Rudy Goblin
Moderator: Kołata
WFB was just a dream...ślivek pisze:Weź przemianuj temat bo ja tu chciałem o WFB rozmawiać a nie o WAoS
Nowa gierka nowe zabawki

A jak musisz, to kmina na gorbada jest taka:
gorbad
4levle gobo
20 wilkow
2x40 FCG siaty
3x3 gobo rydwany
2 orcze rydwany
2 aroki
szamaj

"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Nowe orki Furiona - co tak naprawdę szykuje nasz lekko przejedzony mistrz battle'a? Obejrzyjmy:
http://46.29.21.199/furion/9th_Orcs_and_Goblins.pdf
1 zmiana: animozja od 10+ modeli. Co to oznacza? Ano, że fasty wreszcie przestaną szarżować w byle co i wtedy kiedy nie trzeba - nice
.
Poza tym animozja jest na 2d6 i oblewamy ją wyłącznie na 1+1 - super sprawa!
Na koniec, tabelka tylko na "1" wylacza nam oddzial, i tylko na "6" każe szarżować - super sprawa
do tego BO dają reroll animozji - wiele wygodniejsze niż quell dla kawalerii, ktorej zabijanie sie nie kalało nigdy
Te zmiany sprawiają, ze animozja niemal nie istnieje
2 zmiana: Big Uns można mieć w armii ile się chce. Z jednej strony żal brać zwyklaków biedaków. Z drugiej - zyskuje kawaleria, np. gołe 5tki. Na pewno grywalność na plus
3 zmiana: Waaaaaaagh! +d3 dla piechoty i +d6 dla kawalerii do zasiegu szarży - wheeeee biegniemy! nawet Gobliny z Gromem biegną!
na pewno fajne, bo dotychczasowe Waaagh było totalnie sytuacyjne. Zreszta podobnie działa Waaaagh w 40k (szarza po biegu)
4 zmiana: savage herosi moga mieć 5++ z bazy (z głową 4++) widać naprawdę solidny potencjał kombinacyjny z główką!
5 zmiana: NGGS "może" a nie musi dodawać grzyba. Niestety za to grzybów jest d3+1 (dalej nie jest PD). Z jednej strony nerf z drugiej strony zwieksza stabilność szamiego
6 zmiana: Nasty skulkers mają zawsze KB - noooo nit tego nie zauwazy raczej
skulkersi POWINNI wypierać z pierwszego szeregu herosów, wtedy będa całkiem grywalni!
7 zmiana: Stone trollsy mają 3+ save. Powiem szczerze - do przemyślenia. Z mr2 calkiem przyzwoity unit
8 zmiana: gigant ma 6T i przewraca się na 2 z 2d6 - dość ok. Podobnie nasz smok ma 6T - calkiem nice sprawa
9 zmiana: Do Grimgora można dokaldać herosów - WHEEEEEEEE
I o to chodzi ludzie, wreszcie nie trzeba nim warzywić
To był główny problem tego modelu
10 zmiana: magia orcza
- gaze of mork zadaje 2 hity s4/5, no to już może zabić co nieco (pytanie czy są od tego LOSy)
- stopa znerfiona - i dobrze. Granie w WFB to nie powinien być festiwal 4+
magia goblińska:
- dupaity nightshroud dostaje nowy wording. W efekcie mamy super czar do CC
w sumie - goblinska magia, ktora juz dawno byla lepsza od roczej, jest od niej jeszcze lepsza. Trzeba tylko wyjść poza klatkę stopy i można grać
11 zmiana: itemy:
- wszystki są tansze, Armour of Gork daje nam +2T, swietna sprawa. Wszystko nagle zrobiło się sporo racjonalniejsze
- nowe przedmioty: +1 A za 25 moze być, regena bez sensu (za 30 mozna mieć te z booka). Niby fajnie ze daje 4+ save (dobrze sie skombinuje na np. orca na dziku) ale bez szału. Hit wounda ma klimat, Pipesy sa sytuacyjne i nie będą raczej grane, -1 to hit za 20 punktów jest ok
12 zmiana: koszty unitów
- speciale, wszyscy tansi - super sprawa! grom ,skarsnik, snagla gittila - naprawdę zaczęły robić się z nich opcję do rozważenia. Gorbad imo jeszcze w dol, bo jego skill (bierz tyle big unow ile zdolasz uniesc) jest nic nie wart
- inni hero: taniej! czyli lepiej. Orci mogą brać HA (witamy kowbojów!) Goblin szamany wreszcie tansze od tych nocnych. Inna sprawa, że BO tez powinni pojsc w dol, bo skoro inni mogą mieć 1+ albo 5++ to wtedy ich "ficzerem" zostaje quellowanie, ktore juz tak potrzebne nie bedzie
- core: taniej tam gdzie powinno byc taniej, szkoda tylko ze orci zrobily sie tanszymi i lepszymi kuzynami BO. Drodzy fanatycy maja wplynac na grywalnosc zwyklych goblinow - moze, moooze im sie to uda. GOBLINY POWINNY mieć opcję wzięcia amgicznego banneru, konkretnie dyscypliny. To zwiekszy ich grywalność
- special: BO poszli w dol do 10,5 - ok, na starych zasadach animozji byliby must have, teraz raczej sa kopia orcow. Zwykle orci jednak nie powinny moc brac GW
trolle drożej i bardzo dobrze, snotlingi, squigerki taniej czyli dobry kierunek. Jezeli Furion da, ze w kawalerie zawsze uderzasz na wyzszym WS, to hoppersi nawet byliby do rozwazenia
rare: DD, mangler w gore i dobrze, arok i gigant w dol i wreszcie normalna wycena - grałbym
To tyle - w sumie zmiany praktycznie same pozytywne, potzeba playtestów, ale widać ze oraski z fajnymi bannerami za 50 (mork, poison) robią się sytasne no i likwidacja animozji i HA na boar boyzach daje nam setki nowych opcji. Jestem na tak
Furion do boju!
http://46.29.21.199/furion/9th_Orcs_and_Goblins.pdf
1 zmiana: animozja od 10+ modeli. Co to oznacza? Ano, że fasty wreszcie przestaną szarżować w byle co i wtedy kiedy nie trzeba - nice

Poza tym animozja jest na 2d6 i oblewamy ją wyłącznie na 1+1 - super sprawa!
Na koniec, tabelka tylko na "1" wylacza nam oddzial, i tylko na "6" każe szarżować - super sprawa
do tego BO dają reroll animozji - wiele wygodniejsze niż quell dla kawalerii, ktorej zabijanie sie nie kalało nigdy
Te zmiany sprawiają, ze animozja niemal nie istnieje
2 zmiana: Big Uns można mieć w armii ile się chce. Z jednej strony żal brać zwyklaków biedaków. Z drugiej - zyskuje kawaleria, np. gołe 5tki. Na pewno grywalność na plus
3 zmiana: Waaaaaaagh! +d3 dla piechoty i +d6 dla kawalerii do zasiegu szarży - wheeeee biegniemy! nawet Gobliny z Gromem biegną!

4 zmiana: savage herosi moga mieć 5++ z bazy (z głową 4++) widać naprawdę solidny potencjał kombinacyjny z główką!
5 zmiana: NGGS "może" a nie musi dodawać grzyba. Niestety za to grzybów jest d3+1 (dalej nie jest PD). Z jednej strony nerf z drugiej strony zwieksza stabilność szamiego
6 zmiana: Nasty skulkers mają zawsze KB - noooo nit tego nie zauwazy raczej

7 zmiana: Stone trollsy mają 3+ save. Powiem szczerze - do przemyślenia. Z mr2 calkiem przyzwoity unit
8 zmiana: gigant ma 6T i przewraca się na 2 z 2d6 - dość ok. Podobnie nasz smok ma 6T - calkiem nice sprawa
9 zmiana: Do Grimgora można dokaldać herosów - WHEEEEEEEE


10 zmiana: magia orcza
- gaze of mork zadaje 2 hity s4/5, no to już może zabić co nieco (pytanie czy są od tego LOSy)
- stopa znerfiona - i dobrze. Granie w WFB to nie powinien być festiwal 4+
magia goblińska:
- dupaity nightshroud dostaje nowy wording. W efekcie mamy super czar do CC
w sumie - goblinska magia, ktora juz dawno byla lepsza od roczej, jest od niej jeszcze lepsza. Trzeba tylko wyjść poza klatkę stopy i można grać

11 zmiana: itemy:
- wszystki są tansze, Armour of Gork daje nam +2T, swietna sprawa. Wszystko nagle zrobiło się sporo racjonalniejsze
- nowe przedmioty: +1 A za 25 moze być, regena bez sensu (za 30 mozna mieć te z booka). Niby fajnie ze daje 4+ save (dobrze sie skombinuje na np. orca na dziku) ale bez szału. Hit wounda ma klimat, Pipesy sa sytuacyjne i nie będą raczej grane, -1 to hit za 20 punktów jest ok
12 zmiana: koszty unitów
- speciale, wszyscy tansi - super sprawa! grom ,skarsnik, snagla gittila - naprawdę zaczęły robić się z nich opcję do rozważenia. Gorbad imo jeszcze w dol, bo jego skill (bierz tyle big unow ile zdolasz uniesc) jest nic nie wart
- inni hero: taniej! czyli lepiej. Orci mogą brać HA (witamy kowbojów!) Goblin szamany wreszcie tansze od tych nocnych. Inna sprawa, że BO tez powinni pojsc w dol, bo skoro inni mogą mieć 1+ albo 5++ to wtedy ich "ficzerem" zostaje quellowanie, ktore juz tak potrzebne nie bedzie
- core: taniej tam gdzie powinno byc taniej, szkoda tylko ze orci zrobily sie tanszymi i lepszymi kuzynami BO. Drodzy fanatycy maja wplynac na grywalnosc zwyklych goblinow - moze, moooze im sie to uda. GOBLINY POWINNY mieć opcję wzięcia amgicznego banneru, konkretnie dyscypliny. To zwiekszy ich grywalność
- special: BO poszli w dol do 10,5 - ok, na starych zasadach animozji byliby must have, teraz raczej sa kopia orcow. Zwykle orci jednak nie powinny moc brac GW

trolle drożej i bardzo dobrze, snotlingi, squigerki taniej czyli dobry kierunek. Jezeli Furion da, ze w kawalerie zawsze uderzasz na wyzszym WS, to hoppersi nawet byliby do rozwazenia
rare: DD, mangler w gore i dobrze, arok i gigant w dol i wreszcie normalna wycena - grałbym
To tyle - w sumie zmiany praktycznie same pozytywne, potzeba playtestów, ale widać ze oraski z fajnymi bannerami za 50 (mork, poison) robią się sytasne no i likwidacja animozji i HA na boar boyzach daje nam setki nowych opcji. Jestem na tak
Furion do boju!

"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Problem z dyscypliną - jeżeli bierzemy lorda niemaga gobbo lub ngobbo, to odpowiedni oddzial moze wziąć bannerek do 25 pkt. I jest najs 
Główną siła ngobbo nie są fanole, lecz siatki. W propozycji Furiona nowy tańszy zwykły goblin z la, sh, i np łukiem staje się mega opcją.

Główną siła ngobbo nie są fanole, lecz siatki. W propozycji Furiona nowy tańszy zwykły goblin z la, sh, i np łukiem staje się mega opcją.
Jak sie jeszcze doda tanszy spider banner i lepsze małe waaaagh, pollobuje troche o dyscypline (teraz za 35
) na gobaski i lepszych skulkersów i jaaaazda 


"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
-
- Kretozord
- Posty: 1758
Moja rozpiska z dmp podrożała chyba o ponad 200 pkt.
115 za 23 trole, 40 za magow, 24 za fanoli, 50 za DD.
115 za 23 trole, 40 za magow, 24 za fanoli, 50 za DD.

Ale za to zamaist trolli mozesz wziac boar boyzówpaulinka17 pisze:Moja rozpiska z dmp podrożała chyba o ponad 200 pkt.
115 za 23 trole, 40 za magow, 24 za fanoli, 50 za DD.

"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
-
- Kretozord
- Posty: 1758
Prawie 300 drożej - jeszcze 50 za dwa manglery. Jak dodać odebranie 100 (ma być balans) to mam 400 punktów mniej.
Dobra. U Furiona:
Ad. 1. Animozja praktycznie znika, pozostaje takim elementem losowym jak dzwon na 666, czy jakies wariactwa z fazą magii demonów.
Ad. 2. Niepotrzebnie robimy armię elit
Ad. 3. Ła spoko.
Ad. 4. Spoko. Nie sprawdzałem, czy dobrze wycenione, ale dobry pomysł.
Ad 5. Gdyby grzybów było nieskończenie wiele, a decyzja leżała po stronie gracza to byłby to największy boost w armii. 2-4 grzyby to mało. Teraz rzucam 15-20 czarów na grę.
Ad 6. OK, choć lepsza byłaby zasada, że zastępują bohaterów w pierwszym szeregu
Ad 7. Stone trollsy to to jest chyba gięty unit.
Ad. 8. nie znam się
Ad. 9. nie znam się
Ad. 10. Zmiany w dobrym kierunku. Małe łaa to kosmos. Orcza magia dalej biedna. Tego hejta (Duża "5") trzeba rozszerzyć na wszystkie jednostki, nie tylko Orki, żeby w ogóle dało się na tym lorze grać. Nie ma tam niczego innego do kombatu.
Ad 11. Marzę o tych śmiesznych przedmiotach za 5 pkt. Na pewno HA + scaly skin to ważny przedmiot. Lord do bicia na wilku staje się grywalny. Sporo przedmiotów/czarów -1 ToHit pozwala składać Ninja savage'y... np na dywanie
Ad 12.
Hopperom brakuje zasad reformów. To mega ważne.
Bardzo elitarna się robi ta armia. tanie BO, herosi, specjale, dostęp do GW, HA...
Armia nagle ma problem z puszkami - bardzo drogi DD, mangler, droższe trolle.
Nie mówię, że to źle, ale to po prostu inna armia teraz.
Qc, Twoja rozpiska na bohaterach staniała i nabrała rumieńców. Moja jest do totalnej przebudowy, choć stone trolle są chyba teraz wystarczająco dobre, by nadrobić 10pkt różnicy. Z drugiej strony brak animozji odblokowuje inne oddziały.
Dobra. U Furiona:
Ad. 1. Animozja praktycznie znika, pozostaje takim elementem losowym jak dzwon na 666, czy jakies wariactwa z fazą magii demonów.
Ad. 2. Niepotrzebnie robimy armię elit
Ad. 3. Ła spoko.
Ad. 4. Spoko. Nie sprawdzałem, czy dobrze wycenione, ale dobry pomysł.
Ad 5. Gdyby grzybów było nieskończenie wiele, a decyzja leżała po stronie gracza to byłby to największy boost w armii. 2-4 grzyby to mało. Teraz rzucam 15-20 czarów na grę.
Ad 6. OK, choć lepsza byłaby zasada, że zastępują bohaterów w pierwszym szeregu
Ad 7. Stone trollsy to to jest chyba gięty unit.
Ad. 8. nie znam się
Ad. 9. nie znam się
Ad. 10. Zmiany w dobrym kierunku. Małe łaa to kosmos. Orcza magia dalej biedna. Tego hejta (Duża "5") trzeba rozszerzyć na wszystkie jednostki, nie tylko Orki, żeby w ogóle dało się na tym lorze grać. Nie ma tam niczego innego do kombatu.
Ad 11. Marzę o tych śmiesznych przedmiotach za 5 pkt. Na pewno HA + scaly skin to ważny przedmiot. Lord do bicia na wilku staje się grywalny. Sporo przedmiotów/czarów -1 ToHit pozwala składać Ninja savage'y... np na dywanie

Ad 12.
Hopperom brakuje zasad reformów. To mega ważne.
Bardzo elitarna się robi ta armia. tanie BO, herosi, specjale, dostęp do GW, HA...
Armia nagle ma problem z puszkami - bardzo drogi DD, mangler, droższe trolle.
Nie mówię, że to źle, ale to po prostu inna armia teraz.
Qc, Twoja rozpiska na bohaterach staniała i nabrała rumieńców. Moja jest do totalnej przebudowy, choć stone trolle są chyba teraz wystarczająco dobre, by nadrobić 10pkt różnicy. Z drugiej strony brak animozji odblokowuje inne oddziały.
StoneTrole w zasadzie za 5 punktów dostają 3+ save - imo warto. 40 na unicie zaledwie.
No w kowobojskiej rozpisce wszystko poszło w dół
i weszły 1+ save, a jak wcisne savage boar boyzów to nawet spam 4++ włazi
No w kowobojskiej rozpisce wszystko poszło w dół

"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
A po co Ci one. Jeden DD wystawiasz bo model łądny i reszta w trollki
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
-
- Chuck Norris
- Posty: 606
To rób tak, żeby nie zginąłcrazygandalf pisze:Ja pisałem w kontekście rozpiski paulinki, który wspominał o manglerach czy DD.
Natomiast jak zaspamisz sobie armię trollami (w rarach Stone'ami, w specjalach zwykłymi) to śmierć generała i cała armia stoi i się ślini.

"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
-
- Kretozord
- Posty: 1758
Moja ogólna ocena jest taka, że jest mniej zdominowanych jednostek, ale book ogólnie słabszy od poprzedniego Euro (+100).
Nie potrafię złożyć nic tak giętego jak moja poprzednia rozpiska, choć pewnie za mało ogarnąłem jeszcze specjali.
Nie potrafię złożyć nic tak giętego jak moja poprzednia rozpiska, choć pewnie za mało ogarnąłem jeszcze specjali.
grimgor daje opcje na bardzo mocne BO (z banner of mork na unicie i okolo 40 cialach w srodku)paulinka17 pisze:Moja ogólna ocena jest taka, że jest mniej zdominowanych jednostek, ale book ogólnie słabszy od poprzedniego Euro (+100).
Nie potrafię złożyć nic tak giętego jak moja poprzednia rozpiska, choć pewnie za mało ogarnąłem jeszcze specjali.
gorbada juz wczesniej lubilem, a teraz do rozpiski wejda 2 arachnaroki
sa opcje
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
- GrimgorIronhide
- Masakrator
- Posty: 2723
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
Są bardzo syte comba, mi się bardziej podoba od 8ed, który pełen był bugów. Mag szmaty na Big'unsach chociażby
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
bardzo fajna inicjatywa,
nie wczytałem sie jeszcze, ale IMO są to zmiany, które mocno zmieniają wygląd armii Orków, ale niekoniecznie wzmacniają
nieograniczeni bigunsi <3
nie wczytałem sie jeszcze, ale IMO są to zmiany, które mocno zmieniają wygląd armii Orków, ale niekoniecznie wzmacniają
nieograniczeni bigunsi <3
w szwedzkim compie atrybut duzego Waagh daje reroll LD i animozji, w malym pocisk jest sygnaturką, tyle na szybciora
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"