WFB: Reworked and Rebalanced

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Re: WFB: Reworked and Rebalanced

Post autor: Furion »

Jaka drama.
scoutmaster pisze:jaki wysiłek?
moim zdaniem jest to próba uzyskania finansowania stosunkowo małym nakładem pracy.
widzę prosty mechanizm:
uznać ze nie da się grać w 8 ed
skopiować co się da z GW
rozpropagować i opracowac tanim kosztem czyli wolontariuszami
zastrzec prawa autorskie
czerpać korzyści przez płatne aplikacje
Odleciałeś na orbitę.

Ja w ten projekt włożyłem już prawie 500 roboczogodzin.

Co do kwestii prawnych, to jest wiele życzliwych osób które mi pomaga.

Cała praca którą robię będzie - zgodnie z oświadczniem w tym filmiku (klik) - dostępna ZA DARMO, nawet dla buraków.

Aldean pisze:Ciezko powiedziec co bedzie w przyszlosci. mi sie bardzo podoba co robi furion. nie wyobrazam sobie ze gra w którą gram prawie 18 lat umiera. problem w tym ze furionowy balans musi sie przyjąć na całym swiecie aby sie udalo. no i najlepiej jakby furion juz nigdy nie gral w battla ;] niestety, taka cena. bo zaraz jakaś lapa zacznie krzyczec ze HE to i HE tamto ;]
Etam, po prostu zmienię armię.

dagnus pisze:swietna robota :> mi osobiscie bardzo sie podoba :>. mam tylko pytanie czy beda planowane porawki pozostalych armii ? (najbardziej mnie bretka interesuje :>)
Właśnie teraz robię bretkę.
Niestety nakład pracy jest większy niż się spodziewałem.
Book jest napisany fatalnie i jest nieziemsko przestarzały.
Zintegrowałem erratę, ale bez wymyślania paru rzeczy, jednostek, to ta armia dalej pozostanie kawalerią z trebami.
Klaudel pisze:Demony:
- Skullcannon ma Daemon Engine, którego treść została zmieniona i nie pasuje już do tej jednostki
- Exalted Chariot na str. 53. ma S4, na str. 94. S5
Jędrul pisze:czytam sobie HE i wstępnie widzę rzeczy które są moim zdaniem trochę za dobre na swój koszt
W ogóle te HE jakieś przejebane, wszystko po kolei wygrywają jak leci.
armour of caledor - za 25 = połączenie armour of silvered steel (30) i dragon armour z mundane items 20 pkt. (2++ na ogień/6++) chyba trochę za tanio
Źle na to patrzysz. Save na 1+ kosztuje 15 punktów. Enchanted Shield + Dragon Armour. Bo konia przecież masz pod herosem tak czy siak.

W obliczu łatwo dostępnego i taniego save na 1+ ten save na 2+ jest sensowny wyłącznie dla ziomków na piechotę. Widziałeś jakichś herosów do bicia HE na piechotę? Ja nigdy. A jak będzie za drogi, to po prostu ziomki na piechotę nie będą w ogóle grali.

Armour of Silvered Steel kosztuje 30 z racji takiej, że ponieważ jest ogólniedostępny, to jego cena musi być dostosowana do najsilniejszego dostępnego złożenia. Na chwilę obecną są to moim zdaniem herosi ogrów, orków i może WE jeżeli armia idzie bardziej w combat, co przy podrożeniu strzałek wcale nie jest takie głupie.


vembraces of defense - za 55 pkt mamy prezerwatywe (45) i dawnstone (25) i to wszytko jako jeden talizman
OWszem, tylko co to do końca daje. Heros z 1++ z przerzutem jest już sam z siebie właściwie niezabijalny, a takie złożenie kosztuje 30 punktów i może być hultajem z siłą 7. z Vembraces masz maksymalnie siłę 6. Tracisz, moim zdaniem, niewiele na przeżywalności a bardzo dużo na sile ataku.

Chyba, że nie mam racji, wtedy cena się zmieni.
ring of corin - niszczarka przedmiotów z power level 3?
One Use only. Waham się czy ceny nie podnieść do 30 punktów. Po testach zobaczymy.
silver wand - 10 pkt za dodatkowy czar?
Są znacznie lepsze arcany w tej grze niż dodatkowy czar.
Janus pisze:Imo He Furion powinien się zająć na końcu, bo w tym słabym booku jest jeszcze więcej smaczków;)
Dajesz.

Serio uważacie, że robię ten tytaniczny projekt, żeby zbuffować sobie 1 z moich armii? Faktycznie jestem chyba mistrzem zła.

Rasti pisze:W takim wypadku juz nie mogę się doczekać powrotu Khaeleta za 10pts :mrgreen: :mrgreen:
Chciałem go przywrócić, ale tego przedmiotu nie da się rozsądnie wycenić w taki sposób, żeby był grywalny.
Okoń pisze:Ja mam 2 pytania do lizaczków.

Czy za pomocą spotless mind za 35 pkt losujemy lore i losujemy z niego dodatkowe zaklęcie, czy też wybieramy lore, a dopiero zaklęcie randomizujemy?
Lore wybierasz, zaklęcie losujesz

Czy twórca nie rozważyłby możliwości wykupienia 1 unitowi saurus warriorsów magicznego sztandaru do 25 pkt? Byłaby to przemiła opcja wrzucić na nich Jaguar Standard. :)

EDIT: Literówka. Nie lubię literówek.
[/quote]
Wybierasz lore, losujesz zaklęcie. Zmieniłem wording, co by był jasny, będzie w kolejnym update.

Rozważę, ale po testach.
Specjalxx pisze:Na haj elfy uwaga byla zwracana od samego początku i dalej jest. Na tym zagramanicznym forum tez pierwsze do czego sie przyczepili to elfiaki. Jako że Furion w dużej części opiera sie na feedbacku, możliwe że coś wreszcie z tym fantem zrobi. Nawet jeśli darzy tą armie większym uczuciem niż inne.
Patrz na changelog. Elfy cały czas idą w górę.

P.S
O ile wczesniej mialem jeszcze jakies chęci spróbować sie w Kings of war, ta ostatnia reklama ostatecznie mnie z tego wyleczyła
???
Lenar pisze:"Page 91, Spear (foot) (...) +2 Initiative, Fight in Extra Ranks (always)"

Czy lance nie powinny dostać analogicznej zasady (bonus do In. lub ASF w szarży)?
Nie, +2 do siły to już dość dużo.
debelial pisze:Ja jeszcze proszę o przemyślenie usunięcia przerzutów do trafienia z zasady ASF (lub przynajmniej utrudnienie ich uzyskania). Sam fakt uderzania przed wrogiem powinien być wystarczającym bonusem, jak to miało miejsce we wcześniejszych edycjach. Przerzut hita niech pozostanie domeną Hatred.
Całą ideą tych moich zmian jest pozostawienie:
1. rulebooka w prawie 100%
2. oryginalnych zasad jednostek tam, gdzie się da.

Zgodnie z tymi założeniami nie zmieniam żadnych zasad, poza tym gdzie to absolutnie konieczne.
Nie za bardzo rozumiem czemu nie usunąłeś jednego z gorszych baboli 8 ed czy asf dla 1/5 armii w battlu. Ta umiejętność jest tak gięta że albo elfy powinny naprawde kosztować tyle ile kosztowały (czyli np 9 pk za tego nieszczęsnego włócznika) albo wprowadzić np coś takiego jak elite warriors do wykupienia za daną ilość pk albo wbudowana w jednostki specjalne
W tej grze włócznicy nie występują w stanie naturalnym. Zatem coś z nimi było nie tak.

--------------------------------

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Jak ktoś chce pomóc jako wolontariusz w przeklepywaniu tekstu, to mam jeszcze parę stron do rozdania.

Przypominam o UDERZENIU TWF - info w pierwszym poście.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

Eltharion pisze: Przeczytaj jeszcze raz co napisałem #-o

Chacha. #-o Mój błąd.
No jasne. Ale z drugiej strony zwróć uwagę na wątek Rage of Zygmar, gdzie chłopaki się z tym kłopotali, toż to prawdziwa beczka z Pandorą!
Obrazek

Awatar użytkownika
Mojżesz
"Nie po to jadę"
Posty: 350

Post autor: Mojżesz »

debelial pisze:Ja jeszcze proszę o przemyślenie usunięcia przerzutów do trafienia z zasady ASF (lub przynajmniej utrudnienie ich uzyskania). Sam fakt uderzania przed wrogiem powinien być wystarczającym bonusem, jak to miało miejsce we wcześniejszych edycjach. Przerzut hita niech pozostanie domeną Hatred.
+1
TROSKLIWE MISIE

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Właśnie teraz robię bretkę.
Niestety nakład pracy jest większy niż się spodziewałem.
Book jest napisany fatalnie i jest nieziemsko przestarzały.
Zintegrowałem erratę, ale bez wymyślania paru rzeczy, jednostek, to ta armia dalej pozostanie kawalerią z trebami.
Możesz dodać oddział rycerzy na piechotę i spróbować zrobić jakąś piechotną alternatywę wokół tego nowego oddziału (mógłby jakoś wpływać na oddziały chłopskie, a relikwia by mogła buffować całą piechotę).


Odnośnie Empire myślę, że mega kąskiem dla części graczy byłoby dodanie możliwości zrobienia armii tematycznej - ulrykańskiej.
Wbrew pozorom to chyba dość łatwe - dodać jakieś opcje do: greatswords (zmiana na teutogen guard), knightly orders (zmiana na white wolves), priest of sigmar (zmiana na priest of ulric) i ewentualnie swordsmen (zmiana na swords of ulric).
Lobby ulrykańskie było zawsze silne na różnych forach i to by mógł być fajny impuls dla części imperialistów by popierać Twój projekt.
Figurki GW do wymienionych przeze mnie modeli były wydane (poza swords of ulric) i część oddziałów również (storm of chaos lub stare booki).

Na podobnej zasadzie możesz włączyć jednostki Kislevu do DoW - Kislev też miał zawsze wielu zwolenników, a nie mieli czym grać oficjalnie.

Awatar użytkownika
Hoops
Oszukista
Posty: 877
Lokalizacja: Ośmiornica łódzka

Post autor: Hoops »

Furion pisze:Zintegrowałem erratę, ale bez wymyślania paru rzeczy, jednostek, to ta armia dalej pozostanie kawalerią z trebami.
Taki mamy klimat :)
Tylko nie przegnij pałki w drugą stronę.
Obrazek

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3749
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Hoops pisze:
Furion pisze:Zintegrowałem erratę, ale bez wymyślania paru rzeczy, jednostek, to ta armia dalej pozostanie kawalerią z trebami.
Taki mamy klimat :)
Tylko nie przegnij pałki w drugą stronę.
W tej armii piechota gra tylko rolę supportu dla rycerstwa i tak też powinno zostać.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2974
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

ismael pisze:
Właśnie teraz robię bretkę.
Niestety nakład pracy jest większy niż się spodziewałem.
Book jest napisany fatalnie i jest nieziemsko przestarzały.
Zintegrowałem erratę, ale bez wymyślania paru rzeczy, jednostek, to ta armia dalej pozostanie kawalerią z trebami.
Możesz dodać oddział rycerzy na piechotę i spróbować zrobić jakąś piechotną alternatywę wokół tego nowego oddziału (mógłby jakoś wpływać na oddziały chłopskie, a relikwia by mogła buffować całą piechotę).


Odnośnie Empire myślę, że mega kąskiem dla części graczy byłoby dodanie możliwości zrobienia armii tematycznej - ulrykańskiej.
Wbrew pozorom to chyba dość łatwe - dodać jakieś opcje do: greatswords (zmiana na teutogen guard), knightly orders (zmiana na white wolves), priest of sigmar (zmiana na priest of ulric) i ewentualnie swordsmen (zmiana na swords of ulric).
Lobby ulrykańskie było zawsze silne na różnych forach i to by mógł być fajny impuls dla części imperialistów by popierać Twój projekt.
Figurki GW do wymienionych przeze mnie modeli były wydane (poza swords of ulric) i część oddziałów również (storm of chaos lub stare booki).

Na podobnej zasadzie możesz włączyć jednostki Kislevu do DoW - Kislev też miał zawsze wielu zwolenników, a nie mieli czym grać oficjalnie.
Zawsze zostają fanowskie booki z ktorych mozna skopiowac pare rzeczy ;)
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Furion w zasadach rulebookowych zastanów się nad wywaleniem z zasad skirmishu 0,5 calowych odstępów. Chodzi tylko oto, aby jednostka od samego początku poruszała się w formacji zwartej. Skirmish został i tak zamieniony w formację zwartą, podobnie jak lekka kawaleria na przełomie 5 i 6 edycji (zasada Fast Cavalry). Te półcalowe odstępy dla graczy prowadzących armii skirmishujące na początku 8 edycji stanowił jedynie upierdliwy zapis, utrudniający poruszanie się jednostką oraz wymuszający robienie jakiś dziwnych treyów. Nie mam pojęcia dlaczego GW nie zrobiło dla lekkiej piechoty tego samego co uczyniło dla lekkiej kawalerii, ale myślę że warto to w końcu naprawić.

Awatar użytkownika
Glonojad
Kretozord
Posty: 1721
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Glonojad »

Furion, przecież wspólne przedmioty.moga mieć różne ceny w różnych książkach, tak jest zresztą zapisane w RB i dlatego nie mogę wcisnąć poświęconej tarczy swojemu lordowi do pojedynków, bo mi 5 pkt. brakuje. ;)

Bretonia to JEST armia rycerzy (z trebami) i chyba tak zostac musi. Pisałem, ze mozna dodać Realmów z S4 w specjalach, można też dac Questom opcje mirgenszterna, ale bez konkretnych modeli na myśli wyobraznie trzeba hamowac.

W książce WE jest napisane ,ze Pani Jeziora służą najady - rodzaj duchow lesnych pogardzanych za kontakty z ludźmi (ciekawe, jakiego rodzaju...) .

Moze eteryczna piechotą na modelach driad/wiedzmich elfek (co tam komu pasuje) w Rare? Eteryczna, bo:
- Ladrielle to Dama Mgiel,
- Zielony Rycerz jest eteryczny,
- w dobrych armiach brak jednostek eterycznych, wiec byloby to cos unikatowego.

Oprócz tego to wiadomo - piesi rycerze i milicja chlopska z WS1 ;)
Uprawa warzyw od 1997 roku
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Popieram wniosek Kal_Torak'a, odstepy w formacji skirmish sprawiaja więcej problemów niż pozytku.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Stix
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Stix »

Furion pisze:
Rasti pisze:W takim wypadku juz nie mogę się doczekać powrotu Khaeleta za 10pts :mrgreen: :mrgreen:
Chciałem go przywrócić, ale tego przedmiotu nie da się rozsądnie wycenić w taki sposób, żeby był grywalny.
A co gdyby zgodnie z fluffem by to przedmiot jedynie dla czarodziejek? :)
Świetna robota btw.

hesus
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 160

Post autor: hesus »

Furion pisze: Właśnie teraz robię bretkę.
Niestety nakład pracy jest większy niż się spodziewałem.
Book jest napisany fatalnie i jest nieziemsko przestarzały.
Zintegrowałem erratę, ale bez wymyślania paru rzeczy, jednostek, to ta armia dalej pozostanie kawalerią z trebami.
W końcu :D jestem ciekaw efektów Twojej pracy nad bretą
Parę osób wrzucało pomysły związane z bretonnią.
Warto zerknąć w 5 edycyjny book także (mogę pożyczyć w razie czego)

AB nie jest zły tylko ma 11 lat :wink:

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Chlopi na kuniach w core.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

W tej grze włócznicy nie występują w stanie naturalnym. Zatem coś z nimi było nie tak.
To tylko przykład. Chodzi o to że ASF jako zasada armijna to nieporozumienie ( i to aż u 3 armii w battlu)
Po za tym wciąż nie odpowiedziałeś na moje pytanie a bardzo mnie nurtuje :wink:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Jacobs
Falubaz
Posty: 1127

Post autor: Jacobs »

Bearded Unclean 'Un pisze:Popieram wniosek Kal_Torak'a, odstepy w formacji skirmish sprawiaja więcej problemów niż pozytku.
To samo. Skirmish z 7 ed był zbyt wałogenny a ten który mamy obecnie jest po prostu niesamowicie upierdliwy. Można by to uprościć do zasad podobnych lekkiej kawalerii.
wenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
Turniejowo nowe WE

12/4/5

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Jacobs pisze:
Bearded Unclean 'Un pisze:Popieram wniosek Kal_Torak'a, odstepy w formacji skirmish sprawiaja więcej problemów niż pozytku.
To samo. Skirmish z 7 ed był zbyt wałogenny a ten który mamy obecnie jest po prostu niesamowicie upierdliwy. Można by to uprościć do zasad podobnych lekkiej kawalerii.
Dokładnie tak.
Lekka piechota i lekka kawaleria powinny przejść już od bardzo dawna naturalną drogę wspólnej ewolucji począwszy od samego początku 6 edycji.
Zamiast tego niepotrzebnie wszystko skomplikowano. To tak jakby lekka kawaleria miałaby się poruszać w "szachownicy", a lekka piechota z półcalowymi odstępami, a jednostki z frenzy (bo są w szale) w dowolnych do dwucalowych odstępach (jak w poprzednich edycjach), a coś innego jeszcze w jakiś inny wzorek lub odstęp ;P. Tego typu zasady istnieją tylko po to, aby mogły "wkurwiać", bo innego sensu i zastosowania nie mają ;P.

Zgodzę się, że ASF nie powinien dawać przerzutów.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Kal_Torak pisze:Zgodzę się, że ASF nie powinien dawać przerzutów.
Jako gracz HE jestem gotowy zgodzić się, że Re-Rolle być powinny, ale imho przy wyższej Inicjatywie :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Chłopaki. Operuję w następujących kryteriach:
- używamy 8 edycji z ETC FAQ, czyli coś co wszyscy znamy
- dopóki coś nie jest absolutnie do bani i do wymiany, nie ruszam tego.

Skirmish, Fast Cavalry, ASF to nie są rzeczy zjebane na tyle, żeby je zmieniać. Nie jest to warte zmiany koncepcji mojej pracy.

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

debelial pisze:
Aldean pisze:
debelial pisze:Ja jeszcze proszę o przemyślenie usunięcia przerzutów do trafienia z zasady ASF (lub przynajmniej utrudnienie ich uzyskania). Sam fakt uderzania przed wrogiem powinien być wystarczającym bonusem, jak to miało miejsce we wcześniejszych edycjach. Przerzut hita niech pozostanie domeną Hatred.
najbardziej zbalansowany book jaki kiedykolwiek powstał to HElfy 7ed. asf to nie problem w tym booku.
Nie mam nic do ASF, tylko do ASF dającego przerzuty hita oprócz uderzania przed wszystkimi.
mialem na mysli, cale dobrodziejstwo jakie przyniósł ten book z asf na armii. rerolle włącznie

i tak uderzają pierwsi, bo inicjatywa. jak myslisz, ile taki piechur powinien kosztować bez rerolla. (pamietaj ze i tak ktos tej piechocie odda)
jak mnie pamięc nie myli, 7ed book HElfowy nie wygral zadnego mastera w polsce.
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Furion pisze:Skirmish, Fast Cavalry, ASF to nie są rzeczy zjebane na tyle, żeby je zmieniać. Nie jest to warte zmiany koncepcji mojej pracy.
Dobra zostawmy ASF ;P
Fast Cavalry to akurat dobra zasada - nikt jej nie chce zmieniać ;P
Aczkolwiek w przypadku skirmisha uważam, że te półcalowe odstępy to jest o poziom wyżej od "rzeczy zjebanej", czyli "rzecz totalnie absurdalna". Zmiana samej zasady skirmisha nie zmienia jej samej, jedynie operowanie jednostkami skirmishującymi staje się "wygodniejsze". O ile przerzuty ASF mają jakiś cel, to np. nie widzę sensu, że szarżując jednostką skirmishującą muszę zewrzeć jednostkę w formację zwartą bez półcalowych odstępów, a po walce na powrót rozsunąć. To jest kwintesencja zjebanej zasady np. szeregi piechoty poruszają się w calowych odstępach, ale jak wpadają w przeciwnika to się zwierają, w klasyczny klocek - po co komu taka zasada (gracze wystawiające kloce piechoty byliby taką zasadą strasznie wkurwieni, to tak jakby ktoś im robił na złość ;P). To może inaczej. Dodaj tylko, że jednostka o zasadach skirmish, może poruszać się do półcalowych odstępów - wtedy wszyscy będą je wystawiać jako formacja zwarta ;p.
Wbrew pozorom takie zmiany wymiaru "estetycznej" i "porządkowej" gry cieszą możliwie jeszcze bardziej niż buff włóczni.

ODPOWIEDZ