Niestety. Za dużo ona nie pomogła. Podręcznik do 6 edycji dla DE i Dwarfów pisał Gav Thorpe. Gdzie były te armie wtedy to sami wiecie. Po prostu Gav miał inną wizję army booków. Gdyby pisał wszystkie to nie byłoby problemu. Po prostu dawał mało zasad specjalnych i raczej upraszczał wszystko nie dając mega bonusów. Dla kontrastu Alessio Cavatore napisał między innymi VC i Skaveny On z kolei lubiał dawać dużo zasad specjalnych.Remo pisze:Tak samo jak w WD wyszła w końcu errata do DE - czy po tej erracie DE dalej były niegrywalne?
Oldhammer Rage of Zigmar (6ed armybook 7ed RuleBook)
Re: Oldhammer Rage of Zigmar (6ed armybook 7ed RuleBook)
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Obniżyli koszt Warriorów, zwłaszcza kuszników. To już mogło robić jakąś różnicę.
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins."
Tylko te "ulepszenia" nie adresowały dokładnie podstawowych problemów jakie ta armia miała. Głębsza zmiana w statach w 7-edycyjnym booku sporo poprawiała. Przede wszystkim Ld 9 na jaszczurkach i rydwanach. Do tego dodanie siły dla Exeków i Rycerzy oraz AP na kuszach sporo tej armii pomogło. 7-edycyjny book przeszarżował mocno z hydrą i paroma giętymi przedmiotami, które potem trzeba było ograniczać różnymi comp scorami.Cyel pisze:Obniżyli koszt Warriorów, zwłaszcza kuszników. To już mogło robić jakąś różnicę.
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Co zmieniałoCyel pisze:Obniżyli koszt Warriorów, zwłaszcza kuszników. To już mogło robić jakąś różnicę.
Każdy kto nie trafiał na turbo-ogarnietego DE uważał go za freefraga
Niektóre armie jak trafiały na powyższego nadal uważały go za freefraga
To tez OK i DE dostaną pierwsze małą errate ale najpierw zobaczymy jak działają po zmianach armie
Myśle ze nic wielkiego (żeby nie robic nadziei)
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Moim zdaniem po zmianach, które wprowadzimy, grywalne będą takie rozpy DE:
- kloc COK - z BSB, dreadlordem i dodatkowym atakiem, re-roll na głupotę rozwiązuje kluczowy problem tej jednostki w 6ed. Banner +1A sprawia, że robi się mocna, acz bardzo droga.
- piechotne MSU - już było jako tako grywalne, po zmianach piechota ma w praktyce 2x więcej ataków
- smokorozpy ze strzelaniem pozostaną w miarę solidnym wyborem, CO rydwany ze wsparciem BSB też są dużo lepszą propozycją
Idąc dalej: w każdym booku GW są babole. CSy radziły sobie z tymi babolami bardzo niezgrabnie, bo zamiast po prostu zmienić koszt punktowy oddziałów wprowadzano jakieś limity, co jest rozwiązaniem słabym.
Mając większą wolność kreatywną, jeśli system się przyjmie w jakikolwiek sposób, moim zdaniem należy po prostu ponownie ocenić koszt punktowy lub/i kategorię jednostek (w sensie special/rare/core). Nie wymaga to tytaniczej pracy jak ktoś zna armię. Nie ma IMO sensu zmieniać zasad, bo to zabija klimat armii.
- kloc COK - z BSB, dreadlordem i dodatkowym atakiem, re-roll na głupotę rozwiązuje kluczowy problem tej jednostki w 6ed. Banner +1A sprawia, że robi się mocna, acz bardzo droga.
- piechotne MSU - już było jako tako grywalne, po zmianach piechota ma w praktyce 2x więcej ataków
- smokorozpy ze strzelaniem pozostaną w miarę solidnym wyborem, CO rydwany ze wsparciem BSB też są dużo lepszą propozycją
Idąc dalej: w każdym booku GW są babole. CSy radziły sobie z tymi babolami bardzo niezgrabnie, bo zamiast po prostu zmienić koszt punktowy oddziałów wprowadzano jakieś limity, co jest rozwiązaniem słabym.
Mając większą wolność kreatywną, jeśli system się przyjmie w jakikolwiek sposób, moim zdaniem należy po prostu ponownie ocenić koszt punktowy lub/i kategorię jednostek (w sensie special/rare/core). Nie wymaga to tytaniczej pracy jak ktoś zna armię. Nie ma IMO sensu zmieniać zasad, bo to zabija klimat armii.
A kompozycja jest oparta o sloty (6 i 7 ed.) czy też o % pkt. jak w 8 ed. Bo to też diametralnie zmienia konstrukcję. Wiele rozpisek to były takie minimaxy, np. 3x 5 wilków, 3x 5 DR, 3x 8 driad w core. Reszta pakowana w herosów i special/rare. Czy aż takiej mocnej ingerencji nie będzie?
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
nie będzie, ale nie mówimy nie w przyszłości np Core minimum 25%Scimitar pisze:A kompozycja jest oparta o sloty (6 i 7 ed.) czy też o % pkt. jak w 8 ed. Bo to też diametralnie zmienia konstrukcję. Wiele rozpisek to były takie minimaxy, np. 3x 5 wilków, 3x 5 DR, 3x 8 driad w core. Reszta pakowana w herosów i special/rare. Czy aż takiej mocnej ingerencji nie będzie?
Na dzień dzisieszy zakończylismy - po DMP bierzemy na testy
Jezeli ktos gdzies testuje to gorąco proszę o feedback
kazda informacja się przyda
Frenzy nie wymaga chyba żadnych testów Ld, działa automatycznie.ninjaska pisze:Zwroccie, prosze, uwage, ze w proponowanych zmianach jest 'BSB jak w osmej Edycji', co jak rozumiem przeklada sie ne przerzuty wszystkich testow pyschologii. To kapitalnie zmienia Stupidity, Frenzy czy Fear/Terror.
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins."
Errata do DE była całkiem duża, ld 9 dla głupoty, poleprzony hatred dla BG i coś tam jeszcze. Ma może ktoś pdf do tych zmian albo pamięta nr white dwarfa?
Czyli jesteś niepoważny. Przepraszam cie ale twoje podejście do gry jest niezbyt miłe. Udupiasz armię OK bo co? Bo grają na MI? Już widzę to edycje na herohamerze i nic poza tym. Już widzę tą różnorodność w armiach. Wasz "patch niestety ale ma wiele kardynalnych błędów np. Jak zamierzasz liczyć steadfasta jeżeli oddział został zaszarżowany z frontu i przez jakiś shit od boku? Które rany będą się liczyły do steadfasta a które nie?zaf pisze:Od razu mówie MI nie ma żadnych suporting ataków
suporting ataki przewidzxiane są tylko i wyłacznie dla piechoty man-sized
!!
Odkąd gram w hipki tak jestem niepoważnyas1 pisze:Czyli jesteś niepoważny.zaf pisze:Od razu mówie MI nie ma żadnych suporting ataków
suporting ataki przewidzxiane są tylko i wyłacznie dla piechoty man-sized
!!
Nie ja wydałem słabe zasady do OK, postaramy się poprawić ją na zasadach armii a nie "rozdupcę balans" bo OK mają pod górkęPrzepraszam cie ale twoje podejście do gry jest niezbyt miłe. Udupiasz armię OK bo co? Bo grają na MI?
6 i 7 ed była grą oddziałów ze wsparciem bohaterów, wiec nie rozumiem zarzutówJuż widzę to edycje na herohamerze i nic poza tym.
czekaj ile bitew grałes na 6ed/7ed?
Żaden kardynalny błąd - nie masz steadfast bo masz szarże z boku(chyba ze ta jedn nie zdejmuje rank), ale dodam to żeby nikt się nie pomyliłJuż widzę tą różnorodność w armiach. Wasz "patch niestety ale ma wiele kardynalnych błędów np. Jak zamierzasz liczyć steadfasta jeżeli oddział został zaszarżowany z frontu i przez jakiś shit od boku? Które rany będą się liczyły do steadfasta a które nie?
przejżę zasady żeby wyjaśnić o co chodziło autorowi
dziekuje za refleksje
Errata DE
https://web.archive.org/web/20051109075 ... kelves.pdf
Posłuchaj jeżeli uważasz MI za jakieś totalne Op shit to nie mamy o czym rozmawiać. O co ci szkodzi? Tak trudno jest Dać te supportingi dla MI? Bo mają tą jedną literkę więcej? Obecnie nie mamy żadnych zalet a z tą zasada dałoby się przynajmniej pograć bo chyba o to tu chodzi? Ile masz MI w grze poza ogrami? 2-3 unity? Ile masz iflantrów? Kilka razy więcej.Nie ja wydałem słabe zasady do OK, postaramy się poprawić ją na zasadach armii a nie "rozdupcę balans" bo OK mają pod górkę
Grałem wystarczająco dużo aby mnie wyśmiano za wystawienie 6 irongutów w jednym oddziale, co niestety ty promujesz i dążysz do tego bo żadnego racjonalnego wytłumaczenia nie widzę z twojej strony.6 i 7 ed była grą oddziałów ze wsparciem bohaterów, wiec nie rozumiem zarzutów
czekaj ile bitew grałes na 6ed/7ed?
Żaden kardynalny błąd - nie masz steadfast bo masz szarże z boku, ale dodam to żeby nikt się nie pomylił
twoje słowa tylko potwierdzają tezę o herohammeru czyli piątka light cAVALERY łamie odział i 100 halabardnigów bo tak. Grywalne będą jednostki szybkie, latacze herosi potworki i jakieś unity z stabbornem i unbreakable i nic poza tym.
@as1 - Wyluzuj - pogramy, zobaczymy.
Jak zawsze do zmiany zasad zmieni się kształt rozpisek. Jeśli będziesz obawiał się "piątek" kawalerii to będziesz musiał wystawiać więcej małych kontr na te piątki - czyli np. mały oddział strzelców żeby z tej piątki zrobić dwójkę a dwójka już na flance nie taka straszna.
Jak zawsze do zmiany zasad zmieni się kształt rozpisek. Jeśli będziesz obawiał się "piątek" kawalerii to będziesz musiał wystawiać więcej małych kontr na te piątki - czyli np. mały oddział strzelców żeby z tej piątki zrobić dwójkę a dwójka już na flance nie taka straszna.
W ramach zmniejszenia bolączek 3 armii wprowadziłem errate
DE
OK
HE
Wiem że każda armia miała jakaś urazę z dzieciństwa ale te armie miały albo słabe zasady albo bezsensowne
czesc tych zasad jest do testu
Nie przyjmuję lamentów innych armii
EOT
DE
OK
HE
Wiem że każda armia miała jakaś urazę z dzieciństwa ale te armie miały albo słabe zasady albo bezsensowne
czesc tych zasad jest do testu
Nie przyjmuję lamentów innych armii
EOT
a co z ekwipunkiem BSB? 6 army bookowo?