movement faze), zatem nie powinny otrzymywać ujemnego modyfikatora.
Nie znalazłem nic więcej na ten temat, więc może ktoś bardziej doświadczony mnie poprawi jeśli się mylę :)

Awatar użytkownika
jonasz
Pseudoklimaciarz
Posty: 20
Lokalizacja: Opole

Post autor: jonasz »

gdzie można znaleźć zasady punktacji na turniejach? Chciałbym dowiedzieć się na jakiej zasadzie liczy się wynik bitwy typu 20-0 15-5 itp. Dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Przyjmujesz progi punktowe, np. co 100 pkt. Podliczasz ile zdobyłeś punktów i ile punktów zdobył twój przeciwnik. Bierzesz różnicę punktową i w przypadku progów co 100 pkt, różnica od 0-99 różnicy na twoją korzyść to 10-10. Różnica od 100-199 pkt na twoją korzyść do 11-9. Różnica 200-299 pkt na twoją korzyść to 12-8. I tak dalej. :)

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

przy czym warto uwzglednic wielkosc gry

na 1000 ptk, progi co 100 będa ok, na 2000+ ptk można wziąc progi co 150 albo nawet 200, kwestia podejścia, zobacz w ktorymkolwiek turnieju w dziale np tu:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=24&t=48207
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ODPOWIEDZ