Rozpiski

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Profi
Chuck Norris
Posty: 382
Lokalizacja: Worcław
Kontakt:

Re: Rozpiski

Post autor: Profi »

Grimgor z Wurzagiem jakoś nie przypadli mi do gustu (nie do końca potrafię wykorzystać pełen potencał rozpiski), dlatego piszcie co sądzicie o takiej rozpie na Ojro (2,5k)

1 Black Orc Warboss @ 233.0 Pts
General; Choppa; Heavy Armour; Shield
Talisman of Preservation [45.0]
Sword of Striking [15.0]
Dragonhelm [10.0]

1 Savage Orc Great Shaman @ 290.0 Pts
Frenzy; Magic Level 4; Warpaint; Big Waagh
Lucky Shrunken Head [50.0]
Fencer's Blades [35.0]

1 Goblin Warboss @ 213.0 Pts
Shield
Sword of Might [20.0]
Armour of Destiny [50.0]
Dawnstone [25.0]

1 Gigantic Spider @ [0.0] Pts

1 Black Orc Big Boss @ 165.0 Pts
Battle Standard
Armour of Silvered Steel [45.0]
Luckstone [5.0]

1 Night Goblin Shaman @ 110.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25.0]

40 Savage Orc Big 'Uns @ 486.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Warpaint; Standard; Musician

1 Savage Orc Boss @ [15.0] Pts

28 Night Goblins @ 212.0 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician

1 Night Goblin Boss @ [10.0] Pts

2 Fanatic @ [50.0] Pts

5 Goblin Wolf Riders @ 70.0 Pts
Short Bow; Light Armour; Shield; Musician

5 Savage Orc Boar Boyz @ 110.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Warpaint; Musician

1 Arachnarok Spider @ 320.0 Pts
Flinger

1 Doom Diver @ 80.0 Pts

1 Doom Diver @ 80.0 Pts

1 Mangler Squig @ 65.0 Pts

1 Mangler Squig @ 65.0 Pts

Models in Army: 88

Total Army Cost: 2499.0
Lubię i potrafię grać rozpiskami mobilnymi z małymi oddziałami, które potrafią coś zrobić, a już na pewno powywalać za stół wszelkie odginaczki i śmieciowe unity przeciwnika (Duży goblin na pająku + Dzikusy na dzikach). Arok z Flingerem powinien dać mi trochę przewagi na chwilę przed samym combatem z różnymi armiami a i sam coś małego utłucze. Standardowe strzelanie z 2xDD + wkurzające 2xManglery i oddział-straszak SOB'Uns to standard, bez którego się nie ruszam z domu.

Konstruktywa krytyka mile widziana :)

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Takie rozpiski są tutaj od kilku lat. Różnią się szczegółami. Nuda.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

bsb na savege'a chyba (po co Ci 2xBO), goblin lepiej zeby sie zdublowal na dwoch jeden z dawnstonem drugi z armourem. lordownia po prostu sie na kowobojw nie nadaje chyba ze 4++ stubborn czy inny OTS
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Nie-le-gal-na! :mrgreen:
Units cannot be more than 450 points at the point of roster creation. This does not apply to characters.
A co do drugiej broni na dzikach to według AB działa tylko on foot.

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

Stan pisze:A co do drugiej broni na dzikach to według AB działa tylko on foot.
W przypadku normalnych jednostek to się zgadza. Ale savage na dzikach nie są normalną jednostką. :D Spokojnie mają bonusy za drugą broń, ale mają -1 do rzutu przy testach Dangerous Terrain.
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Awatar użytkownika
Profi
Chuck Norris
Posty: 382
Lokalizacja: Worcław
Kontakt:

Post autor: Profi »

Grolshek pisze:Takie rozpiski są tutaj od kilku lat. Różnią się szczegółami. Nuda.
Przykro mi, że nie podekscytowałem cię swoją rozpą. Ma wygrywać a nie uszczęśliwiać ludzi ;).
-Qc- pisze:bsb na savege'a chyba (po co Ci 2xBO), goblin lepiej zeby sie zdublowal na dwoch jeden z dawnstonem drugi z armourem. lordownia po prostu sie na kowobojw nie nadaje chyba ze 4++ stubborn czy inny OTS
Wolę polegać na jednym konkrecie, który powalczy z odginaczką i ja zabije niż na dwóch plewach, które nie wiem czy dadzą radę np. lekkiej kawie. Poza tym jego statsów można już się bać (przeciwnik na pewno go nie zignoruje).
BSB wyląduje w gobbosach. Muszę mieć pewność, że pójdą z dzikimi, bo ta rozpa nie może stać w miejscu. Nocników będzie zaraz więcej z uwagi na:
Stan pisze:Nie-le-gal-na! :mrgreen:
Units cannot be more than 450 points at the point of roster creation. This does not apply to characters.
A co do drugiej broni na dzikach to według AB działa tylko on foot.
True i za chwilę poprawie. AHW działają na dzikach, jak pisał crazygandalf. Ot mają silne nogi to się utrzymują na grzbiecie dzika :P.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

na boar boyzow flaming i dodatkowe 2 modele imo - wtedy ten unit ma juz zastosowania taktyczne :D (choc i tak wole wlocznie, ktore sa lepsze chyba ze wsadzisz 0 z malego Laaa)

Co do goblinskiego lorda vs 2 goblinskich kowbojów:

masz: +1 ws, +1 ld.

To z +. z minusów 3 woundy zamiast 6, dzialo wali Ci na raz w caly model, masz mniej atakow (3 z dolu i 4 z gory, w kontrze do 6 z dolu i 6 z gory), mniej opcji taktycznych - przede wszystkim uzywania jednego do blokowania piechoty i niskiej sily, a drugiego do wypraw na ciezsze rzeczy, ale tez po prostu np. double flee, lapanie challandzu i zabijanie maga drugim pajonkiem, no po prostu multum opcji

Po prostu nie ma startu, duzy pajonk jest zawsze gorszy niestety poza przypadkiem kombinowania chopka ze stubbornem, ale taki i tak ma tylko 2+ 4++ i niskie LD

Jak tak to 2xBO moga sie sprawdzić
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

lord na średnim pająku przeinwestowany, ale jak nie ma armat, to sobie graj, ale...
- ja bym zamienił SoM na potke siły i dzidę.
- pamiętaj, że model średniego pająka z bossem ma też 3W, tyle samo T, odrobinę (14%) mniej ataków, jakiś nieistotny WS o jeden lepszy i też nie ginie.
- jak jesteś takim taktykiem od szybkich oddziałów to bym lorda goblina wsadził na wilka, dał mu 7A S4(7) WS5 +1A S3 (wilk) i siał postrach na tyłach wroga po vanguardzie :D:
3+save'a (wilk, LA, ench shield)
4+warda na pierwszą ranę,
jakąś srogą kosę (+3A?),
potke siły
kosztuje "tylko" 186 punktów

to jedyny goblin warboss, którego rozważam... poza moim generałem ;)

złóż tego BSB jakoś do sensu.
możesz mieć 3+ Sv za 5 pkt (ench sh), a dajesz 2+ za 45 (silver steel).
daj warda, może nie zdechnie od pierwszej snajpery.
wiem, że ASv się kombuje z siatkami, że z enchanted shield nie ma dwuraka, ale ten koleś ma żyć a nie bić, więc chyba wolę: 3+ ASv
4+WSv

tego flingera to też chyba wziąłeś na nasz tutaj ból zębów.

Awatar użytkownika
Profi
Chuck Norris
Posty: 382
Lokalizacja: Worcław
Kontakt:

Post autor: Profi »

-Qc- pisze:na boar boyzow flaming i dodatkowe 2 modele imo - wtedy ten unit ma juz zastosowania taktyczne :D (choc i tak wole wlocznie, ktore sa lepsze chyba ze wsadzisz 0 z malego Laaa)
Poszło. 7 chłopaków ze spearami i z płonącą szmatką. Chętnie potestuję.

Gobliński kowboj by paulinka17 ;)
paulinka17 pisze:tego flingera to też chyba wziąłeś na nasz tutaj ból zębów.
Dlaczego? 30 pkt., co prawda nie mogę maszerować, ale ASL zawsze się przyda. Powiedz coś więcej, bo nie rozumiem ;)


Poprawiony roster. Bold z kolorem=poprawione unity. Po takiej budowie dużego Goblina Warbossa nie mam jak zabezpieczyć BSBka:/ any ideas?
1 Black Orc Warboss @ 233.0 Pts
General; Choppa; Heavy Armour; Shield
Talisman of Preservation [45.0]
Sword of Striking [15.0]
Dragonhelm [10.0]

1 Savage Orc Great Shaman @ 290.0 Pts
Frenzy; Magic Level 4; Warpaint; Big Waagh
Lucky Shrunken Head [50.0]
Fencer's Blades [35.0]

1 Black Orc Big Boss @ 165.0 Pts
Battle Standard
Armour of Silvered Steel [45.0]
Luckstone [5.0]

1 Goblin Warboss @ 186.0 Pts
Light Armour
Sword of Bloodshed [60.0]
Potion of Strength [20.0]
Opal Amulet [15.0]
Enchanted Shield [5.0]

1 Wolf @ [0.0] Pts


1 Night Goblin Shaman @ 110.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25.0]

36 Savage Orc Big 'Uns @ 442.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Warpaint; Standard; Musician

1 Savage Orc Boss @ [15.0] Pts

42 Night Goblins @ 254.0 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician

1 Night Goblin Boss @ [10.0] Pts

2 Fanatic @ [50.0] Pts

5 Goblin Wolf Riders @ 70.0 Pts
Short Bow; Light Armour; Shield; Musician

7 Savage Orc Boar Boyz @ 170.0 Pts
Frenzy; Spear; Warpaint; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]

1 Arachnarok Spider @ 290.0 Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
1 Mangler Squig @ 65.0 Pts
1 Mangler Squig @ 65.0 Pts

Models in Army: 100
Total Army Cost: 2500.0

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Bardzo fajny warboss, propsy paulinka!

Co do filngera - ze względu na to, że nie leci do CC, to wrzucenie tego debuff tam gdzie to ma sens w sytuacji stołu się de facto nie zdarza. Musialbys to wrzucic na unit ktory zaraz Cie zaszarzuje i bez tego debufu Cie zje (bo inaczej co za roznica), no ale jak przez ten debuff ma przegrac to Cie nie zaszarzuje i tak troche to kolko bezuzytecznosci sie zamyka... :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Szczwaniak
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Szczwaniak »

Jak przeglądam te nasze rozpiski i widzę swoje, to aż żal mi, że taka różnorodna w jednostki armia ma tak krótką listę przydatnych jednostek. 90% rozpisek to ta sama baza różniąca się dodatkami. Ale to chyba jedyne wyjście jeśli śię chce
Ma wygrywać a nie uszczęśliwiać ludzi;)
Kiedyś cierpieliśmy z powodu plag społecznych, dziś cierpimy z powodu lekarstw na nie. - Friedrich August von Hayek

Awatar użytkownika
Profi
Chuck Norris
Posty: 382
Lokalizacja: Worcław
Kontakt:

Post autor: Profi »

@-Qc-, jeżeli przeciwnik nie zaszarżuje to ja to zrobię i tym bardziej lepiej pójdzie mi combat, źle kminię? Flinger nic nie zrobi-trudno, wejdzie-tym lepiej...

@Szczwaniak - gram zielonymi ładnych parę lat i rozpisek mam multum. Teraz po prostu chcę jeździć po turach i wygrywać - po to w końcu są ;). Dla funu już się najeździłem, dzięki.

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

To powyżej o grywalności to bzdura. Hoppersi są ciężcy do użycia. Jakby można było robić reformy to bym używał.
Reszta jest grywalna.

Super, że ograsz tego kowboja. Ja za mało gram i na zbyt wysokie stawki, żeby się nim pobawić ;)

Mi zdarzyło się zagrać kilka gier takim (kosa, potka, opal amulet zostają):
1. goblina zmieniasz na zwykłego orka,
2. enchanted zmieniasz na charmed shield,
3. wilka na wywerne

to dopiero jest kowboj :D
nie ma vanguarda, ale jeszcze łatwiej dobierać cele bo lata :D
podobnie jak ten na wilku, nie nadaje się na generała :D

olej tego flingera, szkoda nawet na tą pierwszą grę. nie strzelasz po marszu.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Poza tym ASl jest tylko na jedna ture jak Ty szarzujesz to juz nie ma ASL'a
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Szczwaniak
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Szczwaniak »

paulinka17 pisze:To powyżej o grywalności to bzdura. Hoppersi są ciężcy do użycia. Jakby można było robić reformy to bym używał.
Reszta jest grywalna.
Nie chodziło mi o grywalność naszych jednostek tylko ich przydatność. Coś co świetnie wyglada na papierze może słabo wypaść na stole i odwrotnie. Natomiast większość rozpisek to te same jednostki wsparte innymi. Nie mówię tu o rozpiskach dla fanu, ale o tych które chcą wygrywać. Pojawienie się na stole hoopersów oznacza powiedzmy wywalenie wilków, No chyba że ma to być armia na 20 hoopersów z big bossem, ale to już jest fan. Nie oznacza to, że rozpiski dobre nie są pełne fanu, cała nasza armia jest go pełna, ale to co nowe jest z reguły bardziej pociągające.
Kiedyś cierpieliśmy z powodu plag społecznych, dziś cierpimy z powodu lekarstw na nie. - Friedrich August von Hayek

ślivek
Kretozord
Posty: 1672

Post autor: ślivek »

To, że generalnie kreuje się pewien standard który jest przyjmowany przez innych jest naturalne w każdym systemie bitewnym czy TCG (np. magic) nie tylko w jednej armii ;)
Nie wiem skąd bierzesz dane, że 90% rozpisek jest na jedno kopyto bo co chwila ktoś gra czymś mniej standardowym. Jednak sam fakt, że mamy dużo opcji i dużo fajnych oddziałów tylko sprawia, że tak czy inaczej któreś z nich zostaną w domu i zostają często te które w jakiś sposób nie pasują do koncepcji albo są uznawane za słabsze od konkurencji (vide gobliny a nocniki czy orki a dzikusy, stone trolle a trolle, spider ridersi a wolf ridersi) nawet jeśli różnice nie są takie duże.
Imho mało grywalne poza hoppersami są giganty jeszcze oraz swarmy snotlingów i stone trolle.
Obrazek

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

Nie chcą grać na nowatorskiej kminie Grimgor+Wurrzag i się dziwią, że monotonia :lol2:
A tak poważniej to masz jeden stabilny kloc do bicia (Savage) jeden dość losowy (Arek) oraz praktycznie rzecz biorąc śmietnik.
Rozdrobnione orki to nie są szczęśliwe orki. Szkoda oddawać przeciwnikowi free-fragi, jak już chcesz w PG iść.


Kilka argumentów za Grimgorem i Immortulzami
- generał nie dość że o niebo wyporniejszy od zwykłego to jeszcze jest rzeźnikiem jak mało kto
- oddział o wiele bardziej uniwersalny niż trolle, zarówno na potrzeby hasania oddzielnie od savagy, jak i możliwości różnorakiego doboru broni pod puszki albo mięcho. Combatują się o wiele lepiej niż trolle z hatredem i wysokim WS. Brak animozji na generalskim klocu
- możliwość na baner dyscypliny

Oczywiście trzeba ostrożnie się obchodzić z magią, ale cóż nie można mieć wszystkiego.
Jak udawało mi się dotąd złapać wroga na savagy i skontrować Grimgorem to jeszcze nic tego nie przeżyło

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

Szczwaniak pisze:
paulinka17 pisze:To powyżej o grywalności to bzdura. Hoppersi są ciężcy do użycia. Jakby można było robić reformy to bym używał.
Reszta jest grywalna.
Nie chodziło mi o grywalność naszych jednostek tylko ich przydatność. Coś co świetnie wyglada na papierze może słabo wypaść na stole i odwrotnie. Natomiast większość rozpisek to te same jednostki wsparte innymi. Nie mówię tu o rozpiskach dla fanu, ale o tych które chcą wygrywać. Pojawienie się na stole hoopersów oznacza powiedzmy wywalenie wilków, No chyba że ma to być armia na 20 hoopersów z big bossem, ale to już jest fan. Nie oznacza to, że rozpiski dobre nie są pełne fanu, cała nasza armia jest go pełna, ale to co nowe jest z reguły bardziej pociągające.
No niestety :( Ja mam np. 10 baz snotlingów metalowych (kupiłem okazyjnie kiedyś) i chciałbym nimi pograć jakoś sensownie, ale jak mam wydać koło 240-270 pkt. na oddział, który przytrzyma mi wroga na turę to to nie ma sensu.Nie mogliby kosztować 20 albo 15 za bazę? Podobnie jest z Gigantem. Uwielbiam go, ale musi dojść (ostatnio wepchał do wora BSB krasnali i dowódce ironów w jednej turze...mina przeciwnika bezcenna :D ). Wszystko przez dysproporcje cena/jakość i przez to mamy ng>gobliny, trolle>BO, wilki>pająki, orki na dzikach>SO na dzikach itp. Ale i tak to najbardziej różnorodna i nieprzewidywalna armia ze wszystkich. Gdyby tak jeszcze orki zamiast łuków mieli kusze...eh...marzenia :P

Awatar użytkownika
IronWithin
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 164

Post autor: IronWithin »

Witam, zaczynam zabawę orkami i chciałbym się zapytać czy taka rozpiska miałaby rację bytu
Lordowie i herosi
Grimgor
Wurzag
SO bsb 2+ save + gw
SO shaman + głowa
NG shaman + zwój + lvl
Core
około 40 SO + spears
około 40 NG spears shields + fanatycy
2x5 wilkczków spear shield
special
około 30 BO jako immortulz + shield + dyscyplina
Rare
2 manlgery
2 DD
I moze jakiś rock lobber jakby się zmieścił

Nie pisałem dokładnych kosztów jako że to wstępny plan ale powinno sie zmieścić w punktach ;)
"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

ślivek
Kretozord
Posty: 1672

Post autor: ślivek »

Miałaby rację bytu. Taki tam standardzik z immortulzami zamiast trolli ;) GrimgorIronhide napisze Ci więcej.
Obrazek

ODPOWIEDZ