WFB: Reworked and Rebalanced

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Re: Warhammer 9 edycja?!

Post autor: Azurix »

Mnie się podobają wszystkie AB. Jeśli mógłbym coś zasugerować odnośnie HE, to dałbym opcję Sea Helmowi na Skycutterze wzięcia tej Balisty z S5, którą mają Skycuttery latające bez herosa. Może ktoś to wystawi wreszcie ;)
Ostatnio zmieniony 14 sie 2015, o 20:30 przez Azurix, łącznie zmieniany 2 razy.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Azurix pisze:Mnie się podobają wszystkie AB. Jeśli mógłbym coś zasugerować odnośnie HE, to dałbym opcję Sea Helmowi na Skycutterze wzięcia tej Balisty z S5, którą mają Skycuttery latające bez herosa. Może ktoś to wystawi wreszcie ;)
Ma taką opcję.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

To musiałem źle przeczytać. Dodatkowo fajnie byłoby, gdyby Swordmasterzy byli wreszcie szybsi od White Lionów i mieli ASFa bez ASLa :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Great Cave Squig ma zasadę Random Movement - przydało by się ujednolicenie ze zwykłymi hopperami. Chyba, że to było zamierzone pominięcie.
Obrazek

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

O ile nie czuję się kompetentny wypowiadać o innych AB, to WE gram od 5 edycji i do dziś innych armii nie tykałem ; P
Będę mówił tylko o balansie wewnętrznym między jednostkami w obrębie AB.
O zewnętrznym między różnymi AB będzie można mówić dopiero wtedy kiedy już wszystkie AB się ukażą.

Poprawki bardzo mi się podobają.
Widać intencje autora, które umożliwiają składanie armii na wiele różnych sposób i otwierają drogę takim jednostkom jak driadom, eternalom, wardancerom i wildwoodom oraz drzewcom.
Bardzo ciekawie pomyślane synergie bohaterki driad i wardancerów, które otwierają kolejne ciekawe wybory i kombinacje.
Przedmioty również bardzo udane.
W pierwszej chwili nie wiadomo co brać - co jest bardzo dobrym symptomem.

Z uwag pierwsza narzuca się sama.
Otóż łucznicy na Warhawkach nie posiadają opcji wykupywania strzał.
Tu chodzi o pewną konsekwencję - skoro glade ridersi i scouci posiadają te opcje to jeźdźcy na warhawkach również powinni.
Brak tej opcji przy warhawkach wydawał mi się "przeoczeniem" autora piszącego AB do WE.
Ogólnie nie widzę powodów, aby jeźdźcy na warhawkach nie posiadali tej możliwości wykupu strzał.

Dwie jednostki odstają względem reszty wyborów.
Chodzi o Warhawki i Treekiny.
Koszt Warhawków powinien być niższy.
Być może łatwiej będzie mi się odnieść do ich kosztu kiedy będę mógł porównać koszty innych jednostek tego typu w pozostałych AB np. terradonów czy pegazów bretońskich.

Uważam, że warto jeszcze rozważyć siłę 5 na treekinach.
Z drugiej strony siła 5 będzie się kłóciła ze statystyką siły drzewca.
Bez tej statystyki ciężko mi powiedzieć, jak treekiny mogą konkurować z innymi jednostkami WE.

3 punkty za tarcze wild riderów to za drogo.
Koszt pierwszych dwóch opcji wyboru zaczarowanych strzał wydają mi się za drogi.

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1075
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

latający Squig Hoppersi. hehehehe. hehe.
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Furion,
Czy planowałeś (albo mógłbyś zaplanować) zrobienie w ten sposób podręcznika do Dogs of War? Może być na szarym końcu, bo pewnie zapotrzebowanie jest najmniejsze ;)
O ile mnie pamięć nie myli, zaliczyłeś w przeszłości epizod w grze tą armią, a dodatkowo byłeś autorem fajnej kompilacji zasad. Tak więc materia jest Ci dobrze znana. Fajnie by było gdyby w końcu ktoś kompetentny odkurzył tą klimatyczną armię i dostosował ją do nowych realiów. Byłby to fajny prezent dla wszystkich, którzy jeszcze ją posiadają i łudzili się, że GW kiedyś ją może odświeży.

Awatar użytkownika
hellsing
Chuck Norris
Posty: 557
Lokalizacja: Toruń

Post autor: hellsing »

Furion teraz obiecałeś wampiry czekam z niecierpliwością jak podejdziesz do tematu bo Szwedzi trochę ich cofnęli w rozwoju wiec jestem ciekawy jak to z twojej inicjatywy wyjdzie
Klub Gier Bitewnych Toruń https://www.facebook.com/Triclinum/
Blog https://miniaturepaintingstudio.blogspot.com/
Każdą moją prace publikuje na YouTubie https://youtube.com/channel/UC6DW9zlhA9 ... zFQ/videos
Facebook https://www.facebook.com/miniatureps/
Instagram https://www.instagram.com/miniaturepaintingstudio/
Szukam kogoś do współpracy przy malowaniu modeli Toruń i okolice

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

ismael pisze:Furion,
Czy planowałeś (albo mógłbyś zaplanować) zrobienie w ten sposób podręcznika do Dogs of War? Może być na szarym końcu, bo pewnie zapotrzebowanie jest najmniejsze ;)
O ile mnie pamięć nie myli, zaliczyłeś w przeszłości epizod w grze tą armią, a dodatkowo byłeś autorem fajnej kompilacji zasad. Tak więc materia jest Ci dobrze znana. Fajnie by było gdyby w końcu ktoś kompetentny odkurzył tą klimatyczną armię i dostosował ją do nowych realiów. Byłby to fajny prezent dla wszystkich, którzy jeszcze ją posiadają i łudzili się, że GW kiedyś ją może odświeży.
Tak, zrobię to na 100%.

Nie zabierałem się za to jeszcze, bo to najwięcej pracy - podręcznika nie ma, a zasady dostępne są BARDZO mocno w plecy.

Ale będzie ;)
ślivek pisze:Great Cave Squig ma zasadę Random Movement - przydało by się ujednolicenie ze zwykłymi hopperami. Chyba, że to było zamierzone pominięcie.
Celowe, ale jestem otwarty na propozycje. Może faktycznie trzeba by ujednolicić im zasady.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

A czy będziesz Furion pamiętał przy podwyższaniu kosztów dwarfowych maszyn, że inne armie mają i magię i strzelanie a dwarfy tylko strzelanie?
Z góry dziękuję za pamięć. :)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Remo pisze:A czy będziesz Furion pamiętał przy podwyższaniu kosztów dwarfowych maszyn, że inne armie mają i magię i strzelanie a dwarfy tylko strzelanie?
Z góry dziękuję za pamięć. :)
Nie wiem, nigdy nie grałem z dwarfami, zresztą nie lubię tej armii i na pewno będzie pocięta.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

poprawki wygladaja bardzo przyzwoicie. Coraz lepszych ksztaltow to nabiera. Czekam na kolejne booki.

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Zmiany w WE bardzo na +
Ale mam par€ uwag:
Wildzi za 33pkt to za drogo 30-31 byloby ok
Przy takim koszcie strzalek koszt bazowy jednostek powinien poleciec w dol o 2 pkt
Wildwood powinni dostac mozliwosc brania sztandarow do 50 pkt
Sisterki prz obnizeniu WSv powinny dostac Quick to Fire

Jak ds działają siostry na orle?

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Wildzi przy 40 dopiero będą ok :)

Arachnarok - bardzo ok

Hopppppp Hopppppppppp Hopppppppppppppppppppp! :) rozkminiłęś to man, rozkminiłeś :) niech jeszcze sie w nich uderza na WS 4 i jest hit :) dobrze rozumiem że oni biegają na 20 cali? jak tak, to duzy sqiug raczej bedzie za mocny z tą zasadą
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2974
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Araloth 2+ Ward? Bedzie to generał nie do zabicia z 10LD i Stubbornem [-X
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3082
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Ward czy as? Jesli as to wreescie domena metalu sie ptzyda
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

kangur022 pisze:Araloth 2+ Ward? Bedzie to generał nie do zabicia z 10LD i Stubbornem [-X
O ile wygryzie maga z 4 levl heavensem albo 4 levl shadow +6 do casta :) nie wróże tego aż tak szybko :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

-Qc- pisze:Wildzi przy 40 dopiero będą ok :)
Dragon Prince kosztują 30 pkt a maja podobna siłę udezena, a nie maja frenzy i są dużo bardziej przeżywalnośc z SV 2+

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Hmm - Furion, reanimujesz trupa. Póki co ta praca nie wytrzymuje konkurencji ze szwedami, ale trzymam kciuki i szacun za chęci. Aby to była 9ed należałoby napisać od nowa podręcznik, a potem pracować nad bookami armijnymi. Jak zaczniesz to zapodaj informację. Miałbym kilka konstruktywnych sugestii. Nawet więcej niż kilka.

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jędrul »

osobiście nie jestem fanem takich dużych zmian, wolałbym znacznie uproszczoną wersję (po prostu obniżyć koszt niegrywalnych jednostek), ale cóż, człowiek często boi się tego czego nie zna. Nie mniej jednak zajebista robota Furion, dzięki.

Pisałem już chyba na youtube, może coś z tego ma sens i uwzględnisz

skulki - chyba 90pkt to przesada, akurat uważam że ten oddział jest już w miarę przyzwoicie wyceniony, szczególnie że potaniały inne odziały (np dogry)
gigant- mark of tzeentch za 15 pkt w porównaniu do nurgla czy khorna to lipa
chimera - regenka + breath za 310 pkt to chyba za dużo, argument jak przy skulkach
dogry - chaos armour + scaled skin da im 2+AS a to chyba trochę za mocno przy S7 swifcie i 4 W
psy - vanguard chyba nie moze byc w takiej samej cenie jak skin/poison, w sumie mało istotne
marasy - jednak chyba za tanio, boje się że jedynym słusznym wyborem w core będzie horda, warriorzy już totalnie na odstawkę
Demonic mount - za drogo, bo przy hero z bardingiem wychodzi 90 pkt, gdy sam bohater kosztuje 110.
Kholek - dopisz heavy armour zgodnie z erratą.
Hellfire sword - zmiana z 65 pkt na 50 to przesada, zwłaszcza że wykreślamy samookaleczenie. (używam tego przedmiotu od paru miesięcy)
poisonus slime/burning body - ciekawy temat, nie ogarniam jeszcze kombosow jakie można robić gdy te gifty dają 4+ ward z mark of tzeentch
nie wiem czy podrażanie demona jest dobrym tematem, natomiast widzę ze dodałeś gift podnoszący pkt na itemy, ciekawe....
lord chaosu podrożał o 20 pkt, przy droższych mountach, chyba za mocno, z drugiej strony ten gift dający mu 125 pkt na itemy...są nowe opcje do rzeźbienia
collar of khorne - no Panie, obroża musi być dostępna tylko na modelach khorna, natomoast wykreślenie jej z talizmanów jest super.
3rd eye - nie wiem po co zapis że demony Czincza mogą to mieć za 50 pkt. Mają ten rerol z bazy. Poza tym koszt jest skandaliczny.
Ostatnio zmieniony 15 sie 2015, o 09:13 przez Jędrul, łącznie zmieniany 1 raz.
MARK OF MARKI MARK

ODPOWIEDZ