Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
jachu_ka
Chuck Norris
Posty: 497
Lokalizacja: Bray, Eire

Re: Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)

Post autor: jachu_ka »

Barbarossa pisze:Emocje są wtedy, kiedy zaplanujesz jakąś akcję i ci wyjdzie (albo i nie). To co widziałem na tym wideo nawet nie wiem do czego można porównać, jedyną równie bezsensowną grą, w jaką w życiu grałem, jest wojna.
AoS przypomina grę którą wynaleźli chłopaki czterdziestkowcy z Corku. Chariot racing się nazywa czy jakoś tak.
Bierzesz długą ławkę, każdy gracz ma jednego zawodnika i zaczyna z dwiema kostkami. Po kolei rzuca na dystans ruchu albo strzela do dowolnego przeciwnika. 6 na ruch generuje dodatkową kość do puli, 1 kość zabiera, wykorzystujesz ile chcesz kostek do czego chcesz. Przeciwnika trafia się na (uwaga!) 4+, rani na 4+, ma Sv na 4+. Nima HtH, albo się ruszasz albo strzelasz.
Graliśmy w to w tym roku na Home Nations, kupa śmiechu była. Fajna gra bo wykulałem durzo szustek i wygrałem!!!!11 Jestę wymiataczę.
Bocian pisze:A tak na serio, to zupełnie sobie nie wyobrażam przestawiania tych kilkudziesięciu modeli co turę, dlatego przestałem grać orkami w wh40k... Może jeszcze umożliwią grać formacjami, zobaczymy.
Hehehe, a ja na czterdziestkowym ETC w tym roku wystawiam 243 orków. Każdemu co jego. :)
Ostatnio zmieniony 3 lip 2015, o 23:46 przez jachu_ka, łącznie zmieniany 1 raz.
marchef w butonierce

Awatar użytkownika
Dzoooma
Chuck Norris
Posty: 607
Lokalizacja: Stolica, Wola - "Gamonie"

Post autor: Dzoooma »

Są TK i moje ulubione postacie. To jakiś plus.
Obrazek
Zapytaj mnie co sądzę o GW...

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Włócznia HE ma zasięg 2"
Obrazek
Ale przynajmniej pdf jest od razu na stronie GW a nie na chomiku.
Ostatnio zmieniony 3 lip 2015, o 23:46 przez Klafuti, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Sunfang (miecz) Tyriona 8 ;)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Morok

Post autor: Morok »

czyli można zrobić sobie armię trolli albo entów ? ale nazwy ogrów ogor czy orków orruk to trochę żenada

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

A propos balansu - zaznaczyłem pogrubioną czcionką :D Nie wiem czy po takiej wypowiedzi, można spodziewać się czegokolwiek co miałoby ten balans na poziomie rozpisek wyprostować...
This is from a GW manager

First let me say thanks for waiting and taking the time to ask questions, onto the answers:

Why round bases?
Why not round bases?
in all seriousness, it's a style choice on the part of the design team, if you think your models would look better on an 8 Pointed Star of Chaos base feel free to use it. Equally if you want to keep them on square bases to rank up better that's not a problem either.

Speaking of ranking up?
There are many ways to play Age of Sigmar, from one-on-one combat to massed battles. How you want to play needs to be decided between you and your opponent before you play a game.

For example, one of you thinks you're going to play it like a skirmish and brings 20 individual models to use as their army (perfectly legal) and the other brings a whopping great Grand Army of massed ranks of spearmen and bowmen and flanking cavalry (also perfectly legal), neither of you are going to enjoy that game.

Just have a chat before the game about what you want to get out of the game and do that.

How is it balanced:
However you want it to be, the game has rules for equal armies and completely one sided builds. The key is that conversation we were talking about earlier.

If one of you turns up with three bloodthirsters and the other turns up with three units of 5 archers that game is going to be a different animal than if the other guy turned up with three Mortarchs or even three units of 10 archers. It's up to you to balance your own games based on your personal experience. Leaving you the freedom to play how you want. Ultimately it's a game for adults at the level we're talking about here and it's up to us to decide what's fair, what isn't and if we even care.

If you're in any doubt as to whether the game you're about to play looks balanced, it probably isn't, ask yourself what would make it balanced and make it happen if that's what you want to do.



Can I use my old Warhammer Models?
Absolutely, it'd be pretty rubbish if you couldn't. Your old army will port straight over to the new game. If you match up against someone you played against with the old rules, try using the same armies you used using the new rules.

How long do games take?
As long as you want them to. Though for a rough estimate my staff had their first game using the whole set from Age of Sigmar tonight and it lasted about an hour and a half, but that included pouring over many rulebooks, I think we could get that below an hour if we tried really hard.

What's it like?
It's been built from scratch, it is not like any game we've done before, it is however very intuitive once you get used to the changes. Tactics are exactly the same, yet completely different, though it's beyond my ability to explain that properly here, you're best off trying it for yourself and seeing what I mean.

Why is the rulebook only 4 pages?
Many reasons but the main ones are:
It's not all of the rules by any means, it makes up about 1% of the total rules for the game, the rest are on the warscrolls. On the warscrolls you'll find all of the modifiers to hit, all of the special rules for your units and any effects they have on the game. For example, having a totem around in a Goretide army makes your guys significantly better. Going from having 1 Attack, to 2 or even 3 with modifiers to hit and wound.

Each warscroll changes how the game is played on a fundamental level, altering everything from individual armour saves to the landscape itself.

Oh and the rules are free, all of them, from the rulebook to the warscrolls, they're all downloadable from the games workshop website starting at 10am 4th July.

What happened to the Bretonnians?
I'm still not sure Danny, the warscrolls will explain it all, I haven't seen all of them yet.

Why only 4 factions?
Believe it or not Warhammer 40'000 only has 3, Imperium, Chaos and Xenos. Yet within that there are many armies, this is no different. The factions are Order, Destruction, Death and Chaos.

How does massed combat work?
By your choice, there is a lot of "you may..." In the rulebook. What that means is if you choose to keep your units together in ranked formations you can, there are benefits and disadvantages to doing so and it'll be up to you to decide with your opponent how you want to go about doing it.

I've played it in both ways now and I can honestly say (No GW Spin) that it works absolutely fine, you just need to be clear with your opponent that that's the game you want to play. Personally I'll be playing it both ways in the same game, all my shield guys will be going onto square bases to form huge shield walls, while my more skirmish units will remain on round bases.

Is it Ninth Edition?
Quite simply, No, it's a completely different game. If you don't like it feel free to keep playing 8th, heck, go back to 3rd if that's your hobby. Just know the models aren't going anywhere, as long as you've got some rules you can play with them.

What about the end times books?
All still usable except the stat lines for the models which GW are replacing for free.

Awatar użytkownika
Galharen
Kretozord
Posty: 1618
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Galharen »

Kosa pisze:Sunfang (miecz) Tyriona 8 ;)
Jako strzelanie.

W hth juz nie;p
Zapraszam do obejrzenia mojej galerii:

Galharen's painting blog

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Andrzej pisze:No spoko, zasady specjalne niby fajne, unikatowe dla każdej jednostki. Tylko na jakich zasadach niby mam złożyć rozpę?
A WIDZISZ ! Na zasadach scenariuszy -- pojawią się niebawem...
Szczwaniak pisze:Spore szanse na chłopską bretkę, chordową :twisted: 20 łuczników 80 strzałów - prawdziwe Agincourt :D , chłopi mogą dispelować! Yołmeni mają scouta, fajnie.
Nie tylko - ja poważnie rozważam zakup Grali bo nie opatrzenie ich sprzedałem :)
Galharen pisze:i w wiekszosci przypadków cos tam zawsze możesz przerzucać :lol2: 8)
comba comba comba ... czy na pewno to ujowa gra nie dla nas? :)
Kosa pisze:wychodzi na to, że mamy prostą mechanikę plus masę, masę umiejętności unikalnych dla każdej z jednostek.
Fajnie :)
+ scenariusze - nie grasz dla zabijania ! Tylko na punty... koniec głupawej gry na wyżynke ...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 922

Post autor: Kopyt »

Można sobie zrobić armie 4 slanow odpalić sudden death i w swojej rundzie przyznać 100 modeli i podać rękę przeciwnikowi
Obrazek

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

Przejrzałem sobie na razie dwie armie i wygląda to sensownie, są ciekawe rozwiązania i wygląda na dosyć przejrzyste i szybkie do załapania bez jakiś super skomplikowanych zasad i jest synergia między poszczególnymi unitami. Muszę w to koniecznie jutro zagrać kto jest chętny ?

Awatar użytkownika
Lechu
Kretozord
Posty: 1864
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lechu »

heh :D a jak mówione było, że większość zasad będzie w scrollach, żeby się wstrzymać, to się pieklili że już *uj dupa i kamieni kupa... ehh tylko Polacy tak mają, czy wszyskie nacje?
rzuciłem okiem na imperium i muszę przyznać, że fajnie ruszyli jednostki wcześniej potraktowane po macoszemu :)
kraśki też fajne. heheh mining cart. chyba będzie popyt na kucyka z wózkiem z BfSP ^^

Awatar użytkownika
Drake
Chuck Norris
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Drake »

Skeleton Archersi:

Hail of Ancient Arrows:
Units of Skeleton Archers make 1 extra attack with their Ancient Bows if their unit has 20 or more models and there are no enemy models within 3" in the shooting phase


Kocham nowe TK ;____;


@Kopyt: Jeśli ktoś by mi tak zrobił to by była moja ostatnia gra z nim.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

prawda to, że im więcej woundów ma potwór wbity tym gorzej walczy, krócej lata/łazi itd? :) świetne.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Kopyt pisze:Można sobie zrobić armie 4 slanow odpalić sudden death i w swojej rundzie przyznać 100 modeli i podać rękę przeciwnikowi
chalenge! w 1 rundzie się poddasz :)
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Kosa pisze:prawda to, że im więcej woundów ma potwór wbity tym gorzej walczy, krócej lata/łazi itd? :) świetne.
Tak Terrorgheist np :)
Ostatnio zmieniony 3 lip 2015, o 23:53 przez Azgaroth, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

smok ma ataki pazurami i szczeną, wybiera się czym walczy czy tym i tym?
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Kosa pisze:smok ma ataki pazurami i szczeną, wybiera się czym walczy czy tym i tym?
Wybierasz atak :) Niektóre z ataków mają różny zasięg co jest dość istotne :)


Jakby ktoś miał kłopot ze znalezieniem odpowiedniego pdf:

http://www.games-workshop.com/en-NZ/age ... ompendiums

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

No dobra, powiedzmy, że zagram w te nowe, szarlatańskie zasady. Przekonało mnie stwierdzenie
Ultimately it's a game for adults at the level we're talking about here and it's up to us to decide what's fair, what isn't and if we even care. If you're in any doubt as to whether the game you're about to play looks balanced, it probably isn't, ask yourself what would make it balanced and make it happen if that's what you want to do.
Bo dopuszcza, a wręcz zachęca do tego, żebyśmy (a konkretnie trybunał warhammera) przerobili tą grę, żeby stała się grywalna. LS ma wolną rękę, może nie wszystko stracone.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
Galharen
Kretozord
Posty: 1618
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Galharen »

ej, a nie stoi w zasadach przypadkiem, że model posiadające różne bronie wypłaca ataki z nich wszystkich? cos takiego mi sie rzuciło w oczy czytając zasady.
Zapraszam do obejrzenia mojej galerii:

Galharen's painting blog

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Galharen pisze:ej, a nie stoi w zasadach przypadkiem, że model posiadające różne bronie wypłaca ataki z nich wszystkich? cos takiego mi sie rzuciło w oczy czytając zasady.
Tak masz rację - all malee weapons :)

Zablokowany