Kings of War
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Re: Kings of War
oto nowa beta kolejnej frakcji - Brotherhood dobrych ludzi (odpowiednik bretoni bardziej niż basilea)
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... =644257362
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... =644257362
Nie mogą rżnąć na chama z GW bo jeszcze jakiś prawnik od IP się przyssa. Dlatego bierzesz zbrojnych i przemianowujesz ich na chłopów, dokładasz zasadę że rycerze "inspirują" pobliskich kmiotków, damselki zamieniasz na dewotów (nie czepiać się tłumaczenia - celowe ) którzy w ramach wiary w Panią Jeziora mogą sobie z wrażenia przyzwać żywiołaka wody i hajda (nawet model Leoncoeur'a na Hippogryfie się załapał na zasady)
Jaszczurki też im wyszły całkiem (tu dla ochrony przed prawnikami polecieli po motywie "salamandry" która w niektórych kulturach był kojarzona z ogniem, więc mamy żywiołaki ognia i okolice, jak slannowie czy ich inni magowie znający fireball'e), choć brakuje mi trochę monsterów / dinozaurów średniego kalibru (choć poza tym chyba wszystko jest).
Ciekawe co to za dwie "niespodziankowe" rasy mają być?
Jaszczurki też im wyszły całkiem (tu dla ochrony przed prawnikami polecieli po motywie "salamandry" która w niektórych kulturach był kojarzona z ogniem, więc mamy żywiołaki ognia i okolice, jak slannowie czy ich inni magowie znający fireball'e), choć brakuje mi trochę monsterów / dinozaurów średniego kalibru (choć poza tym chyba wszystko jest).
Ciekawe co to za dwie "niespodziankowe" rasy mają być?
Podszyję się pod "Murmiego" -> tak, z dokładnością że są na razie są to bety i mogą się na dniach zmieniać (już 4 razy w ciągu tego miesiąca ). Chodzą słuchy że wyjdzie to "drukiem" pod koniec roku (tak samo było z army listami do "podstawki" - publiczny doc, updateowany co jakiś czas, a potem freeze na zmiany i do druku). Jeżeli pytasz się czy to nie jakieś pomysły wrzucane przez "luźnych gości" to nie - mają tam dalece posunięty mechanizm demokratyczny (grupa ludzi pro publico bono obradująca nad listami), ale jest to za wiedzą i pełnym wsparciem Mantica (konsultują z Manticem i ponoć finalne przyklepanie robione jest zawsze przez Cavatore).Dymitr pisze:@Murmi - te listy w docsie są official?
brzmi nieźle. Mam natomiast inną rzecz, czy ktoś z Was mógłby zrobić taką ściągawkę:
Slamanders - Lizaki
Dwarf - Krasnale
(czyli która armia jest która)
Slamanders - Lizaki
Dwarf - Krasnale
(czyli która armia jest która)
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.
Proszę ;P
1. Abbysal Dwarfs - Krasnoludy Chaosu
2. Dwarfs - Krasnoludy
3. Elves - Wysokie Elfy + Leśne Elfy + Forest Spirity (połączenie AB WE z HE)
4. Twilight Kin - Mroczne Elfy
5. Goblins - Gobliny (w przeciwieństwie do WFB oddzielna frakcja, ale można łączyć z orkami w ramach zasad sojuszu do 25% armii)
6. Orcs - Orki ((w przeciwieństwie do WFB oddzielna frakcja, ale można łączyć z goblinami w ramach zasad sojuszu do 25% armii)
7. Kingdoms of Men - Imperium (Może to być dowolna frakcja ludzi w wybranym klimacie - arabia, wikingowie, armie starożytności czy klasycznie armia wzorowana na Imperium)
8. Undead - Vampiry
9. Basileans - Bretka (z tą różnicą, że jest bardziej zbliżona klimatami do Przystani z Heroes of Might & Magic III, czyli mamy anioły, pieszych paladynów czy siostrzyczki na wielkich kotach)
10. Ogres - Ogry
11. Forces of the Abyss - Demony (również bardziej zbliżone do demonów z Heroes of Might & Magic)
12. Forces of the Nature - Nowa frakcja, która nie występuje w WFB (bazowy klimat podobny do zamku elementali z dodatku do Heroes of Might & Magic III, z drugiej strony podobnie jak frakcja Kingdoms of Men pozwala tworzyć dowolną klimat sił natury, od bajkowej wizji baśniowych istot faerie, przez armię żywiołów wody, po mroczne i okrutne ucieleśnienie natury ze zmiennokształtnymi, barbarzyńcami etc.)
13. The League of Rhordia - zapomniane przez GW Dogs of War (wolne miasta-państwa z dużą liczbą oddziałów niziołków dla koneserów tej rasy, frakcja może też się dobrze spełniać w roli Imperium, być może nawet lepiej niż Kingoms of Men, bo jest tam dedykowany czołg, altar czy demiśki - takie skrzyżowanie 8 edycyjnego Imperium z 5 edycyjną wersją)
14. Ratkin - Szczury
15. The Herd - Bestie (zwierzoludzie)
16. Empire of Dust - Khemrii
17. Varangur - Wojownicy Chaosu
18. Salamanders - Lizardmeni
19. Brotherhood - alternatywna wersja Brety z uwględnienie sił natury (taka breta w roli "Leśnego Królestwa" sprzymierzona z żywiołami wody i nimfami)
Prawdopodobnie dodadzą jeszcze 2 lub 3 dodatkowe frakcje w najbliższym czasie.
1. Abbysal Dwarfs - Krasnoludy Chaosu
2. Dwarfs - Krasnoludy
3. Elves - Wysokie Elfy + Leśne Elfy + Forest Spirity (połączenie AB WE z HE)
4. Twilight Kin - Mroczne Elfy
5. Goblins - Gobliny (w przeciwieństwie do WFB oddzielna frakcja, ale można łączyć z orkami w ramach zasad sojuszu do 25% armii)
6. Orcs - Orki ((w przeciwieństwie do WFB oddzielna frakcja, ale można łączyć z goblinami w ramach zasad sojuszu do 25% armii)
7. Kingdoms of Men - Imperium (Może to być dowolna frakcja ludzi w wybranym klimacie - arabia, wikingowie, armie starożytności czy klasycznie armia wzorowana na Imperium)
8. Undead - Vampiry
9. Basileans - Bretka (z tą różnicą, że jest bardziej zbliżona klimatami do Przystani z Heroes of Might & Magic III, czyli mamy anioły, pieszych paladynów czy siostrzyczki na wielkich kotach)
10. Ogres - Ogry
11. Forces of the Abyss - Demony (również bardziej zbliżone do demonów z Heroes of Might & Magic)
12. Forces of the Nature - Nowa frakcja, która nie występuje w WFB (bazowy klimat podobny do zamku elementali z dodatku do Heroes of Might & Magic III, z drugiej strony podobnie jak frakcja Kingdoms of Men pozwala tworzyć dowolną klimat sił natury, od bajkowej wizji baśniowych istot faerie, przez armię żywiołów wody, po mroczne i okrutne ucieleśnienie natury ze zmiennokształtnymi, barbarzyńcami etc.)
13. The League of Rhordia - zapomniane przez GW Dogs of War (wolne miasta-państwa z dużą liczbą oddziałów niziołków dla koneserów tej rasy, frakcja może też się dobrze spełniać w roli Imperium, być może nawet lepiej niż Kingoms of Men, bo jest tam dedykowany czołg, altar czy demiśki - takie skrzyżowanie 8 edycyjnego Imperium z 5 edycyjną wersją)
14. Ratkin - Szczury
15. The Herd - Bestie (zwierzoludzie)
16. Empire of Dust - Khemrii
17. Varangur - Wojownicy Chaosu
18. Salamanders - Lizardmeni
19. Brotherhood - alternatywna wersja Brety z uwględnienie sił natury (taka breta w roli "Leśnego Królestwa" sprzymierzona z żywiołami wody i nimfami)
Prawdopodobnie dodadzą jeszcze 2 lub 3 dodatkowe frakcje w najbliższym czasie.
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
służę uprzejmie:
Elves - elfy wysokie+elfy leśne
dwarfs - krasnoludy oczywiście
kingdom of men - imperium
abbysal dwarfs - plugawe podziemne karzełki znaczy chaos dwarfy
goblins - gobliny tu jako oddzielna armia O&G
orcs - orki jako oddzielna armia już nie O&G
Undead - Vampire Counts z niektórymi jednostkami tomb kingów
Ogres - Ogre Kingdoms
Basilea - bretonia z anielskim akcentem chociarz nie do końca to samo
armie w fazie bety
forces of Abbys - demony
forces of nature - leśne duchy z wood elfów z dodatkami
Empire of dust - tomb kings
ratkin - skaveny
League of Rhodia - Imperium z halfingami
Salamanders - Lizardmen
Varangur - Warriors of Chaos
Brotherhood - Bretonia z akcentem natury chyba nieco bardziej bretońska niż bazylea
Herd - Beastmani
jeszcze nie ma bety ale będzie
Twillight Kin - Dark Elfy
Ophidianie - sojusz martwych z żywymi nie wiadomo co dokłądnie
Northern Aliannce - nic nie wiem po za nazwą
??????? - nie wiadomo
??????? - nie wiadomo
Elves - elfy wysokie+elfy leśne
dwarfs - krasnoludy oczywiście
kingdom of men - imperium
abbysal dwarfs - plugawe podziemne karzełki znaczy chaos dwarfy
goblins - gobliny tu jako oddzielna armia O&G
orcs - orki jako oddzielna armia już nie O&G
Undead - Vampire Counts z niektórymi jednostkami tomb kingów
Ogres - Ogre Kingdoms
Basilea - bretonia z anielskim akcentem chociarz nie do końca to samo
armie w fazie bety
forces of Abbys - demony
forces of nature - leśne duchy z wood elfów z dodatkami
Empire of dust - tomb kings
ratkin - skaveny
League of Rhodia - Imperium z halfingami
Salamanders - Lizardmen
Varangur - Warriors of Chaos
Brotherhood - Bretonia z akcentem natury chyba nieco bardziej bretońska niż bazylea
Herd - Beastmani
jeszcze nie ma bety ale będzie
Twillight Kin - Dark Elfy
Ophidianie - sojusz martwych z żywymi nie wiadomo co dokłądnie
Northern Aliannce - nic nie wiem po za nazwą
??????? - nie wiadomo
??????? - nie wiadomo
-
- Chuck Norris
- Posty: 485
z moich gier wynika że latacze są bardzo silni ale grałem na małe stoły i tylko jednostki dostępne na oficjalnej stronie mantica
Latacze są silni, podobnie jak w WFB.
Ogólnie w KoWie chodzi o manewrowość. Latacze w tej dziedzinie brylują bo atak od boku lub tyłu to x2 lub x3 ataki. Ale w stosunku do poprzedniej edycji mamy kontrszarżę, która znacznie osłabiła uniwersalność tych jednostek, czyli nie są już samodzielną siłą i potrzebują uderzyć razem z jakąś jednostką. Wcześniej mogły na bezczela atakować całkiem bezkarnie.
Grunt jednak ze w KoWie każda jednostka może powalczyć z każdą inną. To chyba największą różnica między WFB.
Ogólnie w KoWie chodzi o manewrowość. Latacze w tej dziedzinie brylują bo atak od boku lub tyłu to x2 lub x3 ataki. Ale w stosunku do poprzedniej edycji mamy kontrszarżę, która znacznie osłabiła uniwersalność tych jednostek, czyli nie są już samodzielną siłą i potrzebują uderzyć razem z jakąś jednostką. Wcześniej mogły na bezczela atakować całkiem bezkarnie.
Grunt jednak ze w KoWie każda jednostka może powalczyć z każdą inną. To chyba największą różnica między WFB.
-
- Chuck Norris
- Posty: 485
tak się zastanawiam jak walczyć z armią Bazylei na samych elohi i ew feniksie lub undeadmi na wraithah. bo można takie coś wystawić
dlatego nie wiem czy latacze nie powinni być zawsze w troopsach
dlatego nie wiem czy latacze nie powinni być zawsze w troopsach
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Feniksy są miękkie i drogie a elohi równierz drogie. Armia taka będzie mała z małą ilością oddziałów. Można ją zalać oddziałami na analogiczne punkty a feniksy ostrzelać czymkolwiek. Z defencem 3+ łatwo się go rani a aby zminimalizować skutki regeneracji trzeba kumulować ogień na jednym na raz póki nie padnie.
Za mało mam doświadczenia żeby jednoznacznie mówić jak to ogarnąć, ale opisywali takie armie na forum Mantica - konkluzje były następujące:
- było to testowane
- jest to ciężka armia na pierwsze bitwy... (i do prowadzenia, a do obrony przed jeszcze bardziej)
- ...ale w ogarniętym środowisku żadnego turnieju nie wygrywa (podobno min-max'y słabo sobie radzą, zwłaszcza w scenariuszach)
Jakbym miał przeciw temu grać to oparłbym się o:
- będzie mnie o jakieś 50-60% unitów więcej na stole
- latacze są drogie, nie mają wcale tak dużo woundów i stać mnie na podstawienie przynęt + kontrszarże
- można też rozstawić się na tyle szeroko, żeby zablokować / kontrować szarże z boków (szarża frontalna Elohi nie jest taka impressive i zwykła kawaleria wypada w tym sporo lepiej)
- strzelanie pomaga, zwłaszcza artyleria (Elohi są large inf więc widać je nad większością jednostek)
- było to testowane
- jest to ciężka armia na pierwsze bitwy... (i do prowadzenia, a do obrony przed jeszcze bardziej)
- ...ale w ogarniętym środowisku żadnego turnieju nie wygrywa (podobno min-max'y słabo sobie radzą, zwłaszcza w scenariuszach)
Jakbym miał przeciw temu grać to oparłbym się o:
- będzie mnie o jakieś 50-60% unitów więcej na stole
- latacze są drogie, nie mają wcale tak dużo woundów i stać mnie na podstawienie przynęt + kontrszarże
- można też rozstawić się na tyle szeroko, żeby zablokować / kontrować szarże z boków (szarża frontalna Elohi nie jest taka impressive i zwykła kawaleria wypada w tym sporo lepiej)
- strzelanie pomaga, zwłaszcza artyleria (Elohi są large inf więc widać je nad większością jednostek)
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Wyszła Beta Twillight Kin czyli mrocznych elfów
http://www.manticgames.com/free-rules.html
bezpośredni link
http://www.manticgames.com/SiteData/Roo ... n-v004.pdf
http://www.manticgames.com/free-rules.html
bezpośredni link
http://www.manticgames.com/SiteData/Roo ... n-v004.pdf