WFB: Reworked and Rebalanced
Re: Warhammer 9 edycja?!
Kowadło to 500 pts yo.
Jedna jaksółka wiosny nie czyni.
Tym niemniej dzięki za raport!
Jak ktoś jeszcze się odważył zagrać na te zasady, to przemyślenia mile widziane.
pozdrawiam
Furion
Jedna jaksółka wiosny nie czyni.
Tym niemniej dzięki za raport!
Jak ktoś jeszcze się odważył zagrać na te zasady, to przemyślenia mile widziane.
pozdrawiam
Furion
- RedScorpion
- Falubaz
- Posty: 1161
- Lokalizacja: Pszczyna
Chętnie zagram jak się pojawią moje podręczniki (DE i CHD) ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
ChD nieprędko, DE do czwartku.RedScorpion pisze:Chętnie zagram jak się pojawią moje podręczniki (DE i CHD)
De:
- Black Guardzi - -1 to hit na nich, cena do 13
- egzeki - cena w dół, może fear z testem -2 do LD
(bo kaci)
- sisters of slaughter - ward 4++ zawsze, a nie tylko w CC
- korsarze - ciut w doł
- piechota co nie strzela - całkiem w dół jak w HE![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Kharybda, hydra - standardowe regenki
- medusa - wyłącz jej frenzy, koszt w okolicach orełka
- witchbrew - niech po prostu daje frenzy - bez uber frenzy. Frenzy na kotle bez zmian
- warlocki - ksozt 35 punktów brzmi ok
- pegazy z 20 punktów w górę
- za to smoki i mantikory koszt w dół
ulepszenia mantikory daj jako bazowe skille i w cenie modelu
- beastamaster.... po pierwsze - +2d3 ataki i w 12 calach, nie tak jak jet teraz. Po drugi podpompuj mu troche statsy
W zasadzie najlepiej by było jakby mógłdawać do wyboru na jedną turę - ASF/+3 ataki/5++ potworkom. do przemyslenia czy wszystkim w 6 czy jednemu w 12. Powinien móć brać smoka. I mieć save chociaz 2+ ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
- rydwan z bolcem - cena w dół
- bolce - cena w górę
- rydwan cokowy - tanszy być![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
- wózek z meduza - tanszy i z wardem na 5++
- fleetmaster - hehehehehe
po pierwsze, niech bedzie hero nie lord (2w i w opor tanszy ksozt) po drugie niech unbrekable korsarzom daje zawsze. Albo unbrekable akzdemu a korsarzom jeszcze warda 5++
jak ma zostac lordem, to przedmioty za 100 i HA poprosze
- speciale: Malekith cena w dół, Hellbrone niech ma +4 do dispela tylko jak przeciwncy czarują, Morathi niech może WYBRAĆ te 4 czary, a nie losuje. A najlepiej daj je mozliwosc posiadania 5-6 czarów (jak juz ma nie wybierać). Albo niech ma loremastera w dowolnym z mozliwych jej loreów. LOkhir cena w dół i bedzie dosc ok. Tullaris cena w dół. Kouran - jest beznadziejny
cena w opor w doł, albo rewrite od podstaw. Malus cena w dół
- Tom of furon niech daje mozliwosc wybory jednego dowolnego czaru z lore i niech bedzie to czar dodatkowy
- sztylet niech po prostu zabija i daje kość
- baner of nagarythe niech daje warda albo w ogole cos sensownego![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
To chyba tyle tak na peirwszy rzut oka
- Black Guardzi - -1 to hit na nich, cena do 13
- egzeki - cena w dół, może fear z testem -2 do LD
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
- sisters of slaughter - ward 4++ zawsze, a nie tylko w CC
- korsarze - ciut w doł
- piechota co nie strzela - całkiem w dół jak w HE
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Kharybda, hydra - standardowe regenki
- medusa - wyłącz jej frenzy, koszt w okolicach orełka
- witchbrew - niech po prostu daje frenzy - bez uber frenzy. Frenzy na kotle bez zmian
- warlocki - ksozt 35 punktów brzmi ok
- pegazy z 20 punktów w górę
- za to smoki i mantikory koszt w dół
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- beastamaster.... po pierwsze - +2d3 ataki i w 12 calach, nie tak jak jet teraz. Po drugi podpompuj mu troche statsy
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
- rydwan z bolcem - cena w dół
- bolce - cena w górę
- rydwan cokowy - tanszy być
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
- wózek z meduza - tanszy i z wardem na 5++
- fleetmaster - hehehehehe
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
- speciale: Malekith cena w dół, Hellbrone niech ma +4 do dispela tylko jak przeciwncy czarują, Morathi niech może WYBRAĆ te 4 czary, a nie losuje. A najlepiej daj je mozliwosc posiadania 5-6 czarów (jak juz ma nie wybierać). Albo niech ma loremastera w dowolnym z mozliwych jej loreów. LOkhir cena w dół i bedzie dosc ok. Tullaris cena w dół. Kouran - jest beznadziejny
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Tom of furon niech daje mozliwosc wybory jednego dowolnego czaru z lore i niech bedzie to czar dodatkowy
- sztylet niech po prostu zabija i daje kość
- baner of nagarythe niech daje warda albo w ogole cos sensownego
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
To chyba tyle tak na peirwszy rzut oka
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
nieSpecjalxx pisze:Furionie, mam jedną prośbę. Czy mógłbyś do kraśków albo imperiali wrzucić uaktualnione zasady do Gotreka i Felixa ? Tyle książek sie o nich przeczytało a nawet nie można zagrać
już lece pędze... nie.Tapio pisze:Z listy życzeń na nowy rok szkolny drogi Furionku![]()
Core piechota do 6 punktów, regenka na hydrze, meduzy biegające w oddziałach i na koniec mega życzenie kawaleria na Pegazach w specjalach
skutki brania mocarza.-Qc- pisze:De:
- Black Guardzi - -1 to hit na nich, cena do 13
- egzeki - cena w dół, może fear z testem -2 do LD(bo kaci)
- sisters of slaughter - ward 4++ zawsze, a nie tylko w CC
- korsarze - ciut w doł
- piechota co nie strzela - całkiem w dół jak w HE
- Kharybda, hydra - standardowe regenki
- medusa - wyłącz jej frenzy, koszt w okolicach orełka
- witchbrew - niech po prostu daje frenzy - bez uber frenzy. Frenzy na kotle bez zmian
- warlocki - ksozt 35 punktów brzmi ok
- pegazy z 20 punktów w górę
- za to smoki i mantikory koszt w dółulepszenia mantikory daj jako bazowe skille i w cenie modelu
- beastamaster.... po pierwsze - +2d3 ataki i w 12 calach, nie tak jak jet teraz. Po drugi podpompuj mu troche statsyW zasadzie najlepiej by było jakby mógłdawać do wyboru na jedną turę - ASF/+3 ataki/5++ potworkom. do przemyslenia czy wszystkim w 6 czy jednemu w 12. Powinien móć brać smoka. I mieć save chociaz 2+
- rydwan z bolcem - cena w dół
- bolce - cena w górę
- rydwan cokowy - tanszy być
- wózek z meduza - tanszy i z wardem na 5++
- fleetmaster - hehehehehepo pierwsze, niech bedzie hero nie lord (2w i w opor tanszy ksozt) po drugie niech unbrekable korsarzom daje zawsze. Albo unbrekable akzdemu a korsarzom jeszcze warda 5++
jak ma zostac lordem, to przedmioty za 100 i HA poprosze
- speciale: Malekith cena w dół, Hellbrone niech ma +4 do dispela tylko jak przeciwncy czarują, Morathi niech może WYBRAĆ te 4 czary, a nie losuje. A najlepiej daj je mozliwosc posiadania 5-6 czarów (jak juz ma nie wybierać). Albo niech ma loremastera w dowolnym z mozliwych jej loreów. LOkhir cena w dół i bedzie dosc ok. Tullaris cena w dół. Kouran - jest beznadziejnycena w opor w doł, albo rewrite od podstaw. Malus cena w dół
- Tom of furon niech daje mozliwosc wybory jednego dowolnego czaru z lore i niech bedzie to czar dodatkowy
- sztylet niech po prostu zabija i daje kość
- baner of nagarythe niech daje warda albo w ogole cos sensownego
To chyba tyle tak na peirwszy rzut oka
Pojawił się nowy temat, do którego szukam chętnych do pomocy.
Szczegóły w pierszym poście, punkt nr 4. Cały czas szukam też chętnych do pomocy przy punkcie nr 2.
Dzięki!
Szczegóły w pierszym poście, punkt nr 4. Cały czas szukam też chętnych do pomocy przy punkcie nr 2.
Dzięki!
Tak btw to bardzo mi się podoba, że w końcu nie wrzucam równo 600 pkt w corach i dokładam przekozackie rzeczy + herosów. Na prawdę mocno się zastanawiam nad wydaniem ponad 50% na cory. Ofc w VC
Jeszcze pytanie czy bedziesz modfikował scenariusze?
Jeszcze pytanie czy bedziesz modfikował scenariusze?
Core to core - jak bierzesz wiecej niz 25% to robisz cos źle ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Odnośnie zmian:-Qc- pisze:De:
- Black Guardzi - -1 to hit na nich, cena do 13
- egzeki - cena w dół, może fear z testem -2 do LD(bo kaci)
- sisters of slaughter - ward 4++ zawsze, a nie tylko w CC
- korsarze - ciut w doł
- piechota co nie strzela - całkiem w dół jak w HE
- Kharybda, hydra - standardowe regenki
- medusa - wyłącz jej frenzy, koszt w okolicach orełka
- witchbrew - niech po prostu daje frenzy - bez uber frenzy. Frenzy na kotle bez zmian
- warlocki - ksozt 35 punktów brzmi ok
- pegazy z 20 punktów w górę
- za to smoki i mantikory koszt w dółulepszenia mantikory daj jako bazowe skille i w cenie modelu
- beastamaster.... po pierwsze - +2d3 ataki i w 12 calach, nie tak jak jet teraz. Po drugi podpompuj mu troche statsyW zasadzie najlepiej by było jakby mógłdawać do wyboru na jedną turę - ASF/+3 ataki/5++ potworkom. do przemyslenia czy wszystkim w 6 czy jednemu w 12. Powinien móć brać smoka. I mieć save chociaz 2+
- rydwan z bolcem - cena w dół
- bolce - cena w górę
- rydwan cokowy - tanszy być
- wózek z meduza - tanszy i z wardem na 5++
- fleetmaster - hehehehehepo pierwsze, niech bedzie hero nie lord (2w i w opor tanszy ksozt) po drugie niech unbrekable korsarzom daje zawsze. Albo unbrekable akzdemu a korsarzom jeszcze warda 5++
jak ma zostac lordem, to przedmioty za 100 i HA poprosze
- speciale: Malekith cena w dół, Hellbrone niech ma +4 do dispela tylko jak przeciwncy czarują, Morathi niech może WYBRAĆ te 4 czary, a nie losuje. A najlepiej daj je mozliwosc posiadania 5-6 czarów (jak juz ma nie wybierać). Albo niech ma loremastera w dowolnym z mozliwych jej loreów. LOkhir cena w dół i bedzie dosc ok. Tullaris cena w dół. Kouran - jest beznadziejnycena w opor w doł, albo rewrite od podstaw. Malus cena w dół
- Tom of furon niech daje mozliwosc wybory jednego dowolnego czaru z lore i niech bedzie to czar dodatkowy
- sztylet niech po prostu zabija i daje kość
- baner of nagarythe niech daje warda albo w ogole cos sensownego
To chyba tyle tak na peirwszy rzut oka
BG 4S; 14 pkt
CoK 2A; 27 pkt
SoS 4S względnie zostawić 3S, ale dać zasadę -2/3 do AP; 13 pkt
Meduza; 45 pkt +możliwość chodzenia w oddziałach.
Shrine: 125 pkt, a jakby miał sensownego boundspella i warda, to 150-160.
CoB: 150 pkt, Boundspell z freenzy 18/24 cale zasięgu.
Hydra/Kraken: normalna regnka; 160 pkt.
Warlocki po 30-35 pkt
Shades 13 pkt, GW po 1 pkt
Przywrócić Mengili do booka w sekcji rare
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Rydwan z bolcem 5 BS'a, 36 cali zasięgu i albo w obecnej cenie(150) w core'ach albo 100-125 speciale.
Bolce po 80 pkt
Mantikora, po 80-100 pkt +50pkt za możliwość wykupienia regenki.
Pegaz bez zmian - 50 pkt, to jest dobra cena
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Core'y analogicznie jak w HE.
Bohaterowie...
Assasin: powinien wyglądać jak w poprzedniej edycji. Ogólnie: wiczka i assasin mają wspólne gifty.
Beastmaster: nie bierze nic za free i kosztuje 180 pkt, ale ma dostęp do: rydwanu, pegaza, mantikory i smoka. Zasada specjalna k3 ataki dla monstera w 12 calach. Do tego można dorzucić/do wykupienia inne zasady, jak np. w 12 calach daje stubborna monsterom, czy monstery mogą korzystać z jego LD.
Fleetmaster, spada do bohaterów. Kosztuje 100 pkt. Zawsze daje oddziałowi unbreaka, nie tylko w pojedynku. Przy czym, aby zasada działała musi być w pierwszym szeregu. Ma dostęp do: HA, SDC, shield.
Przedmioty:
- Dagger, Ring of hotek, cloak są sensownie zrobione, także nie ma powodu, aby w nich coś zmieniać.
- baner of nagarythe... ten przedmiot był niegrywalny odkąd pojawił się w pierwszym booku
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
- Hydra blade... to jest jakiś żart
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
- Tom of furion, dodatkowy czar z dark magic brzmi sensownie
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
- Black Amulet, powinien działać jak w poprzedniej edycji. Czyli odbija wszystkie rany w CC, a nie tylko w pojedynku.
- Dragon Egg; 20-25 pkt
- Chillblade +2S; 50 pkt.
- The Gem of spite: 18/24 cale; magowie przeciwnika dostają hita z s6, jak "bearer" otrzyma miscata.
Z przedmiotów, które można - opcjonalnie - przywrócić:
- Lifetaker
- Executor axe
- Hydra Banner
- Crimson Death
- Ring of Darkness
- Cloak of Haq Greaf
Magia:
0. Duża wersja doom bolta na 20+
1. Chillwind: 2d6 s3, duża wersja 2d6 s4. Mi się podobała zasada z poprzednich edycji. Jak chociaż jeden model z oddziału dostanie ranę, to cały oddział nie może strzelać
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
2/3 Word of Pain/Bladewind brzmią dobrze; Chociaż, można by tak Bladewindowi dać dużą wersje z s5/6 na 16/18+
4. Shroud of despair: duża wersja na cale 24, casting 18.
5. Soulstaler: s3; duża wersja s6, casting 20.
6. Black horror: brzmi dobrze.
- Szczwaniak
- Chuck Norris
- Posty: 435
- Lokalizacja: Legion Kraków
1)Czy łaa groma podlega także zasadom Łaa! znanym wszystkim warbossom? Czy jest całkiem odrębną zasadą?
2)Upewniam się, łaa daje boosty tylko kawie i piechocie?
2)Upewniam się, łaa daje boosty tylko kawie i piechocie?
Ostatnio zmieniony 30 sie 2015, o 12:42 przez Szczwaniak, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiedyś cierpieliśmy z powodu plag społecznych, dziś cierpimy z powodu lekarstw na nie. - Friedrich August von Hayek
takKamil.Sz pisze:Czy wykupienie ,,Voice of the Maw,, na butcherze z np. heaven jest traktowane jako posiadanie butchera z lore of maw?
Po wstępnej analizie i playteście skrobnę coś na temat lizardmenów.
W moim odczuciu ich bolączką są core units. W ubogim przekroju i nieciekawym koszcie punktowym jednostek podstawowych brak świeżości jaką dostaliśmy np. w VC (GG, BK, spirit hosty w core) lub ograch (potanienie IG i ogrów oraz wrzucenie leadów i gorgerów do core).
Saurus warriorzy są tańsi o 1 pkt, ale to co może ich sensownie wzmocnić jest droższe. Koszt bazowy scar-veteranów i oldbloodów zwiększył się o odpowiednio 20/30 pkt oraz opcja GW podrożała o 11 pkt dla hero i 9 pkt dla lorda, nawet pieszych. Dobre wsparcie magiczne i generalskie w postaci Slanna też podrożało (+30 pkt za golasa oraz część dyscyplin dodatkowo droższa), a koszt Tetto'eko dającego dodatkowego kopa w magii i możliwość vanguardowania tych ślamazar zwiększył się o 100 pkt.
Skink Skirmisherzy podrożeli o 1,5 pkt each.
Skink Cohorts są droższe o 1,5 pkt each. Ciekawy boost kohort z kroxigorami w postaci -2 to hit w kroxigory zostaje opłacony dodatkowym kosztem skinków.
Jungle swarmy przeniesione do core (tak jak było w poprzednim AB) są tańsze o 5 pkt each, ale unit size zwiększył się z 2+ do 3+.
Dobrą opcją wartą rozważenia byłaby możliwość przerzucenia jakiejś jednostki special do slotu core (jaką przykładowo dostały dwarfy z ironbreakersami i hammerersami) na zasadzie wykupienia odpowiedniej persony i/lub upgrade'a. Przykładowo, zamiast masywnej obniżki punktowej lorda na carnosaurze Kroq-gara zastosować mniejsze zmniejszenie kosztów, ale przywrócić mu jego starą zasadę z 7 edycyjnego booka - Army of Kroq-gar - dającą możliwość wystawienia jednej jednostki cold one ridersów w core.
W moim odczuciu ich bolączką są core units. W ubogim przekroju i nieciekawym koszcie punktowym jednostek podstawowych brak świeżości jaką dostaliśmy np. w VC (GG, BK, spirit hosty w core) lub ograch (potanienie IG i ogrów oraz wrzucenie leadów i gorgerów do core).
Saurus warriorzy są tańsi o 1 pkt, ale to co może ich sensownie wzmocnić jest droższe. Koszt bazowy scar-veteranów i oldbloodów zwiększył się o odpowiednio 20/30 pkt oraz opcja GW podrożała o 11 pkt dla hero i 9 pkt dla lorda, nawet pieszych. Dobre wsparcie magiczne i generalskie w postaci Slanna też podrożało (+30 pkt za golasa oraz część dyscyplin dodatkowo droższa), a koszt Tetto'eko dającego dodatkowego kopa w magii i możliwość vanguardowania tych ślamazar zwiększył się o 100 pkt.
Skink Skirmisherzy podrożeli o 1,5 pkt each.
Skink Cohorts są droższe o 1,5 pkt each. Ciekawy boost kohort z kroxigorami w postaci -2 to hit w kroxigory zostaje opłacony dodatkowym kosztem skinków.
Jungle swarmy przeniesione do core (tak jak było w poprzednim AB) są tańsze o 5 pkt each, ale unit size zwiększył się z 2+ do 3+.
Dobrą opcją wartą rozważenia byłaby możliwość przerzucenia jakiejś jednostki special do slotu core (jaką przykładowo dostały dwarfy z ironbreakersami i hammerersami) na zasadzie wykupienia odpowiedniej persony i/lub upgrade'a. Przykładowo, zamiast masywnej obniżki punktowej lorda na carnosaurze Kroq-gara zastosować mniejsze zmniejszenie kosztów, ale przywrócić mu jego starą zasadę z 7 edycyjnego booka - Army of Kroq-gar - dającą możliwość wystawienia jednej jednostki cold one ridersów w core.
![Obrazek](https://www.dropbox.com/s/u052qe1gp342bat/okon.jpg?dl=1)