Kings of War

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Re: Kings of War

Post autor: Murmandamus »

oto nowa beta kolejnej frakcji - Brotherhood dobrych ludzi (odpowiednik bretoni bardziej niż basilea)


https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... =644257362
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Mi się to nie kojarzy z bretką.
Bardziej z takim Leśnym Królestwem, w którym natura i rycerstwo żyją w harmonii.
Przynajmniej patrząc po tych jednostkach nimf i elementalach wody ;P.

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

w sumie taką bretą jest basilea

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Nie mogą rżnąć na chama z GW bo jeszcze jakiś prawnik od IP się przyssa. Dlatego bierzesz zbrojnych i przemianowujesz ich na chłopów, dokładasz zasadę że rycerze "inspirują" pobliskich kmiotków, damselki zamieniasz na dewotów (nie czepiać się tłumaczenia - celowe :) ) którzy w ramach wiary w Panią Jeziora mogą sobie z wrażenia przyzwać żywiołaka wody i hajda :) (nawet model Leoncoeur'a na Hippogryfie się załapał na zasady)

Jaszczurki też im wyszły całkiem (tu dla ochrony przed prawnikami polecieli po motywie "salamandry" która w niektórych kulturach był kojarzona z ogniem, więc mamy żywiołaki ognia i okolice, jak slannowie czy ich inni magowie znający fireball'e), choć brakuje mi trochę monsterów / dinozaurów średniego kalibru (choć poza tym chyba wszystko jest).

Ciekawe co to za dwie "niespodziankowe" rasy mają być?

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

@Murmi - te listy w docsie są official?
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Dymitr pisze:@Murmi - te listy w docsie są official?
Podszyję się pod "Murmiego" -> tak, z dokładnością że są na razie są to bety i mogą się na dniach zmieniać (już 4 razy w ciągu tego miesiąca :) ). Chodzą słuchy że wyjdzie to "drukiem" pod koniec roku (tak samo było z army listami do "podstawki" - publiczny doc, updateowany co jakiś czas, a potem freeze na zmiany i do druku). Jeżeli pytasz się czy to nie jakieś pomysły wrzucane przez "luźnych gości" to nie - mają tam dalece posunięty mechanizm demokratyczny (grupa ludzi pro publico bono obradująca nad listami), ale jest to za wiedzą i pełnym wsparciem Mantica (konsultują z Manticem i ponoć finalne przyklepanie robione jest zawsze przez Cavatore).

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

brzmi nieźle. Mam natomiast inną rzecz, czy ktoś z Was mógłby zrobić taką ściągawkę:
Slamanders - Lizaki
Dwarf - Krasnale
(czyli która armia jest która)
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Proszę ;P

1. Abbysal Dwarfs - Krasnoludy Chaosu
2. Dwarfs - Krasnoludy
3. Elves - Wysokie Elfy + Leśne Elfy + Forest Spirity (połączenie AB WE z HE)
4. Twilight Kin - Mroczne Elfy
5. Goblins - Gobliny (w przeciwieństwie do WFB oddzielna frakcja, ale można łączyć z orkami w ramach zasad sojuszu do 25% armii)
6. Orcs - Orki ((w przeciwieństwie do WFB oddzielna frakcja, ale można łączyć z goblinami w ramach zasad sojuszu do 25% armii)
7. Kingdoms of Men - Imperium (Może to być dowolna frakcja ludzi w wybranym klimacie - arabia, wikingowie, armie starożytności czy klasycznie armia wzorowana na Imperium)
8. Undead - Vampiry
9. Basileans - Bretka (z tą różnicą, że jest bardziej zbliżona klimatami do Przystani z Heroes of Might & Magic III, czyli mamy anioły, pieszych paladynów czy siostrzyczki na wielkich kotach)
10. Ogres - Ogry
11. Forces of the Abyss - Demony (również bardziej zbliżone do demonów z Heroes of Might & Magic)
12. Forces of the Nature - Nowa frakcja, która nie występuje w WFB (bazowy klimat podobny do zamku elementali z dodatku do Heroes of Might & Magic III, z drugiej strony podobnie jak frakcja Kingdoms of Men pozwala tworzyć dowolną klimat sił natury, od bajkowej wizji baśniowych istot faerie, przez armię żywiołów wody, po mroczne i okrutne ucieleśnienie natury ze zmiennokształtnymi, barbarzyńcami etc.)
13. The League of Rhordia - zapomniane przez GW Dogs of War (wolne miasta-państwa z dużą liczbą oddziałów niziołków dla koneserów tej rasy, frakcja może też się dobrze spełniać w roli Imperium, być może nawet lepiej niż Kingoms of Men, bo jest tam dedykowany czołg, altar czy demiśki - takie skrzyżowanie 8 edycyjnego Imperium z 5 edycyjną wersją)
14. Ratkin - Szczury
15. The Herd - Bestie (zwierzoludzie)
16. Empire of Dust - Khemrii
17. Varangur - Wojownicy Chaosu
18. Salamanders - Lizardmeni
19. Brotherhood - alternatywna wersja Brety z uwględnienie sił natury (taka breta w roli "Leśnego Królestwa" sprzymierzona z żywiołami wody i nimfami)

Prawdopodobnie dodadzą jeszcze 2 lub 3 dodatkowe frakcje w najbliższym czasie.

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

służę uprzejmie:

Elves - elfy wysokie+elfy leśne
dwarfs - krasnoludy oczywiście
kingdom of men - imperium
abbysal dwarfs - plugawe podziemne karzełki znaczy chaos dwarfy
goblins - gobliny tu jako oddzielna armia O&G
orcs - orki jako oddzielna armia już nie O&G
Undead - Vampire Counts z niektórymi jednostkami tomb kingów
Ogres - Ogre Kingdoms
Basilea - bretonia z anielskim akcentem chociarz nie do końca to samo

armie w fazie bety
forces of Abbys - demony
forces of nature - leśne duchy z wood elfów z dodatkami
Empire of dust - tomb kings
ratkin - skaveny
League of Rhodia - Imperium z halfingami
Salamanders - Lizardmen
Varangur - Warriors of Chaos
Brotherhood - Bretonia z akcentem natury chyba nieco bardziej bretońska niż bazylea
Herd - Beastmani

jeszcze nie ma bety ale będzie
Twillight Kin - Dark Elfy
Ophidianie - sojusz martwych z żywymi nie wiadomo co dokłądnie
Northern Aliannce - nic nie wiem po za nazwą
??????? - nie wiadomo
??????? - nie wiadomo
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Pierzasty
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: Pierzasty »

League of Rhordia to bardziej stare Dogs of War niż Imperium.

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

Forces of Nature i Abyss są już w rulebooku który dostaliśmy na ETC
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Wojpajek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 168

Post autor: Wojpajek »

A jak z balansem tych armii?
Age of Sigmar - Skaven, Empire, High Elves
Hail Caesar - Republika Rzymska
Flames of War - Niemcy

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

Wrocław bierze się za szerokie testy. Wnioski soon
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

z moich gier wynika że latacze są bardzo silni ale grałem na małe stoły i tylko jednostki dostępne na oficjalnej stronie mantica

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

to jak będę we Wrocławiu 28-30 to chętnie zagram.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Latacze są silni, podobnie jak w WFB.
Ogólnie w KoWie chodzi o manewrowość. Latacze w tej dziedzinie brylują bo atak od boku lub tyłu to x2 lub x3 ataki. Ale w stosunku do poprzedniej edycji mamy kontrszarżę, która znacznie osłabiła uniwersalność tych jednostek, czyli nie są już samodzielną siłą i potrzebują uderzyć razem z jakąś jednostką. Wcześniej mogły na bezczela atakować całkiem bezkarnie.
Grunt jednak ze w KoWie każda jednostka może powalczyć z każdą inną. To chyba największą różnica między WFB.

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

tak się zastanawiam jak walczyć z armią Bazylei na samych elohi i ew feniksie lub undeadmi na wraithah. bo można takie coś wystawić
dlatego nie wiem czy latacze nie powinni być zawsze w troopsach

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Feniksy są miękkie i drogie a elohi równierz drogie. Armia taka będzie mała z małą ilością oddziałów. Można ją zalać oddziałami na analogiczne punkty a feniksy ostrzelać czymkolwiek. Z defencem 3+ łatwo się go rani a aby zminimalizować skutki regeneracji trzeba kumulować ogień na jednym na raz póki nie padnie.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Za mało mam doświadczenia żeby jednoznacznie mówić jak to ogarnąć, ale opisywali takie armie na forum Mantica - konkluzje były następujące:
- było to testowane
- jest to ciężka armia na pierwsze bitwy... (i do prowadzenia, a do obrony przed jeszcze bardziej)
- ...ale w ogarniętym środowisku żadnego turnieju nie wygrywa (podobno min-max'y słabo sobie radzą, zwłaszcza w scenariuszach)

Jakbym miał przeciw temu grać to oparłbym się o:
- będzie mnie o jakieś 50-60% unitów więcej na stole
- latacze są drogie, nie mają wcale tak dużo woundów i stać mnie na podstawienie przynęt + kontrszarże
- można też rozstawić się na tyle szeroko, żeby zablokować / kontrować szarże z boków (szarża frontalna Elohi nie jest taka impressive i zwykła kawaleria wypada w tym sporo lepiej)
- strzelanie pomaga, zwłaszcza artyleria (Elohi są large inf więc widać je nad większością jednostek)

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Wyszła Beta Twillight Kin czyli mrocznych elfów

http://www.manticgames.com/free-rules.html

bezpośredni link
http://www.manticgames.com/SiteData/Roo ... n-v004.pdf
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

ODPOWIEDZ