Są one do przetestowania, byłoby mi miło, gdybyście się podzielili przemyśleniami i doświadczeniami.
Zaznaczyć też pragnę, by test nie ograniczał się do jednej bitwy
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Warhammer 8.1
Kompozycja armii:
- armia musi posiadać chorążego armii. Nominacja na tegoż odbywa się za darmo
- zachowujemy podział na sekcję core, lord i hero. Likwiduje się sekcję special i rare. Zamiast tego dzielimy resztę jednostek według ich troop type
- Armia musi być skomponowana według poniższych progów:
• min 25% core
• max 25% lord
• max 30% hero
• kawaleria bez limitu
• piechota bez limitu
• piechota monstrualna bez limitu
• kawaleria monstrualna 25%
• maszyny 25%
• potwory 25%
• rydwany bez limitów
- zabrania się dublowania jednostek nie będących core lub hero
Line of sight:
- na potrzebę określenia, czy dany oddział widzi cel (np. szarży, ostrzału) bierzemy pod uwagę, czy cel ten znajduje się w przedniej strefie oddziału
- jeśli model znajduje się w lesie, to jest on widoczny przez wroga. Jeśli jednak nie znajduje się w lesie, a tenże stoi pomiędzy modelem, a oddziałem wroga, to uznaje się, że model jest niewidoczny (las musi całkowicie zasłaniać model)
Szarża:
- dystans szarży określamy na podstawie rzutu kostką. Dystans wynosi 2x movement oddziału + k6 cali.
-określamy, czy szarżujący zaatakuje wroga od przodu, czy z flanki, jak dotychczas
Magia:
- każdy czarodziej zna wszystkie czary z domeny, z której korzysta. Czarodziej może rzucić w danej turze magii tyle czarów, ile wynosi jego poziom.
- podczas czarowanie, do wyniku rzutu kostkami mocy NIE dodajemy poziomu czarodzieja
- kości mocy generowane są jak dotychczas. Istnieje limit ich wykorzystania, który wynosi 2 + poziom maga na jeden czar. Kości rozpraszania nie posiadają tegoż limitu
- jeśli celem czaru jest pojedyncza jednostka, to musi być ona w przedniej strefie czarodzieja
Strzelanie:
- strzelanie do jednostek latających odbywa się z dodatkową karą -1 do trafienia
- przy strzelaniu z działa, należy rzucić pojedynczą kostką na trafienie, używając wartości BS strzelających, lub inżyniera, jeżli ten jest w odległości do 3 cali od maszyny. Wszelkie modyfikatory dotyczące trafienia obowiązują
Walka wręcz i morale:
- kawaleria, monstrualna kawaleria i potwory zadają impact hity. Jest to jedno, automatyczne trafienie za każdy model w styku z przeciwnikiem, z siłą wierzchowca
- jeśli kawaleria, monstrualna kawaleria, potwór, lub rydwan zaszarżuje od frontu piechotę uzbrojoną we włócznie, to musi zdać test niebezpiecznego terenu, w tej samej chwili, w której zadawane są impact hits
- wprowadzono ponownie zasadę fear outnumber. Oddział, którego dotyczy ta zasada musi przerzucić udany test na morale. Ostateczny wynik jest brany pod uwagę. W sytuacji, gdy w 12 calach znajduje się BSB, obie zasady się znoszą
Inne:
- likwiduje się zapis, jakoby zasadę frenzy można utracić. Ponadto modele z zasadą frenzy posiadają zasadę stubborn
- przeciw modelom z zasadą thunderstopm nie działa zasada steadfast
- halabardy otrzymują zasadę armour piercing
- zestawienie hand weapon i tarcza podnosi armour save modelu o 1. Ignorujemy zapis o wardzie
Zapraszam do dyskusji.