Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: Azurix »

Jeśli ten nowy "Wielki Bitewniak" nie zaadaptuje do siebie armii WFB, to marną przyszłość mu wróżę. Osobiście, jakbym miał mieć nieużywaną armię i w perspektywie musiałbym wydać kolejną małą fortunę na nowy system, to wybrałbym już wtedy jedynie Skirmish i myślę że sporo osób pomyśli podobnie :?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Post autor: Martin von Carstein »

Swoją drogą nie ma lepszych systemów fantasy od warha. Mantic to marna kopia, tańsza, ale zasady są słabe. Próbowałem kilka razy wejść w to, ale niestety nie.

Warmachine to steampunk.
Infinity SC-FI
Bolt action II WW.
Flames of War II WW.
Godslayer mity

Ja tam alternatywy nie widzę. Większość systemów to skirmishe, a nie bitewniaki.
To, co. Teraz wystawiam 3 rycerzy chaosu, 10 amzonek, paru czarnoskórych obstawy i jakiś herald? Łącznie 12-20 modeli?
To ja zapraszam do Field of Glory. Armia Celtów to 300 figurek, a można większe budować. Zapominasz też o Ogniem i Mieczem...
Oczywiście, jest wiele lepszych systemów fantasy (i nie tylko) niż leciwy młotek. Tylko, że w wargamingowym kraju trzeciego świata jakim jest Polska wieści o nich nie dochodzą, wystarczy się rozejrzeć jednak na forum TMP i chłonąć wiedzę.

Awatar użytkownika
Szczwaniak
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Szczwaniak »

Wystarczy rzucić okiem na warheim http://warheim.blogspot.com, figurki z młotka pasują jak ulał, boć to młotek tylko skirmish. A zasady, jaki twórcy w pełni otwarci na dialog czy sugestie.
Kiedyś cierpieliśmy z powodu plag społecznych, dziś cierpimy z powodu lekarstw na nie. - Friedrich August von Hayek

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Kolas111 pisze:Zachwalacie KoW ale ja nie chce KoW. Chce Warhammera. I koniec. Na szczęście moi kumple z którymi gram juz na pocz. End Times stwierdzili że zostajemy przy 8ed ale jak nie będzie żadnych nowości to słabo...Ale tak czy siak 11 lipca zakupię podręcznik do AoS by sie przekonać, w którym kierunku zmierza WFB.
KoW jest tym dla Warhammera czym Pathfinder RPG był dla D&D 3.5 - to tak naprawdę duchowy następca Warhammera pod zmienioną nazwą, za którego odpowiadają Ci sami ludzie którzy tworzyli przez ostatnie 20 lat Warhammera. Co więcej ponieważ nie musieli użerać się z korporacyjną polityką GW mieli dość dużą swobodę w tworzeniu systemu. I temu systemowi wyszło to na dobre.
Ja też uwielbiałem Warhammera, ale ten którego masz teraz to tylko pusta skorupa, pozostałość po zdolnych ludziach takich jak Jervis Johnson, Alessio Cavatore, Bill King, którą zagospodarowała nowa spółka akcyjna pod nazwą GW, której nie napędza pasja, a tylko wyłącznie pogoń za mamoną.

A Warhammer już od dawna nie ma nic wspólnego z tym Warhammerem którego ja najlepiej wspominam - czyli 5 i 6 edycja.

Awatar użytkownika
Jasif
Masakrator
Posty: 2979

Post autor: Jasif »

Embir + 10000.
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Azurix pisze:Jeśli ten nowy "Wielki Bitewniak" nie zaadaptuje do siebie armii WFB, to marną przyszłość mu wróżę. Osobiście, jakbym miał mieć nieużywaną armię i w perspektywie musiałbym wydać kolejną małą fortunę na nowy system, to wybrałbym już wtedy jedynie Skirmish i myślę że sporo osób pomyśli podobnie :?
Widzisz problem w tym, że na naszym rodzimym podwórku Warhammer rządzi niepodzielnie, fakt, to swego czasu był świetny system w który utopiłem ogromne ilości czasu i gotówki, ale nic nie stoi w miejscu. Może jeszcze u nas na naszym polskim zaścianku Warhammer stanowi jakiś punkt odniesienia, ale w skali światowej Warhammer i jego producent, Games Workshop, ma się marniutko i jest tak naprawdę zarządzanym anachronicznie molochem i obiektem drwin. Ogromny sukces planszówek sprawił, że na rynku pojawiło się mnóstwo alternatywnych systemów bitewnych wykorzystujących nowe trendy w projektowaniu gier.

Podam przykład, system którego jestem posiadaczem: Battlelore 2 edycja - taktyczna gra bitewna w świecie high fantasy, zarządzasz regimentami, tworzysz rozpiski, masz mnóstwo kombinowania i możliwości; a jednocześnie przystępna, łatwa do opanowania, stosunkowo tania i bardzo miodna. To świetne połączenie kolekcjonerskiego bitewniaka i planszówki na hexach. Producent utrzymuje oficjalne forum tej gry, zamieszcza nowe scenariusze do pobrania i udostępnia kreator nowych - całkowicie za darmo.

Drugi przykład, X-Wing, tego samego producenta, wspierana turniejowo gra, nie ma żadnych nieścisłości jaki format turniejowy obowiązuje a jaki nie. Wszystko jest jasno wyjaśnione, podobnie jak w Battlelore sporo ciekawych mechanicznych rozwiązań odzwierciedlających niewiedzę o ruchach przeciwnika. Bardzo fajne, "pre-paint'owane" figurki. Miód.

Na tle choćby tych dwóch tytułów Warhammer pod wieloma względami wygląda słabiutko.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Embir dobrze napisane ;P
Azurix pisze:Jeśli ten nowy "Wielki Bitewniak" nie zaadaptuje do siebie armii WFB, to marną przyszłość mu wróżę.
To już zostało zrobione. Obecnie ten nowy "Wielki Bitewniak" wprowadził takie armie jak:
Krasnoludy Chaosu
Krasnoludy
Elfy (Leśne + Wysokie + Leśne Duchy - grywalne w wersji mono)
Mroczne Elfy
Demony
Orki
Gobliny (orki i gobliny zostały rozbite na dwie frakcje)
Ogry
Imperium (Kingdom of Men - oprócz demisiów jest tam chyba wszystko i sporo więcej)
Bretka (przypomina Przystań Ludzi z Herosów III - czyli są anioły)
Umarlaki (tu na powrót khemrii idzie razem z vampirami - są zarówno wąpierze jak i licze z mumiami)
Force of Natura (to coś nowego - ogólne natura - można z tego zrobić armię barbarzyńców wspieraną wielkimi bestiami albo cukierkowe siły driad, nimf, sylf i żywiołów)

Do tego ostatnio pojawiły się:
Szczury
Bestie
Dogs of War (powróciły jako siły ludzkie z dużą domieszką halfingów)

Tego czego brakuje to chyba Warrior of Chaos i lizaków ;P. O ile jaszczurki z pewnością dojdą to wojownicy chaosu raczej nie sądzę.
Jeśli chodzi o oddziały warhammerowe to niemal wszystkie mają swoje odpowiedniki.

Poniżej beta zasady KoW 2 edycja:
https://onedrive.live.com/view.aspx?res ... YAaNDyt4KE
Ostatnio zmieniony 18 cze 2015, o 21:11 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 922

Post autor: Kopyt »

Każdy narzeka a tak naprawdę to nasza wina ze upada. Kto z was ma armie na 7 czy więcej tysięcy kupione w sklepie. Nie dajemy zarobić to zwija się GW.
A tak na poważnie to nie jeden koniec świata przeżyliśmy to i to przeżyjemy. Tak jest z każdą edycja i zmianami. Po marudzić trzeba. Część graczy odejdzie co dotknie głównie scenę turniejów, część przybędzie nie i pewnie nigdy na tur się nie wybierze. O ile grono starych wyjadaczy wymiera to nie zauważyłem w mojej okolicy ( a zadupie) żeby graczy ubywalo a wręcz się powiększa ( na turnieje nie będą jeździć i już)
Obrazek

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

Osobiście nie daję zarobić GW bo mają wygórowane ceny niedostosowane do polskich realiów. A mam figsów na jakieś 20k i żadnej nie kupiłem jako nowej.
Wracając do tematu nowej edycji to cieszą mnie plotki dotyczące możliwości grania skirmisha. Raz że z Mordheimem spędziłem kilka lat i lubię ten system pomimo wielu jego wad. Fajnie będzie ponownie rozgrywać małe potyczki w świecie młotka. Dwa to dla mnie problemem warhammera jest długość rozgrywki. To co idzie w przeciekach napawa optymizmem bo zasady wskazują na uproszczenia mogące ją skrócić. Dlatego mając rodzinę, dzieci łatwiej jest się wyrwać na 2h zagrać skirmisha niż na 4-5h rozkładając masę figurek. :-) O malowaniu nie wspomnę. Wg mnie w dzisiejszych czasach krok w stronę małych, szybkich gier ma sens. Widać to po wielu ciągle powstających nowych systemach skirmishowych. A jeśli zasady będę tak stworzone, że nie będzie problemów z większymi bitwami to tym lepiej. Każdy znajdzie coś dla siebie. Może powstaną osobne turnieje na mniejsze punktpunkty?
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Awatar użytkownika
PAWEL.KAROLAK
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk / Glasgow

Post autor: PAWEL.KAROLAK »

Never pisze:Dlatego, przechodzę na 40K;)

Zobaczę co to będzie nowego i jak się przyjmie a w starego WH można będzie cały czas grać.
Ja też już jestem nastawiony i wyposażony na kontynuację w 40stce :lol2:
High Elves
Wojna o Brodę!

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

Jak to dobrze być dwusystemowym. :D Eldarami śmiga się bardzo przyjemnie

Hmm właśnie znalazłem w KoW chyba jedyny model jaki mi się podoba. Niemniej wciąż zasady są słabe jak na bitwy, niemniej jeśli Battl przejdzie na skirmisha to faktycznie jedyny bitewniak na rynku z kwadratami być może powinien zająć przestrzeń.

Jak mawiają korwiniści: "rynek zweryfikuje"

In_the_sea_of_blood
Chuck Norris
Posty: 441

Post autor: In_the_sea_of_blood »

crazygandalf pisze:Osobiście nie daję zarobić GW bo mają wygórowane ceny niedostosowane do polskich realiów. A mam figsów na jakieś 20k i żadnej nie kupiłem jako nowej.
Wracając do tematu nowej edycji to cieszą mnie plotki dotyczące możliwości grania skirmisha. Raz że z Mordheimem spędziłem kilka lat i lubię ten system pomimo wielu jego wad. Fajnie będzie ponownie rozgrywać małe potyczki w świecie młotka. Dwa to dla mnie problemem warhammera jest długość rozgrywki. To co idzie w przeciekach napawa optymizmem bo zasady wskazują na uproszczenia mogące ją skrócić. Dlatego mając rodzinę, dzieci łatwiej jest się wyrwać na 2h zagrać skirmisha niż na 4-5h rozkładając masę figurek. :-) O malowaniu nie wspomnę. Wg mnie w dzisiejszych czasach krok w stronę małych, szybkich gier ma sens. Widać to po wielu ciągle powstających nowych systemach skirmishowych. A jeśli zasady będę tak stworzone, że nie będzie problemów z większymi bitwami to tym lepiej. Każdy znajdzie coś dla siebie. Może powstaną osobne turnieje na mniejsze punktpunkty?
Właśnie trochę inaczej na to spójrz, dzięki większym bitwą masz możliwość wyrwać się na 4-5 godzin, a nie tylko na 2 ;) (też mówię tu z doświadczenia męża i ojca). Powiedzmy sobie szczerze, też się nam te pare godzin na pacynki należy.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Najlepiej mieć jedno i drugie. W zależności od posiadanego czasu, grasz 2h w Skirmish lub 4-5h porządną bitewkę :wink:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

Od tego są różne systemy - jak pisałem - chcesz skirmisha siadasz do Mordheima, chcesz innego skirmisha to do Infinity, a chcesz pełnowymiarowej epickiej rzeźni to siadasz do WFB. Kopiowanie i dostosowywanie się zamiast rozwijanie własnej marki i produktu nie tylko czyni rynek bardziej ubogim ale też z reguły się dobrze nie kończy.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Cóż, nie wyprzedam swojego WFB, nawet jakbym miał już nie grać w tą grę, choćby ze względów hobbystycznych. Dodatkowo wszedłem w Infinity, więc najwyżej inny system stanie się priorytetowy. Ciągle trzymam jednak kciuki, że GW wybrnie z całej tej sytuacji z twarzą :wink:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

In_the_sea_of_blood pisze:Właśnie trochę inaczej na to spójrz, dzięki większym bitwą masz możliwość wyrwać się na 4-5 godzin, a nie tylko na 2 ;) (też mówię tu z doświadczenia męża i ojca). Powiedzmy sobie szczerze, też się nam te pare godzin na pacynki należy.
To fakt, tylko, że jak realnie masz czas od 21.00 to ciężko te 4-5 godzin wygospodarować. :D Dlatego cieszy mnie, że plotki mówią o jednym systemie na skirmish i na bitwy. Nie musisz uczyć się zasad dwóch systemów, kupować nowych figurek. Jeden system, te same zasady, te same figurki. Taki kompakt pozwoli na wejście do gry osobom lubiącym małe szybkie gry, jak i tym z większymi armiami, na długie posiadówki. Dodatkowo krótsze bitwy są lepsze na turnieje. Obecnie w ciągu dnia rozegrasz 3-4 bitwy plus kolejny dzień ze 2. Mała ilość rozgrywek, niekoniecznie mówi o tym kto był najlepszy, ale o tym kto miał lepsze paringi. Przy większej liczbie gier i odejściu od szwajcara, można zmienić koncepcję wyłaniania zwycięzcy. Np pierwszego dnia zrobić rozgrywki grupowe (każdy z każdym), a kolejnego finały. Daje to większe możliwości.
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

crazygandalf pisze:
In_the_sea_of_blood pisze:Właśnie trochę inaczej na to spójrz, dzięki większym bitwą masz możliwość wyrwać się na 4-5 godzin, a nie tylko na 2 ;) (też mówię tu z doświadczenia męża i ojca). Powiedzmy sobie szczerze, też się nam te pare godzin na pacynki należy.
Np pierwszego dnia zrobić rozgrywki grupowe (każdy z każdym), a kolejnego finały. Daje to większe możliwości.
Solo chce zrobić taki format, da sie go zrobic tez na kwadratach.

Aktualnie w 40k gra sie nieco dluzej niż w WFB, wiec na zmniejszenie czasu bym sie nie nastawial. Ale generalnie skirmishe maja troche lepsze zasady niz wkadraty wiec fajnie ze beda w tym klimacie systemy, byle zasad nie spaprali tylko grzecznie kserowali z 40k :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Denis
Falubaz
Posty: 1351
Lokalizacja: ZKF Zabrze

Post autor: Denis »

Obecnie na dwudniowych turniejach jest 5 bitew i jakos nie ma problemu czasowego bo jak ktos gra nie staluje to spokojnie zdazy,na male pkt to bys ze dwa razy tyle zagral
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”

Death Note

Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

-Qc- pisze:Aktualnie w 40k gra sie nieco dluzej niż w WFB, wiec na zmniejszenie czasu bym sie nie nastawial.
QC przecież to kwestia znów ogrania i ilości modeli

ktoś wyskakuje z Astra Militarum i 150 gwardzistach i koniecznie chce przepchać na 2 stronę stołu to spędzi na tym dużo więcej czasu, niż ktoś na deathstarze Centurionów czy Wilków gdzie 1000 ptk jest w 1 klocku

wbrew pozorom dla mnie gry 40K są szybsze niż WFB, odpada efekt kombinowania stref, ustawiania wymyślnych kontr i liczenia statystyki pogoni itp, są inne elementy kombinowania po prostu
niemal wszyscy widzą wszystko 360 :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Da Orks Waaaaaaaaaaaaaaaagh potrzebuje chwili żeby przepchnąc swoje 240 modeli :D i tez trzeba ustawiac kontry :)

Kombinujesz na maelstormach
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Zablokowany