Ciekawostki odnosnie zasad lizakow
Moderator: Ziemko
Re: Ciekawostki odnosnie zasad lizakow
@Okoń
A to zwracam honor, ale po prostu zasugerowałem się tylko podręcznikiem
A to zwracam honor, ale po prostu zasugerowałem się tylko podręcznikiem
Rzuca się jak bound spell. Polecam lekturę army booka
Power level 3
Rzucasz k6. W zależności od wyniku, działanie jest różne:
1- k3 s3
2-3- k6 s4
4-5- 2k6 s5
6- 2k6 s6, -1 do ws i bs dla celu do następnej twojej tury.
Power level 3
Rzucasz k6. W zależności od wyniku, działanie jest różne:
1- k3 s3
2-3- k6 s4
4-5- 2k6 s5
6- 2k6 s6, -1 do ws i bs dla celu do następnej twojej tury.
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN
Ok Byqu, dziękuje. Zdradzę się niewiedzą totalną ale ufam w ludzką wyrozumiałość i chęć wytłumaczenia problemu. Army booka przeczytałem, nie przebrnąłem przez główny podręcznik więc doprecyzuje:
1. czy rzuca się ten czar używając kości magii, jeśli tak to ile trzeba uzyskać punktów czy po prostu rzucam k6 i patrzę na tabelkę
2. czy ktoś może ten czar dispelować
1. czy rzuca się ten czar używając kości magii, jeśli tak to ile trzeba uzyskać punktów czy po prostu rzucam k6 i patrzę na tabelkę
2. czy ktoś może ten czar dispelować
Hej po dłuższej przerwie wracam do battla i mam 5 pytań
1. Czy Chief na ripku również ma zasadę toad rage (tzn nakłada marker albo przynajmniej czerpie z tego bonusy?) bo w char mounta tego nie ma, może było coś w faqu?
2. Skavenpelt Banner - unit który przegra combat traci frenzy więc moc banneru się wyczerpuje czy odnawia nam stracone frenzy?
3.Tetto'Eko - mogę przerzucić kostkę aby kometa nie spadła?
4. Tiktaq"To - może w końcu dołączyć do oddziału terrek?
5. Oxyotl - master predator zawsze jeśli się nie ruszał rani na hit 5+ nawet jeśli trafiałby na 6-7 etc? Nie jest napisane że to zasada jak poison.
Z góry dzięki i sorry za głupie i oczywiste pytania
1. Czy Chief na ripku również ma zasadę toad rage (tzn nakłada marker albo przynajmniej czerpie z tego bonusy?) bo w char mounta tego nie ma, może było coś w faqu?
2. Skavenpelt Banner - unit który przegra combat traci frenzy więc moc banneru się wyczerpuje czy odnawia nam stracone frenzy?
3.Tetto'Eko - mogę przerzucić kostkę aby kometa nie spadła?
4. Tiktaq"To - może w końcu dołączyć do oddziału terrek?
5. Oxyotl - master predator zawsze jeśli się nie ruszał rani na hit 5+ nawet jeśli trafiałby na 6-7 etc? Nie jest napisane że to zasada jak poison.
Z góry dzięki i sorry za głupie i oczywiste pytania
nieregulaminowy podpis usunięty - administracja
1. Nie. Nie było żadnego faqa.
2. Traci frenzy normalnie. Musi być napisane dodatkowo, jeśliby mieli tą zasadę odzyskać, bądź nie tracić w ogole.
3. Tak, jak najbardziej. Napisane jest, że możesz przerzucić kostkę, by sprawdzić, czy kometa spadła, nie jest napisane jakie rezultaty przerzucasz.
4. Nie. Najwyraźniej tworcy bookównie znają wlasnych zasad
5. Moim zdaniem, póki trafiasz na 5+, lub lepiej, ranisz automatycznie. Jeśli tylko szóstka zapewnia Ci trafienie, to tylko 6 automatycznie rani. Nie mam pojęcia co z trafianiem na 7+ lub gorzej. Pewnie tracisz automatyczne ranienie.
2. Traci frenzy normalnie. Musi być napisane dodatkowo, jeśliby mieli tą zasadę odzyskać, bądź nie tracić w ogole.
3. Tak, jak najbardziej. Napisane jest, że możesz przerzucić kostkę, by sprawdzić, czy kometa spadła, nie jest napisane jakie rezultaty przerzucasz.
4. Nie. Najwyraźniej tworcy bookównie znają wlasnych zasad
5. Moim zdaniem, póki trafiasz na 5+, lub lepiej, ranisz automatycznie. Jeśli tylko szóstka zapewnia Ci trafienie, to tylko 6 automatycznie rani. Nie mam pojęcia co z trafianiem na 7+ lub gorzej. Pewnie tracisz automatyczne ranienie.
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN
Przeciwnik w obecnej edycji kodexu lizardmenskiego zawsze moze targetowac kroxy.
Kohorta skinków z kroxami dostała nerfa w 8 ed. armybooku i obecnie zarówno można targetować kroxigory, jak i też skinki są podatne na stompy.
Jeżeli chodzi o supportingi kroxigorami w skinkach, to myślę, że tylko jeden szereg kroxigorów będzie bił zza skinków na tej samej zasadzie na podstawie której liczymy szeregi w tej formacji (czyli szereg skinków + szereg kroxigorów = 3 szeregi).
Poza tym rozumiem, że to teoretyczne pytanie - jeżeli chciałbyś złożyć taki olbrzymi oddział, to na przykładowe 8 kroxigorów potrzebujesz 64 skinków. Z FCG kosztuje to 750 pkt, zajmuje bardzo dużo miejsca i jest słabe. Ponadto kroxy z tylnich szeregów naturalnie nie mają stompów ani nie korzystają z predatory fighters.
Chociaż faktem jest, że taki oddział prezentowałby się bajecznie.
Jeżeli chodzi o supportingi kroxigorami w skinkach, to myślę, że tylko jeden szereg kroxigorów będzie bił zza skinków na tej samej zasadzie na podstawie której liczymy szeregi w tej formacji (czyli szereg skinków + szereg kroxigorów = 3 szeregi).
Poza tym rozumiem, że to teoretyczne pytanie - jeżeli chciałbyś złożyć taki olbrzymi oddział, to na przykładowe 8 kroxigorów potrzebujesz 64 skinków. Z FCG kosztuje to 750 pkt, zajmuje bardzo dużo miejsca i jest słabe. Ponadto kroxy z tylnich szeregów naturalnie nie mają stompów ani nie korzystają z predatory fighters.
Chociaż faktem jest, że taki oddział prezentowałby się bajecznie.
Chodzi Ci zapewne o atrybut z high magic. Nie widzę przeciwwskazań, więc moim zdaniem możesz. Podobnie jak ktoś użyje zjadaczki czarów, to takie zaklęcie też jest do "odzyskania" z contemplation.Kopyt pisze:Czy mogę wygenerować na nowo czar który zapomniałem poprzez 12 z miscasta ??
Dobra mam parę pytań. Jako że szykuje się duża bitwa z kumplem.na 8k.
1. Czy zasada Eog na ancient stedziu się kumuluje.
2. Slan z lm hm oddaje popychaczke innemu slanowi. Czy może wygenerować ten czar który przekazał abym posiadał np 2 popychaczki, jedna na slanie który się zamienił a 2 na lormasterku.
3. Czy opłaca się brać dmuchawy na ancient. Model widoku ja w delegacji i jeszcze nie otwarty.
4. Na Carniego wsadzić speca czy Kałboj?? Trochę liny ten kro
5. Przeciwnik będzie miał 2 armaty i gramy magię 4k6. Przy 2 stedziach bulbie troglo i carnim coś dojdzie.
1. Czy zasada Eog na ancient stedziu się kumuluje.
2. Slan z lm hm oddaje popychaczke innemu slanowi. Czy może wygenerować ten czar który przekazał abym posiadał np 2 popychaczki, jedna na slanie który się zamienił a 2 na lormasterku.
3. Czy opłaca się brać dmuchawy na ancient. Model widoku ja w delegacji i jeszcze nie otwarty.
4. Na Carniego wsadzić speca czy Kałboj?? Trochę liny ten kro
5. Przeciwnik będzie miał 2 armaty i gramy magię 4k6. Przy 2 stedziach bulbie troglo i carnim coś dojdzie.
Ad 1 Zmniejszanie casting values nie kumuluje się. AB, s. 45: "If you have one or more Engines of the Gods(...) the casting values from the selected lore are reduced by 1".
Ad 2 Nie może wygenerować zaklęcia które już zna Twój inny mag i nie jest ono sygnaturką.
Ad 3 Giant blowpipes to podstawowe uzbrojenie ancient stegadona. Duże dmuchawy są słabe, ale mają jedną zasadniczą zaletę nad maszynerią bogów - nie kosztują dodatkowych punktów.
Ad 4 Kroq-gar ma lepszego mounta (wprawdzie brakuje mu bloodroara, ale posiada za to bazowo 1 atak więcej, nie wpada we frenzy i ma 5++ dopóki żyje jeździec), ale niestety sam imienny lord jest sporo słabszy niż oldblood, którego możesz złożyć. Poza tym kosztuje zdecydowanie za dużo punktów.
Ad 5 Brak pytania.
Ad 2 Nie może wygenerować zaklęcia które już zna Twój inny mag i nie jest ono sygnaturką.
Ad 3 Giant blowpipes to podstawowe uzbrojenie ancient stegadona. Duże dmuchawy są słabe, ale mają jedną zasadniczą zaletę nad maszynerią bogów - nie kosztują dodatkowych punktów.
Ad 4 Kroq-gar ma lepszego mounta (wprawdzie brakuje mu bloodroara, ale posiada za to bazowo 1 atak więcej, nie wpada we frenzy i ma 5++ dopóki żyje jeździec), ale niestety sam imienny lord jest sporo słabszy niż oldblood, którego możesz złożyć. Poza tym kosztuje zdecydowanie za dużo punktów.
Ad 5 Brak pytania.
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Tylko duze dmuchawki z hand of glory moga juz cos zapluc;)
6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
Na 1 ancient stegadonie masz 2 giant blowpipy. Każda dmuchawa ma Multiple Shots (2D6), więc w sumie będziesz miał 4d6 hitów z plujek i do tego jeszcze 3 rzuty oszczepami z pozostałych wolnych skinków w howdahu.
Problem z dużymi dmuchawami jest taki, że aby zachowały poisona na multiplu, to musisz albo nie poruszać się w ogóle, albo zwykłym ruchem wejść na krótki zasięg strzału. Ewentualnie można rzucić hand of glory, chociaż porównywalnym celem do zwiększenia bs-a pod względem efektywności jest oddział 10 skinków z blowpipe'ami.
Problem z dużymi dmuchawami jest taki, że aby zachowały poisona na multiplu, to musisz albo nie poruszać się w ogóle, albo zwykłym ruchem wejść na krótki zasięg strzału. Ewentualnie można rzucić hand of glory, chociaż porównywalnym celem do zwiększenia bs-a pod względem efektywności jest oddział 10 skinków z blowpipe'ami.
Nie, Kopyt w 1 turę wystrzela Ci wszystkoKopyt pisze:
5. Przeciwnik będzie miał 2 armaty i gramy magię 4k6. Przy 2 stedziach bulbie troglo i carnim coś dojdzie.
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr