Kings of War

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Re: Kings of War

Post autor: Murmandamus »

Mi te treekiny się podobają. To też kwestia malowania. Chyba tylko elfiaki Manticowe są ewidentnie nieładne (myślę tu o arcybrzydkich bolcach i sredniawej piechocie) chaos krasiowe maszyny też niezbyt urodziwe ale zdecydowana większość jest ładna.


Tak w ogóle w kwestii zasad. Overrunuje z d6 po zabiciu przeciwnika w drugi oddział i czy od razu robię drugą walkę?
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Murmandamus pisze:Tak w ogóle w kwestii zasad. Overrunuje z d6 po zabiciu przeciwnika w drugi oddział i czy od razu robię drugą walkę?
Zatrzymujesz się cal przed, nie widzę w zasadach wpadania w kolejny oddział z overruna.
Obrazek

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Murmandamus pisze:Mi te treekiny się podobają. To też kwestia malowania. Chyba tylko elfiaki Manticowe są ewidentnie nieładne (myślę tu o arcybrzydkich bolcach i sredniawej piechocie) chaos krasiowe maszyny też niezbyt urodziwe ale zdecydowana większość jest ładna.
Ma być chyba jakiś update tych modeli elfów na dniach (nie wczytywałem się w te ich komunikaty z bloga, ale coś mi się takiego przebiło do świadomości).
Asassello pisze:
Murmandamus pisze:Tak w ogóle w kwestii zasad. Overrunuje z d6 po zabiciu przeciwnika w drugi oddział i czy od razu robię drugą walkę?
Zatrzymujesz się cal przed, nie widzę w zasadach wpadania w kolejny oddział z overruna.
Generalnie jak Asassello (to się nazywa jeden z wariantów "regoroup" a nie "overrun" :) ), z dokładnością do tego, że jeżeli był to "heros" to przebiegasz po nim i możesz wpaść w następny oddział (jak to jest kolejny "heros" to możesz biec do kolejnego oddziału, a jeżeli ten też to "heros" to... itd.).

Awatar użytkownika
Meekee
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 118
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Meekee »

Po dyskusjach na wfb-pol.org można stwierdzić że na tym forum KoW jest trzeci w kolejności popularności po WFB i AoS, przynajmniej ostatnimi czasy.
Czy administracja mogłaby utworzyć osobne forum dla KoW ?

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

fajnie by było. Jestem za.

W sobotę zagrałem dwie gry KoM vs Undead i Elves vs Orcs i jednego kolegę chyba przeciągnąłem na ten system co stwierdził "..Coś chyba czuje że teraz w to będziemy grać zamiast młotka..." Powiem że bardziej czuję klimat bitwy niż w młotku obecnie bo nawet 8ed jest taka że bohaterowie mają za dużo wpływu na rozgrywkę i magia. Tutaj oba czynniki są tam gdzie ich miejsce.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Fuxiorr
Masakrator
Posty: 2737
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Fuxiorr »

Jedyna rzeczą która mi się nie podoba w kow to ze oddziały udają oddziały bo tak na prawdę to większe hero... mogli by zrobić ze zdejmuje się modele i5p. wtedy kow były super :)
misha pisze:heh gorzej jak przez taką nędzę stół ci spadnie czy cuś i figurki za tysiaki polecą po podłodze w otchłań płaczu i rozpaczy :)

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Nie zgadzam się do końca z tobą Fuxior. To jest po prostu przyzwyczajenie battlowca. Oddział to oddział a hero też występują. Rozmiary oddziału są znaczące i mają wpływ na manewrowanie. Bohater jest zwinniejszy a nie zdejmowanie modeli wpływa na estetykę pola bitwy na stole.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Fuxiorr pisze:mogli by zrobić ze zdejmuje się modele i5p. wtedy kow były super :)
To jest tylko i wyłącznie Twoje przyzwyczajenie z WFB.
W KoW-a gram od dłuższego czasu i brak zasad zdejmowania modeli to najlepsza rzecz jaka mogła się przydarzyć w grach bitewnych. Na stole nie ma syfu, nie ma odwiecznych problemów z rankowaniem, łatwo się oddziały wystawia, łatwo się nimi zarządza w trakcie bitwy, po samej grze jest mało porządkowania a i same wrażenia wizualne są dużo lepsze bo do samego końca manewrujesz oddziałami a nie ogryzkami.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

heimdall89
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: heimdall89 »

Embir pisze:
Fuxiorr pisze:mogli by zrobić ze zdejmuje się modele i5p. wtedy kow były super :)
To jest tylko i wyłącznie Twoje przyzwyczajenie z WFB.
W KoW-a gram od dłuższego czasu i brak zasad zdejmowania modeli to najlepsza rzecz jaka mogła się przydarzyć w grach bitewnych. Na stole nie ma syfu, nie ma odwiecznych problemów z rankowaniem, łatwo się oddziały wystawia, łatwo się nimi zarządza w trakcie bitwy, po samej grze jest mało porządkowania a i same wrażenia wizualne są dużo lepsze bo do samego końca manewrujesz oddziałami a nie ogryzkami.
Brzmi to strasznie kiepsko :). To oddziały zostają cały czas na stole? Nie giną poszczególne figurki? To zamiast figurkami można grać pudełkami - wyjdzie na to samo. Chociaż nie, z pudełek można zrobić coś ładnego, w przeciwieństwie do Manticowych figurek :D.

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

No i co. W młotka możesz grać kucykami pony i pingwinami z jajek niespodzianek i je zdejmować albo klockami lego. Twój przykład robi kurtyzanę z logiki.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Troll z tematu w dyskusji ogólnej.... olejcie go #-o
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Nijlor pisze:Troll z tematu w dyskusji ogólnej.... olejcie go #-o
Ja też się pod tym podpisuję. Gość wypisuje takie głupstwa, że albo mamy do czynienia z najprawdziwszym idiotą albo z mało subtelnym trollem. W każdym bądź razie najlepiej go olewać, niech sobie coś tam popisze, potrolluje - znudzi mu się i sobie pójdzie.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
Fuxiorr
Masakrator
Posty: 2737
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Fuxiorr »

Embir pisze:
Fuxiorr pisze:mogli by zrobić ze zdejmuje się modele i5p. wtedy kow były super :)
To jest tylko i wyłącznie Twoje przyzwyczajenie z WFB.
W KoW-a gram od dłuższego czasu i brak zasad zdejmowania modeli to najlepsza rzecz jaka mogła się przydarzyć w grach bitewnych. Na stole nie ma syfu, nie ma odwiecznych problemów z rankowaniem, łatwo się oddziały wystawia, łatwo się nimi zarządza w trakcie bitwy, po samej grze jest mało porządkowania a i same wrażenia wizualne są dużo lepsze bo do samego końca manewrujesz oddziałami a nie ogryzkami.
Wiecie zdjemowanie modeli nawet jest spoko - jak gralem metalami to jak mi sie nie chcialo zdjemowac ich to kladlem kostke. Nie podoba mi sie to ze jak kloc ma 30 modli i zabje 20 to bije tak jak by mial 30.
Narazie czekam na army list wochu
misha pisze:heh gorzej jak przez taką nędzę stół ci spadnie czy cuś i figurki za tysiaki polecą po podłodze w otchłań płaczu i rozpaczy :)

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Fuxiorr pisze: Wiecie zdjemowanie modeli nawet jest spoko - jak gralem metalami to jak mi sie nie chcialo zdjemowac ich to kladlem kostke. Nie podoba mi sie to ze jak kloc ma 30 modli i zabje 20 to bije tak jak by mial 30.
Narazie czekam na army list wochu
Teoretycznie tak może być. Co lepsze może być tak, że zadasz 31 ran oddziałowi, który ma 30 ludków a on w następnej turze Ci odda maksem ataków - wystarczy że rzuci 1+1 na Nerva.
Na szczęście nawet takie coś jak opisałeś jest bardzo mało prawdopodobne. Statystyki są tak dobrane, że jak zginie ok 40% oddziału to szanse na jego anihilację wynoszą już ponad 50%.
Obrazek

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Fuxiorr pisze:
Embir pisze:
Fuxiorr pisze:mogli by zrobić ze zdejmuje się modele i5p. wtedy kow były super :)
To jest tylko i wyłącznie Twoje przyzwyczajenie z WFB.
W KoW-a gram od dłuższego czasu i brak zasad zdejmowania modeli to najlepsza rzecz jaka mogła się przydarzyć w grach bitewnych. Na stole nie ma syfu, nie ma odwiecznych problemów z rankowaniem, łatwo się oddziały wystawia, łatwo się nimi zarządza w trakcie bitwy, po samej grze jest mało porządkowania a i same wrażenia wizualne są dużo lepsze bo do samego końca manewrujesz oddziałami a nie ogryzkami.
Wiecie zdjemowanie modeli nawet jest spoko - jak gralem metalami to jak mi sie nie chcialo zdjemowac ich to kladlem kostke. Nie podoba mi sie to ze jak kloc ma 30 modli i zabje 20 to bije tak jak by mial 30.
Narazie czekam na army list wochu
Rozumiem, że komuś potencjalnie taka mechanika może nie odpowiadać.
Ja patrzę na to wszystko jednak z nieco innego punktu widzenia. Każda gra bitewna jest uproszczonym modelem, który nigdy nie będzie w stanie w 100% odzwierciedlać rzeczywistości pola bitwy. Między innymi z tego powodu zarówno KoW jak i WFB rozgrywane są w turach, a nie w ten sposób, że obaj gracze równocześnie poruszają się swoimi jednostkami - to uproszczenie, które zostało wprowadzone w imię zapewnienia lepszej grywalności. Podobnie patrzę na zasadę o niezdejmowaniu jednostek ze stołu, to uproszczenie przez które gra tylko nieznacznie traci na realności, ale za to ogromnie zyskuje w dziedzinie grywalności.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Jedna zasada ktora dawalaby procentowy spadek efektywnosci oddzialu wraz z wbitymi woundami bylaby subtelna dla mechaniki a wprowadzalaby troszke zycia. Obstawiam ze w kolejnej edycji KoW cos podobnego bedzie mialo miejsce.

Wysłane z mojego LG-D320 przy użyciu Tapatalka
Obrazek

MKG
Mudżahedin
Posty: 230

Post autor: MKG »

Fuxiorr pisze:Nie podoba mi sie to ze jak kloc ma 30 modli i zabje 20 to bije tak jak by mial 30.
W sporej ilości gier "na unity" nie ściąga się pojedynczych modeli, chyba że gra jest w niewielkiej skali (zazwyczaj do 12 modeli na stronę) a i wtedy dość często jest zasada opcjonalna pozwalające na granie całymi podstawkami.
Poza tym trzeba pamiętać, że obrażenia w KoW są raczej wypadkową strat, zmęczenia, dezogranizacji, utraty morale i wszystkiego innego co może powodować że oddziały oleją bój. Nie jest to 0-1 na zasadzie żywy-nie-żywy.

Wg. mnie jest to super, bo można zrobić oddzialiki na mini-dioramkach i znika potrzeba robienia oddziałów w idealnych szeregach (horda zombie czy goblinów może wyglądać jak horda). Sam bym sobie zrobił małą armijkę chociażby na półkę (tym bardziej że podoba mi się styl ich figurek: nieobesranie detalami dobrze im robi), gdyby nie moja żelazna zasada.

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

MKG? Jaka zasada bo nie wiemy?
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Post autor: Martin von Carstein »

Nie gra w systemy, których sam nie napisze. :P

MKG
Mudżahedin
Posty: 230

Post autor: MKG »

Grać grywam, ale nie kupuję do nich figurek.
Nawet gdyby, chwilowo dziubię intensywnie przy 15mm fantasy, więc jeszcze 28mm podchodzi pod "co za dużo to niezdrowo"...

ODPOWIEDZ