WFB: Reworked and Rebalanced
Re: Warhammer 9 edycja?!
Imperium i Ogrami gram na od dawna i (IMHO ) na zupełnie niezłym poziomie więc pozwolę sobie skomentować. Jeżeli o czymś nie piszę to jest spoko .
Imperium:
Wydaje mi się, że nowe zasady przy Generale służą głównie do przepychania Helblastera (ew. z inżynierem) do strzału w 1 turze, tudzież innych numerów z maszynkami (jestem na górce - jestem za górką). Niby ok, ale proponowałbym pójść w innym kierunku i dać mu np. rozdawanie Hold the line w 12". Mocne ale nie turbo-mocne a chłopak poza tym jest gorszą wersją Arcylektora.
Łowca Czarownic przeżył ostry atak zasad specjalnych a i tak był w miarę grywalny w rozpiskach pieszych ze względu na MR(2). Takie rozpy były niegrywalne ale przy zmianach w pozostałych miejscach wydaje się, że nie potrzeba mu aż tyle. KB na bohaterów w walce i strzelaniu, snajper i 4+ warda (żeby miał szansę przeżyć ataki wroga) uprościłoby sprawę pozostając fajne.
Zmiany kosztów gryfa i przedmiot +1 S/T/WS - super.
Akurat w przypadku maga lorda imperium wózki jako wierzchowce można było wycenić jeszcze taniej. Ta kombinacja jest naprawdę sporo gorsza niż jej składowe.
Zmiany w kosztach piechoty i jazdy spoko, poza podrożeniem upgrade do IC. Imperialna kawaleria służy w zasadzie wyłącznie do wożenia bohaterów. Ws4 A1 powodują, że różnica między S3 a S4 nie ma większego znaczenia. Można im podrożyć sztandarowego, bo to w gruncie rzeczy jedyny powód wykupienia tego bonusu.
Maszyny wg mnie są za drogie. Mortar i helstorm mają mało zastosowań, helblaster ma wiele wad, szczególnie w porównaniu do organek a armata to jedyna sensowna odpowiedź imperium na większość mocnych bohaterów i potworów. Do tego każda z tych jednostek składa się w 1 turę walki i całkiem łatwo spada od pestek. Szczególnie w przypadku działa sugeruję raczej przeniesienie do Rare zamiast podrażania.
Hurricanum i Luminark, bez względu na to, co wyciągał z nich Tore są ledwo warte swoich obecnych punktów. Nie podrażałbym. Żeby przeorać myślenie graczy imperialnych o składaniu mocnej rozpiski wystarczą zmiany kosztu w demisiach, czołgu oraz piechocie.
Ogry:
Zmiany w kotkach były konieczne, nie ma co do tego wątpliwości.
Zmiany w przedmiotach i imionach całkiem fajne. Rozważ proszę, żeby Longstrider dawał swiftstride zamiast +2Mv. Pojawiają się wtedy fajne (i wg mnie potrzebne) komba. Obawiam się też, że Tenderiser wróci jako no-brainer na Tyranie.
Co od bohaterów to wierzchowiec pod Tyrana był bardzo potrzebny. Voice of the Maw jest fajnym pomysłem zabitym przez koszt z czapki. To w końcu tylko jeden czar więc można liczyć co najwyżej na sygnaturkę. Z Golgfagiem pojechałeś na całego . Wykręcałem armią z nim całkiem niezłe wyniki jak kosztował 260 pkt. Wg mnie był przeceniony o jakieś 40-50 pkt, na pewno nie o połowę. 200 to rozsądny kompromis. Wybieranie przedmiotów (szczególnie teraz, z nowymi mocnymi opcjami) jest na prawdę użyteczne, szczególnie na turniejach. Łowca wreszcie grywalny choć Stonehorn dla niego nadal za drogi.
W corach przyszły potrzebne zmiany - zwykłe ogry nie są w żaden sposób przegięte a ich nowy koszt pozwala myśleć o dużych oddziałach, gnoblary słusznie są 20+ (choć raczej za 2 pkt wtedy, są najsłabszą jednostką w grze). Gorger przy takim koszcie jest interesującą opcją, zapchanie tym corów nie ma sensu i tak a przynajmniej jeden powinien się teraz pojawić. Leadbelcherów tu brakowało, choć nadal są ciut za drodzy, szczególnie przy potanieniu bazowych ogrów. Natomiast ironi byli całkiem ok za 43 pkt. Obniżka do 36 nie ma sensu. Może tak 40 choć?
Yheete jak najbardziej za 30 pkt. W końcu to ciągle T4 W3 Ld7.
Natomiast z Ludojadami pojechałeś niestety. Przy koszcie 75 pkt za model z T4 W3 mogłeś po prostu skasować opcję 2 pistoletów. Szczególnie, że jeden pistolet kosztuje dalej tanio. Wydaje mi się, że tu dobrym rozwiązaniem byłoby zbicie kosztu maneaterów do 40 przy zachowaniu starych kosztów broni. Haczykiem byłoby kazać płacić im za wybierane opcje zasad specjalnych i wycenić np. snajpera na 5 pkt i poison na 10. Przycięcie kombosa równie skuteczne a nagle pojawia się więcej sensownych opcji.
Stonehorn i Thundertusk nadal za drogie. Problemem tego pierwszego jest to, że ma wygar taki jak dwa mourny ale jest wolniejszy i ma frenzy. Powinien więc kosztować tyle, co dwa doposażone mournfangi, max 160 pkt. Ten drugi z kolei po prostu nic takiego nie robi, ani nie strzela skutecznie ani się nie bije. Używałem go na turniejach i wg mnie jest warty max 150 pkt, nawet z zastosowaną zmianą zasad.
Scrapa drogawa, w końcu to gorsza klopa (bo nie ma S9 d6W) bez jakichś większych bonusuów.
Ironblaster z kolei wyceniony w kosmos. 170 to był żart ale 255 to podobna przeginka. Okolice 200-220 wydają się optymalne. Można też zabrać mu re-roll kostki bounce.
Chyba tyle, mam nadzieję, że się przyda. Ogólnie dosyć interesujące efekty pracy choć przy ograch to trochę armia napisana na nowo jeżeli chodzi o styl gry - nie wiem, czy mogę pochwalić.
Maciek
Imperium:
Wydaje mi się, że nowe zasady przy Generale służą głównie do przepychania Helblastera (ew. z inżynierem) do strzału w 1 turze, tudzież innych numerów z maszynkami (jestem na górce - jestem za górką). Niby ok, ale proponowałbym pójść w innym kierunku i dać mu np. rozdawanie Hold the line w 12". Mocne ale nie turbo-mocne a chłopak poza tym jest gorszą wersją Arcylektora.
Łowca Czarownic przeżył ostry atak zasad specjalnych a i tak był w miarę grywalny w rozpiskach pieszych ze względu na MR(2). Takie rozpy były niegrywalne ale przy zmianach w pozostałych miejscach wydaje się, że nie potrzeba mu aż tyle. KB na bohaterów w walce i strzelaniu, snajper i 4+ warda (żeby miał szansę przeżyć ataki wroga) uprościłoby sprawę pozostając fajne.
Zmiany kosztów gryfa i przedmiot +1 S/T/WS - super.
Akurat w przypadku maga lorda imperium wózki jako wierzchowce można było wycenić jeszcze taniej. Ta kombinacja jest naprawdę sporo gorsza niż jej składowe.
Zmiany w kosztach piechoty i jazdy spoko, poza podrożeniem upgrade do IC. Imperialna kawaleria służy w zasadzie wyłącznie do wożenia bohaterów. Ws4 A1 powodują, że różnica między S3 a S4 nie ma większego znaczenia. Można im podrożyć sztandarowego, bo to w gruncie rzeczy jedyny powód wykupienia tego bonusu.
Maszyny wg mnie są za drogie. Mortar i helstorm mają mało zastosowań, helblaster ma wiele wad, szczególnie w porównaniu do organek a armata to jedyna sensowna odpowiedź imperium na większość mocnych bohaterów i potworów. Do tego każda z tych jednostek składa się w 1 turę walki i całkiem łatwo spada od pestek. Szczególnie w przypadku działa sugeruję raczej przeniesienie do Rare zamiast podrażania.
Hurricanum i Luminark, bez względu na to, co wyciągał z nich Tore są ledwo warte swoich obecnych punktów. Nie podrażałbym. Żeby przeorać myślenie graczy imperialnych o składaniu mocnej rozpiski wystarczą zmiany kosztu w demisiach, czołgu oraz piechocie.
Ogry:
Zmiany w kotkach były konieczne, nie ma co do tego wątpliwości.
Zmiany w przedmiotach i imionach całkiem fajne. Rozważ proszę, żeby Longstrider dawał swiftstride zamiast +2Mv. Pojawiają się wtedy fajne (i wg mnie potrzebne) komba. Obawiam się też, że Tenderiser wróci jako no-brainer na Tyranie.
Co od bohaterów to wierzchowiec pod Tyrana był bardzo potrzebny. Voice of the Maw jest fajnym pomysłem zabitym przez koszt z czapki. To w końcu tylko jeden czar więc można liczyć co najwyżej na sygnaturkę. Z Golgfagiem pojechałeś na całego . Wykręcałem armią z nim całkiem niezłe wyniki jak kosztował 260 pkt. Wg mnie był przeceniony o jakieś 40-50 pkt, na pewno nie o połowę. 200 to rozsądny kompromis. Wybieranie przedmiotów (szczególnie teraz, z nowymi mocnymi opcjami) jest na prawdę użyteczne, szczególnie na turniejach. Łowca wreszcie grywalny choć Stonehorn dla niego nadal za drogi.
W corach przyszły potrzebne zmiany - zwykłe ogry nie są w żaden sposób przegięte a ich nowy koszt pozwala myśleć o dużych oddziałach, gnoblary słusznie są 20+ (choć raczej za 2 pkt wtedy, są najsłabszą jednostką w grze). Gorger przy takim koszcie jest interesującą opcją, zapchanie tym corów nie ma sensu i tak a przynajmniej jeden powinien się teraz pojawić. Leadbelcherów tu brakowało, choć nadal są ciut za drodzy, szczególnie przy potanieniu bazowych ogrów. Natomiast ironi byli całkiem ok za 43 pkt. Obniżka do 36 nie ma sensu. Może tak 40 choć?
Yheete jak najbardziej za 30 pkt. W końcu to ciągle T4 W3 Ld7.
Natomiast z Ludojadami pojechałeś niestety. Przy koszcie 75 pkt za model z T4 W3 mogłeś po prostu skasować opcję 2 pistoletów. Szczególnie, że jeden pistolet kosztuje dalej tanio. Wydaje mi się, że tu dobrym rozwiązaniem byłoby zbicie kosztu maneaterów do 40 przy zachowaniu starych kosztów broni. Haczykiem byłoby kazać płacić im za wybierane opcje zasad specjalnych i wycenić np. snajpera na 5 pkt i poison na 10. Przycięcie kombosa równie skuteczne a nagle pojawia się więcej sensownych opcji.
Stonehorn i Thundertusk nadal za drogie. Problemem tego pierwszego jest to, że ma wygar taki jak dwa mourny ale jest wolniejszy i ma frenzy. Powinien więc kosztować tyle, co dwa doposażone mournfangi, max 160 pkt. Ten drugi z kolei po prostu nic takiego nie robi, ani nie strzela skutecznie ani się nie bije. Używałem go na turniejach i wg mnie jest warty max 150 pkt, nawet z zastosowaną zmianą zasad.
Scrapa drogawa, w końcu to gorsza klopa (bo nie ma S9 d6W) bez jakichś większych bonusuów.
Ironblaster z kolei wyceniony w kosmos. 170 to był żart ale 255 to podobna przeginka. Okolice 200-220 wydają się optymalne. Można też zabrać mu re-roll kostki bounce.
Chyba tyle, mam nadzieję, że się przyda. Ogólnie dosyć interesujące efekty pracy choć przy ograch to trochę armia napisana na nowo jeżeli chodzi o styl gry - nie wiem, czy mogę pochwalić.
Maciek
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Ogrami też mi się zdaje że troszkę grałem i co IMO widzę:
Core:
Koszt bulli na pierwszy rzut oka wydaje się tyć niski. 18sto osobowy ciap skład z AHW, nota bene w formacji hordy wypłacający 64 ataki z s4, FCG kosztuje 426 pkt. Ktoś by krzyknął co tak mało. Ale dla przykładu mamy 50 ataków z s5 wyższą walką wręcz i wardem na 5+ hordą savadży za porównywalne pkt. Ciekaw jestem co przyniosą testy.
Motywu gorgera w corach nie do końca rozumiem. Domniemam że miał być to powiew świeżości dla oklepanej wersji core : gutsi małe bule + ewentualnie gnoblary.
Leadzi w core przy tak zmienionych cenach sniperów i blastera niewiele zmieniają. Choć kto wie może się ludzie pokuszą.
Special:
Cenne zmiany w sabertuskach.
Zwiększony koszt Mournów jest zrozumiały i sensowny. Lubie to!
Cóż cena pistoletów wydaje się deczko abstrakcyjną. Już sensowniejby było gdyby umka sniper kosztowała +10 pkt/model lub coś takiego
Stonehorn w specjalach z sporo niższym kosztem. Serce się raduje, ale znowu powiało monstertruckiem.
Rare:
Z zwiększeniem ceny blastera na pewno ostudziłeś nie jednego pasjonata tej zabawki.
Z hero/lord:
Golgfag czy za tani ? BSB nie jest, Magiem nie jest. Dla Ld nie ma co go brać. IMO wcale nie jest oczywistym wyborem.
Voice of the maw sprawia że FB z tym upgradem i 4 lvl beast rozwiązuje sprawę, bo mam maga z lore of maw ? Jeśli tak to ciekawie
Tańszy hunter zasłużenie.
Magia, to raczej kosmetyczne zmiany
Co do przedmiotów szkoda że pozbyłeś się "fluffowych" umek greedy fista. Od początku ogrzych armii zjadał czary itd. Nowe bronie i banery bez szału ale ciekawe opcje. Cóż sporą wywrotkę zrobiłeś w imionach, ale uważam że na +. Dziwne jest to imie eteryczny, bo przy aktualnej cenie dywanu to bardzo kuszące mieć za 250 pkt latającego eterycznego łowcę z jakimś fajnym mieczykiem.
Jak zrobie jakąś partyjkę dam znać.
Na ten moment rozpa do ogrów widzi mi się jako lord mag z beastem/hevenem, Firebelly z voicem,BSB z golden bannerem, golgfag, dwie 12stki bulli i jakieś trójki bulli jako odginaczki, 2x maneaterzy( scauty, vanguardy), 2 stonehorny. Jakby się zmieścił to eteryczny latacz.
Core:
Koszt bulli na pierwszy rzut oka wydaje się tyć niski. 18sto osobowy ciap skład z AHW, nota bene w formacji hordy wypłacający 64 ataki z s4, FCG kosztuje 426 pkt. Ktoś by krzyknął co tak mało. Ale dla przykładu mamy 50 ataków z s5 wyższą walką wręcz i wardem na 5+ hordą savadży za porównywalne pkt. Ciekaw jestem co przyniosą testy.
Motywu gorgera w corach nie do końca rozumiem. Domniemam że miał być to powiew świeżości dla oklepanej wersji core : gutsi małe bule + ewentualnie gnoblary.
Leadzi w core przy tak zmienionych cenach sniperów i blastera niewiele zmieniają. Choć kto wie może się ludzie pokuszą.
Special:
Cenne zmiany w sabertuskach.
Zwiększony koszt Mournów jest zrozumiały i sensowny. Lubie to!
Cóż cena pistoletów wydaje się deczko abstrakcyjną. Już sensowniejby było gdyby umka sniper kosztowała +10 pkt/model lub coś takiego
Stonehorn w specjalach z sporo niższym kosztem. Serce się raduje, ale znowu powiało monstertruckiem.
Rare:
Z zwiększeniem ceny blastera na pewno ostudziłeś nie jednego pasjonata tej zabawki.
Z hero/lord:
Golgfag czy za tani ? BSB nie jest, Magiem nie jest. Dla Ld nie ma co go brać. IMO wcale nie jest oczywistym wyborem.
Voice of the maw sprawia że FB z tym upgradem i 4 lvl beast rozwiązuje sprawę, bo mam maga z lore of maw ? Jeśli tak to ciekawie
Tańszy hunter zasłużenie.
Magia, to raczej kosmetyczne zmiany
Co do przedmiotów szkoda że pozbyłeś się "fluffowych" umek greedy fista. Od początku ogrzych armii zjadał czary itd. Nowe bronie i banery bez szału ale ciekawe opcje. Cóż sporą wywrotkę zrobiłeś w imionach, ale uważam że na +. Dziwne jest to imie eteryczny, bo przy aktualnej cenie dywanu to bardzo kuszące mieć za 250 pkt latającego eterycznego łowcę z jakimś fajnym mieczykiem.
Jak zrobie jakąś partyjkę dam znać.
Na ten moment rozpa do ogrów widzi mi się jako lord mag z beastem/hevenem, Firebelly z voicem,BSB z golden bannerem, golgfag, dwie 12stki bulli i jakieś trójki bulli jako odginaczki, 2x maneaterzy( scauty, vanguardy), 2 stonehorny. Jakby się zmieścił to eteryczny latacz.
Chciałbym się wypowiedzieć co do ogrów:
1. Tyran - fajnie że teraz można posadzić go na Mournfangu, ale czy aby nie pomyliłeś się w koszcie tego Mournfanga? (190 pkt - tyle co za Stonehorn'a).
2. Butcher - rozumiem, że on nie może wziąć dodatkowego czaru z Great Maw?
3. Na plus na pewno trzeba uznać przeniesienie Leadbelcherów do core. Ironguci mogli by być trochę droźsi (tak jak pisał ktoś wyżej - w okolicach 40 pkt.)
4. Sabertooth - fajna odginaczka za 50 pkt jednak jest tylko jedno ale: ld6 sprawia że spieprza od byle paniki, a nie może korzystać z ld generalskiej i przerzutów bsb. Nie wiem jak jest u HE, czy ich orzeł może korzystać z obecności generała? Jeśli tak, to może warto pomyśleć aby one jednak mogły?
Świetna robota, bardzo mi się podoba ten book, daje nowe możliwości kombinowania i składania rozpiski.
Pozdrawiam
1. Tyran - fajnie że teraz można posadzić go na Mournfangu, ale czy aby nie pomyliłeś się w koszcie tego Mournfanga? (190 pkt - tyle co za Stonehorn'a).
2. Butcher - rozumiem, że on nie może wziąć dodatkowego czaru z Great Maw?
3. Na plus na pewno trzeba uznać przeniesienie Leadbelcherów do core. Ironguci mogli by być trochę droźsi (tak jak pisał ktoś wyżej - w okolicach 40 pkt.)
4. Sabertooth - fajna odginaczka za 50 pkt jednak jest tylko jedno ale: ld6 sprawia że spieprza od byle paniki, a nie może korzystać z ld generalskiej i przerzutów bsb. Nie wiem jak jest u HE, czy ich orzeł może korzystać z obecności generała? Jeśli tak, to może warto pomyśleć aby one jednak mogły?
Świetna robota, bardzo mi się podoba ten book, daje nowe możliwości kombinowania i składania rozpiski.
Pozdrawiam
Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Ironblaster 50 punktów tańszy od Steam Tanka
1. nie, tak jak w wielu innych kosztach - nie pomylilem sieSilvestro pisze:Chciałbym się wypowiedzieć co do ogrów:
1. Tyran - fajnie że teraz można posadzić go na Mournfangu, ale czy aby nie pomyliłeś się w koszcie tego Mournfanga? (190 pkt - tyle co za Stonehorn'a).
2. Butcher - rozumiem, że on nie może wziąć dodatkowego czaru z Great Maw?
3. Na plus na pewno trzeba uznać przeniesienie Leadbelcherów do core. Ironguci mogli by być trochę droźsi (tak jak pisał ktoś wyżej - w okolicach 40 pkt.)
4. Sabertooth - fajna odginaczka za 50 pkt jednak jest tylko jedno ale: ld6 sprawia że spieprza od byle paniki, a nie może korzystać z ld generalskiej i przerzutów bsb. Nie wiem jak jest u HE, czy ich orzeł może korzystać z obecności generała? Jeśli tak, to może warto pomyśleć aby one jednak mogły?
Świetna robota, bardzo mi się podoba ten book, daje nowe możliwości kombinowania i składania rozpiski.
Pozdrawiam
2. dodalem opcje. bedzie w kolejnym update.
3. bedzie w kolejnym updacie
4. jest tak, jak ma byc
do wszystkich wypuszczonych obecnie bookow wprowadzam zmiany. wielki update jutro wieczorem / sobota rano.
Interesuje mnie zwlaszcza feedback do WoChu, bo przejrzałem komentarze i niewiele mi napisaliście.
Przejrze dzisiaj woch uwazniej i rzuce Ci komentarzami
Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
Spostrzeżenia do Wochu:
- pomysł z upgrejdami do Forsakenów ok, narastający koszt 2giej i każdej następnej mutacji ok
- mutalix vortex - czy gift of mutation był aż tak przegięty żeby wyłączać opcję AUG i zostawić tylko HEX?
- zmiana atrybutu nurgla na W lub T jak najbardziej ok,
- scaly skin - 40 pkt za drogo
- trzecie oko - 50pkt za drogo, rozumiem że można go nie lubić ale 50pkt??
- soul feeder za 25pkt - ok
- warrior familiar - to takie nie wiadomo co jak dla mnie
- deamon prince - podrożyłeś samego DP i potem i armour i latanie - przesada
- potanienie knigthów i chosenów - ruch w dobrą stronę, ciekawe ile będzie kosztować pojedynczy gral w bretce w takim razie?
- skull crushery - dość drogo
- hellfire sword - czemu staniał i jeszcze usunąłeś ranę dla posiadacza na "1"?
Ogólna uwaga - zmiana kosztu przedmiotu o kilkadziesiąt procent w stosunku do oryginału jest ok ale zmiany o kilkaset procent mi się nie podobają (patrz trzecie oko)
Takie spostrzeżenia ode mnie
Kiedy będzie bretka? to bym chętnie przejrzał i ocenił
- pomysł z upgrejdami do Forsakenów ok, narastający koszt 2giej i każdej następnej mutacji ok
- mutalix vortex - czy gift of mutation był aż tak przegięty żeby wyłączać opcję AUG i zostawić tylko HEX?
- zmiana atrybutu nurgla na W lub T jak najbardziej ok,
- scaly skin - 40 pkt za drogo
- trzecie oko - 50pkt za drogo, rozumiem że można go nie lubić ale 50pkt??
- soul feeder za 25pkt - ok
- warrior familiar - to takie nie wiadomo co jak dla mnie
- deamon prince - podrożyłeś samego DP i potem i armour i latanie - przesada
- potanienie knigthów i chosenów - ruch w dobrą stronę, ciekawe ile będzie kosztować pojedynczy gral w bretce w takim razie?
- skull crushery - dość drogo
- hellfire sword - czemu staniał i jeszcze usunąłeś ranę dla posiadacza na "1"?
Ogólna uwaga - zmiana kosztu przedmiotu o kilkadziesiąt procent w stosunku do oryginału jest ok ale zmiany o kilkaset procent mi się nie podobają (patrz trzecie oko)
Takie spostrzeżenia ode mnie
Kiedy będzie bretka? to bym chętnie przejrzał i ocenił
Jaki jest rekomendowany format bitwy? 2000pkt? 2400pkt?
Chciałbym przetestować i nie wiem na ile armie poskładać.
A co do DP, to pierwszy lepszy z tematu z rozpiskami:
Daemon Prince of Slaanesh, Level 4, Lore of Slaanesh, fly, chaos armour, Sword of Striking, Dragonbane Gem, Charmed Shield, Scaly skin, chaos familiar – 510p.
Obecnie kosztuje 635pkt, czyli podrożał o 125pkt. Nie gram wochem, ale IMO jest warty tych punktów.
Chciałbym przetestować i nie wiem na ile armie poskładać.
A co do DP, to pierwszy lepszy z tematu z rozpiskami:
Daemon Prince of Slaanesh, Level 4, Lore of Slaanesh, fly, chaos armour, Sword of Striking, Dragonbane Gem, Charmed Shield, Scaly skin, chaos familiar – 510p.
Obecnie kosztuje 635pkt, czyli podrożał o 125pkt. Nie gram wochem, ale IMO jest warty tych punktów.
pewnie 2400 -> czołg za 305
Furion, szacunek za włożoną pracę.
Moje uwagi dotyczą poszczególnych oddziałów i ich zasad a nie kosztów punktowych, gdyż nie miałem możliwości jeszcze złożyć rozpy. Na pierwszy rzut oka w imperium:
- Jednostki Archerów powinny mieć dostęp do umiejętności "Battle Veteran" - wg mnie huntsmeni powinni być upgreade'm archerów - tak jak było we wcześniejszych ed. No i huntsmeni z bazy powinni mieć o 1 Bs więcej.
- Pistolierom dodać zasadę pozwalającą na używanie pistoletów bez kar za daleki zasięg (przy ich Bs i obecnych zasadach są bezużyteczni) - ugrywalniłoby to jednostkę. Obecnie brak szans na wystawienie nawet ze zmiejszonym kosztem.
- W jednostce Flagellantów w tabeli rzutu 2d3 na wyniku "6" jest propozycja zostawienia starego zapisu - według mnie, przy nowej zmianie ogólnej statystyki T, powinien stary zapis być zmieniony w tej tabeli i nie dawać dodatkowego +1T i przerzuty, tylko +1S i przerzuty. Ugrywalniło by to bardziej tą jednostkę i nie ingerowałoby to zbytnio w samą rozgrywkę.
- War altar - za drogi koszt rzucenia innate'a - z powerem 6 by było ok. Ksiądz i tak nie ma żadnych plusów do kasta nawet na ołtarzu. Statystycznie mag lord rzuca banishment z dwóch kości z plusem do kasta, więc możliwość rzucenia z wózka innate'a na 6 też statystycznie z dwóch kości dałaby ten sam efekt. (matematycznie: podstawowy kast rulebookowy to 10 - odejmując poziom maga lorda (4 - najwyższy dostępny w imperium) otrzymujemy 6, który jest potrzebny aby rzucić podstawową wersję czaru. na wózku nie można boostować czaru więc podstawa wg mnie powinna zostać na 6. Nie ingeruje to w ogóle w rozgrywkę a balansuje sam czar na wózku).
- dla Grand Mastera dać mounta w postaci Demigryfa, oczywiście z odpowiednim kosztem punktowym. Skoro rycerze na demisiach to wg fluffu elita elit rycerstwa imperialnego to ich Wielki Mistrz również powinien mieć możliwość dosiadania bestii.
Tyle narazie ode mnie. Hellstorm i mortar - alleluja (tak powinno to wyglądać od początku booka na 8 ed., w 7 ed hellstorm był przegięty)
Pozdrawiam
Moje uwagi dotyczą poszczególnych oddziałów i ich zasad a nie kosztów punktowych, gdyż nie miałem możliwości jeszcze złożyć rozpy. Na pierwszy rzut oka w imperium:
- Jednostki Archerów powinny mieć dostęp do umiejętności "Battle Veteran" - wg mnie huntsmeni powinni być upgreade'm archerów - tak jak było we wcześniejszych ed. No i huntsmeni z bazy powinni mieć o 1 Bs więcej.
- Pistolierom dodać zasadę pozwalającą na używanie pistoletów bez kar za daleki zasięg (przy ich Bs i obecnych zasadach są bezużyteczni) - ugrywalniłoby to jednostkę. Obecnie brak szans na wystawienie nawet ze zmiejszonym kosztem.
- W jednostce Flagellantów w tabeli rzutu 2d3 na wyniku "6" jest propozycja zostawienia starego zapisu - według mnie, przy nowej zmianie ogólnej statystyki T, powinien stary zapis być zmieniony w tej tabeli i nie dawać dodatkowego +1T i przerzuty, tylko +1S i przerzuty. Ugrywalniło by to bardziej tą jednostkę i nie ingerowałoby to zbytnio w samą rozgrywkę.
- War altar - za drogi koszt rzucenia innate'a - z powerem 6 by było ok. Ksiądz i tak nie ma żadnych plusów do kasta nawet na ołtarzu. Statystycznie mag lord rzuca banishment z dwóch kości z plusem do kasta, więc możliwość rzucenia z wózka innate'a na 6 też statystycznie z dwóch kości dałaby ten sam efekt. (matematycznie: podstawowy kast rulebookowy to 10 - odejmując poziom maga lorda (4 - najwyższy dostępny w imperium) otrzymujemy 6, który jest potrzebny aby rzucić podstawową wersję czaru. na wózku nie można boostować czaru więc podstawa wg mnie powinna zostać na 6. Nie ingeruje to w ogóle w rozgrywkę a balansuje sam czar na wózku).
- dla Grand Mastera dać mounta w postaci Demigryfa, oczywiście z odpowiednim kosztem punktowym. Skoro rycerze na demisiach to wg fluffu elita elit rycerstwa imperialnego to ich Wielki Mistrz również powinien mieć możliwość dosiadania bestii.
Tyle narazie ode mnie. Hellstorm i mortar - alleluja (tak powinno to wyglądać od początku booka na 8 ed., w 7 ed hellstorm był przegięty)
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 21 sie 2015, o 10:34 przez rob, łącznie zmieniany 1 raz.
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
A widziałeś nowy Casting Value dla Banishmentu w poprawionym Rule Booku?rob pisze:- War altar - za drogi koszt rzucenia innate'a - z powerem 6 by było ok. Ksiądz i tak nie ma żadnych plusów do kasta nawet na ołtarzu. Statystycznie mag lord rzuca banishment z dwóch kości z plusem do kasta, więc możliwość rzucenia z wózka innate'a na 6 też statystycznie z dwóch kości dałaby ten sam efekt.
nie widziałem bo nie czytałem poprawionego rulebooka ale zaraz zerknę.Azurix pisze:A widziałeś nowy Casting Value dla Banishmentu w poprawionym Rule Booku?rob pisze:- War altar - za drogi koszt rzucenia innate'a - z powerem 6 by było ok. Ksiądz i tak nie ma żadnych plusów do kasta nawet na ołtarzu. Statystycznie mag lord rzuca banishment z dwóch kości z plusem do kasta, więc możliwość rzucenia z wózka innate'a na 6 też statystycznie z dwóch kości dałaby ten sam efekt.
pozdrawiam
edit: już się zapoznałem i jestem zdania, że za drogi jest koszt baniszu w podstawie po zmianie. Birona pozostała na 12 a jest czarem trudniejszym w założeniu do rzucenia, więc coś tu jest nie tak.
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
Pytanie: dragon, demon slayerzy moga używać ancestral hirelooms? Fajnie by bylo, ponieważ poki co sa pominieci.
W runic banerze dajacym mr jest byc może jedno slowo za duzo? Pojedyncza runa (40 ptk) daje mr3 czy dopiero 120 ptk daje mr3?
Tak ogólnie: bardzo mi się podoba przerobiony book krasi. Powinien mocno odświeżyć gre ta armia. Wielkie dzięki za wlozona pracę.
W runic banerze dajacym mr jest byc może jedno slowo za duzo? Pojedyncza runa (40 ptk) daje mr3 czy dopiero 120 ptk daje mr3?
Tak ogólnie: bardzo mi się podoba przerobiony book krasi. Powinien mocno odświeżyć gre ta armia. Wielkie dzięki za wlozona pracę.
Ja tu tylko sprzątam.
dobry pomysłDydu pisze:Co do banishmentu to problem z nim wynika z tego, że z S4-5 jest całkiem ok czarem, z S6-7 jest już bardzo mocny.
Furion jest szansa, żeby casting zależeał od Siły?
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.